Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De EG van tegenwoordig

Moderator: moderatorteam

Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 3
Contacteer:

De EG van tegenwoordig

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Excuus als het hier niet goed staat, wist het even niet. :oeps:

Maar de EG van tegenwoordig, ik moet er toch nog steeds een beetje aan wennen merk ik. Het is weer een boel veranderd merk ik nu met Amy.
Zo mag een nylon-met-stukje-ketting halfcheck (Die ze me bij een andere school 4 jaar geleden met de puppencursus juist aanraadde) niet meer. Dit zien ze als hetzelfde als een slipketting. En tegenwoordig leren ze trekken op commando, zodat met losse lijn wandelen (bedoel niet volgen) ook op commando gaat en ze zo kunnen afleren te trekken. Ik vind het allemaal wel positieve veranderingen, zeker omdat ze het goed kon uitleggen waarom op die manier, maar ik moet er wel aan wennen nog. Sta regelmatig met klapperende oren te luisteren als we iets uitgelegd krijgen.

Ik stam nog uit de tijd dat het doodgewoon was je hond een slipketting om te hebben en dan tijdens het volgen wendingen te maken zodat een niet oplettende hond een correctie kreeg. En ik merk tot mijn eigen ongenoegen dat ik idd nog wel eens een rukje aan de riem geef als ze een commando niet opvolgt. Kortom ik moet nog steeds wennen dat het allemaal echt heel anders is nu maar ik moet ook zeggen dat Amy de trainingen veel leuker vind als andere honden toen.
Maaike
Zeer actief

Re: De EG van tegenwoordig

Ongelezen bericht door Maaike »

Als je maar lol hebt. En vooral je hond :wink: Ik maakte over het soort halsband nooit een drama bij de cursisten, als ze het maar op de juiste manier gebruikten. En daar zit nou net de crux.
Groetjes van mij en een poot van Casper
Afbeelding
**Ella**
Noeska
Actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Chihuahua
Aantal honden: 4

Re: De EG van tegenwoordig

Ongelezen bericht door Noeska »

Het ligt er ook erg aan waar je traint en vroeger trainde hoor. Slipketting moest vroeger bij de GG maar is er nu verboden en idd ook half check mag niet, maar er zijn zat scholen die het in de training zelfs verplichten en juist vroeger verboden.
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”