Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gestoord tijdens wandelen in het bos [slot graag]
Moderator: moderatorteam
-
Asta
Re: Gestoord tijdens wandelen in het bos [slot graag]
- Senta
- Zeer actief
Owhowow hier wonrd ik bang van!!!NicoBorder schreef:Jullie zeuren door op een puntje van mijn geniale betoog, ik own jullie want zelfs daar hebben jullie ongelijk. Mountainbikers gaan de routes terug claimen met mijn betoog. BEWARE
Jongens toch... (en dames ook) er schijnt ergens een geniaal betoog te staan. Heb ik waarschijnlijk overheen gelezen
-
Muk
renee-uk schreef:hoezo?Muk schreef: Ja, zo asociaal zijn hondenbezitters nu ook weer niet. Hopelijk komen onze belastingcenten uiteindelijk toch nog ten goede van jouw intelligentie. Want daarmee is het heel slecht gesteld.
subsidiëren ze speciaal onderwijs ook van de hondenbelasting tegenwoordig?
Vast wel, voor elke kansloze (zoals onze vrind de mountainbiker) is in NL wel een subsidiepotje te vinden.
Volgens mij zijn mountainbikers ook zo gefrustreerd omdat mountainbiken tot onvruchtbaarheid leidt. Als die hobbels pletten het zaakje (bij ts is het wel het minizaakje) enorm en dat komt de kwaliteit van het zaad niet ten goede. Dus het is een geluk bij een ongeluk dat Nico die zijn naam niet durft te vertellen geen kinderen kan krijgen.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Foutloos schrijven hoeft niet meer he, tegenwoordig?NicoBorder schreef:Nee niet mijn intelligentie, zoals hierboven gezegd mijn stufi gaat naar m'n ouders. Nee jou geld gaat naar m'n sport dankje.
En dat recht alleen maar een bijvak is, dat is best merkbaar.
Ik woon trouwens in een hondenbelastingvrij gebied. En toch zijn hier geen MBT routes.
Ik snap d'r niks van
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Zeg knul,
Ga eens iets spannends doen, zet een spannend DVD-tje aan en ga met je plassertje spelen, kan heel fijn zijn
Ga eens iets spannends doen, zet een spannend DVD-tje aan en ga met je plassertje spelen, kan heel fijn zijn

-
Muk
thom schreef:Zeg knul,
Nico durft niet meer. En heeft ook geen tijd meer, want zijn vienden op Habbohotel roepen hem.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Muk schreef:thom schreef:Zeg knul,
Ga eens iets spannends doen, zet een spannend DVD-tje aan en ga met je plassertje spelen, kan heel fijn zijn![]()
Nico durft niet meer. En heeft ook geen tijd meer, want zijn vienden op Habbohotel roepen hem.

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Nope, klopt niet! Als eerste , hier in Soest loopt een MTB route dwars door een losloopgebied. Dat is 1! Ten tweede; als hondenbaas ben je aansprakelijk als je niet anticipeert op mede-bosgebruikers, en dat geldt idem voor andere bosgebruikers. Als jij als mountainbiker dus een hondenbaas niet de kans geeft om zijn hond bij zich te halen en je rijdt hem aan op een plek waar de hond ook gewoon mag zijn en mag lopen ben jij aansprakelijk en niemand anders.NicoBorder schreef:Zal wel moeten, je bent TEN ALLEN TIJDEN aansprakelijk. Nee mijn stuffie gaat naar m'n ouders, die hebben goed voor me gezorgd nu is het tijd iets terug te doen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- Liesbeth
- Zeer actief
Ook in Mierlo loopt de MTB-route door een losloopgebiedEline* schreef:Nope, klopt niet! Als eerste , hier in Soest loopt een MTB route dwars door een losloopgebied. Dat is 1! Ten tweede; als hondenbaas ben je aansprakelijk als je niet anticipeert op mede-bosgebruikers, en dat geldt idem voor andere bosgebruikers. Als jij als mountainbiker dus een hondenbaas niet de kans geeft om zijn hond bij zich te halen en je rijdt hem aan op een plek waar de hond ook gewoon mag zijn en mag lopen ben jij aansprakelijk en niemand anders.NicoBorder schreef:Zal wel moeten, je bent TEN ALLEN TIJDEN aansprakelijk. Nee mijn stuffie gaat naar m'n ouders, die hebben goed voor me gezorgd nu is het tijd iets terug te doen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
gewoon lekker op het fietspad gaan rijden... heb je geen last van hondjes en hun baasjesNicoBorder schreef:Hee Nana, kijk is wel bordje ik net tegen kwam in Mierlo/geldrop tijdens het mountainbiken (trouwens niemand van jullie gezien maargoed)
Een blauw bordje met: Aangelijnd uitlaten.... Hier meer info: http://www.geldrop-mierlo.nl/WonenEnMij ... beleid.htm ...
