Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wandelen in Echten 21 januari

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Re: Wandelen in Echten 21 januari

Ongelezen bericht door Hutsje »

39 van de 114 :tongue:
Afbeelding
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Ben ook zo benieuwd naar de foto's................

Ik kan er niets aan doen, ik was zo gecharmeerd van Lijfje............

Van Kai heb ik heerlijke kusjes gehad.......... :wink:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

lijfje heeft zich ook opperbest vermaakt met al die aandacht! ik ga nu ff douchen en daarna eten.
Afbeelding
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Rest van mijn foto's komt nog, maar om deze moest ik wel erg lachen dus heb ik vast erop gezet

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=234940

Jessica, ben benieuwd naar je foto's. Vind je foto's altijd erg mooi! Daar kunnen mijn huis- tuin- en keukenfoto's echt niet aan tippen.
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Ik ben ook heel benieuwd naar de foto's! :ok:

Als ik had geweten dat het toch zo droog was gebleven dan had ik best een poging kunnen wagen, maar ja achteraf...

Ik hoop dat Macho ook nog een keer gespot is! :lol1:

Ik vond Lijf ook super, kachelde overal tussendoor en racede achter de andere honden aan.
Macho was erg verliefd op Fien, hij heeft toch iets met grote meiden :mrgreen:

En met Manga heeft hij nog leuk met de stok gespeeld bij het water!

Macho is nu helemaal op, ligt heerlijk uitgestrekt op de bank! :D

Inderdaad erg leuk om meer forummers in real life te ontmoeten! :D
Afbeelding
nomo
Zeer actief

Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

héél jammer dat het me niet gelukt is om even te komen kijken :( Zo te lezen hebben jullie in ieder geval genoten in Echten! De hondencursus met Pippy liep uit en daarna kregen we nog therorie over gedrag...dacht dat dat wel interessant zou zijn, maar viel tegen :hmmm: Was ik nou maar naar het bos gereden...

Volgende keer beter! Als er van de zomer nog eens een wandeling wordt georganiseerd, kunnen we daarna bij mij een bakkie doen? Is dat wat?
De honden zetten we gewoon in een weiland en daar hebben we geen last meer van :wink:

groetjes, Ingrid
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Jongens jongens... wat heb ik heerlijk geslapen! Narda ook, die was echt kapot gister.. maar ook niks raars aan denk ik zo :|
Wat heeft ze vaak op der flikker gehad, arm ding :( Maar soms vond ze het tóch wel weer een leuk spelletje ;)
Ik vond het hartstikke gezellig, alleen was de groep iets te groot denk ik, teveel spanning soms.
Kiran
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Kiran »

Ellen. schreef:Jongens jongens... wat heb ik heerlijk geslapen! Narda ook, die was echt kapot gister.. maar ook niks raars aan denk ik zo :|
Wat heeft ze vaak op der flikker gehad, arm ding :( Maar soms vond ze het tóch wel weer een leuk spelletje ;)
Ik vond het hartstikke gezellig, alleen was de groep iets te groot denk ik, teveel spanning soms.
Dat geloof ik direct.
De groep was eigenlijk inderdaad net even te groot, ook erg gezellig maar voor Kiran was het net iets te. Die werd wel heel erg vervelend naar Luna aan het eind. Tot we weer bij het water waren daar kon alle stres even flink weg gerend worden ;)
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Niet alleen bij Luna en ook niet alleen op het eind :wink:
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Kiran schreef:
Ellen. schreef:Jongens jongens... wat heb ik heerlijk geslapen! Narda ook, die was echt kapot gister.. maar ook niks raars aan denk ik zo :|
Dat geloof ik direct.
De groep was eigenlijk inderdaad net even te groot, ook erg gezellig maar voor Kiran was het net iets te. Die werd wel heel erg vervelend naar Luna aan het eind. Tot we weer bij het water waren daar kon alle stres even flink weg gerend worden ;)
Ja, er was inderdaad wat te veel spanning. Je kon het erg goed merken, want op het moment dat de groep splitste, was er spontaan rust in de groep. Luna raakte inderdaad een beetje opgefokt van Kiran en ze ging zich op een gegeven moment niet alleen afreageren op Kiran, maar ook op anderen :schrik:

Maar goed, het was weer leermomentje, in ieder geval voor Luna en voor mij :ok:
Kiran
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Kiran »

luna2906 schreef:
Kiran schreef:
Dat geloof ik direct.
Ja, er was inderdaad wat te veel spanning. Je kon het erg goed merken, want op het moment dat de groep splitste, was er spontaan rust in de groep. Luna raakte inderdaad een beetje opgefokt van Kiran en ze ging zich op een gegeven moment niet alleen afreageren op Kiran, maar ook op anderen :schrik:

Inderdaad en hier ook weer een leer momentje :ok:
Luna en Kiran gaan best samen maar niet in zo een grote groep ;)
Afbeelding
Veenmug
Zeer actief
Mijn ras(sen): ESS

Ongelezen bericht door Veenmug »

Ben zelf niet zo van in groepen honden/mensen lopen en eerlijk gezegd ook in 1e instantie niet erg gelukkig met het iniatief ook nog gecombineerd met wat opmerkingen over wel/geen wild en appel bij het zien van wild.
Ben jullie tegengekomen gisteren en kan niet anders dan mijn complimenten geven.
Wanneer je bij het afslaan ineens oog in oog komt te staan met een toch behoorlijk grote groep en niet gewaarschuwd wordt door welke vorm van lawaai dan ook: petje af.
Hopelijk heeft de toller waarbij ik per ongeluk op de tenen ging staan geen blijvend letsel opgelopen.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart

Ongelezen bericht door Tamara. »

Veenmug schreef:Ben zelf niet zo van in groepen honden/mensen lopen en eerlijk gezegd ook in 1e instantie niet erg gelukkig met het iniatief ook nog gecombineerd met wat opmerkingen over wel/geen wild en appel bij het zien van wild.
Ben jullie tegengekomen gisteren en kan niet anders dan mijn complimenten geven.
Wanneer je bij het afslaan ineens oog in oog komt te staan met een toch behoorlijk grote groep en niet gewaarschuwd wordt door welke vorm van lawaai dan ook: petje af.
Hopelijk heeft de toller waarbij ik per ongeluk op de tenen ging staan geen blijvend letsel opgelopen.
Zie :mrgreen: Hondenmensen hebben wel manieren :F: Maar was jij degene die met een wit/zwarte of wit bruine cocker liep?
Ellen.
Zeer actief

Ho ho Tamara... een wit/bruine Engelse Springer Spaniel ;)
En Marije en ik zeiden al gelijk tegen elkaar dat jij het was, Veenmug, ik zag van een afstand al dat het een hond van Hajo was :P.
Tamara.
Zeer actief

Ellen. schreef:Ho ho Tamara... een wit/bruine Engelse Springer Spaniel ;)
:schrik: :schrik: :schrik: Of ik heb de verkeerde voor mij, of ik heb gruwelijk gefaald in het herkennen van het ras :schrik:
Degene die ik voor mij heb was een hond die ons tegemoet kwam lopen met een heer en dame erbij van iets oudere leeftijd dan wij (ik probeer het zo netjes mogelijk te formuleren zonder iemand te kwetsen :mrgreen: )
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

De hond kreeg volgens mij zowat een rolberoerte hahahaha die keek echt zo van " jeeeeeeeee waar ben ik nu in beland???"
Ellen.
Zeer actief

Tamara. schreef:
:schrik: :schrik: :schrik: Of ik heb de verkeerde voor mij, of ik heb gruwelijk gefaald in het herkennen van het ras :schrik:
Degene die ik voor mij heb was een hond die ons tegemoet kwam lopen met een heer en dame erbij van iets oudere leeftijd dan wij (ik probeer het zo netjes mogelijk te formuleren zonder iemand te kwetsen :mrgreen: )
Ja dat was die, en dat was echt een Engelse Springer, maar werklijn, die zie je wat minder vaak, en totaal anders als de ESS die je hier op t forum ziet.
Tamara.
Zeer actief

