Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dekplannen Loena: Drachtig!!! Eind maart uitgerekend.

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

WendyE
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Whippet
Aantal honden: 2
Contacteer:

Dekplannen Loena: Drachtig!!! Eind maart uitgerekend.

Ongelezen bericht door WendyE »

Hoi allemaal! :zwaai

Na een jaar bezig te zijn geweest (kennelnaam aanvragen, website bouwen, hart test (tevens harttest van der moeder en vader die ook goed waren!), oog test, reu zoeken) is het nu bijna zo ver!
Loena is vorige week woensdag loops geworden. Ik ga een reu uit Frankrijk gebruiken, en hoop dus met Progestron testen te gaan bepalen wanneer ik in de auto moet stappen! Ga der woensdag (dag 7) en vrijdag (dag 9) laten prikken, en dan maar afwachten wat de waardes zijn! (Ervaringen/ tips zijn zeer gewenst :wink: )
Zal hier het hele gezin even voorstellen:

Mama in spé, Loena (StripPoker's Leather and Lace):
Afbeelding

Moeder van mama in spé, Lulu (Pitlochry's Eagles-Diamond):
Afbeelding

Vader van mama in spé, James (Woodbrook's Ask Me How I Feel):
Afbeelding

Vader in spé, Spirit (Taraly Back In Black):
Afbeelding

Moeder van vader in spé, Spicey (Taraly Too Funky):
Afbeelding

Vader van vader in spé, Mojo (Taraly Stairway To Heaven):

Afbeelding

Daarnaast wellicht leuk om te vermelden dat het COI slechts 0,17% bedraagt. Hieronder nog een plaatje dat ik heb gemaakt als "Breeding Plans":
Afbeelding

En nu is het dus afwachten. :wachten: Kijken wanneer de juiste uitslag van de progesteron test er is, en een trip te maken naar Frankrijk. Worden spannende weken :help:
Laatst gewijzigd door WendyE op 24 feb 2012 21:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Hayleycopter
Actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Greyhound x Whippet , Swiffer
Aantal honden: 1

Re: Dekplannen Loena, nu loops, spannend!

Ongelezen bericht door Hayleycopter »

\Whippetpupsels zijn leuuuuuk! :cheer: :cheer:
'Dogs are our link to paradise. They don't know evil or jealousy or discontent. To sit with a dog on a hillside on a glorious afternoon is to be back in Eden, where doing nothing was not boring - it was peace.' - Milan Kundera

Groetjes Nen, en een poot van Falera.
Rust zacht mijn allerliefste Hayley..
26-05-2007 - 12-03-2018
ziva/faithe
Actief
Mijn ras(sen): american staffordshire terrier

Ongelezen bericht door ziva/faithe »

spannend ...en wat een mooie honden :I: :I:
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Inge O schreef:ik vind moeder-van-vader-in-spé de mooiste :ok: .

succes binnenkort :ok: .
doe mij maar vader van moeder in spe :I:

en idd, heel veel succes!
WendyE
Vaste gebruiker
Contacteer:

Dank jullie wel voor de leuke reactie's!!!! :E:

Vind het zeer leuk, maar ook zeer spannend!! Kan niet wachten!! Maarja, moet nu geduld hebben, en laat dat nou 1 van mijn moeilijkste punten wezen ;-)
En ik plan graag alles tot de minuut nauwkeurig, en dan gaat nu gewoon niet :boos:
Zennnnnnn.... Hummmmm... ;-)
Pool
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Pool »

Jeetje wat spannend allemaal. Ja en geduld is een schone zaak maar kan me voorstellen dat het heeeeel moeilijk is. Succes met afwachten en zen en met alle leuke dingen die komen gaan.
[img][img] <b>Vóór</b>
Afbeelding
In vrijheid verbonden
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Spannend hoor. Ik kan me zo goed voorstellen hoe ongeduldig je bent. Zit zelf ook te wachten op Floor haar loopsheid en dan wordt ook zij hopelijk gedekt. Maar wachten duurt zo lang.... Hoop dat het allemaal lukt voor je. Vind beide ouders prachtig in ieder geval.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
carine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door carine »

succes :E: :E:
doe mij maar de schoonmoeder van je meisje :wink:
hier wordt ook met ongeduld gewacht op een loopsheid die maar niet wil komen :oeps:
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

