Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ach wat maak je je toch druk, het is toch maar een hond joh, de kranten staan er vol van en we halen er wel eentje van marktplaats.
Wij hebben er in ieder geval geen last meer van, deur dicht en wegwezen.
Dat soort mensen hebben gewoon geen respect voor welk leven dan ook.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Doet me denken aan max, de bordeuaxdiog uit gouda die verwaarloosd over een schutting werd gegooid en de dood vond...
Ben afgelopen augustus nog naar zijn grafje geweest in Prinsensbeek.
Waar toendertijd een groep mensen er voor gezorgd heeft dat max een laatste rustplaats kreeg.
Dit doet je hart toch breken.
Wat een leed heeft dat dier moeten lijden...verschrikkelijk.
Pff moet ineens aan onze Chiva denken.
Ik hoop dat deze hond echt een gouden mandje krijgt,bij hele lieve mensen, die veel van hem gaan houden.
laeken schreef:Vergeet niet dat deze mensen minstens net zo ver heen zijn als de hond. Soort trainspotting. Want niemand koopt een stafford om vervolgens dat dier in een bench te laten doodgaan. Dat gebeurd alleen als je niet meer in staat bent om dingen te zien. Dus als je zo ver heen bent dat je constant in een psychose of andere geestelijk problematische toestand verkeerd. Niemand met goed verstand is te beroerd om water en brokjes aan een hond te geven.
Ik ga er dus zomaar vanuit dat deze mensen minstens net zo hard hulp nodig hebben als deze hond. Ik ga er ook vanuit dat ze deze hond nooit gekocht hebben met als doel hem in een lijk te laten veranderen waar ze bij zitten. Dat gebeurd alleen als je totaal van de wereld bent volgens mij.
Dat denk ik ook.
Neemt niet weg dat het vreselijk is voor die arme hond!
Ik heb eens een cavia in opvang gekregen die er net zo erg aan toe was Ze heeft hier nog ruim een jaar een goed leventje gehad.
Hopelijk zal deze hond ook nog een mooie tijd krijgen.
laeken schreef:Vergeet niet dat deze mensen minstens net zo ver heen zijn als de hond. Soort trainspotting. Want niemand koopt een stafford om vervolgens dat dier in een bench te laten doodgaan. Dat gebeurd alleen als je niet meer in staat bent om dingen te zien. Dus als je zo ver heen bent dat je constant in een psychose of andere geestelijk problematische toestand verkeerd. Niemand met goed verstand is te beroerd om water en brokjes aan een hond te geven.
Ik ga er dus zomaar vanuit dat deze mensen minstens net zo hard hulp nodig hebben als deze hond. Ik ga er ook vanuit dat ze deze hond nooit gekocht hebben met als doel hem in een lijk te laten veranderen waar ze bij zitten. Dat gebeurd alleen als je totaal van de wereld bent volgens mij.
Helaas is dit niet altijd zo. Ik "ken" mensen die eens een hond bijna hebben laten doodhongeren, terwijl er voer in overvloed was. Ze hadden meerdere dieren, sommige werden wel verzorgd en anderen niet. De eigenaren waren misschien wat apart maar hadden zeker geen psychische problemen. Deze hond is uiteindelijk weggehaald door een kennis, was er net zo erg aan toe als de hond op de foto Onbegrijpelijk he.
jenny* schreef:Doet me denken aan max, de bordeuaxdiog uit gouda die verwaarloosd over een schutting werd gegooid en de dood vond...
Ben afgelopen augustus nog naar zijn grafje geweest in Prinsensbeek.
Waar toendertijd een groep mensen er voor gezorgd heeft dat max een laatste rustplaats kreeg.
Sorry maar bij zo'n graf krijg ik ook de koude rillingen ,beetje over de top en een overstatement. .
Dat denk ik ook.
Neemt niet weg dat het vreselijk is voor die arme hond!
Ik heb eens een cavia in opvang gekregen die er net zo erg aan toe was Ze heeft hier nog ruim een jaar een goed leventje gehad.
Hopelijk zal deze hond ook nog een mooie tijd krijgen.
Geloof dat ook wel.
Meestal zit er ook iets niet goed bij die mensen ,lijkt mij dat je geen hond in een bench zet om hem uit genot weg laat rotten.
Triest hoor ,maar om nu gelijk iemand zijn nek om te draaien of hetzelfde lot te laten ondergaan vind ik ook weer zwaar onder het niveau van diegeen zitten die de hond zo verwaarloosd heeft.
Helaas is dit niet altijd zo. Ik "ken" mensen die eens een hond bijna hebben laten doodhongeren, terwijl er voer in overvloed was. Ze hadden meerdere dieren, sommige werden wel verzorgd en anderen niet. De eigenaren waren misschien wat apart maar hadden zeker geen psychische problemen. Deze hond is uiteindelijk weggehaald door een kennis, was er net zo erg aan toe als de hond op de foto Onbegrijpelijk he.
Dan heb je dus in mijn ogen WEL een psychisch probleem, ik heb hier 6 honden lopen, maar ik kan mij echt niet voorstellen dat ik er 1 niet zou verzorgen en de rest wel, ik snap veel, maar daar kan ik met m'n kop echt niet bij
bouvierpoedel schreef:
Geloof dat ook wel.
Meestal zit er ook iets niet goed bij die mensen ,lijkt mij dat je geen hond in een bench zet om hem uit genot weg laat rotten.
Triest hoor ,maar om nu gelijk iemand zijn nek om te draaien of hetzelfde lot te laten ondergaan vind ik ook weer zwaar onder het niveau van diegeen zitten die de hond zo verwaarloosd heeft.
Dat ben ik met je eens.
Ik zie dat op dit forum geregeld gebeuren, en die mensen vind ik vaak nog enger dan de personen waar het over gaat.