Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond met laag energielevel
Moderator: moderatorteam
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Re: Hond met laag energielevel
Meeste honden met een "laag energielevel" zijn niet de gezondste. Alleen al vanwege de ademnood.
-
Supernova
- Zeer actief
Ik zou dan voor een oudje gaan. Nova is een gezelschapshondje maar een laag energielevel heeft ze niet hoor. Ze heeft juist bijzonder veel energie en is met alles wat ze doet erg fanatiek. 
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
wat een rare reacties...
een hond met een laag energielevel is niet meteen een gehandicapte hond... er zit meer tussen een werk mechelaar en een doodzieke hond....
een hond met een laag energielevel is niet meteen een gehandicapte hond... er zit meer tussen een werk mechelaar en een doodzieke hond....

- Panna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Wetterhoun
Daar ben ik het helemaal mee eensmassam schreef:wat een rare reacties...
Ik reageerde puur op het feit dat platneuzen aangeraden werden. Het gros daarvan vind ik in essentie geen honden met weinig actiebehoefte, ze kunnen alleen niet anders.
De Wetter vind ik over het algemeen een hond met een lager energielevel.
Lekker rondtrutten in het bos, wat karkassen apporteren en binnen gezellig bij de baas liggen.
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Ik lees niet dat er iets wordt aangeraden. Er worden rassen genoemd. Ik noem de Japanse Chin want die voldoet aan de vraag van TS.
Zou TS haar vraag zijn: Welke hond zal ik nemen? dan zou ik geen Chin aanraden
Zou TS haar vraag zijn: Welke hond zal ik nemen? dan zou ik geen Chin aanraden
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk dat je niet vantevoren kan inschatten hoe een hond is aan de hand van het ras.. tuurlijk over het algemeen zal het wel kloppen maar er zit al best verschil tussen het ene hond en de andere van hetzelfde ras.
Ik ken iemand met een sint bernard, je zou denken lekker relaxte en rustige hond... nou niet dus, lekker druk ding en altijd in voor spelen en klieren en wandelen.. en doe maar mee anders verzint hij zelf wel wat.\
2 Boxers uit hetzelfde nest.. broer is een super brave hond die in huis redelijk relax is maar buiten zijn energie kwijt wil... zus is zo gek als een deur en een enorme stuiterbal.
Dat een bepaald bekend staat als rustig wil nog niet zeggen dat elke hond van dat ras ook zo is... en al helemaal niet een jong dieren, dan zou je eerder kunnen kijken naar een volwassen herplaatser, eentje al ergens in een opvang zit en waar een goede karakterschets van is, is natuurlijk nog geen garantie maar dan kom je al een heel eind.
Wat is de reden dat je een hond zoekt met een laag energie nivo???
Ik ken iemand met een sint bernard, je zou denken lekker relaxte en rustige hond... nou niet dus, lekker druk ding en altijd in voor spelen en klieren en wandelen.. en doe maar mee anders verzint hij zelf wel wat.\
2 Boxers uit hetzelfde nest.. broer is een super brave hond die in huis redelijk relax is maar buiten zijn energie kwijt wil... zus is zo gek als een deur en een enorme stuiterbal.
Dat een bepaald bekend staat als rustig wil nog niet zeggen dat elke hond van dat ras ook zo is... en al helemaal niet een jong dieren, dan zou je eerder kunnen kijken naar een volwassen herplaatser, eentje al ergens in een opvang zit en waar een goede karakterschets van is, is natuurlijk nog geen garantie maar dan kom je al een heel eind.
Wat is de reden dat je een hond zoekt met een laag energie nivo???
-
widje
- Actief
- Mijn ras(sen): amerikaanse bulldog
hier een amerikaanse bull. kan heerlijk rustig zijn maar ook als ene stuiterbal door het huis razen. na anderhalf uur rondjes rennen met andere honden wil ze nog steeds een lange wandeling maken. dus energie voor tien. gelukkig ook geen enorm platte neus. moet trouwens zeggen dat ze s avonds laat slecht nog voor een wandeling te porren is. even klein rondje vind ze dan ook best want dan wil ze naar bed
- ArCee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Engelse bull kan kalm zijn, maar een franse kan een behoorlijke stuiterbal zijn hoor, vergis je niet.
Newfoundlander is lekker kalm voor een grote hond.
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Nanna schreef:Verder hebben windhonden geen hoog energielevel in de zin dat ze moeten draven naast de fiets of zich moeten uitkuren in allerlei africhtingstoestanden. Een paar keer per dag een flinke explosie van energie (rennen!) en de rest van de dag liggen ze voor munt op de bank, hun favoriete hobby uit te kuren: slapen
-
Muk
En ook een Newoundlander heeft niet voldoende aan een paar rondjes per dag, hooguit als ze hoogbejaard zijn.ArCee schreef:Engelse bull kan kalm zijn, maar een franse kan een behoorlijke stuiterbal zijn hoor, vergis je niet.
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Wat is dat eigenlijk een laag energielevel? Best subjectief..wat bedoeld TS?

