Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Chica's elftal met reserve (EINDELIJK EEN UPDATE)

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Chica's elftal met reserve (nieuwe foto's blz 13)

Ongelezen bericht door SannePP »

Wat fijn dat zowel pups als mams gezond zijn verklaard en de entingen gehad hebben!!!!

Maar wat vreselijk verdrietig van Bob... :( Tis zon lekker mannetje... Maar je hebt een goeie beslissing gemaakt, een moeilijke, maar verstandige keuze. En hij gaat niet ver weg gelukkig, dus dat is ook heel fijn!!!
RIP Cena :roos:
    Maltezers
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Maltezers »

Cindy je doet het goed, daar moet je gewoon niet aan gaan twijfelen. Je heb gewoon te veel op je bordje nu. Een volwassen hond en 12 puppen en dan nog je dochter ( een mooi meisje trouwens ) en nog een hoop andere sorres ga er maar aan staan. Ja Chica is nu wat te mager maar wat wil je ook. Straks als ze niet meer voor te puppen hoeft te zorgen omdat alles weg is komt het weer goed geloof daar in. Niet gaan twijfelen aan jezelf gewoon niet doen. Geef jezelf een schouder klopje of een schop onder je kont wat jij denkt dat je het hardst nodig heb op dit moment. Maar van wat ik hier van je lees wordt het dat schouder klopje. Het komt allemaal wel weer in orde met jullie ( jij en je dochter bedoel ik daarmee )
    AfbeeldingGroetjes Yvonne.
    "Kennis is macht, karakter is meer"
    Silly: 24-06-04. ✞ Misty: 18-01-10. ✞
    Kim: 04-02-13. ✞ Melanie: 11-02-15. ✞
    carine
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
    Aantal honden: 2
    Contacteer:

Ongelezen bericht door carine »

zo jammer van Bob...mààr je hebt beslist in zijn belang :ok: én het is leuk dat je hem nog kan volgen!
    toch een mooi nest (je)...knap gedaan ook zo'n bende pups van dat kaliber...nu maar hopen dat iedereen een goede warme mand krijgt.
    summer07
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Cane Corso

Re: Chica's elftal met reserve (de spikkelneuzen vertrekken)

Ongelezen bericht door summer07 »

:jank: Eind deze week is het zover dan gaan de gereserveerde spikkelneuzen vertrekken.
    Ik vind het super jammer dat ze nu uit gaan vliegen maar aan de andere kant betekend dat voor mij een stuk meer rust en vrijheid.
    Ze zijn nog niet allemaal verkocht maar ik heb goede moet dat ook de laatste paar hun baasje gaan vinden.

Ik vond en vind het nog steeds een geweldige maar ook overweldigende ervaring. Tjezus wat een werk, wat een troep, wat een poep produceren 12 monsters maar wat een liefde, knuffels, aflebber partijen en lieve droepie blikken krijg je er voor terug.
    Al wil ik dit nooit meer mee maken, ik ben toch blij dat ik het gedaan heb. Het is eigenlijk niet samen te vatten wat je allemaal met ze beleefd in zo'n korte tijd en wat ze allemaal leren.
    Het is mooi om de nieuwe eigenaren zo enthousiast te zien. Soms denk ik wel eens nu even niet maar aan de andere kant als ik een pup koop wil ik ook heeeeeel veeeeeel knuffelen. Ik krijg mooie berichtjes van ze, namen, vragen, foto's van de nieuwe stek van de pup enz.
    Deze week gaan de pups om en om mee naar de buren. Chica die komt daar graag en ik wil ze verder laten ontdekken. De 1e pups reageerde er super goed op. Ze gaan echt op ontdekking door hun woonkamer, gang, loods en tuin. Allemaal zonder angst, niet bibberen en met een opgewekt en opgeheven hoofd hobbelen ze daar heen en door de ruimtes.

Chica is in 1 week tijd ruim 5 kg aangekomen :cheer: . Ze is er nog niet, nog lang niet maar ook die zit op de goede weg. Ze heeft een nieuw mensenmaatje die heel sportief (iets wat ik dus niet ben) met haar is wezen joggen. Ze kwam helemaal moe maar blij terug. Haar ogen en houding spraken boekdelen toen ze tevreden op de bank plofte om uit te rusten. Geweldig!

