Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wandelen in Echten 21 januari

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Aantal honden: 1

Re: Wandelen in Echten 21 januari

Ongelezen bericht door luna2906 »

Jeannettebo schreef:ik geloof dat ik toch blij ben dat ik niet ben gekomen, om dezelfde reden als Hutsje aangeeft
Ik ken je hond niet, dus daar kan ik niet over oordelen, maar ik wil nog wel even vermelden dat het ook erg gezellig was! Niet dat de mensen die niet mee waren ineens denken dat het een waardeloze wandeling was vol aanvaringen, want dat was zeker niet het geval. Sommige combinaties van honden waren wat minder geslaagd, maar zoals Minh al zei, uiteindelijk hebben we met z'n allen het in goede banen geleid en het was echt wel gezellig :mrgreen;
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

En dat vind ik een prachtige afsluiting van dit topic Anouk!!
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Bo heeft een hekel aan reuen die zich te macho gedragen. Laat hem met rust en hij laat een ander ook met rust. Zo niet bouwt er toch een spanning op en als ik of de andere baas niet ingrijpt doet ie het zelf.
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Hilly45 schreef:
Tamara. schreef:
minhie schreef:Oh ja ik vond het trouwens leuk om een hovawart mee te maken/zien.
Die gillende keukenmeid :LOL: Kaiyou werd wel erg voorzichtig ervan. :LOL:
En dan moet je je voorstellen dat beide hovawartdames het doen :schrik: :LOL:
Was dat de hovawart, die al bij voorbaat een solo weggaf? :wink: Zo'n hoge sopraan-stem?
toen we op de parkeerplaats stonden was het Kiran die stond te gillen :mrgreen:

Fien doet het alleen bij mannen waar ze erg van gecharmeerd is, dan gilt ze het uit van genot, bij voorbaat al :mann:
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Hilly45 schreef:
Kit schreef:
Hilly45 schreef:Ik wist helemaal niet dat Beanie blind is......... Ik vind het knap hoe Beanie zich dan handhaaft. Soms botste Beanie wel tegen Sam op, waar ik dan weer alert op was, omdat ik weet dat Sam dat niet prettig vind en uit schrik gewoon rot kan doen, wat ik dan weer niet wil, maar nu snap ik het ook, hoe dat komt.

Wist je dat niet?? :mrgreen: Maar ook dat botsen, als ze wel afgesnauwd wordt, redt ze zich ook daar prima mee hoor, gebeurt hier ook wel eens dat ze op een poot stapt, of botst, dan zie je haar bijna "oohw sorryyy" zeggen
Beanie is tenslotte opgegroeid in een roedel en heeft ook vrij snel door wanneer ze fout zit,..ze is trouwens niet compleet blind, ze ziet ongeveer 10 tot 20 % . Ze is natuurlijk eigenlijk niet anders gewend, ze was nog maar een paar weken oud toen haar kop ingeslagen is en ze blind werd :wink:
Nee, echt niet........ Ook niet gemerkt gewoon aan haar, dus zo goed handhaaft ze zich...... Ik zag wel dat haar koppie vaak scheef stond en toen gaf je als uitleg, dat het is omdat ze dan moe is. Maar nee, zo slechtziend, dat wist ik niet..

Haar kop gaat inderdaad schever hangen als ze moe wordt, ook tilt ze dan haar linker voorpoot hoger op en gaat ze rechtsom rondjes lopen :mrgreen: Dat komt dus door haar slechte zicht, waardoor ze zich extra op haar coordinatie moet focussen. Ik heb haar op een gegeven moment aangelijnd, ze was zo moe dat ze wat afwezig werd en langer achter me bleef suffen hahahaha
Laatst gewijzigd door Kit op 22 jan 2012 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
luna2906
Zeer actief