Heb gelijk maar even wat mensen aangesproken die zich niet aan de regels hielden, hoop dat jij er ook bij zat. Verdere navraag leert ook dat bij circa 90 procent van de mtb gebieden deze regel geld. Uitzonderingen voor zeer afgelegen gebieden...
Verder heb ik uitgezocht dat als ik door een hond ten val kom, gebeten wordt of schade aan mijn materiaal heb, de eigenaar ten allen tijden aansprakelijk is voor de geleden schade. Dus als je "charles" laat staan, weet ik niet of ik hem nog wel op tijd kan ontwijken, wordt wel weer tijd voor een nieuwe fiets, mooi als hij gratis zou zijn.![]()
Hier nog een leuke quote van het mtb forum:Bovendien gaan we hier in dit topic voorbij aan het feit dat er ook oudere mtb'ers zijn: bij toertochten zie ik soms eindbazen van boven de 60. Deze mensen hebben niet het reactie vermogen als andere, ik vind niet dat je deze mensen in gevaar moet brengen door honden naar de routes te brengen. Soms zitten ze fietsers ook achterna voor ons jongere niet zo'n probleem maar snap dat als je iets ouder bent je wel eens kan vallen daardoor.Als ik dergelijke mensen tegenkom, zal ik het niet laten om ze aan te spreken op de
werkelijk idiote locatie waar ze hun hond loslaten (for the record: mij vind je alleen OP de
mountainbikepaden, of incidenteel op het fietspad/openbare weg). Meestal stap ik wel
gewoon even af als de hond met zijn smoelwerk in mijn voorwiel dreigt te komen.. geeft zo'n
bende en het is volgens mij beroerd om die tandjes tussen je spaken vandaan te rapen.
Misschien toch een idee om lekker in de losloop gebieden te blijven mensen?
* zo lekker uitkateren met wat cassave chips en een cola light, kom maar op met die reacties ben straks weer beschikbaar *

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hier dus ook Liesbeth, maar ik denk dat de mtbers daarvan niet op de hoogte zijn. Als ik bekijk hoe de route hier in soest omschreven staat, is nergens vermeldt dat de soesterduinen een officieel losloopgebied is voor honden...het enige losloopgebied overigens hier in Soest, terwijl je overal in alle bossen hier mtb-paden hebt. Overigens een klein detail waar ik me dus extra over kan boosmaken. Ik kan in 1 bos mijn hond laten loslopen, maar daar word ik wel van mijn sokken gereden door mtbers die zich niet aan hun eigen pad houden.
Maar goed, de gemeente is op de hoogte, de boswachter ook en ik hoop dat ze strenger gaan optreden tegen asociaal gedrag. Ik heb helemaal niets tegen de mtbers, maar wel tegen asocialen.
Maar goed, de gemeente is op de hoogte, de boswachter ook en ik hoop dat ze strenger gaan optreden tegen asociaal gedrag. Ik heb helemaal niets tegen de mtbers, maar wel tegen asocialen.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
ik ben wel benieuwd wat zijn collega mtb-ers van zo'n persoon vinden... lekker zo iemand die er voor zorgt dat ook de goeden straks nergens meer kunnen fietsen.... 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
tineke
renee-uk schreef:hoezo?Muk schreef: Ja, zo asociaal zijn hondenbezitters nu ook weer niet. Hopelijk komen onze belastingcenten uiteindelijk toch nog ten goede van jouw intelligentie. Want daarmee is het heel slecht gesteld.
subsidiëren ze speciaal onderwijs ook van de hondenbelasting tegenwoordig?
