Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gestoord tijdens wandelen in het bos [slot graag]

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

frank1985
Zeer actief

Re: Gestoord tijdens wandelen in het bos [slot graag

Ongelezen bericht door frank1985 »

NicoBorder schreef:
Ik twijfel trouwens sterk om toch niet even wat energie in het opsporen van jou persoonsgegevens te stoppen Frank. Uiteraard hou ik me dan precies aan de wet, maar dan zullen we is zien wat jij bereikt hebt. Je weet wat blackboard is, maar je weet niet dat de content kan veranderen. Je bent nog onder de 30 dus dan is het in ieder geval snel gegaan. Nee ik hou het erop dat je via het hbo nu naar uni bent gegaan en daar nog steeds zit. Maar dan nog, je kan niet normaal typen dus een maatschappelijke studie valt af. Je weet niet wat pingen is dus erg technisch ben je ook niet. Dus het zou ook kunnen dat je gewoon afgestudeerd mbo'er bent en het even op het hbo geprobeerd. Ik twijfel. Morgen een saai college in dat uurtje kan ik al veel meer te weten komen.

.
nou succ6 met het speuren, maar je kunt het me ook gewoon vragen. En nee ben niet van het HBO naar een uni gegaan. en nee heb er ook niet langer dan normaal over gedaan. haha.
en MBO heb ik ook al niet gedaan. dus er zijn meer mogelijkheden he... maar zoek jij wel uit morgen tijdens je college...
maar lul er maar om heen............. welk jaar en welke Uni Nico......
kom maar.
'Als je niets bent en je verbeeldt je niets, dan ben je twee keer niets'.
Afbeelding
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Re: Gestoord tijdens wandelen in het bos [slot graag]

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Browny schreef:
Yvet schreef:Ik bel mooi 441 op
het is 114 ''red een dier'' :ok:
144 toch???
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

oh en wat ik me afvraag,Nicoborder,rijdt je binnen de bebouwde kom(en dan vooral 30km zones) wel de toegestane snelheid??
Of ga je daar ook als een idioot door de woonerven heen?
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

eefje+huig schreef:
Browny schreef:
Yvet schreef:Ik bel mooi 441 op
het is 114 ''red een dier'' :ok:
144 toch???
je hebt gelijk, ben helemaal in de war :LOL:

http://www.114-redeendier.nl/

edit: ik lees dat 7 januari het nummer 114 veranderd is in 144 :scratch:
http://www.duurzaamnieuws.nl/bericht.rxml?id=75035
Afbeelding
mirretje
Zeer actief
Mijn ras(sen): een mechelse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mirretje »

oei...lees net dat ie veel in Groesbeek fietst...en laat ik daar nou regelmatig het bos in gaan...

Al ben ik het wel met een aantal zaken eens met Nico :ugh: ...dit had ik al eerder getyped maar kan het berichtje nergens meer vinden dus dan nog maar een keer.
Als ik ga wandelen in het bos en ik wandel bewust op een MTB route vind ik dat IK diegene moet zijn die oplet of er fietsen ofzo aankomen. Ik ga dan ook altijd goed aan de kant dat ze lekker door kunnen racen want die mensen vinden scheuren door het bos en de modder nou eenmaal leuk dus die kans moeten ze dan ook krijgen op de paden die daarvoor bestemd zijn.
Er zijn namelijk meer wandel dan fiets/mtb-paden dus als ik geen fietsers tegen wil komen ga ik op de wandelpaden lopen waar niet gefietst mag worden. Kom je daar dan toch een MTB'er tegen dan is het ZIJN verantwoording om op te letten.
En een bel...mijn vriend fiets ook graag door het bos en heeft ook geen bel. Als je goed oplet en op tijd laat weten dat je eraan komt en ook netjes bedankt dat ze rekening met je hebben gehouden is er niets aan de hand. En gewoon afstappen als dat moet. En nu niet allemaal boos :mep: op mij gaan worden he :D
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

mirretje schreef:oei...lees net dat ie veel in Groesbeek fietst...en laat ik daar nou regelmatig het bos in gaan...

