Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Frisbee examen - Nygel's 1e keer

Moderator: moderatorteam

S@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nygel, Jago, Raika & Dana
Working Kelpie, Lancashire Heeler & BC.

Frisbee examen - Nygel's 1e keer

Ongelezen bericht door S@nne »

Nygel en ik hebben op 6 november voor het eerst een frisbee examen afgelegd voor beginners. We zijn geslaagd! :D
Examenlijst bestond uit een paar 'goedjes' en de rest allemaal 'voldoendes'. Voor de freestyle hebben we een 3e plaats behaald en een bot gewonnen 8)

Voor het examen waar 't filmpje mee begint moet je eerst in een cirkel 'backhands' gooien en de hond moet ze netjes vangen, niet te ver weg gaan...
Daarna moet er een 'movement' getoond worden, dat zijn 2 verschillende worpen en de hond loopt van links naar rechts voor de handler langs...

De freestyle is een onderdeel buiten het examen om en gaat op muziek, ik had een hele routine bedacht van wat ik wilde doen maar helaas door de zenuwen minimaal de helft vergeten...jammer maar helaas mag je het niet overdoen :lol:

http://youtu.be/cgDShwNL1Lc
Schapendrijven, Frisbee, Agility, Flyball, Hoopers en Suppen ze zijn er gek op! :D
Afbeelding
Groetjes, Sanne
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Frisbee examen - Nygel's 1e keer

Ongelezen bericht door MJ »

Ow ik vind dit altijd zoooo leuk om naar te kijken !

Wat vindt Nygel het leuk , wat gaaf om te zien !
Van harte proficiat hoor ! :cheer:
S@nne
Zeer actief

Schapendrijven, Frisbee, Agility, Flyball, Hoopers en Suppen ze zijn er gek op! :D
Afbeelding
Groetjes, Sanne
TE$$
Zeer actief
Mijn ras(sen): boxer, X duitse staander, greyhound
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door TE$$ »

Gefeliciteerd! hij vangt de frisbees mooi zeg :ok:
Door wie wordt zo'n examen afgenomen? Nog nooit van gehoord dat je ook frisbee examen kan doen.
Afbeelding
Mijn handgemaakte halsbanden: http://www.nexzz.nl
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Ontzettend mooi om te zien! Gefeliciteerd! :cheer:

Het lijkt mij ook geweldig om te doen (heb al eens een les bijgewoond) maar dan moet ik gigantisch aan de bak denk ik. Tallie vindt frisbees heel leuk maar is al erg tevreden als ze er eentje te pakken heeft. Staat ook echt niet te springen om de volgende, ze heeft er toch al één? :F:
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
S@nne
Zeer actief

De hondenschool zelf heeft 2 instructeurs die mee keuren met een onafhankelijke partij, dat is iemand die op een andere school les geeft en vaker keurt maar ook zelf wedstrijden op behoorlijk niveau loopt. Voor zover ik 't begrepen heb ;)

Het examen wordt afgenomen op de volgende niveaus:
beginners
gevorderd
ster1
ster2

Er zijn een aantal verplichte onderdelen, een aantal verplichte worpen laten zien (in mijn geval 4 stuks) zonder hond, daarna met hond en de 'movement'.

De freestyle en een onderdeel wat niet op film staat, zo ver mogelijk werpen en de hond moet vangen om punten te scoren, zijn voor de fun en ook leuke oefening voor als je wedstri.
Afbeelding
Groetjes, Sanne
S@nne
Zeer actief

Tallie schreef:Ontzettend mooi om te zien! Gefeliciteerd! :cheer:

Het lijkt mij ook geweldig om te doen (heb al eens een les bijgewoond) maar dan moet ik gigantisch aan de bak denk ik. Tallie vindt frisbees heel leuk maar is al erg tevreden als ze er eentje te pakken heeft. Staat ook echt niet te springen om de volgende, ze heeft er toch al één? :F:
Gewoon gaan doen joh, je hebt al 1 ding gewonnen, ze vind de frisbee leuk, nu nog leren stuivertje te wisselen (dus minimaal 2 frisbee's moet je daar voor hebben, maar liever mee). De hondenschool begeleid je daar echt wel in om de hond leren los te laten, Nygel moest ook leren dat er een volgende frisbee kwam en nog één en nog één... hij liet ook niet los eerst, toen liet ie uiteindelijk wel los na het commando 'los' ... maar toen moest ie nog leren uit zichzelf te doen...

Ik heb het toen ook uitgesteld om te gaan frisbeeën, na anderhalf jaar toch besloten het te gaan proberen en het is zoooooooooo ontzettend leuk om te doen! Zoek wel een hondenschool uit die veiligheid voorop stelt en je ook duidelijk maakt dat je hond goede warming up en cooling down moet hebben etc.
Afbeelding
Groetjes, Sanne
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Qua begeleiding zit het wel snor bij mijn hondenschool :ok: Ik heb destijds ook een stapeltje frisbees gekocht en op hun aanwijzingen inderdaad wat met dat "stuivertje wisselen" geoefend. Ook wat grondworpen wat op een gegeven moment erg leuk ging, maar ze gaat er dus (meestal) mee aan de haal. En toen werd het een periode goed warm en heb ik de frisbees maar even aan de wilgen gehangen!

