Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Teckels
Moderator: moderatorteam
- IvysToeter
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 1
Re: Teckels
de kennel waar ik mee gemailt heb heeft dus een kennelregistratienummer.
maar ik kan ze niet vinden op de website van de teckelclub.
stel dat ik ons bij die mevrouw op de wachtlijst laat zetten.
moet ik daar dan eerst gaan kijken zonder dat de pups geboren zijn? of pas echt gaan kijken als de pups geboren zijn?
en dan eventueel eentje uitkiezen.
en als ik er eentje uit heb gezocht kan ik dan altijd nog 'terug' zeg maar?
maar ik kan ze niet vinden op de website van de teckelclub.
stel dat ik ons bij die mevrouw op de wachtlijst laat zetten.
moet ik daar dan eerst gaan kijken zonder dat de pups geboren zijn? of pas echt gaan kijken als de pups geboren zijn?
en dan eventueel eentje uitkiezen.
en als ik er eentje uit heb gezocht kan ik dan altijd nog 'terug' zeg maar?

- Pool
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Je kunt altijd vragen of je langs mag komen om de honden te bekijken, net wat je zelf wilt. En alsje een nestkeus maakt is het doorgaans wel de bedoeling dat je dat hondje daadwerkelijk koopt. Tenzij er iets aan mankeert ofzo. Je zult duidelijke afspraken moeten maken. Fokkers vinden het niet echt leuk als je een hondje 'besteld' en dan reserveert en je laat afweten. Terug kun je altijd maar het moet niet je uitgangspunt zijn. Maar eerst eens kijken bij een fokker is ook hartstikke leuk!
[img][img] <b>Vóór</b>

In vrijheid verbonden

In vrijheid verbonden
- IvysToeter
- Zeer actief
ik denk dat ik dan pas zou gaan kijken als de pups die de kennel verwacht daadwerkelijk geboren zijn.
zo over de mail klikt het in ieder geval wel.
de mevrouw weet mijn verhaal nu en begrijpt het.
ze zei dat ze me vrijblijvend op de lijst kan zetten (in dit geval ben ik dan 2e voor een teefje) en mocht het bekende teefje dan ineens toch loops worden dan schrijft ze me er gewoon weer af.
dus mocht ik dan ergens anders wat vinden dan kan ik dat ook altijd zeggen en dan schrijft ze me van de lijst af.
ik weet alleen niet hoe zoiets in z'n werk gaat als je ergens op een lijst word gezet.
wanneer mag je kijken, wanneer mag je 'uitkiezen' etc.
zo over de mail klikt het in ieder geval wel.
de mevrouw weet mijn verhaal nu en begrijpt het.
ze zei dat ze me vrijblijvend op de lijst kan zetten (in dit geval ben ik dan 2e voor een teefje) en mocht het bekende teefje dan ineens toch loops worden dan schrijft ze me er gewoon weer af.
dus mocht ik dan ergens anders wat vinden dan kan ik dat ook altijd zeggen en dan schrijft ze me van de lijst af.
ik weet alleen niet hoe zoiets in z'n werk gaat als je ergens op een lijst word gezet.
wanneer mag je kijken, wanneer mag je 'uitkiezen' etc.

