Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Edit: De puppies zijn 3 weken (nieuwe foto's pag 10)
Moderator: moderatorteam
-
elsa58
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): kruising friese stabij/half duitse staande
en een kruising tekkel/jack russel - Aantal honden: 2
Re: Onze lieve Dewi verwacht weer een nest
Wat een prachthond is dat.
- _Samantha_
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
Oh sorry, die was ik idd vergeten. Dewi heeft geen officiële HD en ED test gehad. Onze eigen dierenarts heeft het beoordeeld aan de hand van foto's. Hij wou daar dus ook geen "officiële" beoordeling aan geven, maar volgens hem zat het dik in orde. Als je wel van officiële termen zou spreken zou ze tussen HD A En HD B zitten.
Wat betreft de garantie. Jazeker dat is wettelijk bepaald. Ik fok al jaren met fretten en hou dit altijd strikt in de gaten. Sinds 2003 hadden kopers al recht op 6 maanden garantie op levende dieren en planten. Dit is nu verlengt naar 2 jaar, als je een hoge leeftijd bij het dier dat je hebt aangeschaft mag verwachten. Er zijn geen specifieke wetten voor dieren, ze vallen onder de consumenten wet. Ik neem aan dat de professionele fokkers hier op het forum daar toch wel van op de hoogte zijn?
Nee je kunt niets garanderen, maar je bent wel verantwoordelijk voor de door jou gefokte dieren tot 2 jaar na verkoop.
Nero heeft geen stamboom, omdat de fokker destijds de MAG test niet wou laten doen bij haar honden.
Dewi is zelf wel getest, net als haar ouders en grootouders. Dus daar weet ik aardig wat van.
Nee ik vind 6,5 voor een rottweiler niet oud. Zeker niet. Maar dat hij nu 6,5 is, zijn ouders goede testuitslagen hadden en dat hij nu nog geen problemen heeft in zijn gezondheid of gesteldheid, dat heeft voor mij de doorslag gegeven om hem wel te gebruiken als dekreu, ondanks ongetest.
Over het niet laten testen van Nero ben ik nu trouwens wel een beetje uitverteld. Ik heb jullie de reden verteld waarom wij er niet voor hebben gekozen. Als het nu nog voor de dekking was geweest, ja dat had ik er mogelijk toch voor gekozen, maar daar is het nu te laat voor.
Het is wel erg makkelijk om iemand voor broodfokker uit te maken he, ik vind het trouwens ook wel een beetje laf. Er zijn heel wat stamboomfokkers die die titel eerder verdienen dan ons hoor, dat verzeker ik je. Ik nodig je van harte een keer uit om hier op bezoek te komen, dan ben ik heel benieuwd of je er nog steeds zo over denkt. Maar dat zal er wel niet inzitten. Het is toch veiliger zo van achter de pc denk ik.
En dat het allemaal te gemaakt klinkt, daar moeten jullie maar zelf over oordelen. Ik doe mijn best voor de pups en de kopers, en gelukkig zijn mijn pupkopers het er daar mee eens.
Wat betreft de garantie. Jazeker dat is wettelijk bepaald. Ik fok al jaren met fretten en hou dit altijd strikt in de gaten. Sinds 2003 hadden kopers al recht op 6 maanden garantie op levende dieren en planten. Dit is nu verlengt naar 2 jaar, als je een hoge leeftijd bij het dier dat je hebt aangeschaft mag verwachten. Er zijn geen specifieke wetten voor dieren, ze vallen onder de consumenten wet. Ik neem aan dat de professionele fokkers hier op het forum daar toch wel van op de hoogte zijn?
Nee je kunt niets garanderen, maar je bent wel verantwoordelijk voor de door jou gefokte dieren tot 2 jaar na verkoop.
Nero heeft geen stamboom, omdat de fokker destijds de MAG test niet wou laten doen bij haar honden.
Dewi is zelf wel getest, net als haar ouders en grootouders. Dus daar weet ik aardig wat van.
Nee ik vind 6,5 voor een rottweiler niet oud. Zeker niet. Maar dat hij nu 6,5 is, zijn ouders goede testuitslagen hadden en dat hij nu nog geen problemen heeft in zijn gezondheid of gesteldheid, dat heeft voor mij de doorslag gegeven om hem wel te gebruiken als dekreu, ondanks ongetest.