Wat een hilarisch topic is dit
-
NicoBorder
En maar over mijn geslachtdelen zeuren... Jullie hebben het nog nooit gezien wat zeur je. Jullie hebben ongelijk, en ik ga lekker fietsen waar ik het het liefst doe, in het bos op de mtb routes, let heus wel op om niemand hond of mens te raken. Maar als je ondanks alles willens en wetens naar een mtb route gaat om daar je honden uit te laten, moet je niet zeuren als je na thuiskomst gelijk door kan naar de dierenarts / dieren mortuarium en alle schade aan mijn fiets of lichaam even lekker kan vergoeden. Botsingen zijn dan namelijk op den duur niet te vermijden. Het is het laatste wat ik wil ( kan dan een tijdje minder effectief trainen) of jullie ( hond is immers alles wat jullie hebben) maar misschien dat zoiets nodig is om ff in te zien dat jullie fout bezig zijn.
Subsidie gaat naar de zogenaamde topsport status die de bonden uitdelen, dankjulliewel!
En als je het net als mij even uit zoekt dan quote je mijn post en zie je dat ik op elk punt gelijk heb, jullie hebben niks te zoeken op onze routes.
En leuk even een mod die mijn post quote en er verder niks tegen in kan brengen anders dan: ga maar op het fietspad fietsen, laat je honden lekker uit in je eigen huis. En nogmaals dreigen dat de routes weg gaan, de honden losloop gebieden worden steeds meer ingeperkt waar mountainbiken al sinds de eeuwwisseling booming is, meer als 1000 deelnemers voor een toertocht is geen uitzondering.
Voor de mensen die denken dat ik bij botsing verantwoordelijk ben, think again. In mierlo heb ik overal blauwe bordjes gezien, gewoon niet waar wat jullie zeggen.
Subsidie gaat naar de zogenaamde topsport status die de bonden uitdelen, dankjulliewel!
En als je het net als mij even uit zoekt dan quote je mijn post en zie je dat ik op elk punt gelijk heb, jullie hebben niks te zoeken op onze routes.
En leuk even een mod die mijn post quote en er verder niks tegen in kan brengen anders dan: ga maar op het fietspad fietsen, laat je honden lekker uit in je eigen huis. En nogmaals dreigen dat de routes weg gaan, de honden losloop gebieden worden steeds meer ingeperkt waar mountainbiken al sinds de eeuwwisseling booming is, meer als 1000 deelnemers voor een toertocht is geen uitzondering.
Voor de mensen die denken dat ik bij botsing verantwoordelijk ben, think again. In mierlo heb ik overal blauwe bordjes gezien, gewoon niet waar wat jullie zeggen.
Laatst gewijzigd door NicoBorder op 07 jan 2012 16:27, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Muk
Lieverd, je snapt het nog steeds niet!NicoBorder schreef:En maar over mijn geslachtdelen zeuren... Jullie hebben het nog nooit gezien wat zeur je. Jullie hebben ongelijk, en ik ga lekker fietsen waar ik het het liefst doe, in het bos op de mtb routes, let heus wel op om niemand hond of mens te raken. Maar als je ondanks alles willens en wetens naar een mtb route gaat om daar je honden uit te laten, moet je niet zeuren als je na thuiskomst gelijk door kan naar de dierenarts / dieren mortuarium en alle schade aan mijn fiets of lichaam even lekker kan vergoeden. Botsingen zijn dan namelijk op den duur niet te vermijden. Het is het laatste wat ik wil ( kan dan een tijdje minder effectief trainen) of jullie ( hond is immers alles wat jullie hebben) maar misschien dat zoiets nodig is om ff in te zien dat jullie fout bezig zijn.
Heel veel mtb-routes lopen gewoon op losloopgebieden, ook in Mierlo! Je bent dus zelfs op een mtb-pad aansprakelijk, mocht er een ongeluk gebeuren. Hoe moeilijk kan dit nu voor je zijn?
-
NicoBorder
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 2&start=15 ......jullie aansprakelijk
http://da.nny.nl/200801/dier-en-schade- ... itters.php jullie aansprakelijk bij eigen bewegingen dus een mtb'er kan ten allen tijde zeggen dat het dier voor z'n wielen sprong, liep.
http://da.nny.nl/200801/dier-en-schade- ... itters.php jullie aansprakelijk bij eigen bewegingen dus een mtb'er kan ten allen tijde zeggen dat het dier voor z'n wielen sprong, liep.
