Wij hebben helaas Terry afgelopen maandag in moeten laten slapen op 13,5 jarige leeftijd. Het zat eraan te komen, maar was uiteraard toch nog erg emotioneel. Mijn man en ik hebben het er ruim van tevoren al over gehad dat als Terry zou gaan er op termijn toch weer een vrouwelijk herderkameraadje voor Snuf (en natuurlijk ook een beetje onszelf) moet gaan komen. Het spreekt voor zich dat dit niet meteen vandaag moet, maar maanden wachten, is ook niet iets wat we voor ogen hebben. Wij zijn dan ook langzaam maar zeker gestart met om ons heen kijken, bijv. op MP en op dierenasiels.com en Duitse Herder Herplaatssite. En als iets ons pad kruist, dan is het zo. Wij zoeken in principe een volwassen teefje en het liefst een Duitse herder of een kruising daarmee. Een Laekense herderteef zou wat mij betreft ook zeker een optie zijn, maar volgens mij zijn die er (gelukkig voor het ras natuurlijk) niet.
Er is dus geen haast bij, maar zou graag een wat bredere blik willen hebben. Verschillende liefhebbers hier weten vaak ook wel hoe wat en waar en zijn wellicht bereid om informatie met mij te delen als zij een herplaatsmeisje weten.
Wij wonen landelijk en hebben veel ruimte waar de hond na gewenning los gaat lopen en mag gaan en staan waar ze wil. Liefst wel een beetje waaks.
Haar "vriendje" wordt een gecastreerde DHXMH reu van 8,5 jaar oud die het wel graag voor het zeggen heeft, maar een teefje mag/moet absoluut van zich afbijten. Liefst dus niet een te gedwee type.

Een beetje bitchy kan zelfs een pre zijn. Een beetje onzeker mag, maar het hangt er puur vanaf waarover en in welke situaties om te beoordelen hoe zich dat gaat verhouden met Snuf. Terry was ook een miepkip en een rare en zelfs nerveus, maar liet zich door andere honden zeer zeker het kaas niet van het brood eten. Hoop dat het zo wat duidelijker is.
Dus, als jullie tips of informatie hebben, schiet maar.