Ik heb nog wel een vraag, zijn er al meer van geweest :F:
    Als de pups vertrekken krijgen ze van mij hun paspoort, een kopie van de chippapieren (de originele lever ik in bij de dierenarts), brokjes, een knabbelstok en een knuffel uit de werpkist mee. De nieuwe eigenaren hebben al veel informatie gehad en gevraagd waardoor ik me daar niet zo druk om maak maar ben ik nog iets vergeten. Wat geven jullie ze mee?

Natuurlijk heb ik nog bergen foto's en zal ik er hier nog een paar gaan plaatsen maar na alle verschoon beurten, buitenspeel kwartieren en uitlaatrondes van Chica ben ik nu vooral moe aan het worden. Het wordt tijd dat ze gaan vertrekken, ze zijn er aan toe.
    SannePP
    Zeer actief
    Contacteer:

Oef, is het nu al zover? Wat gaat dat snel he!! 8 weken oud alweer, jeetje...

Ik vind dat je het supergoed gedaan hebt en ondanks alle zorgen een twaalftal fantastische pups hebt opgevoed, samen met supermama Chica!! Echt top!

Ik geloof niet dat je iets vergeet mee te geven... Ja 1 ding: een hele dikke knuffel, vlak voor vertrek ;)
    Hopelijk vinden de laatste 4 ook snel een baasje, zodat jullie straks weer lekker het huis voor jullie alleen hebben!
      Mit
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Blijf het toch jammer vinden dat Lars het niet zag zitten, ik vind de pupjes zó enig.
      Zal wel stil worden in huis straks, maar ook wel prettig voor je, het was wel een hele berg puppygeweld :tongue:
      Afbeelding
      SannePP
      Zeer actief
      Contacteer:

Lars moet gewoon eens gaan kijken joh! Het zijn geweldige pups en de karaktertjes tot nu toe zijn vooral sullig en alles behalve dominant of gemeen ofzo! Als ik deze pups vergelijk met Cena en haar broers en zusje op die leeftijd, dan zijn het echt lamme goedzakjes hoor!! :D
        Mit
        Zeer actief
        Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Ja zo begon Quassie ook :mrgreen:
        Afbeelding
        Barbara1972
        Zeer actief
        Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Barbara1972 »

wat een mooie pups
        lijk me zo moeilijk om afscheid te nemen..je bent toch 8 weken dag in en dag uit mee bezig geweest.
        maar net zoals je schreef..ook wel weer fijn..rust in huis en voor jezelf
        Afbeelding
        v. 't Brabantse Bont
        Zeer actief
        Mijn ras(sen): Stabyhoun
        Contacteer:

Ongelezen bericht door v. 't Brabantse Bont »

Wat een dappere beslissing om Bob niet te laten blijven.
        Je hebt het fantastisch gedaan, Cindy. Om trots op te zijn.
        Dat naast alles wat er prive nog speelt, dat is niet mis..
        Sterkte en succes met het afscheid: daarna weer lekker het huis voor jullie zelf!
        summer07
        Zeer actief

Lars moet gewoon eens gaan kijken joh! Het zijn geweldige pups en de karaktertjes tot nu toe zijn vooral sullig en alles behalve dominant of gemeen ofzo! Als ik deze pups vergelijk met Cena en haar broers en zusje op die leeftijd, dan zijn het echt lamme goedzakjes hoor!!
        Volledig mee eensch :E:
        Het zijn super sociale lieve puppertjes. En dat zeg ik heus niet alleen maar omdat ze van mij zijn hoor :pffff:
        JR Fan
        Zeer actief
        Mijn ras(sen): Jack Russell en Border Collie
        Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door JR Fan »

Wat is die tijd snel gegaan zeg... zijn ze alweer 8 weken!!!

