Je komt blijkbaar uit de buurt, pfff zwakke fietser ga een keer mee trainen met ons dan...
Nee, jongen. Dank je feestelijk. Ik fiets niet meer. Hondensport geeft me meer voldoening, daar mag ik ook mijn verstand bij gebruiken.
Lezen kan je ook al niet, heb meermaals benoemd dat ik het zo doe zoals jij schetst.
Dan zie ik het probleem helemaal niet? Ik weet dat het irritant is dat mede bos-gebruikers vaak zo in gedachten of in een gesprek opgaan dat ze die hele fietser nooit hebben horen aankomen. Helemaal niet als je van een afstand belt of vriendelijk roept.
Maar zelfs als je als een achterlijke gaat schreeuwen en ze horen je wel, is er nooit tijd genoeg voor de wandelaar om je op te merken, vervolgens de hond te roepen uit goed fatsoen, die in het ideale geval een goed luisterende volwassen hond is, maar nog een afstandje moet overbruggen om bij je te komen en die dan veilig bij je te laten zitten of aan te lijnen. Laat staan dat je een pup of jonge hond bij je hebt.
Tenminste niet als de mountainbiker in kwestie een beetje een leuk tempo heeft. Dus ook van de mtb'er wordt in deze een beroep gedaan op goed fatsoen. Geef de mensen ook de kans om aan de kant te gaan, 9 van de tien keer kan dat zonder elkaar te ergeren als je alletwee van goede wil bent. En als dat eens niet zo is neem je die gewoon netjes op de koop toe, passer je langzaam, wens je ze toch evengoed een fijn weekend en ga je voorbij en ben je ervan af en kun je weer tempo maken.M Moet je je daarvoor hier aanmelden? Voor die incidentele wandelaar die niet vriendelijk is tegen mtb'ers, en oh help; niet aan de kant gaat? Dan kun je je ook wel op alle wandelforums aanmelden, want het zijn niet alleen mensen met honden die in de weg kunnen lopen.
Volgens mij ben jij er een van het type mutsje i.p.v. helm, die menen dat de hele wereld zich aan hen aan moet passen, stel je voor dat je de benen eens stil moet houden

, hele zondag kapot.