Al ben ik het wel met een aantal zaken eens met Nico :ugh: ...dit had ik al eerder getyped maar kan het berichtje nergens meer vinden dus dan nog maar een keer.
Als ik ga wandelen in het bos en ik wandel bewust op een MTB route vind ik dat IK diegene moet zijn die oplet of er fietsen ofzo aankomen. Ik ga dan ook altijd goed aan de kant dat ze lekker door kunnen racen want die mensen vinden scheuren door het bos en de modder nou eenmaal leuk dus die kans moeten ze dan ook krijgen op de paden die daarvoor bestemd zijn.
Er zijn namelijk meer wandel dan fiets/mtb-paden dus als ik geen fietsers tegen wil komen ga ik op de wandelpaden lopen waar niet gefietst mag worden. Kom je daar dan toch een MTB'er tegen dan is het ZIJN verantwoording om op te letten.
En een bel...mijn vriend fiets ook graag door het bos en heeft ook geen bel. Als je goed oplet en op tijd laat weten dat je eraan komt en ook netjes bedankt dat ze rekening met je hebben gehouden is er niets aan de hand. En gewoon afstappen als dat moet. En nu niet allemaal boos :mep: op mij gaan worden he :D
Wordt de hond die je binnenkort krijgt je eerste?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

marian* schreef:Wordt de hond die je binnenkort krijgt je eerste?
Denk het zo maar eens van wel. :cool2:

Overigens vind ik ook dat een wandelaar (met of zonder hond) niks op een officiële mtb-route heeft te zoeken, maar hier zijn die dus niet. De fietsers crossen hier over wandelpaden en dan wordt het toch anders.
marian*
Erelid
Contacteer:

Muk schreef:
marian* schreef:Wordt de hond die je binnenkort krijgt je eerste?
Denk het zo maar eens van wel. :cool2:

Overigens vind ik ook dat een wandelaar (met of zonder hond) niks op een officiële mtb-route heeft te zoeken, maar hier zijn die dus niet. De fietsers crossen hier over wandelpaden en dan wordt het toch anders.
En hier loopt ook veel door elkaar.Plus dat het losloopgebied op de hei ook deels deel uitmaakt van de mtb-route.
Afbeelding
mirretje
Zeer actief

jep wordt mijn eerste hond. Maar ben altijd opgegroeid met honden dus weet wel een klein beetje waar ik over praat. Wandel al jaren in het bos met en zonder hond en ik wandel weleens via de MTB routes omdat wandelaars daar gewoon mogen lopen en daarom vind ik dan wel dat ik moet opletten als ik op zo'n route loop. En tuurlijk werkt het niet altijd zoals ik het beschreef maar zo zou het moeten gaan in mijn ogen...
En inderdaad als je geen MTB routes hebt en je komt overal crossende fietsers tegen dan is het een ander verhaal ja...
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

mirretje schreef:jep wordt mijn eerste hond. Maar ben altijd opgegroeid met honden dus weet wel een klein beetje waar ik over praat. Wandel al jaren in het bos met en zonder hond en ik wandel weleens via de MTB routes omdat wandelaars daar gewoon mogen lopen en daarom vind ik dan wel dat ik moet opletten als ik op zo'n route loop. En tuurlijk werkt het niet altijd zoals ik het beschreef maar zo zou het moeten gaan in mijn ogen...
En inderdaad als je geen MTB routes hebt en je komt overal crossende fietsers tegen dan is het een ander verhaal ja...
Ik denk dat je dan toch anders gaat piepen als het je eigen hond betreft die zowat doormidden gereden wordt omdat een racer geen rekening wenst te houden met waar hij of zij fietst.
Als je dat meermaals gebeurd is ben je het wel een keer zat.
En ook als je met een heel oude hond loopt die van de sokken gereden wordt.Ik heb het in elk geval wel gehad met dat soort figuren.
Afbeelding
NicoBorder

Ongelezen bericht door NicoBorder »

Ik wens dat ik in deze vorm overal 30 + zou kunnen blijven rijden, helaas kan dat niet. Ik rij hoogstens met een kruissnelheid van 32 rond op gunstige stukken, maar een winter staat voor wedstrijd rijders in het teken van conditie opbouwen, rustig rijden en vooral niet ziek worden. Dat laatste is het belangrijkst dus daarom rijden we bij voorkeur in d1 hartslagen tussen 140 en 150. Je moet bedenken dat hoe hoger je hartslag is hoe meer vatbaar je bent voor ziektes. Ik doe altijd vrij rustig in dorpjes en steden probeer het zo veel mogelijk te vermijden. Want ik vind het gewoon klote, stoplichten tegenliggers etc.

Ja een hond mag op een mtb route komen maar hij heeft niet dezelfde rechten en plichten. Ik voel me niet aangesproken met fietser die over wandelpaden crossen dat doe ik namelijk niet. Frankie ik heb al gezegd waar ik studeer in welk jaar ik zit zeg ik niet. Als je het nu nog een keer vraagt ping (hacken in jou taal) ik je hé, dus oppassen ;). Dan wordt het wel heel makkelijk. Snap trouwens niet waarom je het vraagt, jij weet toch wie ik ben. Damn wat is dit moeilijk typen op een telefoon.
mirretje
Zeer actief

