Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

voor de japanners... ;)

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

shibashira
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 x Shiba & 1 x Akita
Aantal honden: 4
Contacteer:

voor de japanners... ;)

Ongelezen bericht door shibashira »

Beste liefhebbers van de Japanse rashonden,

Ons lijkt het een leuk idee, nu de nieuwe rashondenvereniging ‘Nippon Inu’ wordt opgericht, om zowel voor leden, als niet leden een activiteit te organiseren. Als doel om elkaar wat beter te leren kennen. Wat is nu leuker dan dit te doen tijdens een wandeling met onze viervoeters. Hoe meer zielen hoe meer vreugd, dus wie hebben er allemaal zin om mee te gaan wandelen?

De wandeling zal plaatsvinden op 12 februari 2012 bij de Lange Duinen te Soest. De Lange Duinen is een groot losloopgebied met zandverstuiving, heide en bos. Echt geweldig leuk voor de hondjes en dus ook voor ons. De wandeling neemt, inclusief de pauzes onderweg, zo’n 2 uur in beslag. U kunt er zelf voor kiezen om uw hond(en) los of aangelijnd te laten lopen.
De Lange Duinen is centraal gelegen zodat het voor een ieder goed bereikbaar is. Ook mensen zonder auto kunnen er gemakkelijk met de trein komen. Het station is nabij. We hopen dan ook op velen die met ons mee gaan wandelen.
We verzamelen om 13.00 bij Kiosk De Lange Duinen, Foekenlaan 25, 3768 BJ, Soest. Deze is voorzien van een grote parkeerplaats. We vertrekken van daar uit om 13.15.
Onderweg zullen wij zorgen voor iets te drinken voor de baasjes. Zorgt u zelf voor de honden? Na afloop bestaat er een mogelijkheid om bij de kiosk wat te gaan drinken, echter dit zal buiten op het terras moeten.
Mee wandelen?

Laat het ons even weten. Mailadres: sandraolthof@hotmail.com

Wij hopen er op dat we veel japanners bij elkaar zullen krijgen en er een gezellige middag van te maken. Hopelijk tot dan.

Groetjes Noesse Burgwal en Sandra Olthof

Note:
Indien het door de weersomstandigheden niet mogelijk is de wandeling op 12 februari te laten plaatsvinden, dan hebben wij als uitwijkdatum 26 februari 2012.

Afbeelding

Afbeelding
Sandra & Shira, Taro, Nikki, Kaya
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Re: voor de japanners... ;)

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ben je met een niet jap ook welkom?
Supernova
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Supernova »

Ik had hem ook al op fb gezien. Maar ik begrijp de keuze voor een losloopgebied niet echt.
Er zullen mensen zijn die hun Akita prima sociaal vinden en lekker losgooien, terwijl hondjelief misschien toch niet zo sociaal is :schrik:
Ook leuk voor andere mensen die daar met hun hond gaan wandelen :oeps: Misschien gaat het allemaal wel helemaal prima hoor, maar ik zie dat eerlijk gezegd niet zo gebeuren.
Wij gaan dus niet mee :wink:
shibashira
Zeer actief
Contacteer:

In principe was het de bedoeling dat we gaan wandelen met de japanse rassen. Sorry voor het discrimineren

@ denise, jammer dat je daardoor niet komt. Snap je keuze, maar denk dat het los laten lopen nog wel mee zal vallen. Heb eerder een wandeling georganiseerd voor de japanse rassen en daar was de keuze ook vrij. Vrijwel iedereen liet de honden aangelijnd en er hebben geen onenigheden plaatsgevonden. De paar hondjes die los liepen waren Shibeltjes. Ben onlangs in Soest geweest en het is er echt prachtig wandelen.
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

shibashira schreef:In principe was het de bedoeling dat we gaan wandelen met de japanse rassen. Sorry voor het discrimineren

@ denise, jammer dat je daardoor niet komt. Snap je keuze, maar denk dat het los laten lopen nog wel mee zal vallen. Heb eerder een wandeling georganiseerd voor de japanse rassen en daar was de keuze ook vrij. Vrijwel iedereen liet de honden aangelijnd en er hebben geen onenigheden plaatsgevonden. De paar hondjes die los liepen waren Shibeltjes. Ben onlangs in Soest geweest en het is er echt prachtig wandelen.
Dat is fijn, ik hoop dat het dit jaar ook goed gaat :D Soest is inderdaad heel erg mooi :ok:
Maar ik ga het toch niet riskeren, Kenzo is ook geen schatje dus ligt ook aan hem hoor. Jullie heel veel plezier in ieder geval :cheer:
shibashira
Zeer actief
Contacteer:

Denise. schreef:
shibashira schreef:In principe was het de bedoeling dat we gaan wandelen met de japanse rassen. Sorry voor het discrimineren

Dat is fijn, ik hoop dat het dit jaar ook goed gaat :D Soest is inderdaad heel erg mooi :ok:
Maar ik ga het toch niet riskeren, Kenzo is ook geen schatje dus ligt ook aan hem hoor. Jullie heel veel plezier in ieder geval :cheer:
Snap je keuze. Moet leuk blijven voor baas en hond.
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Ik denk dat er met name grotere, fellere rassen gaan komen. Vermoed niet dat ik dan echt lekker loop met Tsuki.
Wel een leuk idee zeg, ben benieuwd of er nog Chins gaan komen!
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Het zou wat zijn als we met z'n alle in de sneeuw gaan lopen :mrgreen:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Mit schreef:Ik denk dat er met name grotere, fellere rassen gaan komen. Vermoed niet dat ik dan echt lekker loop met Tsuki.
Wel een leuk idee zeg, ben benieuwd of er nog Chins gaan komen!
Ik denk het niet want het is geen wandeling voor gezelschapshondjes.. Alleen voor de beide Akita's en Shiba's
Aiko 09
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita inu

Ongelezen bericht door Aiko 09 »

Jaaa ik ga mee met fuzzybear!
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1