Ellen. schreef:
Tamara. schreef:
Ja dat was die, en dat was echt een Engelse Springer, maar werklijn, die zie je wat minder vaak, en totaal anders als de ESS die je hier op t forum ziet.
Als ik aan een engele springer spaniel denk, heb ik inderdaad de types voor me die ik hier van de foto's ken. Ik heb iets minder gefaald, maar toch... :schrik:
Veenmug
Zeer actief

Inderdaad dat waren we. Leeftijd keurig verwoordt door Tamara. Gewoon na dik 40 jaar bijdrage aan de Nederlandse economie nu genietend.
Ach de rolberoerte van de hond valt wel mee. Ze is onderdanig en vind ik beter dan de mouwen opstropen en afleggen tegen 20 honden die is mijn ervaring al heel snel een roedel vormen.
Dus ook dit is ESS.

Afbeelding
luna2906
Zeer actief

Veenmug schreef:Ben zelf niet zo van in groepen honden/mensen lopen en eerlijk gezegd ook in 1e instantie niet erg gelukkig met het iniatief ook nog gecombineerd met wat opmerkingen over wel/geen wild en appel bij het zien van wild.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik je helemaal niet gezien heb :oeps: Ik was waarschijnlijk druk bezig met het aanlijnen van die druktemaker van mij. Wel jammer, ik had je hond graag gezien :ok:

En op zich ging het inderdaad best redelijk, maar dat komt met name omdat in mijn ogen een aantal erg goede baas/hond combinaties bij zaten. Dat laat mij zien dat Luna en ik nog veel te leren hebben, maar ik vond het super dat de meesten hun hond goed genoeg kenden, om te weten of ze moesten ingrijpen en wanneer. Zoals Minh, die Kaiyou aangelijnd hield, omdat ze niet wilde dat hij in een confrontatie terecht kwam. Dat vind ik super en getuigen van veel verantwoordelijkheidsgevoel én kennis van je hond. Niet alleen naar anderen toe, maar ook naar de hond & jezelf. Top.

Toch moet ik eerlijk zeggen dat de groep (in ieder geval in combinatie van een aantal honden) voor mij te groot was en dat er te veel spanning was. Het ging niet echt fout en ik heb er zeker van geleerd, maar het is niet iets wat ik wekelijks zou doen :F:

Edit: ik bedoel natuurlijk niet alléén Minh, maar om even een voorbeeld te noemen :wink:
Hutsje
Zeer actief

ik heb ook heel bewust kiefer thuisgelaten, die had dat allemaal niet gepikt. dan was het wél wat rustiger geweest :mrgreen: . ik vond de teven erger dan de reuen en dat had ik van te voren op "papier" niet verwacht.
Afbeelding
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

Ook ik vond de groep te groot en zeker met bepaalde combinaties (niet dat Manga heilig is hoor).
Er was vrij veel spanning.
Maar goed weten we dat ook weer. Verder heb ik me prima vermaakt.

@ Veenmug. Weet ik ook eens wie achter deze naam schuilt. Heb het me al zovaak afgevraagd.
Ik ben je ook wel eens vaker tegen gekomen dan in het bos.
nomo
Zeer actief

Veenmug, ik had helemaal niet door dat jij het was. Mooie hond heb je!

Er zat inderdaad net teveel spanning in de groep om heel ontspannen te lopen. Gelukkig gaat Morris geen confrontaties aan en die loopt wel weer weg, maar soms is dat ook wel sneu. Hij wou erg graag met Narda spelen, maar elke keer als ze samen een poging waagden kwam een andere hond zich er wel mee bemoeien en dan droop Morris maar weer af.
luna2906
Zeer actief

Kiran schreef:
luna2906 schreef:

Inderdaad en hier ook weer een leer momentje :ok:
Luna en Kiran gaan best samen maar niet in zo een grote groep ;)
Ik weet niet of het aan de groepsgrootte lag, qua interactie tussen Kiran en Luna. Misschien dat de algemene spanning in de groep het wat versterkt heeft, maar ik denk niet dat het per definitie alleen aan de groep lag. De grootte van de groep en ik denk met name de combinatie van honden zorgde wel voor wat onderlinge spanning en in mijn geval ook voor wat spanning bij mij.