- IvysToeter
- Zeer actief
Ok.
ik heb nu min of meer besloten dat ik wel op de lijst wil voor een puppy van die mevrouw.
mits de 'bekende' teef in de tussen tijd niet loops word.
ik weet nu alleen niet of ik op de lijst zou willen voor het nestje wat verwacht word tussen 10 en 15 januari of voor het nestje wat verwacht word in februari....
dat is natuurlijk net wat ik zelf wil.
weet iemand misschien hoe dat gaat als je op zo'n lijst staat?
wanneer ga je dan voor de eerste keer kijken en wanneer kies je definitief een puppy uit?
stel dat je pas met een week of 3 á 4 mag komen kijken naar de puppy's.
dan kan ik natuurlijk vragen of ik vrijblijvend op die lijst mag en dat ik zeg maar wacht met definitief kiezen tot de pups een week of 3 á 4 oud zijn (en dus stiekem in mijn achterhoofd een beetje rekening houden met de 'bekende' teef)
snappen jullie wat ik bedoel?
en dan heb ik nog 'probleem' 2....
ik wil graag mijn kennis een beetje op de hoogte stellen/vragen wat zij vind als ik in de tussentijd ook nog op zoek ga naar een ander nestje.
of dat het onze vriendschap in de weg zou staan als ik een puppy uit een nestje van iemand anders zou nemen.
ik wil de situatie een beetje uitleggen, zeggen dat ik echt heel graag een hondje wil etc.
maar hoe kan ik dat het beste uitleggen zonder het verkeerd over te laten komen?
is er trouwens iemand bekend met teckelkennel het olde bureau?
ik heb nu min of meer besloten dat ik wel op de lijst wil voor een puppy van die mevrouw.
mits de 'bekende' teef in de tussen tijd niet loops word.
ik weet nu alleen niet of ik op de lijst zou willen voor het nestje wat verwacht word tussen 10 en 15 januari of voor het nestje wat verwacht word in februari....
dat is natuurlijk net wat ik zelf wil.
weet iemand misschien hoe dat gaat als je op zo'n lijst staat?
wanneer ga je dan voor de eerste keer kijken en wanneer kies je definitief een puppy uit?
stel dat je pas met een week of 3 á 4 mag komen kijken naar de puppy's.
dan kan ik natuurlijk vragen of ik vrijblijvend op die lijst mag en dat ik zeg maar wacht met definitief kiezen tot de pups een week of 3 á 4 oud zijn (en dus stiekem in mijn achterhoofd een beetje rekening houden met de 'bekende' teef)
snappen jullie wat ik bedoel?
en dan heb ik nog 'probleem' 2....
ik wil graag mijn kennis een beetje op de hoogte stellen/vragen wat zij vind als ik in de tussentijd ook nog op zoek ga naar een ander nestje.
of dat het onze vriendschap in de weg zou staan als ik een puppy uit een nestje van iemand anders zou nemen.
ik wil de situatie een beetje uitleggen, zeggen dat ik echt heel graag een hondje wil etc.
maar hoe kan ik dat het beste uitleggen zonder het verkeerd over te laten komen?
is er trouwens iemand bekend met teckelkennel het olde bureau?

- IvysToeter
- Zeer actief
*zucht* ik maak mezelf gek, ik word gek van mezelf.
Op de website van de teckelclub heb ik eens bij nestjes gekeken.
er staat een nestje tussen van een fokker uit meerkerk, dat is hier nog geen half uurtje rijden vandaan.
ik heb die meneer gemailt met de vraag of hij nog ruwhaardwergteckel pups heeft.
ik heb een mailtje terug gekregen dat hij nog een nestje ruwhaardwergteckels heeft van 1 week oud en een nestje van 4 weken oud.
en dat ik bij meer intresse beter even kan bellen.
maar aangezien ik nog niks echt zeker weet en ook een beetje telefoonvrees heb, heb ik die meneer toch nog even een mailtje gestuurd om onze situatie uit te leggen.
eerlijk gezegd heb ik bij deze meneer een beter gevoel dan bij de mevrouw waar ik eerder over vertelde.
ik ben nu een proef briefje/mailtje aan het tikken voor die kennis van mij.
eens kijken wat ze ervan vind etc.
en dan kan ik het altijd nog mailen naar haar.
er staat een nestje tussen van een fokker uit meerkerk, dat is hier nog geen half uurtje rijden vandaan.
ik heb die meneer gemailt met de vraag of hij nog ruwhaardwergteckel pups heeft.
ik heb een mailtje terug gekregen dat hij nog een nestje ruwhaardwergteckels heeft van 1 week oud en een nestje van 4 weken oud.
maar aangezien ik nog niks echt zeker weet en ook een beetje telefoonvrees heb, heb ik die meneer toch nog even een mailtje gestuurd om onze situatie uit te leggen.
eerlijk gezegd heb ik bij deze meneer een beter gevoel dan bij de mevrouw waar ik eerder over vertelde.

- Saskia241
- Zeer actief
Dat is de fokker waar mijn Oscar vandaan komt.IvysToeter schreef:*zucht* ik maak mezelf gek, ik word gek van mezelf.
Kees toch?
- Saskia241
- Zeer actief
Ja, die.Nanna schreef:Is dat van kennel vd Hoefstal? Nou, die Kees kun je rustig bellen hoorDanseMacabre schreef: Dat is de fokker waar mijn Oscar vandaan komt.
Kees toch?Dat is een hartstikke aardige vent.
Ik ben ook niet zo van het bellen, maar heb met hem toch dik een half uur aan de telefoon gezeten.
En fijne hondjes ook.

