Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aanlijngebieden omgeving Assen, Beilen

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Brigitte
Zeer actief

Aanlijngebieden omgeving Assen, Beilen

Ongelezen bericht door Brigitte »

In April gaan wij een week naar het Witte huisje :cheer: Het Witte Huisje ligt op drie kilometer afstand van het dorpje Hijken en één kilometer van Oranje. Grotere plaatsen in de omgeving zijn Smilde, Assen en Beilen. Wij gaan speciaal naar dit huisje omdat Bunker ook mee gaat. En nu ben ik op zoek naar wande//natuurgebieden in die omgeving waar honden aangelijnd moeten zijn weet iemand hier mss een mooi gebied wat we zouden kunnen bezoeken?
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Re: Aanlijngebieden omgeving Assen, Beilen

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Leuk voor jullie! Balloërveld vind ik erg leuk en is overzichtelijk. En eigenlijk, bijna overal. Er zijn maar heel weinig plekken waar de honden nog los mogen lopen. :ugh:
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Brigitte
Zeer actief

-Gaby- schreef:Leuk voor jullie! Balloërveld vind ik erg leuk en is overzichtelijk. En eigenlijk, bijna overal. Er zijn maar heel weinig plekken waar de honden nog los mogen lopen. :ugh:
Dank je wel, ik schrijf het meteen erbij en dan ga ik even kijken :ok: Elektra en Tank zouden wel los kunnen maar die moeten dus ook een week aan de lijn blijven :mrgreen: gelukkig zijn ze dat ook wel gewend en vinden ze het niet erg en zo wel hebben ze pech :F:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

-Gaby- schreef:Leuk voor jullie! Balloërveld vind ik erg leuk en is overzichtelijk. En eigenlijk, bijna overal. Er zijn maar heel weinig plekken waar de honden nog los mogen lopen. :ugh:
In Drenthe :denken: daar gaan wij juist vaak heen op vakantie om er lekker te lopen met de honden.

Bij Diever weet ik een aanlijngebied maar verder is het best wel rustig om te lopen daar hoor Brigitte.
Zeker als je de drukkere tijden wat mijd is het heel goed mogelijk om er te lopen zonder iets of iemand tegen te komen.

Veel plezier overigens Het witte huisje is enig :ok:
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Biet »

Kom daar vrij veel in die buurt (Drents-Friese woud en omgeving), de meeste gebieden zijn aanlijngebieden. In het hoogseizoen wordt daar ook echt op gecontroleerd; in de tijd dat jij er bent zal dat minder zijn en de kans dat honden los lopen groter (incl. die van mij). De kans echter dat je iemand tegen komt, zeker doordeweek, is echter klein, dus veel plezier.
Wiel
rickterveen
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door rickterveen »

Achter Oranje en Hijken ligt een heidegebied.
Bij kamp westerbork kan je ook komen met de hond, leuke route en zeker aanlijnen.
Daarnaast heb je Terhorsterzand bij Beilen, en het Dwingelerveld iets voorbij beilen.
ook bij de VAM kan je leuk lopen en je steekt nog wat op over afvalverwerking.

Dus mocht je hier nog niet geweest zijn, uitjes met de hond zijn VAM in Wijster en Kamp westerbork.
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

tineke schreef:
In Drenthe :denken: daar gaan wij juist vaak heen op vakantie om er lekker te lopen met de honden.

Bij Diever weet ik een aanlijngebied maar verder is het best wel rustig om te lopen daar hoor Brigitte.
Zeker als je de drukkere tijden wat mijd is het heel goed mogelijk om er te lopen zonder iets of iemand tegen te komen.

Veel plezier overigens Het witte huisje is enig :ok:
Ja, ik kom uit Zuidlaren (kop van Drenthe) en je mag tegenwoordig maar op heel weinig plekken lopen met een loslopende hond... :ugh: Eerder mocht de hond in Gieten ook overal los, maar die regels gaan ook veranderen of zijn al veranderd. En ze controleren inderdaad. Plekken waar je een uur of twee in de natuur kunt lopen met een loslopende hond vind ik schaars.

Edit: Balloërveld is echt heel mooi trouwens voor een aanlijnwandeling, zal ik zeker doen! Loopt ook een prachtige schaapskudde!
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Balloërveld is inderdaad prachtig!
Er lopen alleen wel loslopende honden, maar het is wel overzichterlijk! :ok:
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Dank jullie wel, ik schrijf alle locatie's op :ok: en ik heb een hele lieflijke stem als het op loslopende honden aan komt :engel:
TRB-culture
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Friese Stabij
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door TRB-culture »

Wel iets verder van jullie huisje dan de al genoemde plekken, maar ook erg leuk:
- Strubben/Kniphorstbos bij Schipborg
- Boswachterij Anloo
En bij de Drentse Aa bij oa Schipborg is het ook erg mooi.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”