Over het niet laten testen van Nero ben ik nu trouwens wel een beetje uitverteld. Ik heb jullie de reden verteld waarom wij er niet voor hebben gekozen. Als het nu nog voor de dekking was geweest, ja dat had ik er mogelijk toch voor gekozen, maar daar is het nu te laat voor.
Het is wel erg makkelijk om iemand voor broodfokker uit te maken he, ik vind het trouwens ook wel een beetje laf. Er zijn heel wat stamboomfokkers die die titel eerder verdienen dan ons hoor, dat verzeker ik je. Ik nodig je van harte een keer uit om hier op bezoek te komen, dan ben ik heel benieuwd of je er nog steeds zo over denkt. Maar dat zal er wel niet inzitten. Het is toch veiliger zo van achter de pc denk ik.
En dat het allemaal te gemaakt klinkt, daar moeten jullie maar zelf over oordelen. Ik doe mijn best voor de pups en de kopers, en gelukkig zijn mijn pupkopers het er daar mee eens.
- _Samantha_
- Actief
Ik weet niet precies wanneer de MAG test is ingevoerd... maar kan dat iets van 7 jaar geleden zijn? Ik heb hun er nog niet persoonlijk over gesproken, maar ik denk dat hun dat nooit hoefden te doen met de honden en dat ze dat niet wilden. Maar dat is maar gissen hoor. Ik weet wel dat ze nu van rottweiler fokken naar labradors zijn gegaan, en franse bulldogs geloof ik.
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik val op zich niet over het stamboomloos, daar heb ik verder ook niks over gezegd.
Ik vind het alleen kwalijk dat je een niet geteste reu hebt uitgezocht. En de da die je röfoto's heeft beoordeeld, maakt hij veel foto's voor de RvB? De MAG-test lijkt me ook niet onbelangrijk overigens, waarom heb je ze daar niet op laten testen?
Ik vind het alleen kwalijk dat je een niet geteste reu hebt uitgezocht. En de da die je röfoto's heeft beoordeeld, maakt hij veel foto's voor de RvB? De MAG-test lijkt me ook niet onbelangrijk overigens, waarom heb je ze daar niet op laten testen?

- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ach, er is zelfs van een flink ras een rasvereniging dat zo'n zaterdagmiddagtestje niet laat doen bij haar honden. En gewoon aangesloten bij de RvB.Nanna schreef:Effe hoor. Maar waarom eigenlijk niet? Het is toch zonde om alleen geen stambomen te krijgen vanwege zo'n dom zaterdagmiddagtestje._Samantha_ schreef: Nero heeft geen stamboom, omdat de fokker destijds de MAG test niet wou laten doen bij haar honden.
-
silvester
aha, niet echt officieel, maar ik weet dat da's er meestal niet ver vanaf zitten._Samantha_ schreef:Oh sorry, die was ik idd vergeten. Dewi heeft geen officiële HD en ED test gehad. Onze eigen dierenarts heeft het beoordeeld aan de hand van foto's. Hij wou daar dus ook geen "officiële" beoordeling aan geven, maar volgens hem zat het dik in orde. Als je wel van officiële termen zou spreken zou ze tussen HD A En HD B zitten.
Ik denk dat je hier iets door elkaar haalt, als je verkochte pup binnen die 6 maanden ziek wordt dan heeft de fokker de verplichting voor het aanvoeren van de bewijsvoering, kan de fokker niet aantonen dat de pup gezond was bij de verkoop, dan kan de fokker in de plicht worden gesteld om de pupkoper schadeloos te stellen, iets wat bij fokkers die in een verenigingsverband fokken niet geldt, omdat die verplicht zijn de puppen voor de verkoop geheel te laten onderzoeken. (Ik praat nu even naar de regels van onze rasvereniging, het kan zijn dat het bij sommige rv's niet zo is). De pupkopers krijgen dus ook een officieel papier van de da met een gezondheidsverklaring. Waardoor ze uit de garantieplicht worden genomen.(nahja, officieel worden ze er niet uit genomen, maar er zal geen advocaat zijn die het advies geeft om een procedure te starten).Wat betreft de garantie. Jazeker dat is wettelijk bepaald. Ik fok al jaren met fretten en hou dit altijd strikt in de gaten. Sinds 2003 hadden kopers al recht op 6 maanden garantie op levende dieren en planten. Dit is nu verlengt naar 2 jaar, als je een hoge leeftijd bij het dier dat je hebt aangeschaft mag verwachten. Er zijn geen specifieke wetten voor dieren, ze vallen onder de consumenten wet. Ik neem aan dat de professionele fokkers hier op het forum daar toch wel van op de hoogte zijn?