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Onze Havanezer heeft net zoveel behoefte aan rennen en spelen als onze langhaar toen die jong was.gyanty schreef:Ts heeft zelfs een labrador pup, nou die in ieder geval niet. Ik denk inderdaad aan de met name langharige gezelschapshondjes.
We hebben altijd jachthonden gehad maar daarin zie ik eerlijk gezegd geen verschil. Eerder andersom; de jachthonden waren in huis altijd rustiger.
-
Angelique.
Een Demon, heeft alleen een bed en/of bank nodig en 10 min per dag naar buiten volstaat

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Angelique. schreef:Een Demon, heeft alleen een bed en/of bank nodig en 10 min per dag naar buiten volstaat![]()
hahaha sam hier ook. tegenwoordig neemt pascal lola maar mee op de lange wandelingen want meneer ligt liever op de bank..

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Mee eens. Als die beestjes normaal gefokt zouden zijn, (niet platter en nog maar platter etc) zouden ze misschien gewoon lekker wel kunnen rennen en spelen. En niet passief zijn.Panna schreef:Ik ben vast een zeikerd, maar ik snap niet dat mensen dat soort platneuzige gedrochten aanraden![]()
Opgesloten in hun misvormde lichaam. Tsjah, dan kunnen ze niet veel nee
Heb hier een kruising pekinees gehad van ongeveer 9 jaar. (herplaatser) Maar die deed echt niet onder voor menig aktieve hond! Ze bleef gaan.
Over het algemeen zal het wel zo zijn dat ze minder nodig hebben, maar zij vond het heerlijk om lange wandelingen te maken.
En molossers. Ze kunnen met minder, absoluut. Het is geen herder die na een paar dagen kleine rondjes (omdat we allebei ziek waren) tegen de kennelmuren opklimt. Een molosser vind het dan ook wel best en gaat lekker rustig liggen dutten of kluiven.
(mijn ervaring dan hé) Maar ook zij kunnen wél genieten van lekker er op uit.
- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Ik wilde ook een rustig hondje, en heb haar in het asiel gevonden. Ze is een kruising (zie links), en vindt alles eigenlijk prima.
Soms drie keer een klein rondje (kwartier), maar ze gaat ook mee op langere wandelingen (1 uur en soms langer).
In huis is ze nooit druk, ze speelt ook niet, we hebben van alles geprobeerd, maar ze vindt nergens wat aan.
Ze is een echt gezelschapshondje, ze mag graag bij je zitten. Rennen doet ze gewoon niet (of je moet heeeeel erg je best doen).
Aangezien wij zelf ook vrij rustige mensen zijn past ze perfect bij ons!
Soms drie keer een klein rondje (kwartier), maar ze gaat ook mee op langere wandelingen (1 uur en soms langer).
In huis is ze nooit druk, ze speelt ook niet, we hebben van alles geprobeerd, maar ze vindt nergens wat aan.
Ze is een echt gezelschapshondje, ze mag graag bij je zitten. Rennen doet ze gewoon niet (of je moet heeeeel erg je best doen).
Aangezien wij zelf ook vrij rustige mensen zijn past ze perfect bij ons!
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
- ArCee
- Zeer actief
Ik denk dat er erg veel rassen zijn die gewoon rustig in huis zijn, mits zij hun energie kwijt kunnen.
Je kunt misschien beter vragen, als je niet al teveel met je hond wilt gaan doen om een luie hond?
Daarbij, is een hond wel voor jouw het ideale dier als je er weinig mee wil gaan doen? Kun je niet beter een opgezette kopen dan, of zo'n robothondje? batterij eruit, klaar
Elke hond heeft behoeftes. Aandacht, liefde, eten, uitloop mogelijkheden (in weer en wind) etc. Er zit geen aan/uit knopje op.
Je kunt misschien beter vragen, als je niet al teveel met je hond wilt gaan doen om een luie hond?
Daarbij, is een hond wel voor jouw het ideale dier als je er weinig mee wil gaan doen? Kun je niet beter een opgezette kopen dan, of zo'n robothondje? batterij eruit, klaar
Elke hond heeft behoeftes. Aandacht, liefde, eten, uitloop mogelijkheden (in weer en wind) etc. Er zit geen aan/uit knopje op.
- ArCee
- Zeer actief
Je kunt wel mooi het sleepspoor naar huis volgen dus verdwalen is er niet bijbouvierpoedel schreef:Bij dode honden wil dat ook wel het geval zijn ,loopt ook zo rottig aan het lijntje..
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Dit topic doet me ineens denken aan een opmerking van een collega gisteren.
Het is iemand die best heel druk is en die had (op proef) een husky in huis gehaald .
Ik dacht ojee als dat maar goed gaat.
Gisteren na lange afwezigheid was ie weer terug en in de pauze vroeg ik aan hem van hoe is het met je hond.
Ja die heb ik niet meer, veeeeeel te druk, als ik een uur met hem gefietst had dan lag ie nog te piepen en te joelen..............tja.
Hoog of laag energielevel, zoek net zo lang tot je een hond hebt die bij je past denk ik dan (niet bedoelt voor TS)
Het is iemand die best heel druk is en die had (op proef) een husky in huis gehaald .
Ik dacht ojee als dat maar goed gaat.
Gisteren na lange afwezigheid was ie weer terug en in de pauze vroeg ik aan hem van hoe is het met je hond.
Ja die heb ik niet meer, veeeeeel te druk, als ik een uur met hem gefietst had dan lag ie nog te piepen en te joelen..............tja.
Hoog of laag energielevel, zoek net zo lang tot je een hond hebt die bij je past denk ik dan (niet bedoelt voor TS)
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Zoek je zoiets:
... re=related