- IvysToeter
- Zeer actief
het gaat inderdaad om de hoefstal.
kees heet die meneer geloof ik.
ben blij om te horen dat het in ieder geval een aardige man is en fijne hondjes.
een hele stomme vraag misschien, aan welke prijsklasse moet ik denken?
ben blij om te horen dat het in ieder geval een aardige man is en fijne hondjes.

- Saskia241
- Zeer actief
Pb.IvysToeter schreef:het gaat inderdaad om de hoefstal.

- IvysToeter
- Zeer actief
- IvysToeter
- Zeer actief
ik word gek van mezelf.
komt vast doordat ik tegen mijn maandelijkse periode aan zit.
overal loop ik pups te zoeken.
zelfs korthaartjes terwijl ik eigenlijk het liefst een ruwhaar wil.
komt vast doordat ik tegen mijn maandelijkse periode aan zit.
overal loop ik pups te zoeken.
zelfs korthaartjes terwijl ik eigenlijk het liefst een ruwhaar wil.

- IvysToeter
- Zeer actief
- IvysToeter
- Zeer actief
aanstaande zondag zal het teefje van mijn kennis gedekt worden.
en dan dinsdag weer.
ze heeft 2 of 3x eerder een nestje gehad en toen is ze ook gelijk gedekt.
dus hopenlijk deze keer weer.
en dan is het nog een paar weekjes afwachten om te zien of ze drachtig is.
wachten tot alles goed gaat en de pups geboren worden.
daarna natuurlijk nog 8 weken voor dat de pups weg mogen, maar dan kunnen we in ieder geval al af en toe gaan kijken.
en dan dinsdag weer.
ze heeft 2 of 3x eerder een nestje gehad en toen is ze ook gelijk gedekt.
dus hopenlijk deze keer weer.
en dan is het nog een paar weekjes afwachten om te zien of ze drachtig is.
wachten tot alles goed gaat en de pups geboren worden.
daarna natuurlijk nog 8 weken voor dat de pups weg mogen, maar dan kunnen we in ieder geval al af en toe gaan kijken.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Ik ga ze ook steeds leuker vinden , net als nog een paar kleine honden rassen .
dat komt omdat ik voorheen nooit zo keek naar kleine hondjes .
en nu met toots die natuurlijk het meest met kleine honden speeld zie je ook meer van verschillende honden .
dat komt omdat ik voorheen nooit zo keek naar kleine hondjes .
en nu met toots die natuurlijk het meest met kleine honden speeld zie je ook meer van verschillende honden .
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- IvysToeter
- Zeer actief
ben stiekem een beetje aan het rondkijken naar een tuigje van Puppia voor het 'netjes' als onze toekomstige hond mee gaat op visite.
maar kan helemaal geen wijs worden uit de maten.
Ik dacht als de teckel van mijn ouders het nou past, dan past onze toekomstige hond het ook wel.
die blijft waarschijnlijk iets kleiner dan die van mijn ouders.
maar kan helemaal geen wijs worden uit de maten.
Ik dacht als de teckel van mijn ouders het nou past, dan past onze toekomstige hond het ook wel.
die blijft waarschijnlijk iets kleiner dan die van mijn ouders.

