Over een klein jaar, als de aankomende verhuizing erop zit, wil ik er graag een hond bij.
Nu heb ik de laatste 11 jaar of een weimaraner of een labrador om mij heen gehad (of allebei te gelijk).
Maar ben nu wel heel erg nieuwsgierig naar de oud duitse herder.
Aangezien ik herders niet gewent ben, heb ik geen idee of het type hond mij zal liggen.
In het verleden heb ik wel een zwitserse herder opgevangen, maar dit was een angstige dame met een verleden, dus niet een hond met typisch herder gedrag vond ik (denk ik).
Natuurlijk ben ik van plan om tegen die tijd flink wat fokkers lastig te vallen voordat ik een beslissing maak over een nieuwe aanwinst, maar voor nu ben ik wel benieuwd wat de mensen met herders hier van het ras vinden.
Wat ik me afvraag,
(en dan heb ik het over een herder uit de showlijnen)
Verschilt een oud duitse herder veel van een duitse herder wat karakter betreft.
de 1 zegt dat een oud duitse een duitse herder is met een fokfout op vachtgebied maar verder weinig verschil vertoont, en de ander zegt dat het echt twee compleet andere typetjes zijn.
En verder ben ik erg benieuwd hoe mensen met herders het ras omschrijven.
Ben echt een herder groentje, dus wil graag weten hoe het is om er 1 in huis te hebben

,