Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gestoord tijdens wandelen in het bos [slot graag]
Moderator: moderatorteam
- Yvet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Pepper, Dwergpinscher x Podenco uit La Línea de la Concepción
- Aantal honden: 1
Re: Gestoord tijdens wandelen in het bos [slot graag]
Hoe je ook mag heten er zijn vele mountainbikers die amusant vinden als een hond achter hun aan mee rent
En ook nog jammer vindt als betreffende hond aan de riem is dan kunnen ze even samen gaan fietsen en volgens weer netjes terug komt
Maar jij vindt dat JIJ als enige die van het bos gebruik van mag maken of wij moeten alleen met jou rekening moet houden
Alleen zo werkt het niet in het leven dan heb je nog heel wat te leren
Honden z'n niet van hersenloze wezen en ze kunnen degelijk met ons commiceren
Als een hond begint te grommen/brommen betekent alleen dat je moet stoppen waar je mee bezig bent anders gaat hij inderdaad bijten
Voor de rest scheldt jij iedereen uit die hier komt
En waar gaat het eigenlijk allemaal om voordat je met deze zeer lachwekkende soap begonnen bent
En wat je nu moet gaan doen op je fietsje stappen en een heel eind gaan fietsen totdat je niemand meer tegen komt die met z'n geliefde hond loopt in het bos
Dames en heren TS is nog maar net van de luier af en mag van z'n mammie de wijde wereld in
En ook nog jammer vindt als betreffende hond aan de riem is dan kunnen ze even samen gaan fietsen en volgens weer netjes terug komt
Maar jij vindt dat JIJ als enige die van het bos gebruik van mag maken of wij moeten alleen met jou rekening moet houden
Alleen zo werkt het niet in het leven dan heb je nog heel wat te leren
Honden z'n niet van hersenloze wezen en ze kunnen degelijk met ons commiceren
Als een hond begint te grommen/brommen betekent alleen dat je moet stoppen waar je mee bezig bent anders gaat hij inderdaad bijten
Voor de rest scheldt jij iedereen uit die hier komt
En waar gaat het eigenlijk allemaal om voordat je met deze zeer lachwekkende soap begonnen bent
En wat je nu moet gaan doen op je fietsje stappen en een heel eind gaan fietsen totdat je niemand meer tegen komt die met z'n geliefde hond loopt in het bos
Dames en heren TS is nog maar net van de luier af en mag van z'n mammie de wijde wereld in
Hoe je mensen beter leert kennen des te meer je van dieren gaat houden
Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201

-
Rexyboy
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Hier Nico... kan je nog iets over honden bijleren... je zit tenslotte op een hondenforum om info over honden op te doen toch?
Voor honden is blaffen een heel normale zaak. Het is voor hen een vorm van communicatie. Als een hond blaft, kan het zijn dat hij om hulp vraagt of dat hij waarschuwt. Hij verdedigt zijn gezin en territorium en waarschuwt door het blaffen elke mogelijke indringer. Hij laat ons merken dat er iets aan de hand is.
Honden kunnen blaffen om aandacht te vragen. Zelfs als dit negatieve aandacht is. Bijvoorbeeld het baasje dat boos naar de bench komt om te zeggen dat het geblaf moet ophouden. Hij voelt zich dan in ieder geval niet meer alleen en merkt dat het blaffen effect heeft, zijn baasje komt terug.
Honden blaffen uit enthousiasme. Geef hier die bal. Ik wil hem nu, ik hou het niet meer, wat is dit leuk…!
Honden kunnen blaffen uit opwinding. Ik hoor iets, wat zou het zijn?
Honden blaffen naar voorbijgangers, zoals de postbode en fietsers. Als ze in de buurt van zijn terrein komen en hij blaft, heeft hij het idee dat ze weggaan. Terwijl ze eigenlijk gewoon passeren. Hij voelt zich helemaal top. Het blaffen is beloond.
Voor honden is blaffen een heel normale zaak. Het is voor hen een vorm van communicatie. Als een hond blaft, kan het zijn dat hij om hulp vraagt of dat hij waarschuwt. Hij verdedigt zijn gezin en territorium en waarschuwt door het blaffen elke mogelijke indringer. Hij laat ons merken dat er iets aan de hand is.
Honden kunnen blaffen om aandacht te vragen. Zelfs als dit negatieve aandacht is. Bijvoorbeeld het baasje dat boos naar de bench komt om te zeggen dat het geblaf moet ophouden. Hij voelt zich dan in ieder geval niet meer alleen en merkt dat het blaffen effect heeft, zijn baasje komt terug.
Honden blaffen uit enthousiasme. Geef hier die bal. Ik wil hem nu, ik hou het niet meer, wat is dit leuk…!
Honden kunnen blaffen uit opwinding. Ik hoor iets, wat zou het zijn?
Honden blaffen naar voorbijgangers, zoals de postbode en fietsers. Als ze in de buurt van zijn terrein komen en hij blaft, heeft hij het idee dat ze weggaan. Terwijl ze eigenlijk gewoon passeren. Hij voelt zich helemaal top. Het blaffen is beloond.
Wees niet te lang boos op mij en sluit mij niet op voor straf,
jij hebt je werk en je vrienden... en ik? Ik heb alleen jou...

