Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gestoord tijdens wandelen in het bos [slot graag]

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: Gestoord tijdens wandelen in het bos [slot graag]

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nou, daar gaan we weer.
En het ging zo goed!
NicoBorder schreef:Jij bent toch een man? Ik stel het niet op prijs om mij dan lieve schat te noemen om eerlijk te zijn, maar goed als jij dat graag wil. Verder ben jij als overjarige rechtenstudent wel bekend met omgekeerde bewijslast. Op het internet zijn foto's van jou auto te vinden, jou reacties spreken niet bepaald de taal van een doorgeleerd iemand. Geen reden voor mij om bovenstaande reacties voor de waarheid aan te nemen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
frank1985
Zeer actief

Ongelezen bericht door frank1985 »

NicoBorder schreef:Jij bent toch een man? Ik stel het niet op prijs om mij dan lieve schat te noemen om eerlijk te zijn, maar goed als jij dat graag wil. Verder ben jij als overjarige rechtenstudent wel bekend met omgekeerde bewijslast. Op het internet zijn foto's van jou auto te vinden, jou reacties spreken niet bepaald de taal van een doorgeleerd iemand. Geen reden voor mij om bovenstaande reacties voor de waarheid aan te nemen.

Op Internet zijn wellicht foto's te vinden van een auto die ik gehad heb. Dat jij er van uit gaat zonder enig bewijs dat ik die auto nog steeds rij :19:
Je moet geloven wat je wilt. Ik weet gelukkig beter en jij zelf denk ik ook wel. Ik heb in tegenstelling tot jou geen plezier aan het voor liegen van mensen. Ik ben daar niet zo van.
En zolang jij mij Frankie of Flapdrol noemt mag ik jou best een schatje of jochie of zelfs een honneponnetje noemen.... :pffff:
'Als je niets bent en je verbeeldt je niets, dan ben je twee keer niets'.
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

NicoBorder schreef: @ MUK: Ja snap ik ook, maar waarom dan niet een waarschuwing op een nette manier ten harte nemen dat je je hond beter bij je kan houden omdat er nog 300 andere fietsers aankomen? Natuurlijk had ik in het vervolg iets anders moeten reageren maar om dat soort onwetendheid kan ik heel boos worden.
Jij vraagt hem niet iets, jij beveelt het hem. Dat komt niet zo netjes over. En al helemaal niet netjes op een pad waar een hond dus los mag lopen. En dan ga jij nog schelden ook. Is ook al niet netjes. Je moet de organisatie aanspreken, die is de schuldige namelijk. Als een organisatie niet bekend maakt dat er een toertocht is, dan kun je dat die man niet kwalijk nemen.

Dus vanuit mijn oogpunt ben jij asociaal en de hondenbezitter in dit geval gewoon normaal.
NicoBorder

Ongelezen bericht door NicoBorder »

Nou ik zei letterlijk: Meneer u loopt hier met een hond op 50 meter afstand terwijl er nog 300 andere mtb'ers langs komen dadelijk.
Meneer: Jaooo en?
Ik: Ja u snapt zelf ook wel dat dat niet slim is
Meneer: Boeit me niets.
Ik: Dat had ik eigenlijk wel van te voren verwacht als ik zo even na u kijk.
Meneer: Nou moet je oppassen
Ik: Ik zou juist oppassen als ik u was, anders kunt u dadelijk Dion Grauss bellen.
Meneer: ... niet geschikt voor internet.

Frankie: Kom dan? Bewijs dan het niet zo is wat ik allemaal zeg? Doe dan? Is niet zo moeilijk lijkt me zo.
Laatst gewijzigd door NicoBorder op 16 jan 2012 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Muk

frank1985 schreef: En zolang jij mij Frankie of Flapdrol noemt mag ik jou best een schatje of jochie of zelfs een honneponnetje noemen.... :pffff:
:mann:

Een gefrustreerd honneponnetje, dat wel.
frank1985
Zeer actief

Nico heeft wel een ding bereikt. Ik heb besloten een nieuwe MTB te kopen :E:
Die van mij is wel aan vervanging toe !!!
Ga direct op internet zoeken...
Nico lieve schat bedankt !!! Keer een fiets date :mann:
Laatst gewijzigd door frank1985 op 16 jan 2012 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