We praten dan ook alleen over bacteriele of virus bepaalde ziektes, niet over erfelijke "afwijkingen", daarvoor is sowieso geen garantie.
De garantie voor na de 6 maanden:
Als de pup binnen twee jaar ziek wordt en de pupkoper kan aantonen dat de pup die ziekte al had voordat ze het puppie kocht. Dan kan de fokker om schadeloosstelling worden verplicht.
@ melanie, broodfok vind ik in dit geval wat overdreven, fok voor de centjes (zakcentje) vind ik een betere omschrijving.
-
Muk
Aha, je omzeilt dus ook de magtest door zo maar wat stamboomloos aan te fokken._Samantha_ schreef:Ik weet niet precies wanneer de MAG test is ingevoerd... maar kan dat iets van 7 jaar geleden zijn? Ik heb hun er nog niet persoonlijk over gesproken, maar ik denk dat hun dat nooit hoefden te doen met de honden en dat ze dat niet wilden. Maar dat is maar gissen hoor. Ik weet wel dat ze nu van rottweiler fokken naar labradors zijn gegaan, en franse bulldogs geloof ik.
In mijn ogen ben je dan helemaal geen verantwoordelijke fokker. Als je fokt (ongeacht stamboom of boomloos) moet je gewoon de juiste gezondheidsmaatregelen en in dit geval ook gedragstesten laten doen. Dat je dit niet hebt gedaan met je honden zegt mij meer dan genoeg.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Snap niet waarom iedereen deze honden zo geweldig vindt, alsof iedere rottweiler van tegenwoordig lelijk is.
Vind het doodnormale honden, en een vadsige reu.
Wat voegt het dan werkelijk toe? Weinig, aangezien er qua erfelijkheid en karaktertesten niks is gedaan, en er qua uiterlijk nou ook niet zo'n extreme vooruitgang in zit t.o.v. een gewone stamboom rotti.
Waarom doe je het? Voor de leuk of voor het geld? Ach zal wel een beetje van allebei zijn. Broodfok vind ik wel een extreme term overigens voor een dergelijk pretgebeuren. Het is jammer dat je niet net dat beetje extra je best doet om het gewoon goed te doen, geloof wel dat je het verder niet enkel voor het geld doet.
Vind het doodnormale honden, en een vadsige reu.
Wat voegt het dan werkelijk toe? Weinig, aangezien er qua erfelijkheid en karaktertesten niks is gedaan, en er qua uiterlijk nou ook niet zo'n extreme vooruitgang in zit t.o.v. een gewone stamboom rotti.
Waarom doe je het? Voor de leuk of voor het geld? Ach zal wel een beetje van allebei zijn. Broodfok vind ik wel een extreme term overigens voor een dergelijk pretgebeuren. Het is jammer dat je niet net dat beetje extra je best doet om het gewoon goed te doen, geloof wel dat je het verder niet enkel voor het geld doet.
- _Samantha_
- Actief
Toen wij het eerste nest met Dewi fokte, wouden wij de MAG test laten doen, maar werd ons verteld dat deze niet beschikbaar is voor rasloze honden. Dus vandaar dat Dewi die niet heeft gedaan. Echter vind ik hem ook zeker niet nodig, want ik weet 100% zeker dat ze daar voor met vlag en wimpel zou slagen. Dus niets dat we de MAG test zouden willen omzeilen, doe ff.
