Veel informatie en ervaringen uit Nederland kan ik op het web niet vinden.
Zijn er hier mensen met een Norfolk of mensen die er een kennen?
Ik wil alles weten!
Losloop ervaringen, hond met hond ervaringen, gezellige drukkigheid (of hysterie
Moderator: moderatorteam
Nou, ik daar zou ik niet direct op rekenenanenlars schreef:Bedankt. Ik kan niet wachten tot het zover is!
Ja, die jachtneiging idd... dat wordt trainen. Ik heb dit ras uitgekozen o.a. om hun enthousiasme en blijheid.
Ik vind het zo leuk dat ze zo vrolijk zijn en altijd in voor actie. Ik moet alleen nog een actieplan bedenken om te zorgen dat 'ie niet overdreven, hyper druk wordt. haha.
Ik lees bij de weinige sites waar wat info staat dat de Norfolk de mildste van alle "ik ben een kleine terrier dus ik heb een grote bek" terriers is. Maar ja, of dit echt zo is...
We willen het liefst een teefje, als we kunnen kiezen. Teefjes hebben dit over het algemeen het minder toch?

Flevo Bordertje schreef: Als je met een grote bek bedoelt dat ze naar andere honden wel eens pittig kunnen zijn, dan zie ik dat wel weer terug bij mijn reu. Die kan inderdaad denken dat hij minstens zo groot en sterk is als pak ´m beet een boxerreuHem lijn ik dus aan als ik onbekende honden nader. Mijn teefje kan heel leuk omgaan met alle honden, maar pittig is ze zeker wel hoor, ook zij speelt zij graag het baasje
met een teefje heb je minder risico op nare ontmoetingen onderweg. een reutje roept weleens agressie op bij andere reutjes, ook al is hij zelf nog zo lief.anenlars schreef: Ja, naar andere honden toe bedoel ik idd. Pittig is prima maar de oorlog verklaren naar elke andere hond zou wel erg jammer zijn.
O, dat duurt nog heel lang, ik kan me je ongeduld levendig voorstellenanenlars schreef:Flevo Bordertje schreef: Als je met een grote bek bedoelt dat ze naar andere honden wel eens pittig kunnen zijn, dan zie ik dat wel weer terug bij mijn reu. Die kan inderdaad denken dat hij minstens zo groot en sterk is als pak ´m beet een boxerreuHem lijn ik dus aan als ik onbekende honden nader. Mijn teefje kan heel leuk omgaan met alle honden, maar pittig is ze zeker wel hoor, ook zij speelt zij graag het baasje
Ja, naar andere honden toe bedoel ik idd. Pittig is prima maar de oorlog verklaren naar elke andere hond zou wel erg jammer zijn.
Ik sta op de wachtlijst bij Kennel of Bramphton uit Delft.
Foto's gaat nog wel ff duren... pas rond september zal ik (ooh wat duurt dat nog lang) een pupje hebben.
Ik heb nooit met hem gesport,gooien met de bal,zoekspelletje buiten,dat soort dingen wel maar geen clubgebeuren.anenlars schreef:@ EefjeenHuig.
Doe je ook een vorm van sport met hem? Hoeveel beweging heeft die van jou ong. nodig?
Ik zelf zou wel graag willen frisbeeen met die van mij.
Alleen voordat dat mag is het september 2013![]()
Pff, als ik iets wil, wil ik het altijd nu en gelijk.. Ik ben zo jaloers op metsen met geduld!
haha met sommige dingen ga je daar nog van terug komen,geloof me.anenlars schreef:Ik ben ook zo benieuwd!!
ach, een terriër pas wel bij mij, ik ben ook zeer koppig en eigenwijs. Ik ga er van uit dat ik koppiger ben dan hem.