Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat ik me afvraag...

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

carine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
Aantal honden: 2
Contacteer:

Wat ik me afvraag...

Ongelezen bericht door carine »

Wat is nu het beste als je je teefje door de eigen reu laat dekken...
progesteron prikken of niet :denken: ...
ik lees en hoor beiden...
mijn gevoel zegt me om ze te laten doen, honden weten het miz vaak beter dan wij maar is dit wel de juiste beslissing??
Ik heb van de vorige loopsheid een verslagje bijgehouden en kon dus nagenoeg exact aan haar gedrag zeggen hoever het stond (en aan hem hoorde ik het wel)
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: Wat ik me afvraag...

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik prik niet eens als ik naar een reu ga die elders woont.
Als ik er zelf een had die mijn teef mocht dekken deed ik dat zeker niet. Die hond weet echt wel wanneer hij wat moet doen, hoor ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

ik heb Zoé laten prikken omdat ze echt stond als huis, gezwollen, rug omhoog duwen, 11 dagen loops. Reu had niets van interesse (ja, af en toe eens erop, maar totaal geen aanstalten maken om verder te gaan dekken).
Dus 's avonds DA, bloed afgenomen, donderdag resultaat: 2,93 :F:

Dus niet meer gedaan, vrijdag weer samen, dekking was toen wel aanwezig (zonder koppelen, 3x), teef stond nog even zeer als de de dagen ervoor, dus die was geen referentie.

Vandaag al 2 maal een succesvolle met koppeling dekking gehad.
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Als ik een eigen reu gebruikte dan liet ik het ze lekker zelf uitzoeken en vanaf dag 10 een poging wagen. Ook als ik elders ging dekken heb ik nooit progesteron laten bepalen enkel toen we een paar keer KI hebben gedaan met ingevroren sperma want dan moet je net iets later zijn dan met een natuurlijke dekking.

SUCCES !!!
Sandra
Afbeelding
carine
Zeer actief
Contacteer:

da's dus al duidelijk :lol1:
KI gaan we niet doen...hij loopt hier rond en ik heb al mogen dweilen :O:
en neen, ze is nog niet eens deftig loops, enkel maar de aanloop tot (beetje zwelling, beetje rozige tepels) maar hij denkt daar anders over en dat denkt hij al sinds kerstmis :oohja:
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Hij is helderziend en gaat niet voor onbevlekte ontvangenis ;-)
Sandra
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Mijn eigen reu mocht eigen teef niet dekken, maar aan zijn en haar gedrag konden we prima zien dat de tijd rijp was om naar de andere reu toe te gaan. Nog niet exact de tijd maar twee dagen erna was ze er klaar voor en is ze toen ook gedekt.
En beiden zijn nog niet geholpen, aan beider gedrag kan ik zien wanneer ik moet gaan scheiden als ik er zelf niet bij ben :wink:
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

Hier ook niet geprikt, ook niet bij de keer dat we een vreemde reu gebruikt hebben, Darko geeft perfect aan wanneer hij wil en Guapa geeft perfect aan wanneer ze mogen :LOL:
ook bij Jänta weet hij het perfect en ook zij laat heel goed weten wanneer hij wel en niet mag (maar hij mag bij haar helemaal niet (dochter/vader))
moest ik een "fok"teef hebben als Zena, denk ik wel dat ik zou prikken, maar dat is puur omdat Zena vanaf dag 3 of zo de reu 3 dagen toelaat en dan een week of anderhalf niet meer en dan weer wel :piew:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

vania schreef:Hier ook niet geprikt, ook niet bij de keer dat we een vreemde reu gebruikt hebben, Darko geeft perfect aan wanneer hij wil en Guapa geeft perfect aan wanneer ze mogen :LOL:
ook bij Jänta weet hij het perfect en ook zij laat heel goed weten wanneer hij wel en niet mag (maar hij mag bij haar helemaal niet (dochter/vader))
moest ik een "fok"teef hebben als Zena, denk ik wel dat ik zou prikken, maar dat is puur omdat Zena vanaf dag 3 of zo de reu 3 dagen toelaat en dan een week of anderhalf niet meer en dan weer wel :piew:
Bluf stond ook wel eerder klaar maar aan de reu merkte ik dat het gewoon loos alarm was, geen interesse :engel: een snauw kon zij krijgen omdat ze zich zo opdrong :80: en als de hoogtij over was en ze zich nog opdrong gebeurde idem :mrgreen:
De dagen van dekrijp zijn bij mij dus wel heel duidelijk omdat beide partijen dan echt zeer op elkaar ingespeeld willen zijn :engel: Het is niet zo dat mijn reu aversie heeft tegen loopse teven maar echt interessant zijn ze als ze klaar zijn om gedekt te worden en dan gaan ze apart.
Buiten merk ik het ook aan zijn gedrag als er een teef loops gaat worden en de baas weet het zelf nog niet. Hij dringt niet op maar in zijn gedrag merk ik dat het bij een teef er aan zit te komen.
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler

Ongelezen bericht door vania »

blondie schreef:
vania schreef:Hier ook niet geprikt, ook niet bij de keer dat we een vreemde reu gebruikt hebben, Darko geeft perfect aan wanneer hij wil en Guapa geeft perfect aan wanneer ze mogen :LOL:
Bluf stond ook wel eerder klaar maar aan de reu merkte ik dat het gewoon loos alarm was, geen interesse :engel: een snauw kon zij krijgen omdat ze zich zo opdrong :80: en als de hoogtij over was en ze zich nog opdrong gebeurde idem :mrgreen:
De dagen van dekrijp zijn bij mij dus wel heel duidelijk omdat beide partijen dan echt zeer op elkaar ingespeeld willen zijn :engel: Het is niet zo dat mijn reu aversie heeft tegen loopse teven maar echt interessant zijn ze als ze klaar zijn om gedekt te worden en dan gaan ze apart.
Buiten merk ik het ook aan zijn gedrag als er een teef loops gaat worden en de baas weet het zelf nog niet. Hij dringt niet op maar in zijn gedrag merk ik dat het bij een teef er aan zit te komen.
Hier blijven Darko en Guapa ook gewoon samen tot ik merk dat Guapa haar staart opzij gaat (kriebel ik ff tussen haar kont en vulva :engel: ) en Darko zich begint uit te sloven (sneller zich zetten tijdens het wandelen of zo)
Jänta en Darko heb ik de eerste 2 keer zo goed als uit elkaar gehouden, maar dat was puur omdat het haar 2 1ste loopsheden waren en ze bij de 1ste loopsheid Darko absoluut niet in de buurt wilde, ook niet op de hoogtij dagen en de 2e loopsheid al vanaf dag 4 ofzo Darko begon op te vrijen, terwijl hij absoluut geen interesse in haar had (en ik dat best wel zielig vond voor hem :engel: )

Zena daar in tegen is geen peil op te trekken en ook Darko is door haar compleet in de war
Zena heeft ooit, op dag 3 :O: , gekoppeld gestaan met een amstaff reu van net geen 6 maanden, zowel DArko (die toen 10maanden was) als Shadow (die toen bijna 4 was) hadden geen interesse in haar, dus dacht wij dat dat wel kon, tot we alle 3 ons omdraaide en ze letterlijk in 2sec vast zaten (nooit geen pups van gekomen)
Shadow mocht van Zena nooit niets, ook niet op haar dekrijpe dagen, bij Darko is ze heel verschillend en ik denk dat dat Darko ook wel misleid (geen idee of dat kan hoor) de ene keer laat ze hem vanaf dag 3-4 toe, de andere keer pas dag 14 of zo en een andere keer totaal niet, de enige die elke loopsheid heel de loopsheid "mag" is Mops :LOL: :schrik:
Afbeelding
Annemarie Rouw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippets

Ongelezen bericht door Annemarie Rouw »

Ik ben nog niet erg ervaren, maar ik geloof dat ik het progestron-geld fijn zou uitgeven aan een lekker etentje, en je teef en reu het lekker samen zou laten uitzoeken. Tegen de tijd dat het echt zover is, wordt er zeker gedekt, en wellicht daarvoor ook al een paar keer, nou, dat zijn dan oefensessies. :mrgreen:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Heb nog nooit laten testen of mijn eigen reu nu zou dekken of een buitendekking ging halen.
Beetje opletten en je nuchtere verstand gebruiken helpt beter dan een testje als ik zo om mij heen hoor hoe vaak die wel fout zitten ..
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

Bij de dekking van onze eigen Faust * Petze hebben wij ook geen progesteron laten prikken. Ze liepen per slot de hele dag samen en de dekking heeft puur natuur in de ochtend om
half 7 plaats gevonden. 8 mooie puppen.
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

Bij de dekking van onze eigen Faust * Petze hebben wij ook geen progesteron laten prikken. Ze liepen per slot de hele dag samen en de dekking heeft puur natuur in de ochtend om
half 7 plaats gevonden. 8 mooie puppen.
miekemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door miekemuis »

nog nooit getest en bijna altijd buiten de deuer mijn teefjes laten dekken en nooit zonder succes Goed je teef in de gaten houden
een dag niet geteckeld is een dag niet geleefd Afbeelding
carine
Zeer actief
Contacteer:

als ik het hier zo lees zal ik toch maar mijn gevoel gaan volgen als het zover is...
ze maakt het wel spannend...de ene dag denk ik nu kan het niet lang meer duren, de volgende dag denk ik dat het nog héél lang kan duren :oohja:
feit is dat reuen reageren...Giorgio al sinds Kerstmis en gisteren op show ook verscheidene heren die dachten de jonge dame te versieren...
iig heb ik haar toch maar al op "showrust" gezet...
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”