Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zijn jullie rasvast?
Moderator: moderatorteam
- spijkerhond
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Re: Zijn jullie rasvast?
Ja en nee; mijn aussie een heerlijke hond maar ik neem er zeker niet weer 1 als ik niet meer 2 a 3 keer in de week kan trainen. Op jachthonden val ik ook wel, maar die vallen ook vaak in het type (middel)grote halflangharige hond met vriendelijke uitstraling waar ik op val.
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Aantal honden: 1
nee niet echt rasvast. Wel typevast; ik blijf rasgroep 5 leuk vinden. Dat past ook gewoon bij mij
Maar dat zegt ook niet alles; ik vind sommige kruisingen ook erg leuk. En ik begin windhonden steeds leuker te vinden
Maar dat zegt ook niet alles; ik vind sommige kruisingen ook erg leuk. En ik begin windhonden steeds leuker te vinden

- xAmberx
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar
Ik houd het denk ik wel bij herders, maar dat kunnen allerlei soorten zijn en hoeft ook niet met stamboom.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik wil nu een terrier
Laagbenig en Black and Tan. Gelukkig staat MP er vol mee want die dingen zijn in de mode en de meeste mensen doen ze weer weg nadat de kinderen kwamen of om andere redenen.
Zoiets:

Zoiets:
-
Lillith
- Zeer actief
Ik ben van de haarballen en dan de herderachtigen en de gezelschapshondjes

- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
- Aantal honden: 3
Niet echt ras-vast, maar ik val wel op een type: ruwharig met snor en baard. Kan net zo goed een leuke stoer ogende kruising zijn wat mij betreft
Toch vind ik allerlei rassen ook leuk of mooi of fascinerend... ik kan niet kiezen. Mijn volgende hond, als Boyke er niet meer is, wordt een hond die we gaan kiezen op eigenschappen en niet op uiterlijk. ik zou best eens een hond willen hebben die veel minder jachtlust heeft 
-
laeken
- Zeer actief
Deze pup links vind ik om op te vreten. Gister was het nog een Cairn x border overigens......
http://link.marktplaats.nl/528602767
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat let je? 
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Al mijn hele leven tussen de Duitse Herders maar mijn volgende hond zou zomaar een ander ras kunnen zijn. Ben dus niet meer vreselijk rasvast
-
laeken
- Zeer actief
Werk, geen pup willen en nog veel meerfes/lou schreef:Wat let je?
Heel misschien wel een Ierse terrier overigens. Dat is dan wel een ras maargoed, ze zijn verdomde leuk in de omgang en om te zien.
-
Mojuan
- Zeer actief
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Wel rotzakjes naar andere honden, maar dat ze leuk zijnlaeken schreef:Werk, geen pup willen en nog veel meerfes/lou schreef:Wat let je?Over een paar maanden komt er een volwassen reutje als ik niet meer in Nijmegen werk 4 dagen in de week
![]()
Heel misschien wel een Ierse terrier overigens. Dat is dan wel een ras maargoed, ze zijn verdomde leuk in de omgang en om te zien.
Ik zou dan voor een Kerry Blue gaan, die vind ik geweldig!!
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Groepen 7, 8 en 9, en dan wel selectief.
Ik ben vooral fan van de waterhonden en de bichonachtigen.
Ik ben vooral fan van de waterhonden en de bichonachtigen.
-
Loraine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier
Hebben nu onze 2 bouvier, totaal anders dan de 1e. Deze is stamboomloos, maar nooit ziek. Onze 1e had stamboom, maar was altijd ziek. Maagproblemen. Rodan is nu 3 jaar, nog nooit ziek geweest. Dat is al een verademing voor ons.
Hij heeft ook het echte bouvierkarakter, waar ze om bekend staan.
Indien er ooit nog een hond zou komen, geen bouvier meer. Heb de kracht niet meer in mijn lichaam. Rodan is me nu al te sterk geworden. Dit was voorheen niet zo erg (wel zijn sterkte) maar door ziekte en medicijnen heb ik moeten inleveren.
Zou dan ook een teefje nemen. Vinden zelf de Laekense herder prachtig. Moet me daar ooit in toekomst in verdiepen. Is het nu nog te ver voor.
Hij heeft ook het echte bouvierkarakter, waar ze om bekend staan.
Indien er ooit nog een hond zou komen, geen bouvier meer. Heb de kracht niet meer in mijn lichaam. Rodan is me nu al te sterk geworden. Dit was voorheen niet zo erg (wel zijn sterkte) maar door ziekte en medicijnen heb ik moeten inleveren.
Zou dan ook een teefje nemen. Vinden zelf de Laekense herder prachtig. Moet me daar ooit in toekomst in verdiepen. Is het nu nog te ver voor.
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Ik zie er geen zuivere border terriers in, maar leuk zijn ze wellaeken schreef:Deze pup links vind ik om op te vreten. Gister was het nog een Cairn x border overigens......![]()
![]()
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Die gaan ook enig met Laekense samen, kijk maar:Flevo Bordertje schreef: Wat vind je dan van Irish Soft Coated Wheatens? Ook errug leuk