Ellen. schreef:En dat vind ik een prachtige afsluiting van dit topic Anouk!!
Ik ook hahaha thanks :D
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Tamara. schreef:
Hilly45 schreef:
Tamara. schreef:
minhie schreef:Oh ja ik vond het trouwens leuk om een hovawart mee te maken/zien.
Die gillende keukenmeid :LOL: Kaiyou werd wel erg voorzichtig ervan. :LOL:
En dan moet je je voorstellen dat beide hovawartdames het doen :schrik: :LOL:
Was dat de hovawart, die al bij voorbaat een solo weggaf? :wink: Zo'n hoge sopraan-stem?
toen we op de parkeerplaats stonden was het Kiran die stond te gillen :mrgreen:

Fien doet het alleen bij mannen waar ze erg van gecharmeerd is, dan gilt ze het uit van genot, bij voorbaat al :mann:
Ja, Kiran heb ik ook gehoord. Mooie mezzo en sopraan dan bij elkaar. Fien heb ik gehoord qua stem bij het zien van Kai., dus ja, dat is inderdaad een mooie man/reu......
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief

Ellen. schreef:Had ik verdorie een heel stuk getypt, loopt internet vast, jammer dan.
Al met al wilde ik zeggen: Narda is idd een wolfje in schaapskleren, en ze zal zich echt niet perfect gedragen (gelukkig niet).
Maar dan zijn sommige reacties nog niet nodig vind ik.
Ik heb het in fien haar oren (terwijl ik er heel hard in kneep :mann: )gefluisterd.
Kiran
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Kiran »

luna2906 schreef:
Jeannettebo schreef:ik geloof dat ik toch blij ben dat ik niet ben gekomen, om dezelfde reden als Hutsje aangeeft
Ik ken je hond niet, dus daar kan ik niet over oordelen, maar ik wil nog wel even vermelden dat het ook erg gezellig was! Niet dat de mensen die niet mee waren ineens denken dat het een waardeloze wandeling was vol aanvaringen, want dat was zeker niet het geval. Sommige combinaties van honden waren wat minder geslaagd, maar zoals Minh al zei, uiteindelijk hebben we met z'n allen het in goede banen geleid en het was echt wel gezellig :mrgreen;
Helemaal met je eens!
Afbeelding
Kit
Erelid

luna2906 schreef:

:E:
Tamara.
Zeer actief

Kit schreef:
luna2906 schreef:

Tot grote teleurstelling van de forummers die niet mee waren en die gehoopt hadden op een vette rel :LOL: :LOL:
Kit
Erelid

Tamara. schreef:
Kit schreef:
luna2906 schreef:

Tot grote teleurstelling van de forummers die niet mee waren en die gehoopt hadden op een vette rel :LOL: :LOL:

:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
luna2906
Zeer actief

Tamara. schreef:
Kit schreef:
luna2906 schreef:

:LOL: :LOL:
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

:LOL: :LOL:
Afbeelding
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

:LOL: :LOL: :LOL:
Kiran
Zeer actief

Tamara. schreef:
Kit schreef:
luna2906 schreef:

Daar zijn noordelingen veels te nuchter voor :pffff:
Afbeelding
luna2906
Zeer actief

Nora is een heerlijke hond en die drentelde inderdaad overal lieflijk tussen door. Op een gegeven moment stond ze een beetje te kijken naar wat honden die heel fanatiek waren en vervolgens liep ze ook weer door haha. Net of ze haar schouders ophaalde "tja, gekke beesten, daar ga ik mijn energie heus niet aan besteden :pffff:". Ik vond haar weer erg leuk, heerlijk stoïcijns (in Gieten ook al) :ok:
rickterveen
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door rickterveen »

Zo de hele discussie weer bijgelezen :) Ik heb er weinig van meegekregen omdat ik achterin liep.
wel vond ik het fijn dat de honden ook lekker voorin bleven. De honden die niet zo van die drukte hielden konden zich dan
rustig achterin houden zonder dat daar stress ontstond. Zo waren het wel een beetje 2 groepen en dat vond ik persoonlijk
erg fijn.
Kiran
Zeer actief

@pendrag ik vind jouw post dan wel weer erg jammer en krijg er een beetje het natrappen en mee praten van de groep richting kiran we hebben vaker samen gewandeld in gieten en dat ging ook altijd goed. Ook tijdens deze wandeling is er niks tussen jouw honden en Kiran voor gevallen en kan me herinneren dat jij het behoorlijk amusant vond hoe kirsn vocaal is.