... re=related
- vleermuis
- nieuw lid
een hele oude ! Denk eens aan een oude asielhond of oude herplaatser . 10+
Die zijn vaak met een wandelingetje tevreden
Die zijn vaak met een wandelingetje tevreden
-
Muk
Waarom nog reageren op deze vraag? TS heeft niks meer van zich laten horen, die is allang niet meer op het hf actief.
Overigens is een leeftijd van 10+ niet voor elk ras meteen een leeftijd waarop de hond tevreden is met een simpel blokje om, maar dat terzijde.
Overigens is een leeftijd van 10+ niet voor elk ras meteen een leeftijd waarop de hond tevreden is met een simpel blokje om, maar dat terzijde.
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Kijk ff naar de link die is echt leuk 
- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
AnneMarie schreef:Kijk ff naar de link die is echt leuk
Geweldig....je zou haar toch zo opvreten.

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Inderdaad, Lotje word in april 15 jaar en is echt niet tevreden met enkel blokje om, dan moet ik 's nachts niet meer slapen vermoed ik (Lotje is altijd heel actief 's nachts als ze overdag weinig gedaan heeft/geestelijke uitdaging heeft gehad).Muk schreef:
-
Ik en Charlie
Ik heb een shar-pei. Heeft aan een lange wandeling of een eind fietsen genoeg.
Is thuis ook heel erg rustig. Ligt veel te slapen. Is ook niet geinteresseerd in spelen.
Mijn ouders hebben een shih-tzu van 12 jaar die nog steeds zichzelf behoorlijk kan uitleven tijdens een wandeling.
Kleine honden kunnen druk zijn maar ook rustig. Dat zelfde geldt voor grote honden.
Het is maar net wat hun behoefte is en wat je van hun vraagt.
Is thuis ook heel erg rustig. Ligt veel te slapen. Is ook niet geinteresseerd in spelen.
Mijn ouders hebben een shih-tzu van 12 jaar die nog steeds zichzelf behoorlijk kan uitleven tijdens een wandeling.
Kleine honden kunnen druk zijn maar ook rustig. Dat zelfde geldt voor grote honden.
Het is maar net wat hun behoefte is en wat je van hun vraagt.
- Roompie
- Zeer actief
Ik vind dat het helemaal ligt aan wat de hond buiten kan en mag doen aan hoe ze in huis zijn.
Hebben ze buiten genoeg snuffel- en speelmogelijkheden gehad zijn de meesten toch wel vrij rustig in huis.
Hebben ze buiten genoeg snuffel- en speelmogelijkheden gehad zijn de meesten toch wel vrij rustig in huis.

