Valerie schreef:Nakisha schreef:Nee, ik heb een wandelstok (omdat ik inderdaad beperkt ben). Maar dat is ook effectief.

Wat wil jij dan doen tegen een Stafford als 'ie jou hond aanvliegt? Schoppen/slaan/rukken helpt doorgaans niet en je bent alleen, want de bazin in kwestie was 'm kwijt.
Met een mes op een hond insteken is extreem... maar het feit dat hij maar liefst 9 keer is gestoken doet OOK vermoeden dat de hond in kwestie na de eerste steek kennelijk nog niet opgaf?
Of het doet vermoeden dat die vent gewoon gestoord is?
Ik kan gewoon 2 vechtende staffords uit elkaar halen hoor, en dat nog zonder messen ook. In mijn eentje. En ik ben echt geen superwoman.
Leuk voor je, ik ben niet lichamelijk in staat om een stafford van mijn franse bulletje af te plukken en gezien het feit dat staffords toch wel vaker andere honden hebben doodgebeten ben ik niet de enige kennelijk....

Daarnaast, dood of niet, wens ik niet dat mijn hond word aangevallen. Niet door welk ras dan ook. En de eigenaresse van deze stafford zit daar kennelijk niet zo mee, dat ze zich met uitgestreken smoel laten filmen over haar arme kindje die zo bruut is aangevallen.... Kennelijk is het feit dat zij haar hond aan haar aandacht liet ontsnappen en het dier een andere hond aanviel een detail.
WEES er verdomme voor je hond. Dan was dit niet gebeurd, denk ik dan.
En je kan nog zo gestoord zijn, om negen keer op een hond (die niet van jou is en dus niet in blind vertrouwen afwacht) in te steken als die hond je probeert te ontwijken moet je behoorlijk snel zijn. Ik ben bang dat hij die kans alleen kreeg omdat de hond in kwestie zijn tanden gezet had in zijn hond.... Want de meeste mensen zijn niet snel genoeg een hond te raken als die hond dat niet wil.
Ik praat de actie van deze meneer niet goed, laten we dat even voorop stellen. Het is extreem. Maar ik begrijp zéker wel dat je je hond wilt beschermen als die word aangevallen. En dat de hond zo extreem gewond is doet gewoon vermoeden dat het dier niet opgaf ook...