In elk geval heb ik genoten van jou honden en vind jouw hond werkelijk prachtig om te zien.
Laatst gewijzigd door Kiran op 22 jan 2012 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
luna2906
Zeer actief

Kiran schreef:@pendrag ik vind jouw post dan wel weer erg jammer en krijg er een beetje het natrappen en mee praten van de groep richting kiran we hebben vaker samen gewandeld in kiran en dat ging ook altijd goed. Ook tijdens deze wandeling is er niks tussen jouw honden en Kiran voor gevallen en kan me herinneren dat jij het behoorlijk amusant vond hoe kirsn vocaal is.

In elk geval heb ik genoten van jou honden en vind jouw hond werkelijk prachtig om te zien.
Brenda, denk niet dat ze het zo bedoeld. Ik denk eerder dat ze gewoon pas later op hf kwam en haar ervaring nog wilde vertellen. Ik heb in één van mijn eerdere posts ook gevraagd hoe de mensen het vonden, die zelf niet de honden hadden die wat te aanwezig waren.

Denk dus niet dat ze het zo bedoelt, daar lijkt ze mij het type niet naar :) Maar, misschien dat ik voor mijn beurt praat hoor, dan vast sorry voor Pendrag :mrgreen:
Hilly45
Zeer actief

Ik liep zelf ook vooral in de achterhoede, vanwege het lawaai en onstuimigheid voorin de groep....... Maar eigenlijk wel jammer, want ik zag echt honden met zo'n hoog aaibaarheidsfactor, die ik dan graag even gewoon ook had willen aanhalen enzo.......

Toen Nora eraan kwam, had ik dat bijv. ook, want ik houd van dat soort koppies........., maar ik besef, dat ik Nora amper dus gezien heb........ Dat is dan weer wel jammer.

Verder kijk ik erop terug als weer een hele leuke ervaring en genietend, dat ik dit toch alweer kan doen met Sam.
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Volgens mij heeft Sam het heel goed gedaan en zelfs samen in de auto gezeten met een reu! goede ervaring voor Sam volgens mij :ok:
Lieverd!
Afbeelding
Hilly45
Zeer actief

minhie schreef:Volgens mij heeft Sam het heel goed gedaan en zelfs samen in de auto gezeten met een reu! goede ervaring voor Sam volgens mij :ok:
Lieverd!
Ja, dat was ook een mooie ervaring. En later Sam met z'n koppie op jouw benen......... En Kai zo mooi met de snoet naar voren.

Leuke herinneringen...........
Afbeelding
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)

Ongelezen bericht door kloesje »

Gisteren lag ik de hele dag niet fit op de bank, dus helemaal de discussie gemist hier.

Ik heb gedurende de hele wandeling overal in de groep gelopen, met meerdere mensen even opgelopen, zodat ik de meesten even gesproken had en hun honden heb meegemaakt. Alleen heb ik niet bij Minhie in de buurt gelopen, omdat ik het idee had dat Macho niet het beste bij Kayou naar boven haalt, als Kayou aangelijnd is. De vorige keer in Glimmen ging het prima toen alle honden los waren.

Ik snap dat Brenda het moeilijk vind om je hond in zo'n grote groep in de gaten te houden. Ik houdt Macho vaak wel goed in de gaten, gezien zijn grote ben ik hem vaak al kwijt als hij net naast mij loopt. Een grote hond is wat dat betreft wel makkelijker in de gaten te houden :ok:

Ik kon aan Macho gewoon merken dat het voor hem ook teveel was, hij doet normaal gewoon zijn ding, gaat meerennen, maar nu liep hij voornamelijk bij mij in de buurt en hield me goed in de gaten. Wanneer de mensen hun honden aan het corrigeren waren, was hij snel weer bij me. Daar houdt meneer niet zo van :mrgreen: Macho was niet echt macho zeg maar :wink:

En het verhaal Kiran, tja ik had het idee dat Kiran op teefjesjacht was. Macho vond Fien ook al erg lekker ruiken, dus ik had het idee dat zij tegen loops zijn aan zit. Macho was erg opdringerig, heeft ook een loopse teef in de buurt, dus die is een beetje op de hobbel qua hormonen. Maar Fien heeft hem goed afgesnauwt! :ok:
Zoals Brenda aangeeft vind zij het moeilijk om haar hond in de gaten te houden, Kiran was inderdaad vervelend opdringerig, maar echt flink snauwen heeft hij dan weer niet gedaan. Wel moet hij zijn plaatje voor zijn hoofd vandaan halen, want afsnauwen heeft bij hem iets minder resultaat dan gewenst. Maar het is nog een jonge hond, dus dat zal heus goed komen.

En dan die relteven :Q: ja met zoveel mooie mannen om je heen, moet er wel even duidelijk gemaakt worden wie de mooiste en beste teef is :F: Maar ik denk inderdaad dat we er meer ophef over maken dan dat er aan de hand was. De honden deden wel eens vervelend tegen elkaar, maar geëscaleerd is het gelukkig nooit! Ode aan de baasjes!

Misschien is het de volgende keer handiger als we meer een grote groep zijn, om te beginnen op de speelweide, honden daar los hun gang laten gaan en dan in meerdere groepjes aan de wandel gaan en dan op het eind weer samen. Kun je elkaar spreken, voor die tijd bepalen welke honden wel met elkaar kunnen en in geselecteerde groepjes gaan wandelen. Dus dat we het zelf iets slimmer aanpakken dan dat we nu gedaan hebben :)

Complimenten voor Pendrag hoe ze haar jagende hond toch weer bij haar kreeg! :ok:
En voor Bianca dat je zo consequent met Fien bleef, wat erg hilarische momenten opleverde! :D
Marije leuk om je gesproken te hebben, en grappig dat je vriend een oud-klasgenoot is! (en bedank Manga nog even voor mijn ontstoken duim, door subtiel die stok uit mijn handen te grijpen)

Voor de rest vond ik het een leuke wandeling, maar ik denk dat Macho beter uit de verf gekomen was als de groep iets minder groot was. Ik merkte dat hij bij het water eindelijk zichzelf een beetje was! :lol1:
Afbeelding
marion nijboer
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): x garafiano/herder

Ongelezen bericht door marion nijboer »

Allereerst wil ik toevoegen dat Torros en ik hebben genoten..Maar ik zag wel wat er gebeurde...Voor Torros vond ik het een goede leerschool...
Inderdaad is het een goed plan lijkt mij om de honden op een groter gebied eerst los te laten en daarna in kleinere groepjes te gaan lopen..Ik ben voor!!!!!!!!!!
Al met al kijk ik met veel plezier terug op onze wandeling afgelopen zaterdag..
Wat Beestenboelmona/Ramona aangaat zij kon het niet vinden en is ons daardoor misgelopen..Ramona snapte goed dat langer wachten niet mogelijk was..Volgende keer is ze weer van de partij..
[img]en%20dan%20na%20de%link[/img].[https://lh4.googleusercontent.com/-Ue3B ... rros-1.jpg]
kloesje
Zeer actief

marion nijboer schreef:Allereerst wil ik toevoegen dat Torros en ik hebben genoten..Maar ik zag wel wat er gebeurde...Voor Torros vond ik het een goede leerschool...
Inderdaad is het een goed plan lijkt mij om de honden op een groter gebied eerst los te laten en daarna in kleinere groepjes te gaan lopen..Ik ben voor!!!!!!!!!!
Al met al kijk ik met veel plezier terug op onze wandeling afgelopen zaterdag..
Wat Beestenboelmona/Ramona aangaat zij kon het niet vinden en is ons daardoor misgelopen..Ramona snapte goed dat langer wachten niet mogelijk was..Volgende keer is ze weer van de partij..
Wat jammer dat Ramona ons is misgelopen! :(

