Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

foutje papierwerk ...

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

foutje papierwerk ...

Ongelezen bericht door Podenji »

een oplettende pupkoper is er achter gekomen dat het reg,nummer van de pa van de pups verkeerd op de stambomen staat.....ik heb alle papieren gechecked en ik heb het elke keer goed ingestuurd maar de Raad heeft elke keer een foutief nummer ingevuld,,,,ik zou de papieren moeten controleren maar goed ik ging er eigenlijk vanuit dat ze het wel goed zouden overnemen....

nu vraag ik mij af, hoe vaak zoiets onopgemerkt voorkomt en wat de consequenties daarvan kunnen zijn?
iemand zoiets ook eens meegemaakt en wat gebeurde er toen?

ik zou geen slapende honden wakker moeten maken maar goed dit is administratief niet in orde natuurlijk, ik hoop echter niet dat ze mij de fout volledig aanrekenen en mij een nieuwe dikke vette rekening sturen.

stom vind ik het wel, van mezelf maar zeker van de Raad.....

checken jullie alle registratienummers van de ouderdieren en grootouders etc bij de dek/geboorteaangifte en de uiteindelijke stambomen?
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Re: foutje papierwerk ...

Ongelezen bericht door sirene »

Nee, ik check ze eigenlijk ook niet.
Wat vervelend zeg... ik denk niet dat er ooit iemand over zou vallen, maar toch.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

foutje papierwerk ...

Ongelezen bericht door crutz »

Check dat eigenlijk ook niet, weet wel dat m'n moeder er bij Plato met het röntgenen achter kwam dat hij een andere chip had dan op z'n stamboom stond, navraag bij de fokker & controle bleek dat zijn chip en van z'n broertje gewisseld waren (hoe dat kan nog steeds geen idee, Plato is nl de enige 3 kleur in dat nest, dus lijkt me niet heel lastig), maar de fokker heeft dat met de RvB geregeld toen ze dus 18 mnd oud waren, weet niet of dat haar geld gekost heeft.
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Tja, fouten worden overal gemaakt. Ik had het niet met papierwerk van de Raad maar wel van de PenHip. Shima's PenHip kwam in eerste instantie terug met als haar leeftijd 111 maanden. Dat was toen ze 16 of 18 maanden was of zo :lol1: Even contact gehad en toen hebben ze mij een nieuw, correct certificaat gestuurd zonder kosten. :ok:
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Magic »

Ik controleer altijd alles :P. Vorige week hebben we Lány d'r importstamboom gekregen van de Raad, en daar zat een brief bij dat je gewoon kon bellen als er iets niet klopte. Ik neem aan dat ze dat dan niet dubbel in rekening brengen.
Afbeelding
Iedere dag feest!
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

enigzins vind ik het trouwens een verontrustend gegeven....ik dacht dat ze namelijk zelf die nummers ook zouden checken om te kijken of de ouderdieren wel juist zijn opgegeven.....maar datdoen ze dus niet, zo kan je dus zelf ook met photoshop aan de gang en een verzonnen stamboom insturen.....
hoe dan ook, vraag ik me nu ook wel afbij wat voor hond het registratienummer dan hoort dat ze op de papieren hebben gezet, google geeft niets aan trouwens haha
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pumi »

Podenji schreef:enigzins vind ik het trouwens een verontrustend gegeven....ik dacht dat ze namelijk zelf die nummers ook zouden checken om te kijken of de ouderdieren wel juist zijn opgegeven.....maar datdoen ze dus niet, zo kan je dus zelf ook met photoshop aan de gang en een verzonnen stamboom insturen.....
hoe dan ook, vraag ik me nu ook wel afbij wat voor hond het registratienummer dan hoort dat ze op de papieren hebben gezet, google geeft niets aan trouwens haha
Ik had bij ons laatste nestje met 8 weken de stambomen nog steeds niet binnen, dus maar een mailtje gestuurd. Kreeg ik als antwoord binnen dat ze bij de laatste CONTROLE lagen :S: Daarna moesten ze nog geseald worden. Ben nu wel erg benieuwd wat ze dan zoal controleren bij die controles en waarom dat dan vervolgens nog eens 3 week moet duren
Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
http://www.floys.nl
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Welk registratienummer bedoel je dan, Marianne? Het NHSB-nummer?
Dat wordt wel gecontroleerd hoor, bij de Raad en ook door de chipper. Hier wel tenminste.

