Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Koordenpoedel?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

~Suzanne~
Zeer actief

Koordenpoedel?

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik ben het even kwijt... ;-)

Ik dacht vroeger altijd dat de koordenpoedel een specifieke slag was binnen de poedels. Dus, dat het niet mogelijk is om een koordenpoedel te fokken uit de poedels zoals ik die normaal tegenkom op shows en gewoon "op straat".

Maar, recent las ik iets op het forum... dat je gewoon de vacht van een 'gewone' poedel kunt laten groeien en er dan dus een koordenpoedel ontstaat.

Wat is het nou? ;-)
Ik vind nl koordenpoedels heel mooi en leuk en zou er best ooit 1 willen...
Maar het is voor mij dus nu niet meer duidelijk of het gaat om een specieke vacht-varieteit of dat ik elke poedel tot koordenpoedel "kan laten worden". En, als dat aan de hand is, kan dat dan met elke "maat" poedel?

Suzanne
Echo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toy Poedel
Aantal honden: 1

Re: Koordenpoedel?

Ongelezen bericht door Echo »

Ik dacht dat een gewone poedel zo in een koordenpoedel kan veranderen door de koorden er in te draaien.
Je moet volgens mij wel een poedel hebben met een goede vacht ervoor, dus een met dikke stevige krul, neem ik aan. Anders pakt het misschien niet goed.
Groetjes van Eva en pootje van Jerry!
Afbeelding
roes
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door roes »

Het is niet naast de deur maar zij kunnen een koordenpoedel voor je "maken"

http://www.cordedpoodle.net/letmecordyourpoodle.html

We can cord your poodle if this is something you would be interested in. Cording a poodle is a process that takes years to develop.The longer you maintain the coat the longer the cords get. We would need your dog with us for about 6 to 10 months depending on the coat. Some coats grow faster than others. But on average it takes some were in that time frame. Our fees are a $500.00 set up fee (show or pet pattern) then $18.00 per day boarding fee, this also includes daily cording and setting the cord grid and making the most important choice in cord size. Their will also be a charge for maintaining the pattern and bathing. The base of the cord is the most important thing to do at this time. If this time is used wrong you will have wasted your time and have to start over it might be closes to a year. This must be done daily so the cords don't grow back together.Also. We recommend you also buy the book we wrote THE CORDED POODLE. This book is necessary to have if you are cording a poodle.
roes is a state of mind
~Suzanne~
Zeer actief

Leuk gevonden maar voor mij (in de toekomst) geen optie!

Ofwel is mijn hond een koordenpoedel ofwel kan ik dat zelf maar daar ga ik mijn hond niet zolang voor uit handen geven!!

Maar, mijn vraag blijft: is ht nou een vachtvarieteit of kun je uit elke poedel een koordenpoedel maken?

Suzanne
roes schreef:Het is niet naast de deur maar zij kunnen een koordenpoedel voor je "maken"

We can cord your poodle if this is something you would be interested in. Cording a poodle is a process that takes years to develop.The longer you maintain the coat the longer the cords get. We would need your dog with us for about 6 to 10 months depending on the coat. Some coats grow faster than others. But on average it takes some were in that time frame. Our fees are a $500.00 set up fee (show or pet pattern) then $18.00 per day boarding fee, this also includes daily cording and setting the cord grid and making the most important choice in cord size. Their will also be a charge for maintaining the pattern and bathing. The base of the cord is the most important thing to do at this time. If this time is used wrong you will have wasted your time and have to start over it might be closes to a year. This must be done daily so the cords don't grow back together.Also. We recommend you also buy the book we wrote THE CORDED POODLE. This book is necessary to have if you are cording a poodle.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:wink: Roep tante Nanna dan even in je topic titel.
~Suzanne~
Zeer actief

Nanna schreef:De koordenpoedel is zéker geen aparte gefokte variant van het poedelras, het zijn gewoon your everyday poodles ;-). Maar ik denk wel dat je een pup moet hebben die goed aanleg heeft voor koorden, dus inderdaad stevige krullen.
Okay dan!

Dus, als ik een koordenpoedel zou hebben kan ik daar gewoon mee naar een show? Of is dat een stap tever gevraagd?

;-)

Suzanne
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Suzanne123 schreef:
Nanna schreef:De koordenpoedel is zéker geen aparte gefokte variant van het poedelras, het zijn gewoon your everyday poodles ;-). Maar ik denk wel dat je een pup moet hebben die goed aanleg heeft voor koorden, dus inderdaad stevige krullen.
Okay dan!

Dus, als ik een koordenpoedel zou hebben kan ik daar gewoon mee naar een show? Of is dat een stap tever gevraagd?

;-)

Suzanne
Ja hoor kun je gewoon showen.
De bruine reu , vader van mijn laatste nest loopt in continentaal en komt ook langzaam in koorden.
Dan gaat hij ook geshowd worden.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Geen idee of het mag op show eigenlijk.

Maar je kan zelf ook een hond koorden. Dat zou ik dan wel met enige hulp en steun van een ervaren koorder doen trouwens.
Het staat ook in die link, he, dat je daar in elk geval dat boek voor moet hebben.
Blijkbaar doen mensen het dus ook zelf.

Overigens, buiten het feit dat ik mijn hond geen half jaar uit handen zou geven, dat kost ook niet wat, zeg!
Totaal pakweg 4000 eurootjes! :80:
Mijn kapper is sneller en goedkoper :pffff:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Marjoleine schreef:Geen idee of het mag op show eigenlijk.

Maar je kan zelf ook een hond koorden. Dat zou ik dan wel met enige hulp en steun van een ervaren koorder doen trouwens.
Het staat ook in die link, he, dat je daar in elk geval dat boek voor moet hebben.

Overigens, buiten het feit dat ik mijn hond geen half jaar uit handen zou geven, dat kost ook niet wat, zeg!
Collega'tje heeft Inga haar zwarte grote poedelteef jarenlang in koorden gehad en geshowd.
Gewoon in de kleurklasse waar die thuishoord inschrijven.
Als het maar wel een geoorloofd model is. :ok:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Marjoleine schreef:Geen idee of het mag op show eigenlijk.

4000 euro voor 6-10 maanden kost en inwoning bij je kapper -en dan ook nog je haar gedaan krijgen- klinkt toch niet overdreven :engel:
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Marjoleine schreef:
Ik doe het voor de helft :F:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

kipo schreef:4000 euro voor 6-10 maanden kost en inwoning bij je kapper -en dan ook nog je haar gedaan krijgen- klinkt toch niet overdreven :engel:
En dan mot je in een hok, he.
Ik ging uit van vijf maanden trouwens. Redden ze niet. Wedden?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

roes schreef:Het is niet naast de deur maar zij kunnen een koordenpoedel voor je "maken"

En dan mot je in een hok, he.
Ik ging uit van vijf maanden trouwens. Redden ze niet. Wedden?
Ik las in het stukje van roes 6-10maanden. Wedden doe ik niet met je, ik heb nl de ballen verstand van koordvachten (ik beperk de vachtverzorging hier tot een paar keer per jaar een borstel erdoor).
Maar ik hoef niet zo nodig bij mijn kapper in een hok, hoor. Ze komt nu elke 2 maanden aan huis en dan verdwijnt er elke keer weer meer haar dan ik in gedachten had :engel:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”