Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wandelen in Echten 21 januari
Moderator: moderatorteam
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
- Aantal honden: 1
Wandelen in Echten 21 januari
Datum: zaterdag 21 januari
Adres voor Tomtom: Ruinerweg 12, dan bij het bordje speelweide afslaan.
Tijdstip: 13.00 uur
Wie:
Ellen. met Narda teef
Kitty & Nen met Beanie & Falera
Marion met Torros teef
Pendrag met Nora teef en Andor reu
Anouk met Luna (teef)
Vosse met Manga (?) teef
Ingrid met Silky en Pippy
Fabiola17 met Joy
Hilly45 met Sam reu
Kloesje met Macho reu
Rickterveen met Ben reu
Nomo met Morris reu
Brenda met Kiran reu
Minhie met Kaiyou reu
Ramona met Biggy reu
Rocco met Sioux
Hutsje met Lijfje
Misschien:
Tamara met Fien
Podenji met Astro & Jenson?
Dresscode: gala, bij voorkeur wit
Aanbevolen: kniebeschermers, veiligheidshelm, gebitsbeschermer
Waarschuwing vooraf: mogelijk veel wild in verband met de aanwezigheid van Tamara
Adres voor Tomtom: Ruinerweg 12, dan bij het bordje speelweide afslaan.
Tijdstip: 13.00 uur
Wie:
Ellen. met Narda teef
Kitty & Nen met Beanie & Falera
Marion met Torros teef
Pendrag met Nora teef en Andor reu
Anouk met Luna (teef)
Vosse met Manga (?) teef
Ingrid met Silky en Pippy
Fabiola17 met Joy
Hilly45 met Sam reu
Kloesje met Macho reu
Rickterveen met Ben reu
Nomo met Morris reu
Brenda met Kiran reu
Minhie met Kaiyou reu
Ramona met Biggy reu
Rocco met Sioux
Hutsje met Lijfje
Misschien:
Tamara met Fien
Podenji met Astro & Jenson?
Dresscode: gala, bij voorkeur wit
Aanbevolen: kniebeschermers, veiligheidshelm, gebitsbeschermer
Waarschuwing vooraf: mogelijk veel wild in verband met de aanwezigheid van Tamara
Laatst gewijzigd door luna2906 op 20 jan 2012 19:05, 7 keer totaal gewijzigd.
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Re: Wandelen in het weekend van 21/22 januari
Ik heb wel tijd en zin................ Wil ook wel een stukje rijden, maakt me niet zoveel uit. Ken alleen niet zoveel plekken.........

- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
Ik wil ook wel mee.. Gieten/Echten/Dwingeloo maakt mij niet zoveel uit!
- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
Ik wil ook wel mee! 
Net als Ellen maakt het mij ook niet uit welke van de drie plaatsen!
Net als Ellen maakt het mij ook niet uit welke van de drie plaatsen!
- luna2906
- Zeer actief
Ik vind Echten wel handig qua locatie voor mezelf, ben er binnen tien minuten haha. Maar Gieten is denk ik mooier lopen. Hebben jullie nog een voorkeur voor dag/tijd?
- Hilly45
- Zeer actief
Ik vind zaterdagmiddag de fijnste optie, of bijv. eind van de ochtend. Ik heb om 09.00-10.00uur nog training met Sam........ Kan wel vanaf 11.00uur wat afspreken.
Zondag kan ik evt. ook, maar liefst zaterdag.
Zondag kan ik evt. ook, maar liefst zaterdag.

