Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

dekking

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: dekking

Ongelezen bericht door sbientje »

Machie schreef:
Nanna schreef:Kan me een teef herinneren die alleen maar gedekt wilde worden na een potje matten met de reu.
Zij kon dus alleen gedekt worden door ervaren assertieve reuen die haar gaven wat ze wilde: een vechtpartij. Daarna liet mevrouw zich voldaan kijkend dekken. :lol1:
Geen van haar dochters heeft deze vreemde eigenschap geërfd, overigens. En het was verder ook een schát van een teef. Alleen in dat ene was ze wat...eh...apart.
De beste seks is toch ook de goedmaakseks? :mrgreen:
dat dacht ik ook meteen ja!
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

ach, de vorige dekking van Lara was 400 km enkele reis, ze kreeg vd reu nog amper de tijd om uit de auto te stappen, toen zaten ze al gekoppeld & 10 minuten later was het klaar & weer naar huis ;-) 800 km voor 10 minuten sex zonder enige vorm van kennismaken, voorspel oid, daar deed deze reu niet aan.... LOL
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Nanna schreef:
crutz schreef:ach, de vorige dekking van Lara was 400 km enkele reis, ze kreeg vd reu nog amper de tijd om uit de auto te stappen, toen zaten ze al gekoppeld & 10 minuten later was het klaar & weer naar huis ;-) 800 km voor 10 minuten sex zonder enige vorm van kennismaken, voorspel oid, daar deed deze reu niet aan.... LOL
Wham, Bam, Thank you Ma'am ;-)

oh & komend voorjaar moet het baasje 800 km enkele reis rijden, vast voor weer zo'n geweldige sex.... :engel:
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

crutz schreef:
Nanna schreef:
crutz schreef:ach, de vorige dekking van Lara was 400 km enkele reis, ze kreeg vd reu nog amper de tijd om uit de auto te stappen, toen zaten ze al gekoppeld & 10 minuten later was het klaar & weer naar huis ;-) 800 km voor 10 minuten sex zonder enige vorm van kennismaken, voorspel oid, daar deed deze reu niet aan.... LOL
Wham, Bam, Thank you Ma'am ;-)

oh & komend voorjaar moet het baasje 800 km enkele reis rijden, vast voor weer zo'n geweldige sex.... :engel:
Tja, als er dan maar wel pups van komen :mrgreen:
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Mirella schreef:
Marjoleine schreef:
Lillith schreef:Maar nu snap ik het, wel raar zo'n dekking voor een klein ras of niet soms :U:
Nee, juist niet.
Juist die kleinere rassen dekken vaak met volledige begeleiding.
Keukentafeldekkingen is het woord dat direct bij mij opkomt ;)

Overigens kan ik me een leuke anekdote herinneren van een dekking.
Reu had nog nooit gedekt, eigenaar was onervaren. Fokker die kwam was heel ervaren.
Die stapte binnen met hond en een grote pot vaseline. Eigenaar van de reu stond echt :80: maar dacht: Het is jouw teef, het zal wel normaal zijn :oeps:

Wat bleek? De fokker streek met die vaseline de overvloedige broek van de teef naar de zijkanten weg zodat de reu niet in het haar verstrikt zou raken :LOL:

hij vertelde idd dat zijn andere reu op de keukentafel dekte :lol1:
maar dat is een mooi verhaal,haha!
:80: :LOL:
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

Nanna schreef:
Machie schreef:
Nanna schreef:Kan me een teef herinneren die alleen maar gedekt wilde worden na een potje matten met de reu.
Zij kon dus alleen gedekt worden door ervaren assertieve reuen die haar gaven wat ze wilde: een vechtpartij. Daarna liet mevrouw zich voldaan kijkend dekken. :lol1:
Geen van haar dochters heeft deze vreemde eigenschap geërfd, overigens. En het was verder ook een schát van een teef. Alleen in dat ene was ze wat...eh...apart.
De beste seks is toch ook de goedmaakseks? :mrgreen:
:mrgreen:
Ik heb altijd gedacht dat ze wilde testen of ie wel vent genoeg was ;-) Van die slappehap jonge reuen kwamen er dus niet aan te pas. Die sloeg ze echt door het huis heen. En die durfden dan écht niet meer :LOL: (neem het ze kwalijk)
Hier ook zo een teef die dat bij vreemde reuen doet hoor (bij Darko snauwt en grauwt ze alleen), ze vliegt ze aan precies of ze wil ze afmaken, blijft de reu er "rustig" onder, stopt ze na een min of 5 en gaat dan klaar staan :piew: , bij voorkeur krijg Guapa dan ook een muilkorf aan, omdat ik niet wil dat de reu schade oploopt

ook is zij er zo eentje die enorm nieuwsgierig is wat die reu nu eigenlijk probeert te doen :piew: tijdens een dekking blijft haar kont staan, maar haar kop gaat richting kont om te zien wat de reu doet, gaat hij er af, gaat ze gelijk snuffelen bij hem en in de lucht rijden :piew: :piew:
Afbeelding
Annemarie Rouw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippets
Aantal honden: 4

Re: verkracht?

Ongelezen bericht door Annemarie Rouw »

Mirella schreef:
fes/lou schreef:Zou ik toch maar doen....
ja dat is dan misschien toch wel zo handig,ik dacht alleen ECHT dat dit heel erg was allemaal,pff blijkbaar ben ik gewoon een dramaqueen
Dat valt wel mee denk ik, je bent gewoon geschrokken van deze nogal overrompelende handelswijze. Maar als het echt de reu van je keuze was, dan is het wel mooi vlot verlopen (ik probeer niet jouw nare ervaring te bagatelliseren, maar het was al met al wel een goede dekking) en ik geloof dat ik zeker terug zou gaan, dan is je mindere ervaring het uiteindelijk wel waard geweest. Plus..misschien een gelegenheid om vriendelijk maar zelfverzekerd te vertellen wat je van de handelswijze rondom de eerste dekking vond. Wellicht een leermoment voor de eigenaar van de reu.. :engel:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”