Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gestoord tijdens wandelen in het bos [slot graag]

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Re: Gestoord tijdens wandelen in het bos [slot graag]

Ongelezen bericht door sjaak-k »

NicoBorder schreef:MUK,

VOoral blijven doorgaan niet janken als je je hond verliest en de dader kan betalen. Mtb routes zijn overal aangelijnd gebied gecheckt heb ik dat dat moet jij ook doen, kom maar met bewijs. sjaak ga dat aan hun vertellen, heb er verder niets mee te maken en geloof er ook niks van.
Waar geloof je niets van?

Hier zijn geen mtb routes, althans, geen officiele. Wel van die fan-tas-tische tourtochten, en dan kun je springen hoor. Dan komen al die asocialen uit het hele land hier de bossen kapot rijden. De mtb-ers die hier normaal fietsen, gewoon in losloopgebied, zonder mtb-routes dus, kunnen zich prima gedragen. Er gebeurd hier nooit iets :U: Mja, die opgefokte zuiderlingen he :piew:
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

VOoral blijven doorgaan niet janken als je je hond verliest en de dader kan betalen. Mtb routes zijn overal aangelijnd gebied gecheckt heb ik dat dat moet jij ook doen, kom maar met bewijs. sjaak ga dat aan hun vertellen, heb er verder niets mee te maken en geloof er ook niks van.
Zucht, in Schoorl loopt het mtb-pad toch echt door officieel losloopgebied. En dat is in meerdere gebieden het geval. Dat jij dat niet snapt is iets anders.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

ik denk dat er een steekje los zit bij de ts .

en dat het het beste is hem maar in zijn waan te laten .
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

NicoBorder schreef:Zien jullie van: oww we lopen hier op een smal onoverzichtelijk weggetje misschien is dit gevaarlijk voor de honden en onzelf wij kunnen hier beter niet lopen, wij moeten denken: oow op deze wegen pas ik me aan op mede bos gebruikers mocht ik die tegen komen. Maar ik zou als ik een hond had niet op dat soort paadjes komen...
Waarom zou ik daar in vredesnaam niet gaan lopen?
Jij hebt maar rekening te houden met mij en mijn mede-hondenbezitters en ik met jou en consorten :19:
Dan rem je maar fijn af of waarschuwt zo gauw je me ziet lopen en je me wilt passeren.Met de verplichte fietsbel bijvoorbeeld.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
marian*
Erelid
Contacteer:

NicoBorder schreef:Natuurlijk moet je uitkijken als mountainbiker niemand die beweerd dat niet te doen. Maar je kan wel weer gaan met koppig zijn enz. Maar ik blijf bij mijn standpunt: Je hebt als hondenbezitter niets te zoeken op singletracks. Of ze er voor aangelegd zijn of niet, daar worden ze wel hoofdzakelijk voor gebruikt. Je snapt niet dat mensen om mountainbike routes volle bak willen rijden zo ver dat kan, dat is een gebrek aan inlevingsvermogen van jou. Reken er maar op dat je de gevolgen van jou gedrag emotioneel en financieel gaat terugzien als je zo standvastig blijft. Wil wel benadrukken dat ik hoop van niet, maar als je zo erg vast houdt aan die risico vollen stukken gaat het een keer mis ben ik bang.

Verder hekel je de mtb'ers op Schoorl nogal, ik spreek welles mensen van daar en die praten precies hetzelfde als jij maar dan over hondenbezitters. Ruzie komt van twee kanten.
Een (groot) deel van de ATB-route loopt hier door zwijnengebied.Die hebben die paadjes ook aangelegd als je het zo wilt noemen want voor hen zijn het gewoon wisselpaden.Wildwissels heetten ze toen.
Later is dat een onderdeel van een wandelroute geworden en nog weer later onderdeel van de ATB-route.Wat doe je als daar een zwijn middenop staat en jij komt daar aan racen?
Vragen of meneer of mevrouw zwijn wil verdwijnen van jouw route of zet je er bordjes neer voor ze?
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Niet waar NicoBorder, de mbt-route in Mierlo loopt namelijk (ook) door een losloopgebied. Dat heb ik al eerder verteld, maar daar lees je liever overheen. Net zoals over mijn vraag aan jou (wat als je hond vervangt door mede MTB-er?) ,maar daar heb je waarschijnlijk geen antwoord op :19: .
Laatst gewijzigd door Liesbeth op 08 jan 2012 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Liesbeth schreef:

Niet op de mbt-route in Mierlo, die loopt namelijk door een losloopgebied. Dat hen ik al eerder verteld, maar daar lees je liever overheen. Net zoals over mijn vraag aan jou (wat als je hond vervangt door mede MTB-er?) ,maar daar heb je waarschijnlijk geen antwoord op :19: .
De mbtroute hier in het duingebied van soest is ook losloopgebied, maar ik vermoed dat Nico het enkel over zijn eigen stukje route heeft en niet verder kijkt dan nou ja...het lang is zeg maar! :pffff:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Hier was het vandaag overigens rustig! 2 mtbikers gespot ( op het ruiter/wandelpad, geen mtbroute) die geen enkele vaart minderden bij het passeren, maar goed, dat was het dan ook!
Overigens wel een uur met de ogen op mijn rug gelopen, maar dat is standaard op zondag's.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

NicoBorder schreef:Roomie: Je kan niet lezen laat staan begrijpend.
Mijn naam is RoomPie en blijkbaar kan ik dat beter dan dat jij dat kunt.
Afbeelding
falkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): DobermannxRR, Vizsla
Contacteer:

Ongelezen bericht door falkje »

Zucht, in Schoorl loopt het mtb-pad toch echt door officieel losloopgebied. En dat is in meerdere gebieden het geval. Dat jij dat niet snapt is iets anders.
Hellendoornse Berg ook.

Jij moet je als fietser gewoon aanpassen aan de rest van het verkeer. In de stad moet je opletten voor auto's en je aan de regels houden, in het bos aan de wandelaars, met of zonder hond, ruiters enz. Daar moet je dan gewoon je snelheid aan aanpassen en mensen de tijd geven om aan de kant te kunnen.

Ik heb zelf jaren met een mtb door het bos gereden, en weet ook dat het lekkerder rijdt als je gewoon door kunt trappen. Maar helaas leven we hier met allen, en moeten we met z'n allen gebruik maken van het stukje bos wat door de natuurbeheerders is aangewezen om te recreëren. Zo is de wetgeving, simpel as that. Dus dan zorg je gewoon voor goeie remmen, ben je alert en beschouw het maar als een stukje interval training, als je weer een keer opnieuw op gang moet trekken. Of ben jij zo'n zwakke fietser die dat dan niet meer trekt?

Kun je beter de strabrechtse heide opgaan, dan zie je alles van ver aankomen. Of waait het daar dan weer te hard?

Ik snap niet wat het probleem is? Ruiters passen over het algemeen prima hun snelheid aan als ze anderen tegen komen, en zelf motorcrossers zijn daar heel keurig in. Wat is er zo moeilijk aan om even de benen stil te houden en je komst netjes aan te kondigen en dank je wel te zeggen als er iemand voor je aan de kant gaat?
Afbeelding
NicoBorder

Ongelezen bericht door NicoBorder »

Je komt blijkbaar uit de buurt, pfff zwakke fietser ga een keer mee trainen met ons dan...

Lezen kan je ook al niet, heb meermaals benoemd dat ik het zo doe zoals jij schetst.