En hoezo niets aan testen? Wij hebben Dewi gewoon laten testen hoor, lees aub eerst even het topic goed door voordat je reageert. Wat jullie van de honden vinden, dat moeten jullie idd zelf weten. Ieder zijn eigen smaak. Ik vind Dewi een bloedmooie rottweiler, en Nero vind ik ook echt super prachtig. Deze pups zullen dan misschien wel geen aanwinst zijn voor de rashonden populatie, en dat vind ik maar goed ook, want ik ben juist totaal niet van stamboomhonden. Maar ik vind ze meer dan een aanwinst voor de gezelschapshonden populatie!
En waarom? Wij zijn met Dewi gaan fokken, omdat ze een geweldige hond is. Ik vind haar geweldig qua bouw, nog geweldiger in haar karakter. Ze is een super stabiele hond. Qua gezondheid komt ze uit een zeer gezonde lijn. Honden voor haar behaalden mooie hoge leeftijden, zonder te veel medische zorgen. Haar aftekeningen konden wat beter, maar dat is een van de laatste punten waar ik naar kijk.
Verder hebben we na Dewi haar vorige nest besloten nog een nest met haar te fokken, omdat het ons sowieso heel erg goed was bevallen, een nest honden opvoeden. En omdat de huidige eigenaren van de honden ontzettend tevreden zijn met hun honden en iedereen enthousiast is over ze. Super stabiel in het karakter en gewoon erg fijne gezinshonden. En daar doen wij het voor! Wij hoeven geen sport honden te fokken, en zeker geen showhonden. Uiterlijk is het minst belangrijk. Ik vind het belangrijk dat mijn pupkopers lang van hun hond in hun gezin kunnen genieten!
En hoezo niets aan testen? Wij hebben Dewi gewoon laten testen hoor, lees aub eerst even het topic goed door voordat je reageert. Wat jullie van de honden vinden, dat moeten jullie idd zelf weten. Ieder zijn eigen smaak. Ik vind Dewi een bloedmooie rottweiler, en Nero vind ik ook echt super prachtig. Deze pups zullen dan misschien wel geen aanwinst zijn voor de rashonden populatie, en dat vind ik maar goed ook, want ik ben juist totaal niet van stamboomhonden. Maar ik vind ze meer dan een aanwinst voor de gezelschapshonden populatie!
En waarom? Wij zijn met Dewi gaan fokken, omdat ze een geweldige hond is. Ik vind haar geweldig qua bouw, nog geweldiger in haar karakter. Ze is een super stabiele hond. Qua gezondheid komt ze uit een zeer gezonde lijn. Honden voor haar behaalden mooie hoge leeftijden, zonder te veel medische zorgen. Haar aftekeningen konden wat beter, maar dat is een van de laatste punten waar ik naar kijk.
Verder hebben we na Dewi haar vorige nest besloten nog een nest met haar te fokken, omdat het ons sowieso heel erg goed was bevallen, een nest honden opvoeden. En omdat de huidige eigenaren van de honden ontzettend tevreden zijn met hun honden en iedereen enthousiast is over ze. Super stabiel in het karakter en gewoon erg fijne gezinshonden. En daar doen wij het voor! Wij hoeven geen sport honden te fokken, en zeker geen showhonden. Uiterlijk is het minst belangrijk. Ik vind het belangrijk dat mijn pupkopers lang van hun hond in hun gezin kunnen genieten!
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Waar is ze dan op getest, en wat waren de uitslagen? Ik heb alleen ergens iets gelezen over HD-foto's die gemaakt zijn._Samantha_ schreef:En hoezo niets aan testen? Wij hebben Dewi gewoon laten testen hoor, lees aub eerst even het topic goed door voordat je reageert.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Jeannettebo
- Zeer actief
dat, en daarbij pleur je er wel een reu op die niet getest is, wat je zelf ook zegt. En dan neem ik jou serieuze bedoelingen niet meer zo serieus eerlijk gezegd, als je het goed wil doen had je er een geteste reu op gezetmoosje schreef:Waar is ze dan op getest, en wat waren de uitslagen? Ik heb alleen ergens iets gelezen over HD-foto's die gemaakt zijn._Samantha_ schreef:En hoezo niets aan testen? Wij hebben Dewi gewoon laten testen hoor, lees aub eerst even het topic goed door voordat je reageert.