Ik heb eens gehad dat er een verkeerde op stond en dat had ik niet gezien.
Dat was dus een nummer hoger dan de reu die ik had gebruikt en toevallig genoeg was dat ook een stabij en een reu (wel andere geboortedatum) :oeps:
De chipper was oplettend en zag dat het een andere naam was dan ik noemde (en die noemde ik stom toevallig ook nog).
Zij vertelde toen dat ze wel het ras controleren maar de rest niet, omdat jij dat opgeeft als fokker en de eigenaar daarvoor tekent.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:Welk registratienummer bedoel je dan, Marianne? Het NHSB-nummer?
Dat wordt wel gecontroleerd hoor, bij de Raad en ook door de chipper. Hier wel tenminste.

Ik heb eens gehad dat er een verkeerde op stond en dat had ik niet gezien.
Dat was dus een nummer hoger dan de reu die ik had gebruikt en toevallig genoeg was dat ook een stabij en een reu (wel andere geboortedatum) :oeps:
De chipper was oplettend en zag dat het een andere naam was dan ik noemde (en die noemde ik stom toevallig ook nog).
Zij vertelde toen dat ze wel het ras controleren maar de rest niet, omdat jij dat opgeeft als fokker en de eigenaar daarvoor tekent.
het nummer van de vader van de pups, zoals ik al had gezegt in mijn beginpost ,het AKC nummer :wink:
de teef chip wordt inderdaad gecontroleerd bij de nestcontrole.

het idiote is dat in amerika ze niet standaard certified pedigrees uitgeven, deze heeft de eigenaresse speciaal voor deze " dekking" aan moeten vragen ( 25 USD ) omdat de Raad dit eist, zou wel fijn zijn als ze er dan ook daadwerkelijk wat mee deden :U:
tevens moest de repro arts en weet ik veel wie nog meer elke keer dat registratienummer opgeven, en de raad heeft het elke keer verkeerd op de papieren gezet, ze controleren dat dus blijkbaar niet anders hadden ze het er wel goed op gezet of mij vragen er over gesteld , lijkt mij.
Shima
Zeer actief
Contacteer:

Welk nummer hadden ze gebruikt dan, waar hoorde dat verkeerde nummer bij? Een dwergpoedel of zo? :lol1: Dan krijg je rare verhalen in de wereld zeg. :W:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Shima schreef:Welk nummer hadden ze gebruikt dan, waar hoorde dat verkeerde nummer bij? Een dwergpoedel of zo? :lol1: Dan krijg je rare verhalen in de wereld zeg. :W:

ach, zo heb ik hier ooit een DNA papier terug gekregen waar alles op klopte behalve het ras, stond Parson Russell terrier, nu hadden we die wel gelijktijdig ingestuurd, maar toch....bij navraag bij de RvB bleek dat ze een hele batch hadden waarbij de rassen verkeerd hadden ingevuld, enkel onze PRT had toch echt netjes PRT staan.....heb inmiddels de juiste ;-)
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Podenji schreef:het nummer van de vader van de pups, zoals ik al had gezegt in mijn beginpost ,het AKC nummer :wink:
de teef chip wordt inderdaad gecontroleerd bij de nestcontrole.
Ja, die gegevens hebben ze natuurlijk niet hier, van de AKC.
Stom zeg :?
Shima schreef:Welk nummer hadden ze gebruikt dan, waar hoorde dat verkeerde nummer bij? Een dwergpoedel of zo? :lol1: Dan krijg je rare verhalen in de wereld zeg. :W:
Het stomme was dat het verkeerde nummer in mijn geval dus - echt stom toeval - ook van een stabij was.
Alleen dus niet de goeie maar een van een nest dat op dezelfde datum was geboren als dat waar de vader uitkwam.
En als we dat niet hadden gezien, dán krijg je pas echt rare verhalen :schrik:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Shima
Zeer actief
Contacteer:

Dusss ....... komt er op neer dat je altijd andersmans werk moet controleren als het ook jou aangaat. :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”