Laatst gewijzigd door NicoBorder op 07 jan 2012 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Muk
Je Nederlands is ook bedroevend slecht, maar dat terzijde.NicoBorder schreef: En nogmaals dreigen dat de routes weg gaan, de honden losloop gebieden worden steeds meer ingeperkt waar mountainbiken al sinds de eeuwwisseling booming is, meer als 1000 deelnemers voor een toertocht is geen uitzondering.
Hondenlosloopgebieden zijn beperkt, maar mountainbikeroutes gelukkig ook. En met zulke fietsers zoals jij, zullen die nog beperkter worden ook.
Durf je je echte naam inmiddels te geven of ben je daar nog steeds te laf voor? Kunnen we je eens aanmoedigen bij een wedstrijdje.
- Atiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shi'tzu
sjonge jonge...
waarom al die moeite voor jan met de korte achternaam?..
hier doet hij me erg aan denken:

waarom al die moeite voor jan met de korte achternaam?..
hier doet hij me erg aan denken:

Onderschift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Whoever said diamonds are a girl's best friend, never owned a dog
Whoever said diamonds are a girl's best friend, never owned a dog
-
NicoBorder
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 2&start=15 ......jullie aansprakelijk
Lees dit nog eens. En NEE ik geef m'n eigen naam niet, dat is het leuke aan een forum.
Lees dit nog eens. En NEE ik geef m'n eigen naam niet, dat is het leuke aan een forum.
-
Muk
Jaaa, dat die blauwe bordjes daar staan geloof ik direct. Maar.... die fietspaden lopen dus ook door losloopgebied en wandelgebied. En dat betekent dat jij ook rekening moet houden met andere bosgebruikers. Want die mogen daar ook gewoon lopen. Dat jij met je asociale harses dat liever niet ziet, weten wij wel. Maar dat is wat anders dan dat wij daar niet mogen komen wandelen.NicoBorder schreef:Voor de mensen die denken dat ik bij botsing verantwoordelijk ben, think again. In mierlo heb ik overal blauwe bordjes gezien, gewoon niet waar wat jullie zeggen.
-
NicoBorder
Ga eens in op die tweede link Muk, ga daar eens op in.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Echte naam is zo te achterhalen als hij een zogenaamde topsportstatus heeft. Dat zijn er namelijk niet zo heel veel 
Nico, hoe denk jij nu over mtb routes door losloopgebieden?
Nico, hoe denk jij nu over mtb routes door losloopgebieden?
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
die doet t nietNicoBorder schreef:Ga eens in op die tweede link Muk, ga daar eens op in.
-
NicoBorder
Zoals ik al zei, jullie staan in je recht als je daar last van mtb'ers hebt, echter staan mtb'ers daar ook in hun recht. Goede oplossing zou zijn als jullie gewoon niet op onoverzichtelijke mtb paadjes komen. En iedere mtb'er die je asociaal voorbij rijdt op de brede paden waar jullie lopen daar op aanspreken.
Die doet het wel.
Die doet het wel.
-
Muk
Je bent dus een zwakkeling.NicoBorder schreef:http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 2&start=15 ......jullie aansprakelijk
Je kan als mtb-er dus ongestraft liegen dat een dier voor je fiets sprong (mag wettelijk natuurlijk niet, maar daar heb jij schijt aan), maar een wandelaar kan dat dus ook! Nee, die mtb-er was voor de zoveelste keer weer eens off-road door het losloopgebied aan het raggen. Nogmaals, iedere gek die zich zo asociaal opstelt zoals jij mag blij zijn dat hij mij niet tegen komt tijdens mijn wandelingen in losloopgebieden en in aanlijngebieden.
Rekening met een ander houden is namelijk niet je sterkste kant. Jammer.
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Ik kwam vandaag dit tegen op de hei: ruiterpad en mountainbikepad tegelijk.

