Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vraagje omtrent vruchtbaar [wanneer laten dekken]
Moderator: moderatorteam
-
Shami
vraagje omtrent vruchtbaar [wanneer laten dekken]
Ik heb een teef die ik wil laten dekken. Ik ben eerst bij mijn eigen da geweest op de loopsheid dag van 9 dagen om het progesteron te laten testen. En mijn da adviseerde mij om mijn teef over 2 dagen te laten dekken [de 11e dag]. En eenmaal aangekomen na een reistijd van zo`n 4 uur wilde de teef echter van niets weten, dus weer terug.
Ik ben de dag erna na ar een andere da gegaan en weer getest, had de teef een waarde van 0,5 [12e dag].
Ik heb een aantal test gedaan en de 17e dag had de teef een waarde van 1,9. Ook vandaag weer getest [dag 20] en een waarde van 3,4.
Nu zijn mijn vragen:
hoelang zou het eventueel kunnen duren alvorens de teef bij een waarde van ongeveer 10 uitkomt.
Als de komende test a.s woensdag een waarde van 5 heeft kan ik dan bijv: nog het hele weekend wachten?
Hoelang blijft de teef een hoge waarde houden, of zakt het na een piek in een keer weer terug?
Ik vraag dit omdat de teef eigenlijk ong 2 mnd te vroeg loops is geworden en wij a.s weekend naar Disney [Parijs] zouden gaan. En ik onmogelijk dit weekend of een dag ervoor naar de reu toe kan.
De enige optie lijkt me dus wachten tot de volgende loopsheid, of de maandag na het weekend.
Wie kan mij meer informatie geven, alvast bedankt.
Groeten .
Ik ben de dag erna na ar een andere da gegaan en weer getest, had de teef een waarde van 0,5 [12e dag].
Ik heb een aantal test gedaan en de 17e dag had de teef een waarde van 1,9. Ook vandaag weer getest [dag 20] en een waarde van 3,4.
Nu zijn mijn vragen:
hoelang zou het eventueel kunnen duren alvorens de teef bij een waarde van ongeveer 10 uitkomt.
Als de komende test a.s woensdag een waarde van 5 heeft kan ik dan bijv: nog het hele weekend wachten?
Hoelang blijft de teef een hoge waarde houden, of zakt het na een piek in een keer weer terug?
Ik vraag dit omdat de teef eigenlijk ong 2 mnd te vroeg loops is geworden en wij a.s weekend naar Disney [Parijs] zouden gaan. En ik onmogelijk dit weekend of een dag ervoor naar de reu toe kan.
De enige optie lijkt me dus wachten tot de volgende loopsheid, of de maandag na het weekend.
Wie kan mij meer informatie geven, alvast bedankt.
Groeten .
- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: vraagje omtrent vruchtbaar [wanneer laten dekken]
Even afhankelijk van welke test is het advies in principe zo:
P4 (ng/ml) ---------- estimated day of Ovulation ---------Best breeding days
1.0-1.9 : ------------ + 2 days -------------------- + 4 days (3-6)
2.0-3.9 ------------- + 1 day --------------------- + 3 days (2-5)
4.0-10.0 ------------- 0 day ---------------------- + 2 days (1-4)
Dat betekent dat je als vandaag de waarde 3.4 is, je idealiter donderdag zou moeten dekken. Je kunt dus woensdag al een poging gaan wagen. Ze zou voor het weekend gedekt moeten zijn.
Succes!
P4 (ng/ml) ---------- estimated day of Ovulation ---------Best breeding days
1.0-1.9 : ------------ + 2 days -------------------- + 4 days (3-6)
2.0-3.9 ------------- + 1 day --------------------- + 3 days (2-5)
4.0-10.0 ------------- 0 day ---------------------- + 2 days (1-4)
Dat betekent dat je als vandaag de waarde 3.4 is, je idealiter donderdag zou moeten dekken. Je kunt dus woensdag al een poging gaan wagen. Ze zou voor het weekend gedekt moeten zijn.
Succes!
Laatst gewijzigd door Madelief op 12 dec 2011 15:57, 2 keer totaal gewijzigd.
groetjes Madelief en Yanthe

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
kan ze niet uit logeren bij de dekreu, of vertrouw je de dekreu eigenaar dat niet toe...?