Spannend hoor!!
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

:cheer: :cheer: :cheer:

mijn ervaring weet je al :lol1:

en nu al tegen Loena influisteren dat ze in een weekend , overdag moet bevallen he? als ik moet komen om te assisteren vind ik dat wel zo handig :rofl:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
WendyE
Vaste gebruiker
Contacteer:

Vanochtend progesteron 0,2. Vrijdag ochtend weer prikken. Ben benieuwd!
Gaat nog een heel geregel worden, gezien de eigenaar nog te ziek is, en ik dus naar de co-owner zal moeten waar de reu zit. En laat die nou vlakbij Lyon wonen.. (9 uur rijden... Pffff... ;-) )
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

ach wat is nu 9 uur op een mensen leven :wink:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
WendyE
Vaste gebruiker
Contacteer:

Morgen ochtend om 5 uur in de auto stappen! En als het goed is na ongeveer 11 à 12 uur onderweg zijn ga ik de Spirit in het echt ontmoeten! En dan maar hopen dat Loena hem net zo leuk vind als mij ;-)
Barbara1972
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Barbara1972 »

spannend hoor!
Afbeelding
WendyE
Vaste gebruiker
Contacteer:

Zeker spannend! We blijven in ieder geval tot dinsdag, en indien nodig tot woensdag! Ben benieuwd!
Forecastle collies
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door Forecastle collies »

WendyE schreef:Hoi allemaal! :zwaai

Na een jaar bezig te zijn geweest (kennelnaam aanvragen, website bouwen, hart test (tevens harttest van der moeder en vader die ook goed waren!), oog test, reu zoeken) is het nu bijna zo ver!
Loena is vorige week woensdag loops geworden. Ik ga een reu uit Frankrijk gebruiken, en hoop dus met Progestron testen te gaan bepalen wanneer ik in de auto moet stappen! Ga der woensdag (dag 7) en vrijdag (dag 9) laten prikken, en dan maar afwachten wat de waardes zijn! (Ervaringen/ tips zijn zeer gewenst :wink: )
Zal hier het hele gezin even voorstellen:

Mama in spé, Loena (StripPoker's Leather and Lace):
Afbeelding

Moeder van mama in spé, Lulu (Pitlochry's Eagles-Diamond):
Afbeelding

Vader van mama in spé, James (Woodbrook's Ask Me How I Feel):
Afbeelding

Vader in spé, Spirit (Taraly Back In Black):
Afbeelding

Moeder van vader in spé, Spicey (Taraly Too Funky):
Afbeelding

Vader van vader in spé, Mojo (Taraly Stairway To Heaven):

Afbeelding

Daarnaast wellicht leuk om te vermelden dat het COI slechts 0,17% bedraagt. Hieronder nog een plaatje dat ik heb gemaakt als "Breeding Plans":
Afbeelding

En nu is het dus afwachten. :wachten: Kijken wanneer de juiste uitslag van de progesteron test er is, en een trip te maken naar Frankrijk. Worden spannende weken :help:
Prachtige honden
Ik hoop dat er fraaie pups van komen
Progesteron is zeker aan te raden
Wij doen altijd progesteron testen
Wil je 2 dekkingen doen in Frankrijk ?
Is wel aan te raden

Succes
Forecastle collies
WendyE
Vaste gebruiker
Contacteer:

Re: Dekplannen Loena: Gedekt!

Even klein berichtje op de mobiel vanuit het Hotel in Frankrijk!