En vooropgesteld vond ik het ook erg gezellig zaterdag!
Afbeelding
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

kloesje schreef:
Marije leuk om je gesproken te hebben, en grappig dat je vriend een oud-klasgenoot is! (en bedank Manga nog even voor mijn ontstoken duim, door subtiel die stok uit mijn handen te grijpen)
:mann:

Peter moest wel lachen toen ik over geschoren benen en Barneveld begon ;)
kloesje
Zeer actief

vosse schreef:
kloesje schreef:
:mann:

Peter moest wel lachen toen ik over geschoren benen en Barneveld begon ;)
Whahaha Die praktijkweek was dan ook wel hilarisch! :lol1:
Afbeelding
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

Zo te zien was de wandeling SUPER heb wat gemist , ik was helaas pas zaterdag om 14.00
klaar met de training volgende keer beter
Kiran
Zeer actief

Pendrag schreef:
luna2906 schreef:
Kiran schreef:@pendrag ik vind jouw post dan wel weer erg jammer en krijg er een beetje het natrappen en mee praten van de groep richting kiran we hebben vaker samen gewandeld in kiran en dat ging ook altijd goed. Ook tijdens deze wandeling is er niks tussen jouw honden en Kiran voor gevallen en kan me herinneren dat jij het behoorlijk amusant vond hoe kirsn vocaal is.

Brenda, denk niet dat ze het zo bedoeld. Ik denk eerder dat ze gewoon pas later op hf kwam en haar ervaring nog wilde vertellen. Ik heb in één van mijn eerdere posts ook gevraagd hoe de mensen het vonden, die zelf niet de honden hadden die wat te aanwezig waren.

Denk dus niet dat ze het zo bedoelt, daar lijkt ze mij het type niet naar :) Maar, misschien dat ik voor mijn beurt praat hoor, dan vast sorry voor Pendrag :mrgreen:
Klopt helemaal! Ik was niet eerder online en heb de discussie dus pas later gelezen. Hegt is zeker niet bedoeld als natrappen. Tussen mijn honden en Kiran gaat het idd prima. En dat je Kiran langs hoort komen, vind ik zeker amusant.
Wat ik meer wilde aangeven is dat tijdens de wandeling zelf en tijdens de discussie hier aangegeven is dat Kiran door zijn gedrag voor spanning kan zorgen. Dat hij zelf niet uitvalt geloof ik meteen. Maar zijn gedrag roept wel wat op bij sommige andere honden. Waardoor die weer vervelender kunnen reageren. Ik denk dat het goed is dat in de gaten te hebben als eigenaar. En dat bijsturen daar waar nodig. Niets meer en niets minder.

Een volgende wandeling ga ik met evenveel plezier mee als jij en Kiran van de partij zijn hoor!
Bedankt dat je het nog toelicht en sorry dat ik zo vel reageerde op je eerdere post.

Zoals je het neer zet heb je helemaal gelijk in hoor en dat is ook waar ik aan zal moeten werken met hem. Ook moet ik eerder door krijgen wanneer Kiran niet leuk meer is voor andere honden. En dat gedrag dan zien te voorkomen.

(even algemeen)
Dit is niet Kiran zijn schuld geweest het is een schat van een hond maar wel een met een kop erop en tsja daarvoor is het ook een reu. Nu moet zijn eigenaar bepaalde gedragingen beter begrijpen. En vooral sneller ingrijpen als het niet meer leuk is.

Wat mij eigenlijk het meest stoort dat ik werd afgeschilderd als onverantwoordelijk. En Kiran als een vervelende ettertje. Terwijl hij in andere omstandigheden ander gedrag laat zien. Dit heeft me wel doen inzien dat zulke wandelingen niet iets is voor ons als duo is. Ik heb overduidelijk te weinig ervaring.

Ik hou het dus voortaan op de wat kleinere groepen met aanzienlijk minder reuen :D
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”