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Gaan we weer. Iedereen moet altijd maar weer roepen hoe het zit met de testen. Ondertussen worden uit geteste ouders wrakken gefokt....
Want zo is het wel. Wil je een zieke hond dan moet je vooral een hond kopen bij een fokker vandaan uit kampioentjes en geteste ouders. Ik heb nog nooit gemerkt dat een rashond met papieren en kampioenen in de lijn nu zo veel gezonder is dan een hond uit een gelegenheidsnestje. Als ik op dit forum kijk dan valt me eigenlijk vooral op dat de o zo goed gefokte honden de meeste problemen hebben.
Natuurlijk is een stel testen beter. Maar als deze hond een zeer goed karakter heeft, waarom moet die hond dan ineens een MAG-test? Een fokker van rottweilers kan een hond zo door die test heentrainen. Ik heb liever een pup uit een hond die gewoon heel erg prettig is dan een uit een teef die multikampioen is en die door de MAG-test heen getraind is door een ervaren fokker.
En een reu die met 6 jaar nog perfect loopt is toch een prima hond? Want laten we eerlijk zijn, een dog waar de pannen mee van het dak gefokt zijn haalt de halve tijd de 6 jaar niet eens en dat is prima? Want de testen waren goed?
Soms vind ik dat er overdreven wordt gereageerd op mensen die met leuke lieve honden een keer een nest doen. Volgens mij was het laatste nest op dit forum van dit ras overigens uit geteste stamboomhonden en is dat halve nest inmiddels dood......
Ik weet wel waar ik liever een pup uit heb. Verder was die teef gewoon door de MAG-test gelopen en ondertussen heeft ze incidenten op haar naam en vermoord ze andere honden zover ik begrijp. Lang leve de fok volgens de rasvereniging die blijkbaar beter is.

Want zo is het wel. Wil je een zieke hond dan moet je vooral een hond kopen bij een fokker vandaan uit kampioentjes en geteste ouders. Ik heb nog nooit gemerkt dat een rashond met papieren en kampioenen in de lijn nu zo veel gezonder is dan een hond uit een gelegenheidsnestje. Als ik op dit forum kijk dan valt me eigenlijk vooral op dat de o zo goed gefokte honden de meeste problemen hebben.
Natuurlijk is een stel testen beter. Maar als deze hond een zeer goed karakter heeft, waarom moet die hond dan ineens een MAG-test? Een fokker van rottweilers kan een hond zo door die test heentrainen. Ik heb liever een pup uit een hond die gewoon heel erg prettig is dan een uit een teef die multikampioen is en die door de MAG-test heen getraind is door een ervaren fokker.
En een reu die met 6 jaar nog perfect loopt is toch een prima hond? Want laten we eerlijk zijn, een dog waar de pannen mee van het dak gefokt zijn haalt de halve tijd de 6 jaar niet eens en dat is prima? Want de testen waren goed?
Soms vind ik dat er overdreven wordt gereageerd op mensen die met leuke lieve honden een keer een nest doen. Volgens mij was het laatste nest op dit forum van dit ras overigens uit geteste stamboomhonden en is dat halve nest inmiddels dood......
- _Samantha_
- Actief
Ik heb ook uitgelegd waarom ik ervoor gekozen heb, om hem ongetest toch te gebruiken. Dan is het toch goed zo? Jullie hebben (meerdere keren nu) gezegd wat jullie ervan vinden. Daar heb ik (meerdere keren) op gereageerd. Als er een nieuw iemand zijn mening komt geven heb ik er geen problemen mee hoor, maar ik hoef niet telkens van dezelfde persoon hetzelfde te horen.
Dewi is getest op HD en ED. Welke testen worden er verder nog verplicht gesteld bij de Rottweiler? Als iemand zo vriendelijk wil zijn die dit weet om dit neer te zetten?
En de MAG test, dat heb ik ook uitgelegd waarom die niet gedaan is bij Dewi. Ik weet niet of we toen verkeerd zijn ingelicht, of dat de regels inmiddels veranderd zijn. Maar toen bleek dat niet mogelijk.
Dewi is getest op HD en ED. Welke testen worden er verder nog verplicht gesteld bij de Rottweiler? Als iemand zo vriendelijk wil zijn die dit weet om dit neer te zetten?