- rickterveen
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Als we in Drenthe blijven houd ik me ook aanbevolen. ik ben fonkelnieuw op dit forum
maar het lijkt me wel leuk er een beetje in te rollen.
Moet nog even kijken welke van mijn honden het beste mee kan aangezien ze nog weinig ervaring hebben met onbekende honden.
Dus wanneer het op zaterdag kan dan hou ik me aanbevolen (op zondag heb ik cursus bij de O & O)
maar het lijkt me wel leuk er een beetje in te rollen.
Moet nog even kijken welke van mijn honden het beste mee kan aangezien ze nog weinig ervaring hebben met onbekende honden.
Dus wanneer het op zaterdag kan dan hou ik me aanbevolen (op zondag heb ik cursus bij de O & O)
-
nomo
- Zeer actief
Ik heb mijn agenda zo even niet bij de hand, maar als ik niks heb ga ik ook graag mee!
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Op zondagen kan ik ook niet voorlopig, Gieten vind ik vooralsnog een beetje te ver ( een kotsende Fal en een klierende Beanie
)
- luna2906
- Zeer actief
Dan doen we sowieso de zaterdag? Er zijn al drie mensen die een voorkeur voor de zaterdag hebben, dus dan lijkt dat me sowieso de beste keuze. Kit, ik denk dat Echten voor jou het beste uitkomt? Als iedereen dat verder prima vindt, kunnen we dan in Echten gaan wandelen. Nog voorkeur voor tijden?
Hilly, ik weet niet waar je vandaan moet komen, maar als je om 10.00 uur nog training hebt, wordt elf uur misschien wat te vroeg? Dan kunnen we het best een middag wandeling van maken, zo rond een uur of 13.00?
Yvonne, ik hoop dat je agenda vrij is
Rickterveen: lijkt me leuk als je meegaat. Ik ken je honden natuurlijk niet, maar toen ik voor het eerst mee ging met Luna maakte ik me wel een beetje zorgen (zij is nogal lomp en enthousiast), maar dat ging hartstikke goed!
Als we het eens zijn over locatie en dag, zal ik de OP even aanpassen.
Hilly, ik weet niet waar je vandaan moet komen, maar als je om 10.00 uur nog training hebt, wordt elf uur misschien wat te vroeg? Dan kunnen we het best een middag wandeling van maken, zo rond een uur of 13.00?
Yvonne, ik hoop dat je agenda vrij is
Rickterveen: lijkt me leuk als je meegaat. Ik ken je honden natuurlijk niet, maar toen ik voor het eerst mee ging met Luna maakte ik me wel een beetje zorgen (zij is nogal lomp en enthousiast), maar dat ging hartstikke goed!
- rickterveen
- Vaste gebruiker
Lijkt me heel leukluna2906 schreef:Dan doen we sowieso de zaterdag? Er zijn al drie mensen die een voorkeur voor de zaterdag hebben, dus dan lijkt dat me sowieso de beste keuze. Kit, ik denk dat Echten voor jou het beste uitkomt? Als iedereen dat verder prima vindt, kunnen we dan in Echten gaan wandelen. Nog voorkeur voor tijden?
Yvonne, ik hoop dat je agenda vrij is![]()
Ach we proberen het gewoon neem de makkelijkste even mee (de ander moet maar even leren alleen te zijn) en als het niet gaat
dan keer ik gewoon terug maar ik verwacht dat het wel goedkomt.
- Hilly45
- Zeer actief
Ik heb van 09.00-10.00uur training met Sam, een half uur boven Groningen. Ik kan dus in principe vanaf 11.00uur ergens heen rijden...... Ik vind 13.00uur ook prima op een zaterdag.

- Kiran
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
Als jullie in de middag gaan wandelen wil ik ook graag mee, ik heb alleen nog nooit gewandeld in Echten, het is ongeveer een uurtje rijden vanuit hier.