-
laeken
- Zeer actief
Ik heb juist begrepen dat de Ierse wel meevallen. De honden die ik gezien heb zijn allemaal wel hondsociaal. Ik zit niet te wachten op een knokker.fes/lou schreef:Wel rotzakjes naar andere honden, maar dat ze leuk zijnlaeken schreef:Werk, geen pup willen en nog veel meerfes/lou schreef:Wat let je?Over een paar maanden komt er een volwassen reutje als ik niet meer in Nijmegen werk 4 dagen in de week
![]()
Ik zou dan voor een Kerry Blue gaan, die vind ik geweldig!!
Soft coaten wheatens vind ik niet zo leuk. Ik vind de vacht niet zo leuk en ik vind ze op een kruising poedel lijken
- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
Nanna je mist wat. 't is wel een reutje.
Geb. datum 04-06-2009

Geb. datum 04-06-2009

- Myra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennenhonden
- Contacteer:
-
Magdalena
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Cairnterrier& Spaniel
mooie fotoMyra schreef:Ja ik wel.....
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Mmm tot nu toe niet echt rasvast gebleken:
Begonnen met een kruizing cairn terrier/schnauzer, daarna kwam er een schotse collie en nu een border collie. En de toekomst is totaal onbekend, want ik ben wel voor meerdere rassen/ honden gevallen (kruizing mechelaar, mechelaar, doberman, kruizing border/whippet, schotse collies) in mijn werk bij asiel en als opvang en oppas. Alhoewel ik in de border collie alles gevonden heb wat ik nu wil, weet ik niet of ik altijd bij een border collie blijft, omdat dat afhankelijk zal zijn van de toekomst en de tijd die ik aan een hond kan besteden. Toch is de kans groot dat ik ofwel is rasgroep herders blijf ofwel in de terriers.
Begonnen met een kruizing cairn terrier/schnauzer, daarna kwam er een schotse collie en nu een border collie. En de toekomst is totaal onbekend, want ik ben wel voor meerdere rassen/ honden gevallen (kruizing mechelaar, mechelaar, doberman, kruizing border/whippet, schotse collies) in mijn werk bij asiel en als opvang en oppas. Alhoewel ik in de border collie alles gevonden heb wat ik nu wil, weet ik niet of ik altijd bij een border collie blijft, omdat dat afhankelijk zal zijn van de toekomst en de tijd die ik aan een hond kan besteden. Toch is de kans groot dat ik ofwel is rasgroep herders blijf ofwel in de terriers.