De liefde tussen Spirit en Loena is gaan bloeien, en er zijn 3 geslaagde dekkingen geweest!! Morgenochtend vertrekken we met Loena weer terug naar Nederland. Morgen of overmorgen uitgebreider verslag!
Panna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Wetterhoun

Ongelezen bericht door Panna »

:cheer: Wat fijn! Nu maar duimen!
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

Fijn! Nu maar duimen voor vruchtbare franse dekkingen ;)
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

:E:
WendyE
Vaste gebruiker
Contacteer:

Dank jullie wel!!!
Ben wel blij als we morgen weer thuis zijn en voorlopig niet meer ver weg moeten...
Afgelopen zondag 900 km heen, woensdag 900 km terug, vandaag 900 km heen en morgen weer 900 km terug....
Hoop dat het allemaal toch wel puppies gaat opleveren ;-) Kan niks anders doen dan hopen momenteel :-)

Zo maar slapen, morgen vroeg op, en na ontbijt Loena in ontvangst nemen en weer richting huis gaan!
carine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door carine »

WendyE schreef:Even klein berichtje op de mobiel vanuit het Hotel in Frankrijk!

De liefde tussen Spirit en Loena is gaan bloeien, en er zijn 3 geslaagde dekkingen geweest!! Morgenochtend vertrekken we met Loena weer terug naar Nederland. Morgen of overmorgen uitgebreider verslag!

super en nu :E: voor gezonde, mooie pups...
ziva/faithe
Actief
Mijn ras(sen): american staffordshire terrier

Ongelezen bericht door ziva/faithe »

spannend ...veel succes :ok:
Afbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Spannend, nu maar duimen voor succes :ok: De vader van moeder, wat een prachtige zachte kleur is dat :I:
WendyE
Vaste gebruiker
Contacteer:

Mochten jullie je vervelen:

Hierbij mijn verslagje van de afgelopen anderhalve week. Want tjonge jonge, wat was dat voor een week!

Het begon met vorige week woensdag. Loena was 7 dagen loops, en dus voor het eerst progesteron geprikt. Deze bleek zeer laag te zijn zoals verwacht, en we hoefde gelukkig dus niet á la minuut in de auto te stappen. Vrijdag opnieuw progesteron laten bepalen, deze was wel iets verhoogd, maar nog niet heel erg, dus wederom konden we thuis blijven. Gelukkig maar, gezien ik zaterdag Examen had, en die eigenlijk niet kon missen. :music:

Samen met mijn vader, moeder, man, en dierenarts in conclaaf gegaan. In theorie zou de progesteron dusdanig moeten stijgen dat maandag/dinsdag de goede dek dagen zouden zijn. Na beraad besloten dat ik zondag vroeg (5 uur :X: ) bij mijn vader in de auto zou stappen met Loena, om de tocht naar Vichy (Frankrijk) te maken, en daar in ieder geval tot dinsdag, met uitloop naar woensdag te blijven.

Dus zondagochtend vertrokken we, om na iets meer dan 900 kilometer in Bellerive sur Allier (net naast Vichy) uit te komen, en daar in het hotel in te checken. De rit was bijzonder goed gegaan, en Loena leek erg op der gemak, ook op de hotelkamer. Maandag ochtend zijn we naar een ruïne genaamd Chateau Montgilbert gegaan, wat erg mooi was om te zien, en mijn vader nog wat mooie plaatjes van Loena heeft geschoten (deze houden jullie van mij te goed!). Verder daar nog wat door de zeer mooie omgeving gereden, en echt genoten! 's Middags hadden we afgesproken met Emmanuel, de mede eigenaar van Spirit. Ondanks dat het tussen ons en Emmanual goed klikte leek de liefde tussen Spirit en Loena toch minder dan verwacht. Gezien liefde zich niet laat dwingen en mijn vader en ik toch nog even in Frankrijk waren hadden we er niet zo'n moeite mee ;)

Om toch zeker te zijn had Emmanuel een dierenarts die zeer kundig is op het gebied van voortplanting gevraagd nog eens progesteron te laten bepalen. Dus dinsdag ochtend kwam Emmanuel ons ophalen met de auto, en zijn we over weggetjes en door dorpjes gereden waar we anders nooooit zouden komen. Gelukkig veilig bij de dierenarts aangekomen, bloed laten afnemen en naar de laboratorium van het ziekenhuis daar gebracht. Vervolgens gingen we bij een vriendin van Emmanuel op bezoek.

