Reny schreef:
Verder heb je het steeds over dat ik schuldig ben als jij tegen mijn hond aanrijdt, ik weet niet waarop je je baseert?? Ik heb het idee op artikel 425 wetboek van strafrecht
Met hechtenis van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie wordt gestraft:
1*.
hij die een dier op een mens aanhitst of een onder zijn hoede staand dier, wanneer het een mens aanvalt, niet terughoudt;
2*.
hij die geen voldoende zorg draagt voor het onschadelijk houden van een onder zijn hoede staand gevaarlijk dier.
Dan ga ik je heftig teleurstellen:
lid1 aanhitsen (of ophitsen in niet wettelijk nederlands) en terughouden gaat dus pas op als het dier een mens aanvalt. In jouw MTBsituatie is er van aanvallen geen sprake. Hond loopt en jij fiets ertegen aan.
lid2 gevaarlijk dier is pas van toepassing als bijv. de burgemeester mijn hond heeft aangewezen als gevaarlijk dier (en dan gaat het om een specifieke hond).
Het leuke is dat in het geval van een botsing tussen jij op je fiets en mijn hond artikel 5 wegenverkeerswet van toepassing is: jij had je snelheid moeten aanpassen (en dankzij jou zal ik in een hopelijk nooit voorkomend geval wel even controleren of de fiets is voorzien van een wettelijk verplichte bel

). Grappig is dan ook dat daar waar er kruisingen zijn in het eerder genoemde Schoorl tussen de MTBroute en fiets/ruiter/wandelpaden er op de MTBroute waarschuwingsborden staan. Hiermee dekt Staatsbosbeheer en het PWN zich juridisch in, jij als Mountainbiker hebt dan willens en wetens je snelheid niet aangepast terwijl jij wel gewaarschuwd bent.
Ik heb uit dit verder vermakelijke topic geleerd:
Ik zal nog beter vooraf checken wat de regels in een bepaald gebied zijn omtrent honden.
Mocht er een MTB route zijn zal ik die regels ook nakijken zodat gesprekken heel leuk kunnen zijn.
Verder heb ik ontdekt dat sommige studenten bedrijfskunde enorm uit hun nek kunnen lullen en blijkbaar onzettend slecht in zaken opzoeken zijn (ik ben niet bekend in Mierlo/Geldrop maar dat van dat hondenlosloopgebied vind je met 1 zoekactie)
Owh en over dat topsportondersteuning.............. volgens de site van NOC/NSF heeft alleen de KNWU die, en dat is toch een hele andere bond dan dat jij aangeeft.