Voor de hondenbezitters: Jullie hebben je net zo goed aan te passen maar aangezien jullie daar schijt aan hebben hoeven de meeste van jullie niet op mijn empathie te rekenen mocht er met jullie hond een ongeluk gebeuren. Jullie zijn aansprakelijk onthoud dat goed.
Laatst gewijzigd door NicoBorder op 08 jan 2012 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
lieveheersbeestje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door lieveheersbeestje83 »

NicoBorder schreef:
Lieveheersbeesje:

Misschien een keer met je stadsfiets rustig de mtb route over fietsen? Dan weet je precies hoe die loopt.
Ik denk niet dat je op mij zit te wachten, met mijn (elektrische) stadsfiets op de MTB route. Eigenlijk denk ik ook niet dat ik zelfstandig de route uit zou kunnen rijden. En als dat gelukt is, of mijn fiets dan nog wel heel is. (Nog los van alle mountainbikers die vol op de rem moeten als ze na een snelle bocht ineens met mij, zo 3 km/u gaande geconfronteerd worden).

Zo…
Afbeelding

Of zo….
Afbeelding

Het zou ook niet nodig moeten zijn dat ik een MBT route op mijn fiets moet rijden om duidelijkheid te krijgen waar de MBT de gewone paden kruist in (losloop) wandelgebied. Ik wil die kruisingen gewoon kunnen herkennen aan de borden. Zodat ook als ik een keer ergens anders wandel ik weet waar ik "gevaarlijke" situaties kan verwachten.

In het gewone verkeer hebben we ook borden voor gevaarlijke onoverzichtelijke kruisingen of scherpere bochten dan je zou verwachten. En borden dat je op een bepaalde weg als fietser, voetganger niet mag komen (denk aan snelwegen, autowegen etc). Als je nou een verboden voor wandelaars voor een singletrack (nieuw woord geleerd in deze discussie!) plaatst dan zou je als mountainbikes daar in ieder geval geen wandelaars, of wandelende baasjes met hun hond tegen moeten komen. Zolang die borden daar niet staan, dan mogen daar mensen komen en moet je die daar ook gewoon verwachten. Je gedrag moet je daarop aanpassen (waarbij er meer aanpassing verwacht wordt van sneller verkeer).
Afbeelding
------Groetjes Prana-----
Liesbeth
Zeer actief

In het losloopbos, waar ik meestal loop, is geen officiële MTB-route, die ligt (volgens de gegevens) aan de andere kant van de snelweg. Maar toch hebben MTB-ers hier hun eigen route in aangelegd. Kan je zien aan de kale paden (van blad ontdaan) met wielsporen. Op de andere paden ligt gewoon blad.
Het is een leuk bos om lekker ontspannen doorheen te struinen, met smalle paadjes en heuveltjes zodat het iedere keer toch een verrassing is wat je tegenkomt. Meestal andere wandelaars met en zonder honden, maar soms ook MTB-ers en dan baal ik.
Potdomme, die MTB-ers hebben een paar honderd meter verderop een eigen route van tig kilometer en wij hondeneigenaren moeten het doen met een stukje bos van een paar vierkante kilometer.
Die kale paden mijd ik meestal, maar soms kan je niet anders dan ze te volgen en dan let ik wel extra goed op. De lol is er dan wel even vanaf :mep: .

NicoBorder

Beetje online dreigen hé... Denk je dat iemand daar onder de indruk van is? Vind je dat stoer ofzo?

Ik bedoel: PAS OP! is toch een hele normale manier? Dat roep ik ook altijd, en als je dan aan de kant gaat dankjewel. Als jij blijft staan om een robbertje te vechten heb je aan mij een goeie.
Laatst gewijzigd door NicoBorder op 08 jan 2012 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Liesbeth
Zeer actief

NicoBorder schreef:Je komt blijkbaar uit de buurt, pfff zwakke fietser ga een keer mee trainen met ons dan...

Lezen kan je ook al niet, heb meermaals benoemd dat ik het zo doe zoals jij schetst.

Voor de hondenbezitters: Jullie hebben je net zo goed aan te passen maar aangezien jullie daar schijt aan hebben hoeven de meeste van jullie niet op mijn empathie te rekenen mocht er met jullie hond een ongeluk gebeuren. Jullie zijn aansprakelijk onthoud dat goed.
Wil je mijn bijdrages dan ook even lezen (en niet alleen deze)?