En de MAG test, dat heb ik ook uitgelegd waarom die niet gedaan is bij Dewi. Ik weet niet of we toen verkeerd zijn ingelicht, of dat de regels inmiddels veranderd zijn. Maar toen bleek dat niet mogelijk.
-
laeken
- Zeer actief
Waarom zou jij een MAG-test doen met een stabiele lieve hond? Ik denk dat niemand je daar een goed antwoord op kan geven hoor._Samantha_ schreef:Ik heb ook uitgelegd waarom ik ervoor gekozen heb, om hem ongetest toch te gebruiken. Dan is het toch goed zo? Jullie hebben (meerdere keren nu) gezegd wat jullie ervan vinden. Daar heb ik (meerdere keren) op gereageerd. Als er een nieuw iemand zijn mening komt geven heb ik er geen problemen mee hoor, maar ik hoef niet telkens van dezelfde persoon hetzelfde te horen.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Schrijft de man die in 2007 een rashondenpup met stamboom uit kampioentjes en geteste ouders gekocht heeft....laeken schreef:Gaan we weer. Iedereen moet altijd maar weer roepen hoe het zit met de testen. Ondertussen worden uit geteste ouders wrakken gefokt....
Soms vind ik dat er overdreven wordt gereageerd op mensen die met leuke lieve honden een keer een nest doen. Volgens mij was het laatste nest op dit forum van dit ras overigens uit geteste stamboomhonden en is dat halve nest inmiddels dood......Ik weet wel waar ik liever een pup uit heb. Verder was die teef gewoon door de MAG-test gelopen en ondertussen heeft ze incidenten op haar naam en vermoord ze andere honden zover ik begrijp. Lang leve de fok volgens de rasvereniging die blijkbaar beter is.
![]()
- _Samantha_
- Actief
Voor de mensen die er interesse in hebben! Dewi is nu 3 weken drachtig en heb net een nieuwe foto van haar gemaakt.
Niet helemaal een juiste standfoto, maar dat heeft ze ook nog nooit hoeven doen haha. Dus zo goed als het wou:

Over een week krijgt madame de echo!
Niet helemaal een juiste standfoto, maar dat heeft ze ook nog nooit hoeven doen haha. Dus zo goed als het wou:

-
Muk
Bij rashonden komt dat wel eens voor, netzoals bij pretnesten en broodfok. Alleen dat wordt niet bijgehouden, dus lijkt het net of alles hosanna is bij de pretnesten. En moet je de fokker maar op zijn / haar mooie ogen geloven. Net zoals je ook klakkeloos aanneemt dat de karakters prima zijn van deze de moeder, zonder dat je de beste pretnestfokker kent. Je bent wel erg naïef. En overdrijven is ook een kunst.laeken schreef:Gaan we weer. Iedereen moet altijd maar weer roepen hoe het zit met de testen. Ondertussen worden uit geteste ouders wrakken gefokt....
Als je echt zo verantwoordelijk fokt, dan zorg je er maar voor dat de beide ouderdieren getest zijn en goede uitslagen hebben. Dat is wel het minste wat je kunt verwachten van een verantwoordelijke pretnestfokker.
-
laeken
- Zeer actief
Muk schreef:Als je echt zo verantwoordelijk fokt, dan zorg je er maar voor dat de beide ouderdieren getest zijn en goede uitslagen hebben. Dat is wel het minste wat je kunt verwachten van een verantwoordelijke pretnestfokker.
Volgens mij staat er dat de moederhond getest is. Alleen zijn de foto's niet beoordeeld door de experts omdat de moeder geen stamboom heeft. De vaderhond is al wat op leeftijd. Als die ED had was dat duidelijk zichtbaar geweest. HD kan verborgen blijven maar als dat ernstig was geweest was dat ook wel al duidelijk geweest lijkt mij. De karakters kun je als pupkoper zelf wel inschatten als je gaat kijken toch? Welke testen had ze nog meer moeten doen? De vader is gezond en wel 6 geworden en de moeder is getest. MAG-testen op stamboomloze honden kan je zover ik weet sowieso niet laten doen met een officiele beoordeling.