Uploaded with ImageShack.us
jij hebt je werk en je vrienden... en ik? Ik heb alleen jou...

Uploaded with ImageShack.us
- Yvet
- Zeer actief
Nog even ter aanvulling of van Yes we gaan naar buiten in het bos wandelen of krijg ik nu m'n eten

- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
- Aantal honden: 2
Ja maar in hondenles is Nico huppeldepup niet in geïnteresseerd, je kun alleen zijn aandacht trekken als je het over fietsen hebt en die vervelende rotjoekels die dan al dan wel of niet in zijn wielen terecht komen.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- Yvet
- Zeer actief
Grommen betekent dat hij z'n grenzen aangeeft en niet anders ga je toch door dan gaat hij over op bijten tenminste niet bij alle honden is dat zo
Als het zo is dan is het je eigen schuld

- Gon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond
Ik snap dus ook nog steeds niet wat hij op dit forum wil.....Alhoewel.....Ptje schreef:Ja maar in hondenles is Nico huppeldepup niet in geïnteresseerd, je kun alleen zijn aandacht trekken als je het over fietsen hebt en die vervelende rotjoekels die dan al dan wel of niet in zijn wielen terecht komen.
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Nog 2 pagina's en dan zijn we op de 50,mensen.Even doorgaan dus.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Ptje
- Zeer actief
Juist, hij wil gewoon lekker trollen en aangezien we geen enkele discussie uit de weg gaan dan gaan we gewoon door tot het gaatje, ben heel benieuwd hoe lang deze topic nog doorgaat.
Affijn bij goede tijden slechte tijden ben ik afgehaakt op die aflevering waar Janine bevalt van Nina haha maar deze topic vind ik veel spannender dus ik blijf nog ff meelezen.
Ook wat
?
Koppie thee of koffie erbij en ik slaap strakjes weer heerlijk.
Affijn bij goede tijden slechte tijden ben ik afgehaakt op die aflevering waar Janine bevalt van Nina haha maar deze topic vind ik veel spannender dus ik blijf nog ff meelezen.
Ook wat
Koppie thee of koffie erbij en ik slaap strakjes weer heerlijk.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite-
falkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): DobermannxRR, Vizsla
- Contacteer:
@ Ptje; Ik vind je onderschrift wel toepasselijk. Had je die al? Of speciaal voor dit topic neergezet?

- Yvet
- Zeer actief
Tenminste Pepper doet het om z'n grenzen te bepalen naar mij soms ook naar andere toe als hij geaaid wordt en hij wil op dat moment met rust gelaten wordenMickie schreef:Grommen wordt voor veel meer gebruikt dan alleen waarschuwen en grenzen aangeven. Mijn honden grommen ook uit puur genot, om maar eens wat te noemen, maar ook als ze lekker aan het spelen zijn of samen aan een lap sjorren. Heeft op dat moment niks, noppes, nada te maken met waarschuwen voor een aanval, zoals Nicodinges oreert.Yvet schreef:Grommen betekent dat hij z'n grenzen aangeeft en niet anders ga je toch door dan gaat hij over op bijten tenminste niet bij alle honden is dat zo