De meeste hondenbezitters houden heel veel rekening met MTB-ers, gewoon omdat ze hun hond liever niet zien verongelukken.
Dat "wij" aansprakelijk zouden zijn geloof ik niet. De zwakkere/langzamere heeft over het algemeen meer rechten dan de snellere/sterkere. Het is op de weg ook zo dat de fieters (vrij) goed beschermt wordt, volgens de wet. En dat is omdat die zwakker is t.o.v. automobilisten. Neemt niet weg dat het gros van de (bijna)ongelukken veroorzaakt wordt door de fietser.

marian*
Erelid
Contacteer:

Tara schreef:
marian* schreef: Een (groot) deel van de ATB-route loopt hier door zwijnengebied.Die hebben die paadjes ook aangelegd als je het zo wilt noemen want voor hen zijn het gewoon wisselpaden.Wildwissels heetten ze toen.
Later is dat een onderdeel van een wandelroute geworden en nog weer later onderdeel van de ATB-route.Wat doe je als daar een zwijn middenop staat en jij komt daar aan racen?
Vragen of meneer of mevrouw zwijn wil verdwijnen van jouw route of zet je er bordjes neer voor ze?
Geloof me, dat gaat een zeer indrukwekkende ervaring worden.
Een varken rij je niet eventjes ondersteboven.
Hij jou wel.
Bente heeft er eens een opgestoten en dan zijn ze ineens wel heeeeeeel erg groot.Als NicoBorder zoiets tegen komt kan ie de rem ineens heel goed vinden denk ik :mrgreen:
Afbeelding
NicoBorder

Rottweiler hé, heb ik al een keer een aanvaring mee gehad toen ik kranten jongen was. Kwam me achterna totdat ik het zag m'n fiets neerzetten en zijn richting in sprinte, hij was zo verward dat hij gelijk wegrende ;) Ach die honden die je wel iets zouden doen, geloof er weinig van, zo'n hond komt alleen als hij angst voelt en zichzelf de sterkere waant (dat is een volwassen grote rottweiler ook wel) maar als je hem het idee kan geven dat ie dat niet is, wat niet zo moeilijk is dan durven ze helemaal niks.

Ben zo vaak door een hond achterna gezeten op de fiets en telkens als je erop af rent rennen ze weg. Van Staffords tot Husky's ...
Laatst gewijzigd door NicoBorder op 08 jan 2012 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
marian*
Erelid
Contacteer:

NicoBorder schreef: Voor de hondenbezitters: Jullie hebben je net zo goed aan te passen maar aangezien jullie daar schijt aan hebben hoeven de meeste van jullie niet op mijn empathie te rekenen mocht er met jullie hond een ongeluk gebeuren.
Insgelijks.
Jullie zijn aansprakelijk onthoud dat goed.
Als ik me aan de regels houd ben jij aansprakelijk.
Afbeelding
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Lieveheersbeesje, MUK, Roomie, Cleve :LOL:

@Nico: jij had een paar dagen geleden toch al een ip-ban aangevraagd of vergis ik me nou :scratch:
Niet dat je weg moet van mij hoor, ik vermaak me kostelijk.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
NicoBorder

Ja klopt, maar krijg hem niet. Even door gaan met tegen het etablissement te schoppen. Ik hou me ook aan de regels en als jij dat ook doet dan nog ben jij aansprakelijk. Dat jij je aan de regels houdt impliceert niet dat ik dat niet doe slimpie.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Ariane schreef:Lieveheersbeesje, MUK, Roomie, Cleve :LOL:

daar kan hij niets aan doen , hij is dyslectisch

snap dat nou :engel: :oohja:

dat hij ook niet begrijpend kan lezen is ook al een groot probleem
Fenneke en Baloe
Afbeelding
NicoBorder

En hij gaat een veel succesvoller leven tegemoet dan jullie hier hetzij een sportieve loopbaan of een maatschappelijke dat maakt me niet zo veel uit.