- Isis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kortharige collieteven Maggie en Kate
Gefeliciteerd met je zwangere Dewi!!_Samantha_ schreef:Voor de mensen die er interesse in hebben! Dewi is nu 3 weken drachtig en heb net een nieuwe foto van haar gemaakt.
(Heb je alles al/nog in huis voor het as. nest? )
- _Samantha_
- Actief
Ah dank je wel! Ik zal het de volgende keer ff anders proberen!
En nee, Dewi krijgt niets speciaals door haar voer hoor haha. Zo is ze eigenlijk altijd al geweest, zo mooi glimmend. We borstelen haar ook enkel in de rui. Alleen als ze last heeft van ernstige stress krijgt ze een slechte vacht. (zoals als wij op vakantie zouden gaan of zo).
En nee, Dewi krijgt niets speciaals door haar voer hoor haha. Zo is ze eigenlijk altijd al geweest, zo mooi glimmend. We borstelen haar ook enkel in de rui. Alleen als ze last heeft van ernstige stress krijgt ze een slechte vacht. (zoals als wij op vakantie zouden gaan of zo).
- _Samantha_
- Actief
Ja alle benodigdheden zijn in huis. De werpkist is gedeeltelijk in huis haha. Die maak ik namelijk zelf. Als ze de echo heeft gehad volgende week en ze blijkt daadwerkelijk drachtig, ga ik daar gelijk mee aan de slag, dus dan staat hij ook dezelfde week in de woonkamer.Isis schreef:Gefeliciteerd met je zwangere Dewi!!_Samantha_ schreef:Voor de mensen die er interesse in hebben! Dewi is nu 3 weken drachtig en heb net een nieuwe foto van haar gemaakt.
Over een week krijgt madame de echo!![]()
Ik ben nu bezig halsbandjes te maken. De kleinsten zijn al af.
We zijn druk bezig met intake gesprekken met mensen die gereserveerd hebben. Tot nu toe zijn het erg leuke en fijne gezinnen!
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
sinds wanneer is een RW een gezelschapshond_Samantha_ schreef:Deze pups zullen dan misschien wel geen aanwinst zijn voor de rashonden populatie, en dat vind ik maar goed ook, want ik ben juist totaal niet van stamboomhonden. Maar ik vind ze meer dan een aanwinst voor de gezelschapshonden populatie!
- _Samantha_
- Actief
Nou onze rottweilers zijn zekers gezelschapshonden
Daarmee bedoel ik dus honden die niet perse voor de show gefokt zijn.
Uiteraard moet je iets met je rottweiler ondernemen, maar dat vind ik een aanrader voor elke hond. Dus of gehoorzaamheidstrainingen, sporten, noem maar op.
Uiteraard moet je iets met je rottweiler ondernemen, maar dat vind ik een aanrader voor elke hond. Dus of gehoorzaamheidstrainingen, sporten, noem maar op.
- Barnsley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retrievers
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Van Odijkershoff zeker..._Samantha_ schreef: Ik weet wel dat ze nu van rottweiler fokken naar labradors zijn gegaan, en franse bulldogs geloof ik.
Hoe dan ook, ik duim mee dat alles goed gaat, en ze een leuk gezond nestje krijgt!

-
laeken
- Zeer actief
LongFields schreef:Schrijft de man die in 2007 een rashondenpup met stamboom uit kampioentjes en geteste ouders gekocht heeft....
Klopt. Maar is het nu zo dat alle laekense uit geteste ouders gezond zijn en geen ED en geen HD hebben? Of dat ze allemaal een perfect stabiel karakter hebben omdat de ouders door de gedragstest gekomen zijn? Ik wilde graag een laekense herder. Een laekense herder koop je bij een fokker. Een fokker die aangesloten is bij de rasvereniging fokt volgens de regels. Zou jij dat echter niet gedaan hebben en een nest gefokt hebben buiten die regels om dan waren er uit Nozem en Quint toch exact dezelfde pups gekomen?