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Dan zou ik niet voor een ier gaan. Daar heb ik ook geen positieve verhalen over gehoord in de omgang met andere honden.laeken schreef:Ik heb juist begrepen dat de Ierse wel meevallen. De honden die ik gezien heb zijn allemaal wel hondsociaal. Ik zit niet te wachten op een knokker.fes/lou schreef:Wel rotzakjes naar andere honden, maar dat ze leuk zijnlaeken schreef:Werk, geen pup willen en nog veel meerfes/lou schreef:Wat let je?Over een paar maanden komt er een volwassen reutje als ik niet meer in Nijmegen werk 4 dagen in de week
![]()
Ik zou dan voor een Kerry Blue gaan, die vind ik geweldig!!Mag best pittig zijn en mag ook best terugvechten. Maar geen gelul door als eerste agressief te worden oid. Daar heb ik geen zin in.
Soft coaten wheatens vind ik niet zo leuk. Ik vind de vacht niet zo leuk en ik vind ze op een kruising poedel lijkenHet mooie aan de Ierse terrier vind ik nu net de slankheid en de kop. Dat echte terrierkopje. Dat zie je bij de soft coated dus niet als dat er al is
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
Dat is leueueukLongFields schreef:Die gaan ook enig met Laekense samen, kijk maar:Flevo Bordertje schreef: Wat vind je dan van Irish Soft Coated Wheatens? Ook errug leuk
Ik vind ierse terriers heel mooi om te zien, maar ben zelden een sociaal exemplaar tegen gekomen. Niet dat je ze zo vaak tegen komt. Helaas is dat ook met border terriers een beetje de tendens, met name bij reuen
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Daar heb ik niks over gezegd, maar volgens mij zijn ze net wat makkelijker als een Ier. Degene die ik kende en waar ik met eigenaren gepraat hb tenminste wel...Nanna schreef:van de Kerry Blue gelukkig welfes/lou schreef: Dan zou ik niet voor een ier gaan. Daar heb ik ook geen positieve verhalen over gehoord in de omgang met andere honden.![]()
Ga maar eens kijken bij ze, op een show.Wat een lijers.
-
laeken
- Zeer actief
Vreemd wel. Ik ken iemand die 2 ieren heeft gehad. 2 reuen tegelijk en dat ging prima. Ze konden ook prima met andere honden zolang die niet met ze wilde vechten of angstig of stressig gedrag vertoonden. Diezelfde persoon ging iets ophalen op MP en vertelde dat hij daar 2 Ieren tegenkwam. Bij die mensen. 2 reuen en dat hij dat zo bijzonder vond omdat ze dat zelf ook gehad hadden. Door die persoon en zijn verhalen ben ik juist naar de Ier gaan kijken. Hij beweert dus dat Ieren juist heel lief en sociaal zijn. Zeker naar mensen maar ook naar normale honden....
De verhalen die ik hoor over de Ierse terrier zijn dus veel milder dan die van jullie. Maar ik geloof het gelijk en schrap de Ier van mijn verlanglijst.
De verhalen die ik hoor over de Ierse terrier zijn dus veel milder dan die van jullie. Maar ik geloof het gelijk en schrap de Ier van mijn verlanglijst.
-
laeken
- Zeer actief
Volgens mij heb ik ze gevonden op een foto van EstherK.
Zouden zomaar de reuen kunnen zijn waar ik het over heb. 3 reuen samen en dat gaat dus wel prima. Ik ben gewaarschuwd maar dat ze allemaal agressief en extreem lastig zijn met honden valt dus wel mee. Hoe kan dit anders? 3 reuen met een ervan die vreemd is zonder knokken. Dat stoer staan vind ik geen probleem. Een reu is geen teef en hoeft ook geen doetje te zijn. Als hij zelf maar niet zomaar de aanval inzet vind ik het prima

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Het is natuurlijk de vraag of dit de uitzondering is, of de regel.
Ik heb ook van diverse mensen gehoord dat Ierse Terriërs niet de gemakkelijkste zijn. Ik vind ze trouwens ook geweldig leuk om te zien, ik vind ze de leukste Terriër die ik ken.
Ik heb ook van diverse mensen gehoord dat Ierse Terriërs niet de gemakkelijkste zijn. Ik vind ze trouwens ook geweldig leuk om te zien, ik vind ze de leukste Terriër die ik ken.
-
Gos
- Zeer actief
Ben het 100% met je eens! waar ik voorheen woonde, kwam ik wel eens iemand tegen met een reu en een teefje. Het reutje was erg fel naar andere honden en mocht niet van de lijn af. Ik vind ze echt prachtig mooi.LongFields schreef:Het is natuurlijk de vraag of dit de uitzondering is, of de regel.
Zelf ben ik begonnen met een kruisinkje van onbestemde herkomst en daarna in de mechels (en xMH) terecht gekomen. Ik sport er ook mee en alleen al daarom zou ik niet snel naar een ander ras overstappen, ik vind het gewoon heerlijke honden. Ik vind veel andere honden ook leuk, maar gezien de tijd die we al besteden aan de hondensport en ons werk, zie ik het niet gebeuren dat er iets anders bij komt, tenzij we de loterij winnen
M'n hart zou naast mechels eigenlijk naar een terrier uitgaan, maar dat zie ik praktisch gezien niet zo zitten in combinatie met de mechels. We houden het dus maar zo.
- saiko
- Actief
- Mijn ras(sen): American staffordshire terriers, Saiko, Züri, Ziva en Woezel
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
züri had 2 ieren als vrienden, vind het leuke honden die je weinig ziet(in ieder geval hier in Hoogeveen)
Ik zelf ben ras vast,er zal ook altijd een amstaff blijven lopen, maar ooit wil ik nog wel een paar rassen erbij(poedel, peruaanse naakthond of een american hairless en een catlledog lijken mij erg leuk)
Ik zelf ben ras vast,er zal ook altijd een amstaff blijven lopen, maar ooit wil ik nog wel een paar rassen erbij(poedel, peruaanse naakthond of een american hairless en een catlledog lijken mij erg leuk)
-
Gos
- Zeer actief
Maar ook krachtig, energiek en alert. Geen honden om ergens te draperen, maar voor actieNanna schreef:Ik vind ze ook heel mooi. Elegant, en dan die mooie rode kleur.