zoals ik al geschreven heb....het werkt niet altijd zoals ik vind dat zou moeten. En ik geloof echt wel dat ik laaiend wordt als zo'n MTB'er mijn hond omver zou rijden. Denk niet dat ik dan netjes kan blijven...
Ik wilde alleen duidelijk maken dat het logisch is dat mountainbikers graag met een flinke snelheid door het bos gaan want anders is er geen reet aan (woorden van mijn vriend haha) dus op die routes vind ik dat ze gewoon moeten kunnen scheuren. Buiten die routes moeten ze rustig fietsen en opletten. Maar dat dit in de praktijk niet gebeurd zie ik zelf ook vaak genoeg. Gelukkig is de hond van mijn ouders erg allert en er is nog nooit iets gebeurt. Gelukkig ook niet met de voorgaande honden.
En ik moet eerlijk toegeven dat ik in het weekend het bos een beetje vermijd, veel te druk. Ik ga dan wel het duitse bos in want daar kom je nooit iemand tegen. En dan krijg je dus ook nooit echt trammelant met fietsers
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

mirretje schreef:oei...lees net dat ie veel in Groesbeek fietst...en laat ik daar nou regelmatig het bos in gaan...

Nee hoor we zijn wel lief maar men moet gewoon geen lulverhalen op gaan hangen en de boel bij elkaar gaan liegen en gaan dreigen (ben ik nog wat vergeten? :denken: )
Kijk waar je ook loopt fietst of hoe dan ook voortbeweegt, je houdt idealistisch gezien gewoon rekening met elkaar en natuurlijk kan het dan best wel eens mis gaan maar daar moet men dan ook gewoon volwassen mee omgaan.
Helaas zijn er sommigen die daar erg veel moeite mee hebben (ga geen namen noemen maar we weten wel wie er daarmee bedoelt wordt) en die denken van ikke eerst en dan de rest en daar draait deze topic o.a. ook om.
Laatst gewijzigd door Ptje op 12 jan 2012 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

NicoBorder schreef:Frankie ik heb al gezegd waar ik studeer in welk jaar ik zit zeg ik niet. Als je het nu nog een keer vraagt ping (hacken in jou taal) ik je hé, dus oppassen ;). Dan wordt het wel heel makkelijk. Snap trouwens niet waarom je het vraagt, jij weet toch wie ik ben. Damn wat is dit moeilijk typen op een telefoon.
Weet Frank dat?
Frank, deel dat eens met ons?

Overigens, Nico, zou ik maar eens aan mijn spelling gaan werken als ik jou was. Voor een jurist in de dop maak je akelig veel fouten namelijk.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Marjoleine schreef:
NicoBorder schreef:Frankie ik heb al gezegd waar ik studeer in welk jaar ik zit zeg ik niet. Als je het nu nog een keer vraagt ping (hacken in jou taal) ik je hé, dus oppassen ;). Dan wordt het wel heel makkelijk. Snap trouwens niet waarom je het vraagt, jij weet toch wie ik ben. Damn wat is dit moeilijk typen op een telefoon.
Weet Frank dat?
Frank, deel dat eens met ons?

Overigens, Nico, zou ik maar eens aan mijn spelling gaan werken als ik jou was. Voor een jurist in de dop maak je akelig veel fouten namelijk.
TS is geen jurist in de dop, maar beweert bedrijgskunde te studeren, met als bijvak rechten. Gezien zien niveau van reageren hier geloof ik hier niets van. Zijn gelieg, gedraai en het ontwijken van vragen maakt mijn beeld van hem er niet beter op.

Oeps, typo; ik bedoel bedrijfskunde.
Laatst gewijzigd door Liesbeth op 12 jan 2012 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Muk

NicoBorder schreef: Als je het nu nog een keer vraagt ping (hacken in jou taal) ik je hé, dus oppassen ;). Dan wordt het wel heel makkelijk. Snap trouwens niet waarom je het vraagt, jij weet toch wie ik ben. Damn wat is dit moeilijk typen op een telefoon.
Dat is zoooo 2011. Als je dan toch wat leuks wilt doen met je computerwaardigheden, dan kun je beter 419 scambaiting doen. :pffff:
NicoBorder

Boeit mij dat, wat jij denkt te weten of vindt te vinden. Ik weet beter...

Hahahaha: volgens mij studeert Yvet bedrijgskunde.

Ja Frank weet het, ik hield hem een beetje voor de gek, daar schrok hij nogal van. Ik heb er hartelijk om gelachen. Nou ik heb niet zo veel computer vaardigheden om eerlijk te zijn. Weet ook absoluut niet wat "419 scambaiting" is, leg maar uit. Wat heeft scammen hier nou weer mee te maken? Ik was niet van plan mensen een mail te sturen en me voor te doen als de nationale bank van Nigeria ofzo.
Laatst gewijzigd door NicoBorder op 12 jan 2012 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
miemot
Zeer actief

Ongelezen bericht door miemot »

Blij dat ik in België woon.
Hier bestaan helemaal geen losloopgebieden. Overal aanlijnplicht. Altijd.
En mountainbike-paden, alleen voor mtb-ers, die ook niet.