- IvysToeter
- Zeer actief
Ok, het teefje van mijn kennis is gedekt.
maar niet door de reu die ze uitgezocht had.
heel lang verhaal, maar het komt erop neer dat de reu niet wilde.
hij wilde alleen maar spelen met het teefje en verder niks.
terwijl het teefje er echt klaar voor was en zich duidelijk heel erg aanbood.
ze is nu dus door een ander reutje gedekt.
dichter bij mijn kennis haar woonplaats in de buurt.
máár, wat ik van mijn moeder begrijp (ik heb mijn kennis nog niet persoonlijk gesproken)
is ze nu gedekt door een langharig reutje...maar goed ik heb het dus via via gehoord en dan kunnen verhalen per ongeluk verkeerd begrepen zijn/verdraaid zijn.
dus ik heb mijn kennis een mailtje gestuurd en gevraagd hoe of wat.
laat het nou zo zijn dat zowel mijn vriend als ik allebei geen langharige teckel willen....
no offence verder voor de mensen die wel een langharige teckel hebben.
maar ons type hondje is dat niet.
Nou ben ik dus benieuwd of je een beetje kan berekenen o.i.d. hoeveel kans er is dat de pups uit die combi ook langharig worden? (mocht ze dus door een langharige gedekt zijn)
de moeder is zoals ik al eerder vertelde een ietwat glad gebleven ruwhaar.
ze heeft wel een beetje een snorretje en ruwige pootjes, héél iets langere vacht maar geen echte ruwhaar.
en ook zeker absoluut geen echte langhaar.
de reu... tja ik denk dus een echte langhaar, maar dat moet ik nog even het mailtje van mijn kennis afwachten.
hebben jullie enig idee?
ik vind het wel heel sneu voor mijn kennis dat ze zo lang gereden heeft voor niks eigenlijk.
het kan gebeuren natuurlijk, maar dan nog is het wel vervelend.
maar niet door de reu die ze uitgezocht had.
heel lang verhaal, maar het komt erop neer dat de reu niet wilde.
hij wilde alleen maar spelen met het teefje en verder niks.
terwijl het teefje er echt klaar voor was en zich duidelijk heel erg aanbood.
ze is nu dus door een ander reutje gedekt.
dichter bij mijn kennis haar woonplaats in de buurt.
máár, wat ik van mijn moeder begrijp (ik heb mijn kennis nog niet persoonlijk gesproken)
is ze nu gedekt door een langharig reutje...maar goed ik heb het dus via via gehoord en dan kunnen verhalen per ongeluk verkeerd begrepen zijn/verdraaid zijn.
dus ik heb mijn kennis een mailtje gestuurd en gevraagd hoe of wat.
laat het nou zo zijn dat zowel mijn vriend als ik allebei geen langharige teckel willen....
no offence verder voor de mensen die wel een langharige teckel hebben.
maar ons type hondje is dat niet.
Nou ben ik dus benieuwd of je een beetje kan berekenen o.i.d. hoeveel kans er is dat de pups uit die combi ook langharig worden? (mocht ze dus door een langharige gedekt zijn)
de moeder is zoals ik al eerder vertelde een ietwat glad gebleven ruwhaar.
ze heeft wel een beetje een snorretje en ruwige pootjes, héél iets langere vacht maar geen echte ruwhaar.
en ook zeker absoluut geen echte langhaar.
de reu... tja ik denk dus een echte langhaar, maar dat moet ik nog even het mailtje van mijn kennis afwachten.
hebben jullie enig idee?
ik vind het wel heel sneu voor mijn kennis dat ze zo lang gereden heeft voor niks eigenlijk.
het kan gebeuren natuurlijk, maar dan nog is het wel vervelend.