Hopen dat de laatsten ook nog geweldige huisjes krijgen!
        Groetjes, Linda
        Pootje van Diesel, Gizmo, Jack, Roy, Rose en Finn

In Gedachten:
        Tybo, Friese Stabij (05-05-1992 - 14-08-2004)
        Spike, x Keeshond (01-09-2002 - 17-03-2011)
        Bowie, Jack Russell (15-10-2004 - 01-05-2018)
        Ptje
        Zeer actief
        Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Je bent een kanjer meis, ik geef het je te doen met zo'n meute vol van die puppiemonsters maar tot nu toe heb je je er super doorheen geslagen.
        Nog ff volhouden en dan kun je lekker onderuitzakken van héhé dat hebben we ook weer gehad.
        What doesn't kill you, makes you stronger zeggen ze wel eens, jullie komen er wel.
        Jammer idd dat je verstandig moest wezen i.v.m Bob maar soms kun je niet anders.
        Had zelf ook graag weer een hond gewild, liever vandaag dan morgen maar ja het is op dit moment niet verstandig helaas.
        Sterkte straks met afgeven Cindy en ik hoop dat de baasjes voor altijd zullen zijn en heel veel van hun doggies zullen houden, net als jij en vele anderen hier.
        AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
        Flevo Bordertje
        Zeer actief
        Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
        Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Ach, wat is dat snel gegaan :schrik: Ze zijn echt leuk geworden. Sterkte met afscheid nemen van al die heerlijke pups :roos: Heel jammer ook van Bob, maar je hebt wel gekozen in zijn belang en je kunt hem gelukkig blijven zien. Echt een super dikke schouderklop voor je prestatie hoor, je hebt het toch maar mooi volbracht :E: :E: :E:
        Hanneke2
        Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Je mag hartstikke trots zijn op jezelf. Sterkte met het afscheid, en ik hoop dat je bedolven gaat worden onder de leuke berichtjes en foto's over alle puppedingen.
        Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
        Dee
        Zeer actief
        Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

summer07 schreef: Ik vond en vind het nog steeds een geweldige maar ook overweldigende ervaring. Tjezus wat een werk, wat een troep, wat een poep produceren 12 monsters maar wat een liefde, knuffels, aflebber partijen en lieve droepie blikken krijg je er voor terug.
        Al wil ik dit nooit meer mee maken, ik ben toch blij dat ik het gedaan heb. Het is eigenlijk niet samen te vatten wat je allemaal met ze beleefd in zo'n korte tijd en wat ze allemaal leren.
        Het is mooi om de nieuwe eigenaren zo enthousiast te zien. Soms denk ik wel eens nu even niet maar aan de andere kant als ik een pup koop wil ik ook heeeeeel veeeeeel knuffelen. Ik krijg mooie berichtjes van ze, namen, vragen, foto's van de nieuwe stek van de pup enz.
        Deze week gaan de pups om en om mee naar de buren. Chica die komt daar graag en ik wil ze verder laten ontdekken. De 1e pups reageerde er super goed op. Ze gaan echt op ontdekking door hun woonkamer, gang, loods en tuin. Allemaal zonder angst, niet bibberen en met een opgewekt en opgeheven hoofd hobbelen ze daar heen en door de ruimtes.

Chica is in 1 week tijd ruim 5 kg aangekomen :cheer: . Ze is er nog niet, nog lang niet maar ook die zit op de goede weg. Ze heeft een nieuw mensenmaatje die heel sportief (iets wat ik dus niet ben) met haar is wezen joggen. Ze kwam helemaal moe maar blij terug. Haar ogen en houding spraken boekdelen toen ze tevreden op de bank plofte om uit te rusten. Geweldig!

Ik heb nog wel een vraag, zijn er al meer van geweest :F:
        Als de pups vertrekken krijgen ze van mij hun paspoort, een kopie van de chippapieren (de originele lever ik in bij de dierenarts), brokjes, een knabbelstok en een knuffel uit de werpkist mee. De nieuwe eigenaren hebben al veel informatie gehad en gevraagd waardoor ik me daar niet zo druk om maak maar ben ik nog iets vergeten. Wat geven jullie ze mee?

Natuurlijk heb ik nog bergen foto's en zal ik er hier nog een paar gaan plaatsen maar na alle verschoon beurten, buitenspeel kwartieren en uitlaatrondes van Chica ben ik nu vooral moe aan het worden. Het wordt tijd dat ze gaan vertrekken, ze zijn er aan toe.

