Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke riem gebruiken jullie?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Zilla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier
Aantal honden: 2

Re: Welke riem gebruiken jullie?

Ongelezen bericht door Zilla »

Zilla aan de politielijn en Luke aan de flex.
Afbeelding
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

Ik gebruik voor Bumba altijd een politielijn en op training een jachtlijn.
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik ben ook niet zo'n fan van zo'n flexlijn. Een pup gooi ik ook al vrij snel los waar dat kan.
Alleen toen Indy pup was heeft ze wel een aantal maanden aan de flex gezeten. Er lag toen een meter sneeuw en veel ijs op sloten. Durfde haar toen niet los te laten. Toen was de flex een uitkomst!
Verder lopen ze aan een korte lijn en gaan los waar het kan. (laat Mike alleen los als Leon erbij is, die hou ik zelf altijd aan een korte riem)
patricia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door patricia »

5m flexi.
het valt mij ook op dat veel mensen de rem op de flexi niet gebruiken, als ik een andere hond zie aankomen dan zet ik ze kort op de rem maar de meeste mensem laten hun hond met de volle lengte op je hond afstormen.
Groetjes Patries
Afbeelding
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

kimmeke schreef:Hier is het afhankelijk van waar we gaan de flexi of een politielijn (als het enkel door het dorp is). Vind wel dat je met de flexi moet kunnen werken en dat je hond daardoor niet moet luisteren. Mijn hond kan niet los en heeft dus max 8m 'vrijheid' aan die flexi. Maar wat wel zo handig is voor zowel jezelf, de hond als andere mensen/dieren is dat je hond aan die flexi wel enigzins luistert. Dan moet je bv niet aan dat ding gaan trekken om je hond terug te krijgen als er een andere hond aan komt. Veel mensen denken er zo niet over, maar ik vind dat dit wel iets is waar je rekening mee moet houden als je voor een flexi kiest. Eenmaal je ermee kunt werken, is het echt ideaal :ok:

helemaal mee eens.
hier lopen ze ook aan de flex omdat ze in de straat nou eenmaal niet los mogen. :U:
maar ondanks de flex praat ik gewoon tegen ze en moeten ze ook gewoon luisteren.
zodra het kan mogen ze los en als er een hond komt gaan ze kort.
ik fiets zelfs met een tuig en een flex.
nog nooit geen problemen mee gehad.
maar je moet wel vooruit denken en opletten.
maar geld altijd?
macho-hayley
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herders
Contacteer:

Ongelezen bericht door macho-hayley »

mijn honden kennen zowel het commando walk...als het commando volg. Walk is lopen zonder te trekken en dus zonder druk op de riem en dan maakt het niet uit of die riem 1 of 10 meter lang is, en het commando volg als in de G&G oefening.
Ik heb juist dat onderscheid gemaakt omdat ik het commando volg als een leuke oefening wil houden en dat moet dan 'perfect' gaan, en ze hoeven van mij dus niet als ik een uur aangelijnd ga wandelen voortdurend in die houding te lopen met volledige aandacht maar mogen daarentegen ook niet als een gek in die riem gaan hangen.
Als je het zo traint is er niks mis met een flex of een lange lijn. En hoeven ze dus ook niet te leren dat ze mogen trekken door de flex.
Afbeelding
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

Het meeste nylon lijn en halsband...ik heb ook jachtlijntjes voor even snel en dan los, en ook twee flexi's die gebruik uk alleen in combi met tuigjes ( ze mogen dan trekken) en in gebieden waar ze niet los kunnen
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Zarah liep aan de flex, en Shendor loopt aan een politielijn.
In het bos loopt hij aan een longeerlijn. Gaat prima!
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Minna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder, mechelse herder, hollandse smoushond
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Minna »

Hier zo veel mogelijk los. Verder mogen ze trekken aan de lijn als ik geen commando heb gegeven voor netjes meelopen.
Hoopje die nooit los loopt loopt dus in de dorp zelf in korte lijn, waar meer ruimte is met een flex. Haar heb ik wel geleerd om niet te trekken omdat zij vaak aan de lijn zit.
Abby loopt nog in het bos met een lange lijn achter haar aan, mocht zij een wegloopidee krijgen dan mag Chic de lijn pakken en haar terugbrengen. :mrgreen:
En in stad moeten ze uiteraard aan een gewone korte lijn (nylon of leer halsband met gewone riem), en op de wedstrijden ook. Maarja de meesten van onze honden hebben 1 of 2 keer per week even een dat ze aangelijnd zijn. Daarom ben ik dus erg lui met "wandelen zonder trekken" aanleren. :mrgreen:
Aan de andere kant we hebben wel een hele verzameling mooie halsbandjes en riempjes... :oeps:
Kimberley&Baco
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Kimberley&Baco »

Ik gebruik een leren riem van ongeveer twee meter. Baco heeft een halsband die voor de helft een slipketting is en voor de helft een gewone leren band. Hij trekt niet echt aan de riem, dus een slipketting vonden we niet nodig, maar soms heeft hij wat meer effect nodig dan een gewone halsband. Vandaar deze band. Ik wil hem binnenkort los leren volgen en daarvoor ga ik denk ik een lange lijn gebruiken. Hij kan wel gewoon loslopen, maar hij is gewend om dan zijn eigen gang te gaan, dus dit lijkt me wel een handig hulpmiddel.
Ik heb niks tegen een flexlijn, maar wel tegen sommige mensen die er gebruik van maken. Die lopen 10 m achter hun hond en het zijn meestal de hondjes die lopen te keffen naar mijn hond, terwijl ik een 'valse herder' heb (als hij terug zou blaffen)
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”