Wij hebben ons verder wel vermaakt hoor en ik heb er een heleboel van geleerd. Ik heb (o.a. van Ellen) ook wat tips gekregen om Luna's aandacht in zo'n situatie meer bij mij te houden. Af en toe "vergat" ze mij namelijk en het is dan aan mij om dat om te keren. Dat lukt nog niet altijd, maar ik ga er in ieder geval aan werken :ok:

@ Marije: Manga zal vast geen heilige zijn, maar ze luisterde als een tierelier!
@ Yvonne: sneu inderdaad voor Morris

De afsluiting bij het water was in ieder geval al een stuk meer ontspannen, erg fijn :ok: Ik heb er ook een paar nieuwe 'liefdes' bij. Ik was al verliefd op Morris (hoe kan het ook anders :mann:), maar van Beanie, Narda, Manga en Lijfje was ik ook erg gecharmeerd.

Jessica en Yvonne: bedankt voor het maken van de foto's en de tijd die jullie genomen hebben om ze met ons te delen :mrgreen:
Veenmug
Zeer actief

vosse schreef: @ Veenmug. Weet ik ook eens wie achter deze naam schuilt. Heb het me al zovaak afgevraagd.
Nu wordt ik nieuwsgierig.
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

Veenmug schreef:
vosse schreef: @ Veenmug. Weet ik ook eens wie achter deze naam schuilt. Heb het me al zovaak afgevraagd.
Nu wordt ik nieuwsgierig.
Ik denk dat jij vaker daar loopt dan mij en zoveel mensen tegen komt.
Met die Duitser van de foto's dus die hoort bij mij.
Ik weet alleen nog van pas terug met 4 honden. 2 B&T jack hussels liepen erbij
met een vrij grote mond.

De volgende keer zal ik je gedag zeggen ;)
rickterveen
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door rickterveen »

Zo alles weer bijgelezen, ik had geen tijd voor het forum maar na de hele dag in de O & O schoolbanken
gezeten te hebben kan het weer even.

Ik vond het erg leuk om te zien wie er allemaal achter zijn forumnaam schuilt
En het was uiteraard lekker weer, Ben is helaas wat benauwd en vluchtte dan ook weg
voor de honden maar toen de stoom er wat af was sukkelde hij lekker mee.

Ik ga zeker nog eens mee maar dan in een kleinere groep of als het
kan dat we van een grote groep wat kleinere groepjes vormen. Dan is het
wat makkelijker voor Ben om mee te komen :)

Goed ik ga foto´s kijken :)
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

rickterveen schreef:Zo alles weer bijgelezen, ik had geen tijd voor het forum maar na de hele dag in de O & O schoolbanken
gezeten te hebben kan het weer even.

Ik vond het erg leuk om te zien wie er allemaal achter zijn forumnaam schuilt
En het was uiteraard lekker weer, Ben is helaas wat benauwd en vluchtte dan ook weg
voor de honden maar toen de stoom er wat af was sukkelde hij lekker mee.

Ik ga zeker nog eens mee maar dan in een kleinere groep of als het
kan dat we van een grote groep wat kleinere groepjes vormen. Dan is het
wat makkelijker voor Ben om mee te komen :)

Goed ik ga foto´s kijken :)
Ik vond Ben een schatje.............. en mooi!
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief

Ik lees in de laatste reacties een en ander over (veel) spanning onderling maar het kan ook aan mijn referentiekader liggen voor wat betreft het wandelen in (grote) groepen of sowieso aan mij en wat ik wel of geen weinig tot veel spanning vind, maar ik vond het nog best meevallen :19: Ik heb zelfs het idee dat wij, als baasjes, er meer van maken dan dat de honden het hebben gedaan :wink:

Wat verwachten mensen? Dat als je 15 tot 20 vreemde honden bij elkaar gooit, eerst (ruim) een half uur moet staan wachten waarbij spanning wordt opgebouwd dat er dan geen spanning is onderling?

Er is geen enkele hond op elkaar geklapt en ondanks dat er wat spanning was op sommige momenten/tussen sommige honden, want dat ontken ik ook helemaal niet, denk ik zo dat wij het groter maken dan nodig is :wink:

Ik hoor het graag als ik het verkeerd zie en ik hoor het al helemaal graag als er commentaar op mij en fien is :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”