- Ellen.
- Zeer actief
Echten vind ik prima. 13.00 uur vind ik ook helemaal prima.
Ik stel voor bij de speelweide? Dat is (als je vanaf Hoogeveen komt) vanaf het spoor ongeveer 1 km en dan net voor een drempel linksaf -Speelweide bord staat er- het zandpad in.
Ik stel voor bij de speelweide? Dat is (als je vanaf Hoogeveen komt) vanaf het spoor ongeveer 1 km en dan net voor een drempel linksaf -Speelweide bord staat er- het zandpad in.
- Ellen.
- Zeer actief
Echten vind ik prima. 13.00 uur vind ik ook helemaal prima.
- luna2906
- Zeer actief
Echten heeft meerdere ingangen. De kant van die Ellen beschrijft zit aan de Ruinerweg toch? Of in ieder geval, de weg van Echten naar Ruinen? Je zou ook kunnen beginnen bij de ingang in Koekangerveld (Dat is de Koekangerveldweg als ik me niet vergis), maar die is denk ik lastiger te vinden. Voor de mensen die denken het niet te kunnen vinden, zouden ze eventueel naar de carpoolplaats bij de Rotonde van de N375 kunnen komen. Ik kan daar dan mensen oppikken indien nodig.
Brenda, Echten is eigenlijk alleen maar bos, er is geen water o.i.d. zoals bij Gieten. Tenminste, geen water waar de honden mogen zwemmen, maar ik vind het wel altijd lekker lopen
Leuk als je ook kan!
Ik ga Marion, van Torros, ook nog even vragen. Zij is niet zo actief meer op het forum, maar zij woont vlakbij en ze heeft al aangegeven dat ze nog wel graag weer een keer mee wil.
Brenda, Echten is eigenlijk alleen maar bos, er is geen water o.i.d. zoals bij Gieten. Tenminste, geen water waar de honden mogen zwemmen, maar ik vind het wel altijd lekker lopen
Ik ga Marion, van Torros, ook nog even vragen. Zij is niet zo actief meer op het forum, maar zij woont vlakbij en ze heeft al aangegeven dat ze nog wel graag weer een keer mee wil.
- Ellen.
- Zeer actief
Uhm ja dat is die ingang inderdaad.. Andere ingangen ken ik niet
En goed idee, ik wilde haar ook al een pb gaan sturen
- luna2906
- Zeer actief
De andere ingangen liggen ook niet officieel in Echten geloof ik, maar is het wel hetzelfde bos. Ben er eens verdwaald, namelijkEllen. schreef:Uhm ja dat is die ingang inderdaad.. Andere ingangen ken ik niet![]()
- rickterveen
- Vaste gebruiker
Re: Wandelen in Echten 21 januari
Dan ben ik er ook bij, ik heb net even de regels gelezen en er zijn dus 2 losloop plekken in dat bos
voor de rest moeten ze netjes aan de lijn blijven (dat netjes is bij mijn duivel nogal een begrip =P)
en voor de duidelijkhuid de speelweide is hier

Duidelijk aangegeven door 2 lage bordjes bij de ingang van het parkeerterrein.
voor de rest moeten ze netjes aan de lijn blijven (dat netjes is bij mijn duivel nogal een begrip =P)
en voor de duidelijkhuid de speelweide is hier

Duidelijk aangegeven door 2 lage bordjes bij de ingang van het parkeerterrein.
- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
Ik kan de zaterdag ook en Echten is prima! 
Brenda, we zouden kunnen carpoolen, ligt wel een beetje aan waar je langsgaat
Ik ken de weg daar (Hoogeveen-Echten-Ruinen) en kunnen we de kosten delen, ik hoor het wel!
Ik ken de weg daar (Hoogeveen-Echten-Ruinen) en kunnen we de kosten delen, ik hoor het wel!
- Kiran
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
Dat is geen probleem hoor dan ga ik over de A28 inplaats binnendoor is maar 4 minuten om over Assenkloesje schreef:Ik kan de zaterdag ook en Echten is prima!
Macho kan die in een kennel achterin dan zet ik de tussenschot er tussen anders kan hij ook bij je voor in de auto maakt mij niet uit, wat jij het handigst vind

-
nomo
- Zeer actief
Echten is voor mij wel een flink stuk rijden, dus ik kijk nog even wat ik verder die dag moet. Wil wel graag mee, dus ik laat het nog weten!
- Hilly45
- Zeer actief
Ik ga ook graag mee, maar is het ook mogelijk om een postcode of adres door te geven? De omschrijving nu, dan vrees ik dat ik er niet kom. Ik rijd echt alleen op mijn Tomtom................... (rij nog niet zo lang auto.........ofwel, heb nog niet zo lang een auto, maar wel heel lang een rijbewijs) Maar ik weet daar in de buurt totaal de weg niet.