NicoBorder schreef:Nou ik zei letterlijk: Meneer u loopt hier met een hond op 50 meter afstand terwijl er nog 300 andere mtb'ers langs komen dadelijk.
Ik: Ik zou juist oppassen als ik u was, anders kunt u dadelijk Dion Grauss bellen.
Tja... dit bovenstaande stukje blinkt eerlijk gezegd niet uit wat betreft communicatieve vaardigheden van beide kanten.
Verder begin je ook vrij snel met dreigen. Dan snap ik dat je helemaal geen poot meer aan de grond krijgt bij mensen. Wat mij betreft had je dan ook in een boom kunnen gaan hangen met die fiets van je.
Afbeelding
Muk

NicoBorder schreef:Nou ik zei letterlijk: Meneer u loopt hier met een hond op 50 meter afstand terwijl er nog 300 andere mtb'ers langs komen dadelijk.
En jij vindt dat jij je hier netjes hebt gedragen naar die meneer? :neenee:
Misschien netjes voor jouw doen, maar ik had daar ook niet echt enthousiast op gereageerd.

Nogmaals, de hoofdschuldige van de onwetendheid is de organisatie van zo'n toertocht! En toertochtorganisaties communiceren hun tochtjes zelden en dan krijg je dit soort irritaties over en weer. Terwijl met een duidelijke pr, dit voorkomen had kunnen worden.
NicoBorder

Hij wou me ook gewoon slaan :LOL: maar hij deed net alsof zijn vrouw h'm tegen moest houden. Wel vermakelijk eigenlijk. Verder vind ik dat ik het gesprek gewoon op een normale manier begin. Maar als je moe bent en de testosteron giert door je lichaam door de inspanning, is het moeilijk dat vol te houden helaas.

Frank: Koop een ridley blast, perfect instapmodel: Goede afmontage, goede voorvork en het lichtste alu frame op de markt. In principe kan je er zelfs makkelijk wedstrijden op rijden. LINKIE Zou wel zeggen dat ze die ultiem lelijke remmen eraf gooien en dat ze er avid elixer 3 of 5 inzetten.
frank1985
Zeer actief

NicoBorder schreef:
Frank: Koop een ridley blast, perfect instapmodel: Goede afmontage, goede voorvork en het lichtste alu frame op de markt. In principe kan je er zelfs makkelijk wedstrijden op rijden. LINKIE Zou wel zeggen dat ze die ultiem lelijke remmen eraf gooien en dat ze er avid elixer 3 of 5 inzetten.
:LOL: :LOL: :LOL: en daar is Nico met advies.... Nou schat ik doe het niet voor een instap model. Als overjarig rechten student wil ik enkel de top, en een bel
Afbeelding
NicoBorder

Succes met de zogenaamde "top fiets" die je gaat kopen, waar je waarschijnlijk zwaar opgelicht wordt door het personeel om dat je "jack shit" weet.
frank1985
Zeer actief

NicoBorder schreef:Succes met de zogenaamde "top fiets" die je gaat kopen, waar je waarschijnlijk zwaar opgelicht wordt door het personeel om dat je "jack shit" weet.
:LOL: :LOL: :LOL:
ik ga mn hond uitlaten
Afbeelding
Muk

NicoBorder schreef:Succes met de zogenaamde "top fiets" die je gaat kopen, waar je waarschijnlijk zwaar opgelicht wordt door het personeel om dat je "jack shit" weet.
Dat hangt helemaal van de winkel af. Een aantal plaatsen verderop zit een hele grote fietsenzaak. Gericht op racefietsen, mtb-ers en trekfietsen. Mijn ervaring is niet dat die je iets aansmeren.
frank1985
Zeer actief

Muk schreef:
Dat hangt helemaal van de winkel af. Een aantal plaatsen verderop zit een hele grote fietsenzaak. Gericht op racefietsen, mtb-ers en trekfietsen. Mijn ervaring is niet dat die je iets aansmeren.
dat zal je wel weer niet goed zien :wink:
Afbeelding
Muk

frank1985 schreef:
Muk schreef:
Ja, stel je eens voor dat Nico zijn ongelijk toe gaat geven! Dat is toch wel een enorme afgang voor een puisterige puber! :LOL:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik ben doorgaans een beminnelijk mens, maar met dit soort wijsneuserij ben je bij mij ook aan het verkeerde adres hoor. Ik vermoed dat je één van die mensen bent met de onbewuste gave om mensen meteen tégen je in te nemen.
Ik was na de eerste twee zinnen ook al niet meer vriendelijk geweest.
Als je zo vaak met verschillende mensen in de clich ligt, zou je je eigenlijk eens moeten gaan realiseren dat jij daarin de verbindende factor bent. En dat de conclusie dat het altijd aan een ander ligt daarom misschien wel eens heroverwogen moet worden.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
frank1985
Zeer actief