Voor de duidelijkheid. Ik vind het helemaal prima dat die testen gedaan worden hoor. Persoonlijk geloof ik echter in een gezond oud wordende hond en een moederhond die lief is tegen mij. Dat zegt me 100 keer meer dan alle testen bij elkaar. En omdat ik Nozem lief vind en Sjefke helemaal, vond ik het een prima keuze om Eva te kopen. Iets waar ik nog steeds 100% achter sta hoewel ik wel ontdekt heb dat Eva niet helemaal hetzelfde is als haar vader en moeder zover ik die kan inschatten. :wink Testen vererven niet.
- _Samantha_
- Actief
Is er iets mis met van Odijkershoff dan?Jinke schreef:Van Odijkershoff zeker..._Samantha_ schreef: Ik weet wel dat ze nu van rottweiler fokken naar labradors zijn gegaan, en franse bulldogs geloof ik.![]()
![]()
![]()
![]()
Hoe dan ook, ik duim mee dat alles goed gaat, en ze een leuk gezond nestje krijgt!
- Mirella
- Zeer actief
spannend he! wij hebben volgende week donderdag de echo!_Samantha_ schreef:Ja alle benodigdheden zijn in huis. De werpkist is gedeeltelijk in huis haha. Die maak ik namelijk zelf. Als ze de echo heeft gehad volgende week en ze blijkt daadwerkelijk drachtig, ga ik daar gelijk mee aan de slag, dus dan staat hij ook dezelfde week in de woonkamer.Isis schreef:Gefeliciteerd met je zwangere Dewi!!_Samantha_ schreef:Voor de mensen die er interesse in hebben! Dewi is nu 3 weken drachtig en heb net een nieuwe foto van haar gemaakt.
Over een week krijgt madame de echo!![]()
Ik ben nu bezig halsbandjes te maken. De kleinsten zijn al af.
We zijn druk bezig met intake gesprekken met mensen die gereserveerd hebben. Tot nu toe zijn het erg leuke en fijne gezinnen!
- _Samantha_
- Actief
Vandaag even met Dewi naar de dierenarts geweest om haar te wegen. Ze weegt nu 33,4. Ze is sinds de dekking nu 1,2 kilo afgevallen. Ongeveer hetzelfde als met haar eerste nest. Ik weet alleen zelf niet meer, vanaf welke week ze nu aan begon te komen de vorige keer... Dus ik zit nu erg in twijfel of ze wel drachtig is... De tijd tot de echo duurt me veel te lang haha.
- Mirella
- Zeer actief
hey je had vandaag de echo toch? ben erg benieuwd!!
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
ja, maar dat zijn er meer hoor:LongFields schreef:Schrijft de man die in 2007 een rashondenpup met stamboom uit kampioentjes en geteste ouders gekocht heeft....laeken schreef:Gaan we weer. Iedereen moet altijd maar weer roepen hoe het zit met de testen. Ondertussen worden uit geteste ouders wrakken gefokt....
Soms vind ik dat er overdreven wordt gereageerd op mensen die met leuke lieve honden een keer een nest doen. Volgens mij was het laatste nest op dit forum van dit ras overigens uit geteste stamboomhonden en is dat halve nest inmiddels dood......Ik weet wel waar ik liever een pup uit heb. Verder was die teef gewoon door de MAG-test gelopen en ondertussen heeft ze incidenten op haar naam en vermoord ze andere honden zover ik begrijp. Lang leve de fok volgens de rasvereniging die blijkbaar beter is.
![]()
gil dus ook, en de 2 stamboomloze honden daarvoor zijn vroegtijdig door gezondheidsproblemen omgevallenS@ndr@ schreef:dat dus,
veel boomloze ( pret) fokkers showen niet, en hebben ook die extremen niet.
ze hebben er gewoon domweg niet naar gezocht.
de extremen worden vaak door collega fokkers als 1 ste al uit het nest gevist,
de rest die over blijft, zijn vaak gewoon leuke hondjes.
en als er stamboom ouders bij zitten dan weet je ook dat die eerdere lijnen wel gecontroleerd zijn.
wat ik trouwens steeds vaker hoor is honden die eerst zwaar HD ( D) zouden hebben, later gekeurd worden naar A heupen.
schiet mij maar lek, ik ben het spoor bijster![]()
wat is de zin ervan en hoe kan dit.
zijn de andere onder zoeken ook zo betrouwbaar