Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voorbereidng bevalling Boomertje

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Lillith
Zeer actief

Re: Voorbereidng bevalling Boomertje

Ongelezen bericht door Lillith »

Lief hoor :I:
Daantje2009
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Boomer
Kruising Lhasa Apso / Shi zu
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Daantje2009 »

Helaas heeft de pup die als eerste het nest verliet het niet gered !
Hij bleek een ader te hebben die om de slokdarm heen zat, normaal verdwijnt deze bij de geboorte.
Hierdoor kon hij zijn eten niet binnen houden en viel in gewicht af.
De Da die al zo'n 30 jaar een praktijk heeft, had het zo'n 4 keer meegemaakt......het blijkt zelden voor te komen.

Heel erg triest, dit pupje bleef in de vrienden/ familie kring......dus we hoorden alle vorderingen van hem.
Als troost hebben we onze pup, Semmy, aangeboden......al doet het me wel pijn als ze bij ons weg zou gaan. Ze willen hier over nadenken.
Wij bekijken het vanuit het leeftijdsverschil.....zij zijn al op leeftijd namelijk.
En wij hebben onze Daantje gelukkig!

Met de andere 2 puppies gaat het goed gelukkig.
Ook met onze pup, we genieten er met ons hele gezin van.
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Jeetje wat heftig zeg!! :'( Zeker omdat ze al een paar weken oud was... Dan verwacht je niet meer dat het nog mis kan gaan... Wat ontzettend verdrietig! Sterkte voor jullie allemaal!
RIP Cena :roos:
    miekemuis
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): teckel
    Contacteer:

Ongelezen bericht door miekemuis »

wat sneu sterkte
    een dag niet geteckeld is een dag niet geleefd Afbeelding
    Flevo Bordertje
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
    Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Wat triest van het reutje :roos: Het lijkt me nogal wat om je eigen pup dan mee te geven, dat zou ik niet kunnen, denk ik :(
    Daantje2009
    Vaste gebruiker

Re: Voorbereidng bevalling Boomertje.....onze pup gaat weg

Na zo'n kleine 2 weken nadenken, kregen we gisteren te horen dat ze ontzettend graag onze pup Semmy willen hebben.
    We weten dat we deze mensen er erg gelukkig mee maken, maar jee wat moeilijk is dit zeg !!
    Natuurlijk zijn we zelf met het voorstel gekomen, nadat hun pup was overleden.....je voelt jezelf toch schuldig dat zoiets gebeurt.
    Stiekem hadden we gehoopt dat ze het niet wilden....ja dat durf ik eerlijk te zeggen....

Het voordeel is dat ze in de buurt en in familie/vrienden kring blijft, zodat we haar nog kunnen zien en verhalen over haar blijven horen.
    Maar wat zullen wij dit heerlijke, vrolijke meisje gaan missen !!
    Spannend hoe mama Daantje gaat reageren, we hebben geen idee.

We willen nog wel een aantal dagen bewust van Semmy genieten en langzaam afscheid van haar nemen......
    Ik zit dit nu te schrijven met een brok in mijn keel en de tranen staan in mijn ogen.
    Oké we maken er een ouder echtpaar gelukkig en blij mee, dat is wat ons troost.

Sorry ik moest dit even kwijt aan jullie
    miekemuis
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): teckel
    Contacteer:

Ongelezen bericht door miekemuis »

ik kan me helemaal vooestellen dat je het moeilijk vind sterkte
    een dag niet geteckeld is een dag niet geleefd Afbeelding
    Lillith
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Dat is toch jammer..sterkte met het afscheid :roos:
    KyraYouri
    Actief
    Mijn ras(sen): middenslag schnauzer peper/zout
    kruising labrador
    Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door KyraYouri »

Wat grootmoedig van jullie, maar ik kan me jullie verdriet voorstellen. Het is niet niks om iets waar je zo gehecht aan bent geraakt, over te dragen aan een ander, ook al weet je dat ze het daar ook goed heeft.
    Heel veel sterkte!
    Daantje2009
    Vaste gebruiker

Update Boomer pup

Hier even een korte update:

Onze eigen pup Semmy hebben we ongeveer 3 weken geleden weg gebracht, naar haar nieuwe thuis (de opa en oma van onze schoondochter).
    De hele dag heb ik lopen huilen en de rest van ons gezin was ook van slag :( :jank:
    Ik heb haar vanaf de geboorte moeten bijvoeden, dus mijn band met haar was zéér speciaal :I:
    4 maanden hebben we er met z'n allen enorm van genoten en dan breng je haar weg.....iets waar we geen rekening mee hadden gehouden, toen de pups geboren werden.

Gelukkig kon ik mezelf groot houden toen we Semmy aan haar nieuwe baasjes overdroegen. Ze werd ook erg warm ontvangen en oma zag je heerlijk genieten.
    Er kwam steeds meer familie om haar te bewonderen en allemaal waren ze erg enthousiast :ok:
    Na haar nog eens flink geknuffeld te hebben zijn we uiteindelijk vertrokken.

Een week geleden heb ik Semmy weer gezien :I: en de herkenning was geweldig!! Ik had haar zo mee willen smokkelen in mijn tas :tongue:
    Het is echt een schat van een hondje en ze heeft erg naar haar zin.....dus dat geeft ons een tevreden en goed gevoel.

Mama Daantje was een paar dagen rustig en bleef veel bij mij in de buurt. Haar gedrag de laatste tijd is weer zoals ze was voordat ze drachtig werd.
    Reageert weer enthousiaster en wil weer graag spelen, iets wat ze niet deed toen Semmy hier nog was.
    Misschien is het voor Daantje wel beter dat de situatie weer als vanouds is, al vinden wij het wel erg stil.....

Wie weet misschien dat we ooit nog eens opnieuw een nestje van Daantje willen. Het was een geweldige ervaring, maar heeft ook enorm veel verdriet gebracht....dus voorlopig niet

Ik wil jullie wel allemaal bedanken voor de tips, adviezen en het meeleven....... :flower:
    Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”