- Yvet
- Zeer actief
Hij heeft last van de laatste pubertijdskrampjes die maar niet overgaat en daar wil aandacht voor krijgen en op andere fronten krijgt hij aandacht te kort en wordt hier eventjes flink gebotvierd
En dit wordt net als de meest langst lopende soaps zeer lange discussie
En dit wordt net als de meest langst lopende soaps zeer lange discussie

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
dat klopt maar dat klinkt wel heel anders dan waarschuwend grommen en dan heb je nog blaffen uit zekerheid en blaffen uit onzekerheid... ben bang dat onze mtb-er dat verschil allemaal niet kan verstaan.Mickie schreef:Grommen wordt voor veel meer gebruikt dan alleen waarschuwen en grenzen aangeven. Mijn honden grommen ook uit puur genot, om maar eens wat te noemen, maar ook als ze lekker aan het spelen zijn of samen aan een lap sjorren. Heeft op dat moment niks, noppes, nada te maken met waarschuwen voor een aanval, zoals Nicodinges oreert.Yvet schreef:Grommen betekent dat hij z'n grenzen aangeeft en niet anders ga je toch door dan gaat hij over op bijten tenminste niet bij alle honden is dat zo

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Yvet
- Zeer actief
Bij die van mij mag je nog blij zijn dat hij alleen blafconcert geeft als hij gepest wordt, als je bang voor hem bent en bang wordt voor sommige mannen

- dancingdaydream
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell
Je zou Yuna eens moeten horen als ze gromt tijdens het spelen, daar zou je bijna bang van worden... maar geen haar op dr lijf die er aan denkt om te bijten.. Ja, tenzij je een pluche stinkende wasbeer bent, dan kan je beter vluchten 

- Ptje
- Zeer actief
Die had ik al maar idd deze is wel toepasselijk.falkje schreef:@ Ptje; Ik vind je onderschrift wel toepasselijk. Had je die al? Of speciaal voor dit topic neergezet?
Ik heb op een ander forum ook een heel toepasselijke dat eigenlijk mijn levensmotto is.
Behandel een ander zoals jezelf ook behandeld wil worden.
Huch kijk nou toch eens wie ik tegenkom.

Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- mirretje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een mechelse herder
ach dat jochie heeft vroeger zijn driewielertje niet gekregen en is daar zeer door getraumatiseerd.
Maar goed dat ie van ons wat aandacht krijgt he. Heeft ie tenminste nog iets van contact met de medemens in zijn leventje....
Je moet wel heeeeel erg eenzaam zijn wil je op dit soort forums deze onzin schrijven. Arm menneke...
Maar goed dat ie van ons wat aandacht krijgt he. Heeft ie tenminste nog iets van contact met de medemens in zijn leventje....
Je moet wel heeeeel erg eenzaam zijn wil je op dit soort forums deze onzin schrijven. Arm menneke...
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

- Gon
- Zeer actief
mirretje schreef: Arm menneke...

- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0

Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- Gon
- Zeer actief
Ariane schreef:

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Toots lijkt wel een wild zwijn als die speeld of een speenvarken , grommen en harde geluiden maken .
buiten probeer ik dat te vermijden want andere honden denken dat hij mij dan aanvald en willen hem dan aanvallen .
terwijl toots gewoon speeld en echt niet van plan is te gaan bijten . maar je zou er een trouma aan overhouden als je het niet weet lol.
buiten probeer ik dat te vermijden want andere honden denken dat hij mij dan aanvald en willen hem dan aanvallen .
terwijl toots gewoon speeld en echt niet van plan is te gaan bijten . maar je zou er een trouma aan overhouden als je het niet weet lol.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- frank1985
- Zeer actief
Beste HF'ers,
Ik moet het nu toch wel echt voor Nico gaan opnemen. Jullie kunnen dit niet maken.
Iedereen heeft door dat Nico een heel klein zielig mannetje is dat heel graag prof sporter had willen zijn, nico had heel erg graag bedrijfskunde willen gaan studeren, Nico had heel graag een leuke vriendin of vriend gehad. het lijkt Nico heel stoer om te kunnen pokeren. En Nico had heel graag een eigen bedrijf gewild. En Nico kan heel geil worden van mooie mannen lichamen en oh wat had dat zelf graag willen hebben. alleen kan en heeft nico dit allemaal niet en niets lukt bij Nico.
de leugens druipen er vanaf. iedereen kent dit type jongens wel. veel bla bla maar ze belanden gewoon bij de MAC achter de kassa,
Nico zit in zijn vrije uurtjes lekker op zijn kamertje en gaat zich dan vervelen. Op het MTB forum kotsen ze hem ook al uit met zijn praatjes en IRL zal hij weinig vrienden hebben,
Iedereen weet hoe zielig dit jongetje is. en wat een triest leven hij heeft.
En dan duikt het hele HF erop en gaat hem nog eens even duidelijk maken dat iedereen hier door heeft hoe het echt zit.
dat is toch niet leuk
ik had beloofd niet meer te reageren. maar jullie gaan te ver. iemand moet Nico in bescherming nemen tegen zich zelf.