Ik ben bang dat een mountainbiker er net zo slecht vanaf komt als een paard bij een aanrijding - 600 kilo met eventueel ook nog een naar stel hoefijzers kan hard aankomen. Daarom zorg ik als ruiter dat ik niet keihard galoppeer op onoverzichtelijke stukken. En dat ik andere mensen in het bos altijd stapvoets passeer. Dat doen eigenlijk alle mountainbikers die ik ooit ben tegengekomen ook. Kan je elkaar ook veel beter groeten
Lijkt me toch allemaal niet zo moeilijk?
Ik ben in ieder geval benieuwd wie er volgens Nico aansprakelijk is wanneer een mountainbiker een paard aanrijdt op zo'n gedeeld pad...

Ik ben bang dat een mountainbiker er net zo slecht vanaf komt als een paard bij een aanrijding - 600 kilo met eventueel ook nog een naar stel hoefijzers kan hard aankomen. Daarom zorg ik als ruiter dat ik niet keihard galoppeer op onoverzichtelijke stukken. En dat ik andere mensen in het bos altijd stapvoets passeer. Dat doen eigenlijk alle mountainbikers die ik ooit ben tegengekomen ook. Kan je elkaar ook veel beter groeten
Ik ben in ieder geval benieuwd wie er volgens Nico aansprakelijk is wanneer een mountainbiker een paard aanrijdt op zo'n gedeeld pad...

-
NicoBorder
Je maakt een vergissing, ik blijf op de mtb routes en ga echt niet willens en wetens een hond aanrijden. Maar bij een eventuele botsing ben je 100 procent aansprakelijk. Op zo'n pad doe ik ook gewoon rustig hoor... Nee kunnen we ophouden met dat soort paden te benoemen, zoals ik tig pagina's terug al zei, het gaat me over de stukken single tracks.
Paard eigenaar is aansprakelijk denk ik trouwens, maar dat weet ik niet zeker.
Paard eigenaar is aansprakelijk denk ik trouwens, maar dat weet ik niet zeker.
Laatst gewijzigd door NicoBorder op 07 jan 2012 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- Machie
- Zeer actief
Dus, jij mag wel over onoverzichtelijke paden van de mtb route in het losloopgebied, maar mijn honden, die bijna nergens los mogen, en smalle paadjes ook heel leuk vinden, niet?NicoBorder schreef:Zoals ik al zei, jullie staan in je recht als je daar last van mtb'ers hebt, echter staan mtb'ers daar ook in hun recht. Goede oplossing zou zijn als jullie gewoon niet op onoverzichtelijke mtb paadjes komen. En iedere mtb'er die je asociaal voorbij rijdt op de brede paden waar jullie lopen daar op aanspreken.
Die doet het wel.
Waarom pak jij dan geen onoverzichtelijke paadjes buiten hondenlosloopgebieden?
-
Muk
Je link werkt niet, leer toch eens goed linken!NicoBorder schreef:Zoals ik al zei, jullie staan in je recht als je daar last van mtb'ers hebt, echter staan mtb'ers daar ook in hun recht. Goede oplossing zou zijn als jullie gewoon niet op onoverzichtelijke mtb paadjes komen. En iedere mtb'er die je asociaal voorbij rijdt op de brede paden waar jullie lopen daar op aanspreken.
Die doet het wel.
En nogmaals, op de wandelpaadjes die hier zijn, mogen mtb-ers rijden op gezette tijden, maar wandelaars mogen daar ook lopen (met of zonder hond, dat maakt nu niet uit). Dus je hebt je hier gewoon aante passen aan de mede bosgebruikers.
Op een mtb-pad zul je mij niet zo snel tegenkomen (tenminste niet zonder fiets), maar veel paden lopen gewoon door wandel- en losloopgebieden heen. En dan ontkom je er als wandelaar niet altijd aan om daar overheen te lopen (al dan niet met hond). Gewoon, omdat het mag en de wandelroute er loopt. Dus nogmaals, je zult je ook als mtb-er moeten aanpassen aan de overige bosgebruikers. Wat is daar zo moeilijk aan?
-
NicoBorder
Neem een ding van mij aan, een hond vind het niet leuk om over een onoverzichtelijk paadje te lopen, neem nog iets van mij aan: je denkt dat die hond jou liefheeft maar zodra jij hem niks te eten meer geeft laat ie je vallen als een baksteen.