Muk schreef:
frank1985 schreef:
Muk schreef:
Ja, stel je eens voor dat Nico zijn ongelijk toe gaat geven! Dat is toch wel een enorme afgang voor een puisterige puber! :LOL:

stel dat ik een duurdere,mooiere en betere fiets koop dan hij heeft. een fiets die hij zelf eigenlijk graag zou willen ..... :schrik:
Afbeelding
NicoBorder

Lastig, ik heb m'n droom fiets al.
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

NicoBorder schreef:Ja de helft (meer) van de fouten die je aanvoert zijn geen fouten. Dus daar maak ik me niet echt druk om. Verder zien we hier weer de klassieke kat in het nauw sprong door het onderwerp van de conclusie te veranderen, blijkbaar ben je nog niet klaar voor de politiek. Dat is jammer want het niveau ligt niet zo hoog links...

Ik heb inderdaad wel overcapaciteit, je hoeft niet helderziend te zijn om dat te zien. Maar wat jij als normale capaciteit beschouwt, beschouw ik als een abominabele conditie. Zie het zelf bij een vriend van mij die gewoon amper een potje zaalvoetbal vol houdt.

Freskin: waarschijnlijk omdat je wat ouder bent. Hoe ouder hoe lager je hartslag. Maar je moet wel een betrouwbare meting doen, dus met een borst band. Zoiets heeft trouwens wel veel met aanleg te maken, sommige mensen hebben van nature een lage hartslag. Ik heb van nature een relatief hoge hartslag maar ik trap bijvoorbeeld wel een bovengemiddeld wattage/kg wat dan weer nuttig is voor berg op fietsen.
Echt Nico, je weet niet waar je over praat. Wat Nana schrijft klopt. 100%.
Wat jij beschouwd als een abominabele conditie is precies wat er staat:"JOUW mening". Wetenschappelijk gezien klopt die mening dus niet.

Het is ook niet zo dat je hartslag langzamer wordt naarmate je ouder bent. Ja, je praatje over de aanleg klopt dan weer wel.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Jaap* schreef:Ik ben doorgaans een beminnelijk mens, maar met dit soort wijsneuserij ben je bij mij ook aan het verkeerde adres hoor. Ik vermoed dat je één van die mensen bent met de onbewuste gave om mensen meteen tégen je in te nemen.
Ik was na de eerste twee zinnen ook al niet meer vriendelijk geweest.
Als je zo vaak met verschillende mensen in de clich ligt, zou je je eigenlijk eens moeten gaan realiseren dat jij daarin de verbindende factor bent. En dat de conclusie dat het altijd aan een ander ligt daarom misschien wel eens heroverwogen moet worden.
Bij sommige mensen ligt het nooit aan henzelf, Jaap. Die blijven ook altijd verbaasd waarom de rest van de wereld nooit naar ze luistert en ze niet begrijpt. Vrees voor Nico/Michael/Kenny dat hij tot die groep hoort.
frank1985 schreef:stel dat ik een duurdere,mooiere en betere fiets koop dan hij heeft. een fiets die hij zelf eigenlijk graag zou willen ..... :schrik:
Dat kan niet! :schrik: En als het kan, dan kan het nog niet! :mrgreen:
NicoBorder schreef:Lastig, ik heb m'n droom fiets al.
Toch jammer dat je daarmee de nachtmerrie van een hoop andere recreanten in het bos bent.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Frankie: Kom dan? Bewijs dan het niet zo is wat ik allemaal zeg? Doe dan? Is niet zo moeilijk lijkt me zo.

Je was erg aardig tegen meneer :ok:
Maar niet heus.Wel onbeschoft.
Was dat parcours trouwens afgezet en waren andere gebruikers van het gebied er van op de hoogte dat er een toertocht was of mochten ze dat raden n.a.v. het aantal mtb-ers?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

NicoBorder schreef:Lastig, ik heb m'n droom fiets al.
Nou, ruk-ze dan maar.
Wat moeten we er verder over zeggen :19:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
NicoBorder

Mijn praatje over dat je hartslag en je leeftijd lager wordt klopt wel. Ooit van de vuistregel 220-je eigen leeftijd gehoord. Vast niet. Google is je vriend. Joh ik ken mensen die niet een half uurtje hart kunnen hard lopen zonder te moeten gaan slenteren of wandelen. Volgens jullie zijn die in normale conditie, JA DAAG! Iedereen van mijn leeftijd (valide) zou dat moeten kunnen.
Rexyboy
Actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Rexyboy »