Dit bleek Michéle te wezen, van de whippet kennel Chojnacki: http://www.whippets-chojnacki.fr/
WAT een geweldig mens, en wat een heerlijke honden! Ik kwam daar de woonkamer binnen, en het was net of ik in een paradijs verzeild raakte, met 29 whippets!! En allemaal super verzorgd!! Was een echt genoegen om daar tussen te zijn! Tot groot plezier van mijn vader en mij, had Michéle voor ons gekookt, en gingen we met zijn allen aan tafel voor heerlijke kip met sperziebonen. En natuurlijk de gehele tijd mooie, en ook minder fijne verhalen van een groot fokker gehoord. De kennis, wetenschap en levenswijsheid straalde er gewoon van af. Maar het meest verbaasde me de grote passie die er in deze vrouw schuil ging. Echt een ervaring om nooit meer te vergeten!

's Middags kregen we de uitslag van de progesteron test. En zoals Loena en Spirit ons eigenlijk al duidelijk maakte, was de progesteron niet zo hard gestegen als dat we verwacht hadden. Volgens de dierenarts zou de beste dekdatum vrijdag en zaterdag zijn. Maar mijn vader moest donderdag weer aan het werk! Toen hebben we besloten Loena in de vertrouwde handen van Emmanuel te laten, en woensdagochtend zonder hond terug te keren naar Nederland. Het was wel even slikken, want tja, dit was niet zoals ik het voor ogen had, of zoals ik gepland had.

Woensdag dus weer de gehele dag in de auto, om die 900 kilometers af te leggen. Gelukkig kan ik het erg goed vinden met mijn vader, en was het alsnog een leuke reis. Woensdag kreeg ik te horen dat Loena het super deed bij Emmanuel, en dat ze al samen tussen zijn whippets op de bank lag. Dat was een geruststellende gedachte. Donderdag kreeg ik het een klein beetje benauwd, want ondanks dat het super ging met Loena bij Emmanuel, was er nog weinig romantiek tussen Spirit en Loena te vinden.

Vrijdagochtend had ik een afspraak bij het AMC staan bij de KNO afdeling voor het plaatsen van een buisje in mijn linkeroor. Gezien we nogal vroeg weg gingen hadden we tijd over, en konden we nog een ontbijtje bij de Ikea mee pakken. Tijdens het ontbijtje zullen er mensen zijn geweest die dachten dat ik gek geworden was, want na het lezen van een berichtje stond ik zo ongeveer te dansen in de Ikea! Want jahoor, ik kreeg het berichtje dat Loena voor het eerst gedekt was door Spirit :cheer: Helemaal blij, en stiekem ook wel ontzettend opgelucht. Dus met een brede glimlach liep ik het AMC in, om er met een fiks mindere uit te lopen :music: Voor het plaatsen van een buisje krijg je een lokale verdoving in je gehoorgang (2 injecties). En ik had de pech dat die verdoving verder door was geslagen, en mijn evenwichtsorgaan bij mijn linkeroor dus verdoofd was! :help: En ja hoor, wat krijg je dan, je wordt ontzettend maar dan ook ontzettend draaierig. Je mist dan zeg maar gewoon de helft van je evenwicht, en je hebt voortdurend het idee dat je omvalt. Ik baalde extra, want ik zou samen met mijn man zaterdag Loena weer op gaan halen. 's Middags, liggend op de bank toch nog even voor de zekerheid de AMC gebeld, en in theorie zou het de volgende ochtend over moeten zijn, als de verdoving uit gewerkt is. Dus er was weer wat hoop.