-
Shami
Ik vertrouw de eigenaar van de dekreu 100%. Het is alleen niet mogelijk om mijn teef daar achter te laten omdat hij zelf meerdere honden heeft.
- yvon
- Zeer actief
ik heb hier een teef die vandaag gedekt zou kunnen worden 10 a 11de dag
ze logeert nu hier tot ze gedekt is en wanneer ja afwachten
ze gaan hie rpas weg als ze gedekt zijn ook al wonen ze om de hoek
en als de teef eigenaar het echt telang vind duren laat ze de teef prikken en dan gaan we voor een KI
onze reu is ervaren en dekt dan ook pas als ze er klaar voor is
ze logeert nu hier tot ze gedekt is en wanneer ja afwachten
ze gaan hie rpas weg als ze gedekt zijn ook al wonen ze om de hoek
en als de teef eigenaar het echt telang vind duren laat ze de teef prikken en dan gaan we voor een KI
-
Cashel Vale
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik kan dit niet helemaal volgen, waarom dan KI?? Als ze progesteron testen en ze is op de juiste dag bij jouw, dan kan hij toch ook gewoon dekken??yvon schreef:en als de teef eigenaar het echt telang vind duren laat ze de teef prikken en dan gaan we voor een KI
Groetjes Helma
http://www.cashelvale.nl
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
En juist bij KI komt de dekdag toch nauw ?Cashel Vale schreef:Ik kan dit niet helemaal volgen, waarom dan KI?? Als ze progesteron testen en ze is op de juiste dag bij jouw, dan kan hij toch ook gewoon dekken??yvon schreef:en als de teef eigenaar het echt telang vind duren laat ze de teef prikken en dan gaan we voor een KI
- yvon
- Zeer actief
ja dat dachten wij ook maar de reu deed erg zijn best maar de teef bleef niet staan en wilde zittenCashel Vale schreef:Ik kan dit niet helemaal volgen, waarom dan KI?? Als ze progesteron testen en ze is op de juiste dag bij jouw, dan kan hij toch ook gewoon dekken??yvon schreef:en als de teef eigenaar het echt telang vind duren laat ze de teef prikken en dan gaan we voor een KI
de teef eigenaar ha dhet zelf nu ook gezien en na een jaar wachten was het wel genoeg vandaar de KI
-
Cashel Vale
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar nu heb je het over één geval, je schreef of dat het zo altijd bij jullie ging.yvon schreef:ja dat dachten wij ook maar de reu deed erg zijn best maar de teef bleef niet staan en wilde zittenCashel Vale schreef:Ik kan dit niet helemaal volgen, waarom dan KI?? Als ze progesteron testen en ze is op de juiste dag bij jouw, dan kan hij toch ook gewoon dekken??yvon schreef:en als de teef eigenaar het echt telang vind duren laat ze de teef prikken en dan gaan we voor een KI
de teef eigenaar ha dhet zelf nu ook gezien en na een jaar wachten was het wel genoeg vandaar de KI
Groetjes Helma
- yvon
- Zeer actief
oh nee dat is niet waar haha zij was het eerste teefjeCashel Vale schreef:Maar nu heb je het over één geval, je schreef of dat het zo altijd bij jullie ging.yvon schreef:ja dat dachten wij ook maar de reu deed erg zijn best maar de teef bleef niet staan en wilde zittenCashel Vale schreef:Ik kan dit niet helemaal volgen, waarom dan KI?? Als ze progesteron testen en ze is op de juiste dag bij jouw, dan kan hij toch ook gewoon dekken??yvon schreef:en als de teef eigenaar het echt telang vind duren laat ze de teef prikken en dan gaan we voor een KI
onze reu heeft 2 normale dekkingen gehad met mooie resultaten deze manier was voor mij ook nieuw weer een ervaring rijker
- yvon
- Zeer actief
waarschijlijk wel want d eteef die 3 weken geleden dus toch een KI moets is waarschijnlijk wel drachtig volgende week weten we het zekersirene schreef:En juist bij KI komt de dekdag toch nauw ?Cashel Vale schreef:Ik kan dit niet helemaal volgen, waarom dan KI?? Als ze progesteron testen en ze is op de juiste dag bij jouw, dan kan hij toch ook gewoon dekken??yvon schreef:en als de teef eigenaar het echt telang vind duren laat ze de teef prikken en dan gaan we voor een KI
- vleermuis
- nieuw lid
Hoe kun je dat dan nu al weten?