Kunnen we die discussie alvast van tafel vegen hier. :F:
NicoBorder

Ja Belgie is awsome, ik probeer een aantal keer in het jaar naar de Voerstreek te gaan.
miemot
Zeer actief

NicoBorder schreef:Ja Belgie is awsome, ik probeer een aantal keer in het jaar naar de Voerstreek te gaan.
Dat is dichtbij.
Laat maar weten wanneer. Dan blijf ik binnen met de hond.
NicoBorder

Nergens voor nodig, ik wil eventueel wel van huis ruilen.
Muk

NicoBorder schreef:Weet ook absoluut niet wat "419 scambaiting" is, leg maar uit. Wat heeft scammen hier nou weer mee te maken? Ik was niet van plan mensen een mail te sturen en me voor te doen als de nationale bank van Nigeria ofzo.
Scambaiting heeft niks met dit topic te maken en je hoeft je ook niet voor te doen als de CEO van de nationale bank van Nigeria.
Meer info kun je hier vinden.
Liesbeth
Zeer actief

Nicoborder, als jij op een onoverzichtelijk stuk, met zo'n vaart iemand of iets(hond) aanrijdt, dat die persoon of dier ernstig gewond raakt, dan is het duidelijk dat JIJ je onverantwoordelijk hebt gedragen. Dan kan jij proberen je eruit te kletsen, maar de feiten liegen er dan niet om. De zwakkere is dan altijd in het voordeel en dat ben jij niet op dat moment.

Ik heb je ook meerdere malen gevraagd te reageren op mijn opmerking om het woord hond te vervangen door mens en hoe je dan tegen diezelfde situatie aankijkt. Maar het enige dat je kan, is om je heen schoppen en op (naar mijn mening) vrij simpele vragen lukt het je niet een antwoord te verzinnen. Of zijn die simpele vragen nou juist zo moeilijk???

miemot
Zeer actief

NicoBorder schreef:Nergens voor nodig, ik wil eventueel wel van huis ruilen.
Euh... nee.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Jemig, dit gaat nog steeds door???
NicoBorder

Je hebt het fout. Een hond wordt bijna niet beschermt. Als ik een mens aan zou rijden tjah, dat is een keer bijna gebeurd toen een jogger het mtb parcours tegen de richting in aan het lopen was. Schuld kan dan best wel bij mij liggen, gelukkig ben ik goed verzekerd. Risico van het vak.

Marion
Dit is niet te stoppen.
Liesbeth
Zeer actief

NicoBorder schreef:Je hebt het fout. Een hond wordt bijna niet beschermt. Als ik een mens aan zou rijden tjah, dat is een keer bijna gebeurd toen een jogger het mtb parcours tegen de richting in aan het lopen was. Schuld kan dan best wel bij mij liggen, gelukkig ben ik goed verzekerd. Risico van het vak.

Marion
Dit is niet te stoppen.
Toch zit JIJ op dat moment fout, want als jij in die situatie mijn eigendom overhoop rijdt, klaag ik jou aan wegens roekeloos gedrag en vernieling van mijn eigendom/goed.

Fijn dat je goed verzekerd bent (mag ik wel hopen met jouw instelling :roll: ), maar jij bent nog altijd degene die schuldig is. En ik zal dan ook schadeloosstelling van jou eisen.
En in het geval dat je mijn (klein)kind aanrijdt heb je een nog groter probleem :19: .
Is geen dreiging hoor, maar gewoon een feit.
Laatst gewijzigd door Liesbeth op 12 jan 2012 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Yvet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pepper, Dwergpinscher x Podenco uit La Línea de la Concepción

Ongelezen bericht door Yvet »

NicoBorder schreef:@Muk
Het is voor mij prima duidelijk wat de regels zijn hoor.

@Kingeling
Dank u

@Yvete
Ik train praktisch elke dag, hoe vaak moet ik dat nog zeggen. Maar als jij het zo druk vind zondagochtend waarom ga je dan wandelen?
Voor mijn apart 100 miljoen keer en ik wandel wanneer en waar ik wel en hier gaat wel hand in hand met de meeste gebruikers van het bos ook onder mountainbikers maar zitten natuurlijk heleboel Nicobordertjes erbij
En mijn naam kan je ook niet eens goed schrijven
Hoe je mensen beter leert kennen des te meer je van dieren gaat houden

Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201

Afbeelding
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Stop er eens een sok in, jongens. :ugh:
Gon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond

Ongelezen bericht door Gon »

NicoBorder schreef:Marion
Dit is niet te stoppen.
:LOL: :LOL: Op naar pag. 60....... :blah:
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Discussieforum”