Ze is ook nog maar 10 maand, we hebben de tijd :D
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
S@nne
Zeer actief

Ja idd ze is nog jong, rustig aan! Geen hoge sprongen iig nog, alles laag houden met oefenen. Ze is iig enthousiast, nu moet ze stap voor stap leren dat de volgende frisbee ook leuk is ;) .... ze is echt niet de enige hoor die denkt leuuuuuuuuuk ik heb 'm ik heb 'm... en zelfs honden die 'm nog ff doodschudden en een ererondje over 't veld doen en daar sta je dan met je stapeltje frisbee's ;) ... het moeilijkste is om jezelf en de volgende frisbee die je in de hand hebt leuker te maken dan degene die ze al heeft.

Succes met oefenen en doe 't rustig aan ze is nog jong en het is een blessure gevoelige sport.
Afbeelding
Groetjes, Sanne
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Leuk! Wat Nygel betreft kan het nog wel wat sneller. :mrgreen:
Gefeliciteerd, ga je ook wedstrijden doen?
S@nne
Zeer actief

Muk schreef:Leuk! Wat Nygel betreft kan het nog wel wat sneller. :mrgreen:
Gefeliciteerd, ga je ook wedstrijden doen?
haha ja vrouwtje is niet snel genoeg :P
nou nu nog niet hoor, zijn we nog niet goed genoeg voor, eerst nog maar een cursusje er tegenaan van de zomer en dan misschien wel :mrgreen:
Afbeelding
Groetjes, Sanne
Micheldl
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Australian Shepherd: Devil.
Jack russel, Boeren fox (vriendin)

Ongelezen bericht door Micheldl »

Wedstrijden zijn leuk, lekker een weekendje op de camping gezellig met de hele club.
Gewoon lekker mee gaan joh. Vind Irene ook leuk hoe meer zielen hoe meer vreugd.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Nou mensen berg je opblaas krokodil maar op als Devil in de buurt is.:devil:
S@nne
Zeer actief

haha nou ik ben niet geschikt om in een tentje te overnachten hoor... wil best een wedstrijdje een keer over een jaar of 2 jaar ofzo (Nygel kampt voorlopig nog met een rugblessure dus even rustig aan) als het voor een middagje is ofzo... eerst maar eens vragen/kijken hoe zo'n wedstrijd in elkaar zit en hoe lang het duurt. Ik heb het examen al amper overleefd, jeetje wat duurde dat lang die dag ;)
Afbeelding
Groetjes, Sanne
Micheldl
Vaste gebruiker

S@nne schreef:haha nou ik ben niet geschikt om in een tentje te overnachten hoor... wil best een wedstrijdje een keer over een jaar of 2 jaar ofzo (Nygel kampt voorlopig nog met een rugblessure dus even rustig aan) als het voor een middagje is ofzo... eerst maar eens vragen/kijken hoe zo'n wedstrijd in elkaar zit en hoe lang het duurt. Ik heb het examen al amper overleefd, jeetje wat duurde dat lang die dag ;)
Nou ik ben ook niet echt een fan van tentjes en camperen maar zo een weekendje vind ik nog wel leuk, en daar komt bij dat t allemaal wel gezellig wordt gemaakt. En er zijn ook wedstrijden van 1 dag maar die dagen zijn vaak net te lang omdat dan alles op 1 dag moet wat anders in 2 dagen gaat.
Wat wedstrijden betreft vind ik niet dat je moet denken dat je t nog niet kan want ten eerste gaat t om de lol die je hebt met je hond en ten tweede zijn er classes dus je zit heus niet tussen allemaal lui die al jaren mee doen.
t is gewoon erg leuk om minstens een keer mee te maken, maar als je een geblesseerde hond hebt moet je daar uiteraard niet mee gaan frisbeeen.
S@nne
Zeer actief

ik snap wat je bedoelt en ik wil helemaal niet negatief zijn maar wel eerlijk. Ik vrees dat m'n lijf dat niet accepteert om 2 dagen in touw te zijn en in een tent...ik heb helaas zelf m'n beperkingen (whiplash en chronisch pijnsyndroom). De lessen kom ik nog maar net door en moet daar weer ruime tijd van herstellen, maar ik vind het zo leuk dat ik daar de pijn wel voor over heb in het weekend.

Misschien dat ik nog wat verbeter en over een paar jaar wel mee kan doen met een wedstrijd, you never know. We are keeping up the spirit. Ik heb iig al een keer aan een demo meegedaan, ook erg leuk, wie weet mag ik van Irene in de toekomst vaker mee. Er even vanuit gaande dat Nygel helemaal hersteld dit jaar.

:D
Afbeelding
Groetjes, Sanne
Micheldl
Vaste gebruiker

S@nne schreef:ik snap wat je bedoelt en ik wil helemaal niet negatief zijn maar wel eerlijk. Ik vrees dat m'n lijf dat niet accepteert om 2 dagen in touw te zijn en in een tent...ik heb helaas zelf m'n beperkingen (whiplash en chronisch pijnsyndroom). De lessen kom ik nog maar net door en moet daar weer ruime tijd van herstellen, maar ik vind het zo leuk dat ik daar de pijn wel voor over heb in het weekend.

Misschien dat ik nog wat verbeter en over een paar jaar wel mee kan doen met een wedstrijd, you never know. We are keeping up the spirit. Ik heb iig al een keer aan een demo meegedaan, ook erg leuk, wie weet mag ik van Irene in de toekomst vaker mee. Er even vanuit gaande dat Nygel helemaal hersteld dit jaar.

:D
ja ik kan me voorstellen dat het dat allemaal wat lastig is vooral als het vochtig en tochtig is.
Plaats reactie

Terug naar “Dogdance en Frisbee”