Ik moet het nu toch wel echt voor Nico gaan opnemen. Jullie kunnen dit niet maken.
Iedereen heeft door dat Nico een heel klein zielig mannetje is dat heel graag prof sporter had willen zijn, nico had heel erg graag bedrijfskunde willen gaan studeren, Nico had heel graag een leuke vriendin of vriend gehad. het lijkt Nico heel stoer om te kunnen pokeren. En Nico had heel graag een eigen bedrijf gewild. En Nico kan heel geil worden van mooie mannen lichamen en oh wat had dat zelf graag willen hebben. alleen kan en heeft nico dit allemaal niet en niets lukt bij Nico.
de leugens druipen er vanaf. iedereen kent dit type jongens wel. veel bla bla maar ze belanden gewoon bij de MAC achter de kassa,
Nico zit in zijn vrije uurtjes lekker op zijn kamertje en gaat zich dan vervelen. Op het MTB forum kotsen ze hem ook al uit met zijn praatjes en IRL zal hij weinig vrienden hebben,
En dan duikt het hele HF erop en gaat hem nog eens even duidelijk maken dat iedereen hier door heeft hoe het echt zit.
dat is toch niet leuk
ik had beloofd niet meer te reageren. maar jullie gaan te ver. iemand moet Nico in bescherming nemen tegen zich zelf.
'Als je niets bent en je verbeeldt je niets, dan ben je twee keer niets'.

-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Ik dacht dat het de bedoeling was om hem in bescherming te nemen tegen ONS.frank1985 schreef: iemand moet Nico in bescherming nemen tegen zich zelf.![]()
- Gon
- Zeer actief
frank1985 schreef:Beste HF'ers,
dat is toch niet leuk![]()
![]()
![]()
![]()
ik had beloofd niet meer te reageren. maar jullie gaan te ver. iemand moet Nico in bescherming nemen tegen zich zelf.![]()

- frank1985
- Zeer actief
Ennath schreef:Ik dacht dat het de bedoeling was om hem in bescherming te nemen tegen ONS.frank1985 schreef: iemand moet Nico in bescherming nemen tegen zich zelf.![]()
nee echt tegen zich zelf. dit soort jochies zijn om te lachen zo triest maar natuurlijk ook heel gevaarlijk. voor je het weet krijg je van je Alphen ad R grapjes oid.
maar zolang Nico er nog plezier aan beleeft om stiekem in het bos af te spreken met andere jongens lijkt het me nog mee te vallen.
'Als je niets bent en je verbeeldt je niets, dan ben je twee keer niets'.

