Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Skeeleren?

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

mixy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder

Skeeleren?

Ongelezen bericht door mixy »

Fay vind het erg leuk om hard te lopen, maar als we eens met haar met een bal spelen dan rent ze er wel achter aan, pakt hem een aantal keer en brengt hem dan wel terug, maar dat doet ze 3 keer en dan heeft ze er genoeg van.
Als ik ga hardlopen dan vind ze het wel altijd leuk om mee te rennen, maar ik vind zelf hardlopen niet leuk. Dus ik dacht eraan om met haar te gaan skeeleren, maar kan dat al met 9 (bijna 10) maanden? Wil ik wel rustig opbouwen natuurlijk (aangezien ik zelf ook een conditie van 0,0 heb), maar kunnen we daar nu al mee beginnen?
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Re: Skeeleren?

Ongelezen bericht door kiki78 »

Ik ben met Dieber met 10 maanden begonnen naast de step, wel heel rustig opgebouwd dus eerst lopen met de step in de hand daarna op de step maar nog steeds heel langzaam. En zo heel rustig opgebouwd naar 20 minuten naast de step toen ze 1 jaar was.
Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Rechtlijnige bewegingen zijn beter dan achter een bal aan rennen dus ja je kunt er best mee beginnen. Denk dat fietsen/steppen/skeeleren betere bewegingen zijn dan menig spel met een andere hond. Zolang je het maar wel aanpast aan de leeftijd. Dus geen uur gaan fietsen ineens met een hond van 6 mnd. Maar met een 6mnd oude hond kun je best langzaam aan leren naast de fiets te lopen.

Zazoe vind het skeeleren ook leuk:
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Het kan in principe prima, alhoewel ik eerder voor fietsen zo kiezen, maar dat komt omdat ik bang zou zijn dat de honden mij omver zouden trekken (en dat doen ze ook als, dat is zeker) en dan zit ik op mijn fiets toch beter, want dan kan ik nog afstappen, op mijn skeelers zou ik gewoon op de grond belanden, want ik stap niet zo makkelijk naast me skeelers haha
Afbeelding
Noeska
Actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Noeska »

Ik zou ook eerder even voor step of fiets (maar eerder nog voor een step) kiezen eigenlijk. Vind een hond van 10 maanden nog zo onbetrouwbaar en dan ben je wel kwetsbaar op skeelers. Maar w.b.t. rennen....ja rustig opbouwen, kan prima hoor. Mits rustig ook echt rustig is en je niet fanatiek typ bent die toch vergeet wat ook al weer rustig was :mrgreen:
Rexyboy
Actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Rexyboy »

Ik zou het een beetje gevaarlijk vinden om met zo'n jong pupje te gaan skeeleren...
de onze is 7 maanden en die heeft al behoorlijk wat kracht.. hij loopt redelijk goed aan de les en met mn man gaat hij regelmatig hardlopen...
dat gaat prima... maar soms als hij een andere hond ziet.. of een blaadje dat in de lucht vliegt.. dan wil hij er zooo graag naartoe dat hij me op skeelers omver zou trekken denk ik
Wees niet te lang boos op mij en sluit mij niet op voor straf,
jij hebt je werk en je vrienden... en ik? Ik heb alleen jou...

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
xAmberx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar

Ongelezen bericht door xAmberx »

Sanne!! schreef: Zazoe vind het skeeleren ook leuk:
Wat een plezier heeft hij :D

Ik wil met Sofie gaan rolschaatsen, maar tot nu toe hebben we het netjes naast lopen nog niet altijd even goed onder de knie, daar werken we eerst aan, ook met hele kleine stukjes hardlopen om aan een wat sneller tempo te wennen. Sofie volgende bijna 8 maanden, en denk dat als het rustig opgebouwd wordt, het prima kan.
Ellen!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ellen! »

Ik skeeler ook met Bantu (als het wat warmer is) en dat gaat heel goed. Ben met haar begonnen te fietsen toen ze 6 maanden was, langzaam opbouwen inderdaad, en na een tijd fietste ik 's ochtends zo'n 2/3 km met haar. Vond ze heerlijk.
En daarna met skeeleren verder gegaan, omdat ik fietsen niet altijd leuk vind :roll: Ik gebruik een koordslip, zodat ze niet zo achterlijk trekt als ze een kat ziet o.i.d.
Groetjes Ellen & Bantu

AfbeeldingAfbeelding

www.mijnroedel.nl - Over mij, mijn saarloos en meer...
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”