-
blondie
- Zeer actief
Eigenlijk vind ik het best wel en interessante vraag. De "goeroe" Cesar Milan, spreekt immers ook over "high level" en "low level" energie honden. Hij doelt dan meer op karakter van de hond, en niet persé het ras.
Mijn 2 duitsers zijn daarin al heel verschillend. Reu kan redelijk rustig/stoïcijns blijven in veel situaties. Maar de teef daarentegen kan vanuit rust ineens als er wat gebeurd, wat ze leuk of spannend of interessant vind veranderen van rust naar heel druk.
Vb. vanmorgen relaxed na de wandeling komen we de straat in. Buren zijn met de waterslang in de weer. Ik had dat niet eens door toen ik de hoek om kwam maar ineens merk je aan haar dat er iets is, totaal gefocussed, piepen, tsjenken etc.
Oh gut een tuinslang
Idem is dat als honden ineens heel fel uit gaan vallen of los blaffend keihard aankomen, dan staat ze ook te stuiteren want dan wil ze er achteraan, net zo druk meedoen. (dat is vaak niet de bedoeling van die honden, want dat is dan eng)
Maar vanuit druk, weer terug naar rust en gewoon praten als er geen "spanning" meer is dat kan ze dan weer wel.
Qua energie zit zij best hoog, en kan dus ook vanuit niets naar heel hoog in energie/drift/spanning schieten. In huis is ze verder wel rustig.
Hij is wat gematigder in uitschieten van laag naar hoog, tenzij er een bepaalde "drift" aangesproken wordt dan kan hij ook ineens allert zijn van de - nul - stand naar de allertstand en er voor gaan. (niet altijd in negatieve zin, hij heeft dat ook als hij een beloning wil en doet dan ineens alles om die beloning te krijgen al moet hij voor me gaan kruipen
)
Mijn 2 duitsers zijn daarin al heel verschillend. Reu kan redelijk rustig/stoïcijns blijven in veel situaties. Maar de teef daarentegen kan vanuit rust ineens als er wat gebeurd, wat ze leuk of spannend of interessant vind veranderen van rust naar heel druk.
Vb. vanmorgen relaxed na de wandeling komen we de straat in. Buren zijn met de waterslang in de weer. Ik had dat niet eens door toen ik de hoek om kwam maar ineens merk je aan haar dat er iets is, totaal gefocussed, piepen, tsjenken etc.
Oh gut een tuinslang
Idem is dat als honden ineens heel fel uit gaan vallen of los blaffend keihard aankomen, dan staat ze ook te stuiteren want dan wil ze er achteraan, net zo druk meedoen. (dat is vaak niet de bedoeling van die honden, want dat is dan eng)
Maar vanuit druk, weer terug naar rust en gewoon praten als er geen "spanning" meer is dat kan ze dan weer wel.
Qua energie zit zij best hoog, en kan dus ook vanuit niets naar heel hoog in energie/drift/spanning schieten. In huis is ze verder wel rustig.
Hij is wat gematigder in uitschieten van laag naar hoog, tenzij er een bepaalde "drift" aangesproken wordt dan kan hij ook ineens allert zijn van de - nul - stand naar de allertstand en er voor gaan. (niet altijd in negatieve zin, hij heeft dat ook als hij een beloning wil en doet dan ineens alles om die beloning te krijgen al moet hij voor me gaan kruipen
- Gizmogirl
- Actief
- Mijn ras(sen): 2 Australian Shepherds, 1 Finse Lappenhond en 2 Pomeranians
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Man man, ik snap dus echt niet waarom sommige mensen het nodig vinden om hier van die "mottige", sarcastische en afbrekende opmerkingen te plaatsen hé!
TS doet tenminste moeite om uit te zoeken welke rassen het beste bij zijn, rustigere, levensstijl passen, en jullie breken hem af!!!
Op die manier gaan mensen echt wel informatie blijven vragen hoor... NOT!
Ja, bijna elke hond geniet van een goede wandeling, mijn Pom gaat ook makkelijk 20 km mee wandelen, maar er zijn nu eenmaal rassen die even gelukkig zijn met een uurtje wandelen per dag, dan elke dag 3 uur, 5 keer per week trainen enz enz...
TS doet tenminste moeite om uit te zoeken welke rassen het beste bij zijn, rustigere, levensstijl passen, en jullie breken hem af!!!
Op die manier gaan mensen echt wel informatie blijven vragen hoor... NOT!
Ja, bijna elke hond geniet van een goede wandeling, mijn Pom gaat ook makkelijk 20 km mee wandelen, maar er zijn nu eenmaal rassen die even gelukkig zijn met een uurtje wandelen per dag, dan elke dag 3 uur, 5 keer per week trainen enz enz...

- rubyred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
- Aantal honden: 3
Basset hond heeft een heel laag energie level. Dat is de rede dat ik alleen Bassets wil.