Ik kan me zo al voorstellen op welke toon je die eerste zin hebt gezegd... de zinnen die daarop volgen wil ik zelfs niet weten op welke manier je ze heb medegedeeld.
en dan die zin... Dat had ik eigenlijk wel van te voren verwacht als ik zo even na u kijk! waar haal je het recht iemand even over zn uiterlijk te veroordelen... tjonge ik zou ook kwaad worden terwijl ik een héél verdraagzaam iemand ben
Wees niet te lang boos op mij en sluit mij niet op voor straf,
jij hebt je werk en je vrienden... en ik? Ik heb alleen jou...

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
falkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): DobermannxRR, Vizsla
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door falkje »

Mijn praatje over dat je hartslag en je leeftijd lager wordt klopt wel. Ooit van de vuistregel 220-je eigen leeftijd gehoord.
Hé, wat jammer nou. Kan het toch niet laten.

Dat is wat anders, Nico. Dat is je maximale hartslag. Die wordt lager als je ouder wordt.

De maximale hartslag (HFmax) vertoont een negatief verband met leeftijd: met het klimmen der jaren daalt de maximale hartslag. Een veel gelezen vuistregel is dat voor mannen een maximale hartslag geldt van 220-leeftijd en voor vrouwen 226-leeftijd. Dit is echter wel gebaseerd op gemiddelden en niemand is gemiddeld. Het is dus beter de maximale hartslag vast te (laten) stellen door middel van een test over bijvoorbeeld 800 meter voluit na een super warming-up.

De hartslag in rust (HFrust) vertoont een negatief verband met iemands fitheid: hoe fitter iemand is, hoe lager de hartslag in rust. Dit trainingseffect doet zich al na enkele weken training voor. Een normaal persoon heeft een hartslag in rust die ligt tussen 60 en 75 hartslagen per minuut. Marathonlopers duiken al vrij snel ruim onder de 60. Topatleten hebben soms een hartslag in rust van rond de 40 of zelfs nog lager.

http://www.hansreitzema.com/training/hartslagmeter3.htm
Laatst gewijzigd door falkje op 16 jan 2012 17:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

falkje schreef:
Mijn praatje over dat je hartslag en je leeftijd lager wordt klopt wel. Ooit van de vuistregel 220-je eigen leeftijd gehoord.
Hé, wat jammer nou. Kan het toch niet laten.

Dat is wat anders, Nico. Dat is je maximale hartslag. Die wordt lager als je ouder wordt.

Volgens zijn eigen vuistregel moet Nico een hartslag van 200 hebben :schrik: . Toch maar goed voor hem, dat dat (weer) niet klopt.
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

Ik ga er maar eventjes vanuit dat tourtochtje vergunningloos was, kan iemand de politie niet inseinen welke club dit is, goed voor de bekeuringenquota 300 mtb-ers op de bon :LOL:
falkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): DobermannxRR, Vizsla
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door falkje »

De meeste toertochten zijn tegenwoordig echt wel met vergunning. En het valt nog niet mee om ze te organiseren. Hier staan tegenwoordig op drukke punten wel waarschuwingsbordjes. (Die vervolgens weken blijven staan, maar dat terzijde)
Afbeelding
Rexyboy
Actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Rexyboy »

NicoBorder schreef: .
Frank: Je hebt over het algemeen wel gelijk over bedrijfskunde hoor. Het is tering makkelijk inderdaad. Propedeuse in een jaar enzo gehaald. Goede punten, te veel makkelijke vakken. Maar voor een omhoog gevallen, overtijds rechten studentje met een aftandse Audi en de zeldzame afwijking zonder interpunctie te typen, zou ik wel wat inbinden als ik jou was. Verder kloppen al mijn gegevens over mijn leven die ik hier tot in het oneindige herhaald heb, iets wat ik van jou niet kan zeggen hé.
Met welke reden probeer je eigenlijk te achterhalen wie Frank is?
Wees niet te lang boos op mij en sluit mij niet op voor straf,
jij hebt je werk en je vrienden... en ik? Ik heb alleen jou...

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

Hoor daar toch echt andere verhalen over van boa's hier in Zuid-Holland :wink:
Maar zelfs met vergunning dien je rekening te houden met overige gebruikers in gebieden, dus op een wandelpad zullen de mtb-ers zich moeten aanpassen en niet andersom :wink:
Gesloten

Terug naar “Discussieforum”