-
Muk
Nou is Nico natuurlijk een loser eerste klas, maar ik schat hem iets hoger in dan Alpen a/d Rijn. Ook al komt de contactgestoordheid wel aardig overeen.frank1985 schreef:Ennath schreef:Ik dacht dat het de bedoeling was om hem in bescherming te nemen tegen ONS.frank1985 schreef: iemand moet Nico in bescherming nemen tegen zich zelf.![]()
nee echt tegen zich zelf. dit soort jochies zijn om te lachen zo triest maar natuurlijk ook heel gevaarlijk. voor je het weet krijg je van je Alphen ad R grapjes oid.
maar zolang Nico er nog plezier aan beleeft om stiekem in het bos af te spreken met andere jongens lijkt het me nog mee te vallen.
Maar zolang Nico elke keer bevredigd uit het bos komt, zal het wel loslopen.
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Muk schreef:Maar zolang Nico elke keer bevredigd uit het bos komt, zal het wel loslopen.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
-
NicoBorder
Nou als Muk mijn echte naam zou weten, zou je niet aarzelen hem te posten dacht ik zo. Denk namelijk niet dat het jou zou uitmaken als je wist wie ik was. En ook niet dat ik anoniem wil blijven.
Verder hoop ik jou van ganse harte in het echt te zien as zaterdag Frankie. Met je internet praatjes. Ik vind het wel een heel knap meisje hierboven. Trouwens ben ik erg blij dat ik toch wel een beetje mijn doel heb bereikt gezien de topics die op dit subflora geopend worden. Voorlopig zal ik mijzelf zeker niet inhouden om te reageren op jullie tirades en of vragen wanneer ik daar de tijd voor heb, bij voorbaat vragen dat wel.
En als jullie mij dan van een aandacht stoornis verwijten, snap ik punt A niet waarom jullie nog reageren en punt B dat jullie als ik niet aanwezig ben op dezelfde voet verder gaan.
Om nog even terug te komen op de grommen en blaffen discussie terug te komen. Ik snap heus wel dat blaffen geen waarschuwing is voor bijten an sich. Ik had het hier meer over de combinatie grommen en blaffen wat al dan niet een waarschuwing voor bijten is, maar er in ieder geval wel voor zorgt dat ik die eventuele hond letterlijk links of rechts laat liggen.
Ik vind een hond die zo maar tegen een vreemde buiten zijn waakgebied gaat grommen en blaffen niet goed gesocialiseerd trouwens. Bij het geval van een politie of werk hond snap ik dat wel.
Verder hoop ik jou van ganse harte in het echt te zien as zaterdag Frankie. Met je internet praatjes. Ik vind het wel een heel knap meisje hierboven. Trouwens ben ik erg blij dat ik toch wel een beetje mijn doel heb bereikt gezien de topics die op dit subflora geopend worden. Voorlopig zal ik mijzelf zeker niet inhouden om te reageren op jullie tirades en of vragen wanneer ik daar de tijd voor heb, bij voorbaat vragen dat wel.
En als jullie mij dan van een aandacht stoornis verwijten, snap ik punt A niet waarom jullie nog reageren en punt B dat jullie als ik niet aanwezig ben op dezelfde voet verder gaan.
Om nog even terug te komen op de grommen en blaffen discussie terug te komen. Ik snap heus wel dat blaffen geen waarschuwing is voor bijten an sich. Ik had het hier meer over de combinatie grommen en blaffen wat al dan niet een waarschuwing voor bijten is, maar er in ieder geval wel voor zorgt dat ik die eventuele hond letterlijk links of rechts laat liggen.
Ik vind een hond die zo maar tegen een vreemde buiten zijn waakgebied gaat grommen en blaffen niet goed gesocialiseerd trouwens. Bij het geval van een politie of werk hond snap ik dat wel.
Laatst gewijzigd door NicoBorder op 12 jan 2012 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- Yvet
- Zeer actief
Het zou aan mij liggen wat doet hij hier in godsnaam op een hondenforum als het over moutainbiken moet gaan dan ben je ergens verkeerd bezig en op het verkeerde adres
En waar wilt hij heen voordat hij met deze topic begon of moet ik hogere wiskunde gestudeerd geleerd te hebben om dit letterlijk te snappen
En waar wilt hij heen voordat hij met deze topic begon of moet ik hogere wiskunde gestudeerd geleerd te hebben om dit letterlijk te snappen

-
Muk
Waarom zou ik? Dat mag je zelf doen. Dat jij asociaal bent en geen manieren kent, wil nog niet zeggen dat ik ook zo erg ben. Niet iedereen heeft hetzelfde beknopte denkkader van jou.NicoBorder schreef:Nou als Muk mijn echte naam zou weten, zou je niet aarzelen hem te posten dacht ik zo. Denk namelijk niet dat het jou zou uitmaken als je wist wie ik was. En ook niet dat ik anoniem wil blijven.