Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De belevenissen van een amstaff in de agility.
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Staffords
De belevenissen van een amstaff in de agility.
Er Zwijnaarde staffords die agility lopen, maar een klein percentage is te zien op wedstrijden. En wat je op wedstrijden ziet is dan voornamelijk de Engelse stafford. Ik ben dan ook zeer trots dat mijn amstaff het tot de wedstrijdgroep geschopt heeft, zich op de benefietwedstrijden van afgelopen erg goed gedragen heeft. Daarom hebben we een startlicentie aangevraagd. We hebben zowel een FHN als een Cyno licentie aangevraagd dus ben benieuwd.
In dit topic zal ik de belevingen van Luna uit zowel trainingen als wedstrijden bijhouden.
In dit topic zal ik de belevingen van Luna uit zowel trainingen als wedstrijden bijhouden.

Tyson 15-01-2002 † 11-01-2010
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Re: De belevenissen van een amstaff in de agility.
Leuk dat je hier je ervaringen gaat bijhouden! Heb jij vorig jaar ook in Almere een benefiet gelopen? Zo ja, dan heb ik jullie daar gezien volgens mij!
-
- Actief
Ja klopt!!! Toen waren wij er ook!!

- greylu
- Vaste gebruiker
He super, dat je gaat starten
Wanneer is je eerste wedstrijd?

Wanneer is je eerste wedstrijd?

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Ik zag afgelopen zaterdag ook een Amstaff op een wedstrijd. Deed het prima!

Linda, Izzie en Bram
-
- Actief
Ja dat is Ching van Greylu die boven je post!!
Leuk hondje, wat ook zeker leuk doet in de behendigheid!!
Ik ga waarschijnlijk door prive omstandigheden het begin van dit seizoen missen. Ik hoop het tweede deel wel mee te kunnen draaien.
Leuk hondje, wat ook zeker leuk doet in de behendigheid!!
Ik ga waarschijnlijk door prive omstandigheden het begin van dit seizoen missen. Ik hoop het tweede deel wel mee te kunnen draaien.

- la_buuf
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Am. Stafford - Aantal honden: 2
Hey wat leuk! Als de pup later groot is, wil ik ook graag een hondensport gaan beoefenen met onze Am. staff. Agility is wel één van de opties (net als flyball). Ben dus erg benieuwd naar de ervaringen!
Hoe komt het trouwens dat er zo weinig met de Am. staffords gesport wordt ? Het zijn toch actieve honden die graag iets te doen hebben?

Hoe komt het trouwens dat er zo weinig met de Am. staffords gesport wordt ? Het zijn toch actieve honden die graag iets te doen hebben?
Gr. la_buuf
"Wat wij samen beleefden, pakt niemand ons nog af"
-
- Actief
De reden ik weet het niet zeker, maar heb wel mijn vermoeden.
Het kan nogal een hele klus zijn om je stafford los te leren luisteren en bij je te laten blijven. Daarbij zijn ze vaak toch wat te lomp uitgevallen, waardoor ze het in de recreatieve groepen goed doen, maar niet echt tot het wedstrijdniveau komen. En dan heb je ook nog van die eigenaren die het als snel opgeven als ze horen dat ze horen dat ze bij veel hondenscholen minimaal twee gehoorzaamheidscursussen met succes af moeten hebben gerond.
Maar ja dat is wat ik denk dat de redenen zijn. Maar ja het is volgens mij nooit getest, dus het zal altijd mijn mening en vermoeden blijven..,
Ik wens jou veel plezier met je pup en misschien kom ik jullie nog eens tegen op een wedstrijd!!
Het kan nogal een hele klus zijn om je stafford los te leren luisteren en bij je te laten blijven. Daarbij zijn ze vaak toch wat te lomp uitgevallen, waardoor ze het in de recreatieve groepen goed doen, maar niet echt tot het wedstrijdniveau komen. En dan heb je ook nog van die eigenaren die het als snel opgeven als ze horen dat ze horen dat ze bij veel hondenscholen minimaal twee gehoorzaamheidscursussen met succes af moeten hebben gerond.
Maar ja dat is wat ik denk dat de redenen zijn. Maar ja het is volgens mij nooit getest, dus het zal altijd mijn mening en vermoeden blijven..,
Ik wens jou veel plezier met je pup en misschien kom ik jullie nog eens tegen op een wedstrijd!!

- greylu
- Vaste gebruiker
Ik zie het iets anders denk dat je ze niet veel ziet op wedstrijden, omdat de amstaff over 65 centimeter hindernissen moet springen en dan ook nog eens pittig op tempo om mee te komen tussen de borders enz.la_buuf schreef:Hey wat leuk! Als de pup later groot is, wil ik ook graag een hondensport gaan beoefenen met onze Am. staff. Agility is wel één van de opties (net als flyball). Ben dus erg benieuwd naar de ervaringen!![]()
De meeste Amstaffs zijn qua bouw tegenwoordig niet meer geschikt. Luna en ching zijn alle 2 van het terrier type en kunnen het daarom wel.

-
- Actief
Dat is precies wat ik bedoel met te lomp zijn. Ik ben blij dat jij het goed uitlegt, want denk niet dat mijn lomp goed over kwam...greylu schreef:Ik zie het iets anders denk dat je ze niet veel ziet op wedstrijden, omdat de amstaff over 65 centimeter hindernissen moet springen en dan ook nog eens pittig op tempo om mee te komen tussen de borders enz.la_buuf schreef:Hey wat leuk! Als de pup later groot is, wil ik ook graag een hondensport gaan beoefenen met onze Am. staff. Agility is wel één van de opties (net als flyball). Ben dus erg benieuwd naar de ervaringen!![]()
De meeste Amstaffs zijn qua bouw tegenwoordig niet meer geschikt. Luna en ching zijn alle 2 van het terrier type en kunnen het daarom wel.

- la_buuf
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Am. Stafford - Aantal honden: 2
Zie hier in de buurt wel veel (te) dikke staffords lopen (met vaak ook dito baasjes ernaast
).
Heb niet het gevoel dat de pup onder het lompe type valt en ze doet het tot nu toe erg goed op cursus, dus ik houd nog even goede hoop!

Heb niet het gevoel dat de pup onder het lompe type valt en ze doet het tot nu toe erg goed op cursus, dus ik houd nog even goede hoop!

Gr. la_buuf