Dat is wat wij ook hebben meegekregen van ervaren Fokkers. Dus helemaal goed denk ik zo!

nog mijn compimenten voor je inzet voor de pups. Je hebt het volgens mij geweldig gedaan. En ja het zal straks wel stil worden, maar die rust heb je dan ook wel verdiend! Ik hoop voor je dat de nieuwe eigenaren je een beetje op de hoogte houden, dat is toch wel fijn.

En sterkte met Chica, de lieve mams. :ok:
        Maltezers
        Zeer actief

Ik wil eigenlijk wel weer een foto zien van de over gebleven pup`s, gewoon om toch die droppie`s weer eens te zien. Oo als het toch eens kon zo`n hummeltje er bij.
        SannePP
        Zeer actief
        Contacteer:

Hoe is het Cindy?? En met Chica? En hoe gaat het nu eigenlijk met de 2 dunnekes??
          summer07
          Zeer actief

De 1e pup is vandaag uitgevlogen. Chica (vernoemd naar) een van de 2 ukkies is vandaag met haar handtas vol met puppenspullen zoals brokjes, snoep en kauwstaafjes, balletje, knuffel uit het nest en nog veel meer vertrokken.
          De eigenaren zijn super blij met haar en ze moest een eindje rijden (ruim 1 uur)
          Ik kreeg daarnet een telefoontje dat ze onderweg even zijn gestopt, de pup wat te drinken hebben gegeven en dat ze nu thuis zijn.
          Chica had al door dat als ze heeeeel hard blaffend voor de bank gaat staan en ze het maar lang genoeg vol houdt ze op de bank mag.
          Het zijn hele lieve mensen met een hart voor dieren.

Chica (de mijne) doet het super goed, ze is zo aan het groeien nu. Heerlijk om te zien dat ik mijn eigen hond weer terug krijg.

Ik zal morgen weer foto's plaatsen. Vandaag een drukke dag gehad en er even de puf niet voor.

Morgen wordt de moeilijkste dag qua vertrekkende pups, morgen gaat Bobje (nu Diesel genaamd) naar zijn nieuwe baasje. Ik vrees, mezelf kennende, dat ik hier wel een traantje bij ga laten.

Wel een raar idee dat ik vanaf maandag nog maar 5 en misschien zelfs nog maar 4 keffers in huis heb. Kan het me nu nog niet voorstellen.

Ik spreek wel met de eigenaren af dat als er iets is of als de pup om wat voor reden dan ook niet meer bij hun kan blijven ze eerst contact met mij op moeten nemen en hem bij mij terug kunnen brengen. Geen idee of ze het doen maar ik heb liever dat ze dan terug komen ipv marktplaats of het asiel.
          SannePP
          Zeer actief
          Contacteer:

Oef dit zijn de moeilijkste momenten van heel het fokken: je pupseltjes laten gaan! Wat zal het rustig zijn vanaf volgende week... sterkte ermee!!!!
            laeken
            Zeer actief
            Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

summer07 schreef:Wel een raar idee dat ik vanaf maandag nog maar 5 en misschien zelfs nog maar 4 keffers in huis heb. Kan het me nu nog niet voorstellen.

Een normaal nestje bedoel je? Haha! De meeste fokkers hebben maar 5 pups gemiddeld. Bij jou is het dan al leeg. Kan je nagaan waar je je doorheen geslagen hebt? Ik vind het knap en je hebt het goed gedaan. :ok:
            Afbeelding
            summer07
            Zeer actief

Een normaal nestje bedoel je? Haha! De meeste fokkers hebben maar 5 pups gemiddeld. Bij jou is het dan al leeg. Kan je nagaan waar je je doorheen geslagen hebt? Ik vind het knap en je hebt het goed gedaan
            Bedankt voor het compliment! :mann:
            Een normaal nest idd. Ik zie zelf nog steeds niet zo goed in dat het een enorme prestatie voor mij is geweest. Chica liet duidelijk lichamelijk zien dat het loei zwaar is om zoveel pupsels groot te brengen maar omdat ik nog nooit een nest heb gehad weet ik dus ook niet hoe het "normaal" gaat. Ik blijk wel weer iemand van uiterste te zijn maar voor mij is dat ook niks nieuws haha :LOL:
            carine
            Zeer actief
            Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
            Contacteer:

Ongelezen bericht door carine »

sterkte vandaag en de andere dagen nu het gaat leeg lopen...zal wel het moeilijkste van heel het gebeuren zijn denk ik...
            aan de ene kant opluchting omdat het nu rustiger wordt aan de andere kant geef je die ukjes waar je zo goed voor gezorgd hebt uit handen hé...
            summer07
            Zeer actief

Wat een leegloop hier. Bob is weg :jank: :jank:
            Ik had het er echt moeilijk mee, gelukkig woont hij een straat verder en kan ik altijd langs komen. Doe ik niet, ga gewoon een aantal keer per jaar mijn haar knippen in de kapsalon waar hij als buurt knuffel gaat wonen :mann:

Er zijn nu 2 puppies weg, vandaag gaan er nog 2, zaterdag 1, zondag vertrekken er 2 naar het buitenland een naar België en een naar Duitsland en maandag gaat de pup van de buren weg.

Nog 4 te gaan, ik vind het niet tegen vallen. Ik heb nu nog 1 reutje die in de reservering staat, die mensen wilde er nog even over nadenken.

Ik heb goede hoop dat de overige ook goede baasjes gaan vinden. (heb er wel 5 afgewezen omdat ze niet goed overkwamen).

Die foto's hé ..................... :oeps: Ga het proberen vandaag te plaatsen :oeps:
            Maltezers
            Zeer actief

summer07 schreef:Wat een leegloop hier. Bob is weg :jank: :jank:
            Ik had het er echt moeilijk mee, gelukkig woont hij een straat verder en kan ik altijd langs komen. Doe ik niet, ga gewoon een aantal keer per jaar mijn haar knippen in de kapsalon waar hij als buurt knuffel gaat wonen :mann:

Er zijn nu 2 puppies weg, vandaag gaan er nog 2, zaterdag 1, zondag vertrekken er 2 naar het buitenland een naar België en een naar Duitsland en maandag gaat de pup van de buren weg.

Nog 4 te gaan, ik vind het niet tegen vallen. Ik heb nu nog 1 reutje die in de reservering staat, die mensen wilde er nog even over nadenken.

Ik heb goede hoop dat de overige ook goede baasjes gaan vinden. (heb er wel 5 afgewezen omdat ze niet goed overkwamen).

Die foto's hé ..................... :oeps: Ga het proberen vandaag te plaatsen :oeps:
            Dat vond ik ook het ergste van alles, het zoveel weken intensief met de puppen bezig zijn en dan weg leeg. Op een of andere manier had ik zoiets van fijn alles goed onder dak maar op ik mis ze zo erg. Wat zit een mens toch ook vreemd in elkaar. Wel fijn dat bijna iedereen met een nest dat zelfde gevoel heeft. Ene foto`s zijn welkom.
            twinkeltje
            moderator
            Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

wachten op foto's duurt zo lang :hmmm:
            Afbeelding
            Kit
            Erelid
            Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

laeken schreef:
            summer07 schreef:Wel een raar idee dat ik vanaf maandag nog maar 5 en misschien zelfs nog maar 4 keffers in huis heb. Kan het me nu nog niet voorstellen.

Een normaal nestje bedoel je? Haha! De meeste fokkers hebben maar 5 pups gemiddeld. Bij jou is het dan al leeg. Kan je nagaan waar je je doorheen geslagen hebt? Ik vind het knap en je hebt het goed gedaan. :ok:

Dat dus, ik heb wel eens op het nest van Solar (Podenji) gepast, 11 draakjes hahaha, was echt genieten, maar jemig wat een werk! :mrgreen:
            Maltezers
            Zeer actief

twinkeltje schreef:wachten op foto's duurt zo lang :hmmm:
            Ja twink heuuuuuuuuul lang. En ik wacht ook nog steeds he.
            SannePP
            Zeer actief
            Contacteer:

Hoe gaat het Cin??
              SannePP
              Zeer actief
              Contacteer:

Hey Cindy, hoe gaat het nu?? Hebben alle puppen al een huisje gevonden??
                Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”