Ach god hebbende z'n ziel, zoals ik zei ben vaak aangevallen/bedreigd/achter na gezeten maar nog nooit gebeten.
Laatst gewijzigd door NicoBorder op 08 jan 2012 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
dancingdaydream
Zeer actief
Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell

Ongelezen bericht door dancingdaydream »

NicoBorder schreef:En hij gaat een veel succesvoller leven tegemoet dan jullie hier hetzij een sportieve loopbaan of een maatschappelijke dat maakt me niet zo veel uit.

Ach god hebbende z'n ziel, zoals ik zei ben vaak aangevallen/bedreigd/achter na gezeten maar nog nooit gebeten.
Hij? wie?
Afbeelding
NicoBorder

Ik roep standaard PAS OP, op een afstand waarvan ik acht en weet dat je tijd genoeg hebt om weg te gaan. Heb namelijk nog nooit mee gemaakt dat dat niet op tijd kon gebeuren. Als jij dan blijft staan willens en wetens om een robbertje te vechten loop ik daar zeker niet voor weg meneer feitemans kijken hoe stoer je dan bent.
Liesbeth
Zeer actief

Liesbeth schreef:
NicoBorder schreef:Je komt blijkbaar uit de buurt, pfff zwakke fietser ga een keer mee trainen met ons dan...

Wil je mijn bijdrages dan ook even lezen (en niet alleen deze)?

De meeste hondenbezitters houden heel veel rekening met MTB-ers, gewoon omdat ze hun hond liever niet zien verongelukken.
Dat "wij" aansprakelijk zouden zijn geloof ik niet. De zwakkere/langzamere heeft over het algemeen meer rechten dan de snellere/sterkere. Het is op de weg ook zo dat de fieters (vrij) goed beschermt wordt, volgens de wet. En dat is omdat die zwakker is t.o.v. automobilisten. Neemt niet weg dat het gros van de (bijna)ongelukken veroorzaakt wordt door de fietser.
Ik quote mezelf even, want anders vergeet je misschien om eens een antwoord te geven. Of héb je geen antwoord. Mag je ook zeggen, hoor :F: .

Ariane
Erelid

NicoBorder schreef:Ja klopt, maar krijg hem niet. Even door gaan met tegen het etablissement te schoppen. Ik hou me ook aan de regels en als jij dat ook doet dan nog ben jij aansprakelijk. Dat jij je aan de regels houdt impliceert niet dat ik dat niet doe slimpie.
Etablissement:

http://www.encyclo.nl/begrip/etablissement

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
NicoBorder

Ja ik heb al 80 keer uitgelegd dat ik ook rekening hou met normale hondenbezitters no issue. Maar je bent dus verantwoordelijk voor alle eigenlijke bewegingen van je huisdier, een hiervan is lopen op een mtb route. Klaar.
Ariane
Erelid

NicoBorder schreef: Ach god hebbende z'n ziel, zoals ik zei ben vaak aangevallen/bedreigd/achter na gezeten maar nog nooit gebeten.
Hebbe.

Jemig, ik begin op Nanna te lijken :schrik: :mrgreen:

Ariane
Erelid

fenneke schreef:
Ariane schreef:Lieveheersbeesje, MUK, Roomie, Cleve :LOL:

daar kan hij niets aan doen , hij is dyslectisch

snap dat nou :engel: :oohja:

dat hij ook niet begrijpend kan lezen is ook al een groot probleem
:oohja: :oohja:

NicoBorder

Wedden voor 10000000 miljard euro dat ik dyslectisch ben.

Mijn spelling hier is tevens beide keren de juiste. God hebbe z'n ziel is spreektaal en niet schrijftaal.
Establishment is een verangalisering ofzo (worden uit het engels geleend op een foutieve manier ) en mijne is de Europees juiste spelling namelijk een leenwoord uit het Frans. Jullie zijn echt een stelletje sukkels.
Laatst gewijzigd door NicoBorder op 08 jan 2012 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gesloten

Terug naar “Discussieforum”