Gisterochtend dus de wekker optijd gezet, en alles wel alvast geregeld, zodat als het beter ging we naar Frankrijk konden. En gelukkig, ik stond op en voelde me weer voor 80% de oude. Dus kinderen bij mijn moeder gezet, Frankrijk laten weten dat we kwamen, hotel geboekt en gaan rijden. Weer "even" die 900 km. Gezien we opzich de hele dag de tijd hadden, zijn mijn man en ik dit keer binnen door gereden, en dus niet over de tol wegen. Kost ongeveer 1,5 uur extra, maar wel erg leuke weggetjes (en minder leuke weggetjes die mijn man dan weer wel heel leuk vond :music: ). Weer veilig in Bellerive sur Allier aangekomen, en ons hotel opgezocht. Vanochtend om 9 uur met Emmanuel afgesproken, en hij was super optijd. Hij had Spirit ook mee, zodat mijn man die ook kon zien. Na het regelen van het papier en de laatste "liefdeshandeling" :music: weer huiswaarts gekeerd, en dit keer maar wel weer over de tolwegen. Terugreis was Loena ook zeer relax, en heeft eigenlijk de gehele rit geslapen. Ze ligt nu weer heerlijk op de plekkie op de bank, samen met der moeder zij aan zij te slapen. Ik denk niet dat ze doorheeft hoeveel moeite we gedaan hebben, en hoe graag we hopen dat ze nu bezig is met wat moois te bakken. :bow Over 25 dagen laat ik een echo maken, en weten we iets meer. ;)

Dus.... We zijn anderhalve week verder, 3.600 kilometer gereden en 4 dagen in de auto doorgebracht. En wat ben ik blij met de mensen om mijn heen, waardoor dit allemaal mogelijk is! Want zonder mijn man en vader om te rijden, en zonder mijn moeder om op de kinderen te passen, was dit allemaal niet mogelijk geweest. Ik ben ze dan ook alle zeer dankbaar, en besef me des te meer wat ik heb.
lunayvita
Actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door lunayvita »

Net zo'n lieverd van een man zoals ik heb. Even voor een dekking naar Budapest rijden!

Onze honden zijn dan bijna gelijk uitgeteld.

Succes!!!!
Afbeelding
WendyE
Vaste gebruiker
Contacteer:

lunayvita schreef:Net zo'n lieverd van een man zoals ik heb. Even voor een dekking naar Budapest rijden!

Onze honden zijn dan bijna gelijk uitgeteld.

Succes!!!!
Zijn de momenten dat we ze weer extra waarderen hé! ;-)
Ga jij ook nog een echo laten doen? Wel leuk, dadelijk samen puppies hopelijk ;-)
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

leuk verslag ! ik duim met jullie mee, dat ze opgenomen heeft :E:
Annemarie Rouw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippets
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Annemarie Rouw »

Mooi verslag, Wendy, van een bewogen week.
WendyE
Vaste gebruiker
Contacteer:

Bedankt voor de leuke reactie's!! :ok:

Heb helaas geen foto's van de woonkamer vol met honden, maar het was daadwerkelijk een geweldige beleving. 29 Whippets, 2 Poitevin, 1 lab en nog 2 "onbekend". Allemaal even vriendelijk en 0,0 agressie onderling. En dat terwijl er toch meerdere volle reuen waren! Ontzettend netjes en schoon ook alles. De woonkamer stond vol met banken en stoelen met kleedjes met in het midden een houtkachel. Ze vertelde dat ze zelfs mee naar boven gingen als ze naar bed gaat! De honden konden vanuit huis, heerlijk in een omheinde tuin, wat bijna meer weg had van een parkje ;-)

Hoop dat al het duimen gaat werken!!
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”