- sas&Billy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Langharige dwergteckel
Ik wou ook geen langhaar en nu ligt er eentje beneden in de zetel te snurken. Een onweerstaanbare foto van het asiel was voldoende.
Ik begrijp je enthousiasme en ook je keuze, ruwharen zijn geweldig leuk maar wat ook erg belangrijk is, is het karakter... een teckel kan verdomd teckel zijn soms ...
Stel nou dat het een superlieve reu is. fantastisch karakter en de pups komen eruit en je ziet dat er geen echte langharen tussen zitten.... wat houdt je dan tegen ? Tenzij je een raszuivere wil om zelf te kweken of shows te doen.
Als je zo n beestje in je gezin opneemt ben je binnen de korste keren zo verliefd dat je die extra cm haar niet meer ziet hoor.
Trouwens langharen hebben de neiging iets minder druk te zijn, gezien ik eerder las dat je wel eens uit huis gaat zijn voor werk en school enzo. Zou een rustiger karakter misschien wel van pas komen?
Ik wil je niet bekeren, eerder een voorstel tot het verruimen van het blikveld
Ik begrijp je enthousiasme en ook je keuze, ruwharen zijn geweldig leuk maar wat ook erg belangrijk is, is het karakter... een teckel kan verdomd teckel zijn soms ...
Stel nou dat het een superlieve reu is. fantastisch karakter en de pups komen eruit en je ziet dat er geen echte langharen tussen zitten.... wat houdt je dan tegen ? Tenzij je een raszuivere wil om zelf te kweken of shows te doen.
Als je zo n beestje in je gezin opneemt ben je binnen de korste keren zo verliefd dat je die extra cm haar niet meer ziet hoor.
Trouwens langharen hebben de neiging iets minder druk te zijn, gezien ik eerder las dat je wel eens uit huis gaat zijn voor werk en school enzo. Zou een rustiger karakter misschien wel van pas komen?
Ik wil je niet bekeren, eerder een voorstel tot het verruimen van het blikveld
- Saskia241
- Zeer actief
Ik vind het nogal een vaag verhaal.
- IvysToeter
- Zeer actief
- Saskia241
- Zeer actief
De reu wil niet dus wordt er maar een andere reu op gezet. Niet iemand waar ik een hond van zou willen. Het lijkt niet erg overdacht.
- IvysToeter
- Zeer actief
- Saskia241
- Zeer actief
Mij?
Ik zie niks.
Ik zie niks.
- IvysToeter
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
mwoh, ik heb het zelf 1 keer meegemaakt, de reu van mijn keuze, die wilde gewoon echt niet, achteraf ook niet alleen bij mijn teef, maar dat is verder niet belangrijk. toen heb ik idd een andere reu bedacht, zelfde eigenaar en ook een combi waar ik achter stond, kan dus best zijn, dat deze fokker, die andere reu ook wel in haar hoofd had, alleen niet als eerste keus. kan dus he, of dat hier ook het geval is, dat weet ik natuurlijk nietDanseMacabre schreef:De reu wil niet dus wordt er maar een andere reu op gezet. Niet iemand waar ik een hond van zou willen. Het lijkt niet erg overdacht.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
- Aantal honden: 3
Dat je naar je tweede keus reu gaat is niet zo raar, het kan met nr. 1 om allerlei redenen niet willen.
Maar om van ruwhaar uit te wijken naar een langhaar lijkt me wel erg vreemd.
Ik zou gewoon mijn opties open houden oa. bij die Kees. Je bent er toch gewoon eerlijk over?
Ik zou gewoon mijn opties open houden oa. bij die Kees. Je bent er toch gewoon eerlijk over?
- Saskia241
- Zeer actief
Dat bedoelde ik dus. Van ruw naar langhaar.chaos schreef:Dat je naar je tweede keus reu gaat is niet zo raar, het kan met nr. 1 om allerlei redenen niet willen.
Als ze die reu al in haar hoofd had als tweede keuze, zou het wel anders maken.
- Saskia241
- Zeer actief
Dan zou ik er ook niets op tegen hebben, in dat geval.yamie schreef:mwoh, ik heb het zelf 1 keer meegemaakt, de reu van mijn keuze, die wilde gewoon echt niet, achteraf ook niet alleen bij mijn teef, maar dat is verder niet belangrijk. toen heb ik idd een andere reu bedacht, zelfde eigenaar en ook een combi waar ik achter stond, kan dus best zijn, dat deze fokker, die andere reu ook wel in haar hoofd had, alleen niet als eerste keus. kan dus he, of dat hier ook het geval is, dat weet ik natuurlijk nietDanseMacabre schreef:De reu wil niet dus wordt er maar een andere reu op gezet. Niet iemand waar ik een hond van zou willen. Het lijkt niet erg overdacht.
-
- Zeer actief
MAG dat dan zomaar? Langhaar en ruwhaar kruisen?
Ik zou mijn heil elders zoeken, maar dat had ik al 's aangegeven; ik vind de leeftijd van de teef voor nog een nestje al te oud al is het hondje op zich natuurlijk niet oud. Voor een nestje vind ik het niet meer zo wat; maar dat kan persoonlijk zijn.
Suzanne
Ik zou mijn heil elders zoeken, maar dat had ik al 's aangegeven; ik vind de leeftijd van de teef voor nog een nestje al te oud al is het hondje op zich natuurlijk niet oud. Voor een nestje vind ik het niet meer zo wat; maar dat kan persoonlijk zijn.
Suzanne
- Saskia241
- Zeer actief
Geen stamboom.Suzanne123 schreef:MAG dat dan zomaar? Langhaar en ruwhaar kruisen?
Suzanne
- P-tt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
- Aantal honden: 2