- rickterveen
- Vaste gebruiker
Mijn tomtom staat op Ruinerweg 12 te Echten, dan zit je in ieder geval op de goeie weg en hoef je alleen maar het bordje speelweide te volgen.Hilly45 schreef:Ik ga ook graag mee, maar is het ook mogelijk om een postcode of adres door te geven? De omschrijving nu, dan vrees ik dat ik er niet kom. Ik rijd echt alleen op mijn Tomtom................... (rij nog niet zo lang auto.........ofwel, heb nog niet zo lang een auto, maar wel heel lang een rijbewijs) Maar ik weet daar in de buurt totaal de weg niet.
maar van welke kant kom je? anders is het misschien makkelijk om achter me aan te rijden vanaf een bekend punt.
- luna2906
- Zeer actief
Natuurlijk!Pendrag schreef:Leuk! Voor zover ik nu kan zien kan ik ook. Goed wat jullie betreft?
Wat je zou kunnen doen, is naar mijn huis rijden. Dat is nog geen tien minuten van de locatie af. Je kunt me ook jouw adres per pb doen, dan maak ik een routebeschrijving voor jeHilly45 schreef:Ik ga ook graag mee, maar is het ook mogelijk om een postcode of adres door te geven? De omschrijving nu, dan vrees ik dat ik er niet kom. Ik rijd echt alleen op mijn Tomtom................... (rij nog niet zo lang auto.........ofwel, heb nog niet zo lang een auto, maar wel heel lang een rijbewijs) Maar ik weet daar in de buurt totaal de weg niet.
- Kit
- Erelid
Leuk, ik ben er bij, Beanie gaat sowieso mee
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Ehh is het nou een losloop wandeling of gaan we ook stukken aangelijnd?
Ik zou namelijk best graag mee willen maar ik weet niet of ik wel zo goed durf.. aangezien ik het gebied niet ken en Kaiyou (vooral met Morris
) wel eens niet kan luisteren.. en daarnaast kan Kaiyou niet met alle reuen maar op wandelingen is het tot zover altijd goed gegaan...
Ik zou namelijk best graag mee willen maar ik weet niet of ik wel zo goed durf.. aangezien ik het gebied niet ken en Kaiyou (vooral met Morris

- Kit
- Erelid
minhie schreef:Ehh is het nou een losloop wandeling of gaan we ook stukken aangelijnd?
Ik zou namelijk best graag mee willen maar ik weet niet of ik wel zo goed durf.. aangezien ik het gebied niet ken en Kaiyou (vooral met Morris) wel eens niet kan luisteren.. en daarnaast kan Kaiyou niet met alle reuen maar op wandelingen is het tot zover altijd goed gegaan...
Je gaat gewoon mee, sleep ik Nen ook mee, dan houden we Kaiyou met z'n allen wel in de gaten
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Dat zou wel ontzettend fijn zijn. Ik denk dat ik maar zon handige tuig bestel met zon handvat zodat hij makkelijker vast te grijpen is.Kit schreef:minhie schreef:Ehh is het nou een losloop wandeling of gaan we ook stukken aangelijnd?
Ik zou namelijk best graag mee willen maar ik weet niet of ik wel zo goed durf.. aangezien ik het gebied niet ken en Kaiyou (vooral met Morris) wel eens niet kan luisteren.. en daarnaast kan Kaiyou niet met alle reuen maar op wandelingen is het tot zover altijd goed gegaan...
Je gaat gewoon mee, sleep ik Nen ook mee, dan houden we Kaiyou met z'n allen wel in de gaten
En dan nog een vraag

- luna2906
- Zeer actief
Heel kordaat kit, ik ben het met je eens
Ik zoek even een kaartje op, maar volgens mij kunt je het grootste gedeelte loslopen en is het alleen het stuk naar het losloopgebied dat officieel aangelijnd moet zijn. Maar, ik ga even zoeken.