Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zijn jullie rasvast?
Moderator: moderatorteam
- Living XL
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastiff!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Zijn jullie rasvast?
Ik ben behoorlijk rasvast vind ik eigenlijk wel...
Ik ben maar 1x veranderd en dat zal voorlopig ook voor lange tijd zo blijven.
Eigenlijk zou ik best wel weer een Am. Staff in de toekomst willen, maar ik zou niet weten waar ik hem/haar vandaan zou moeten halen.
Ik vind dat het ras, zowel qua uiterlijk als karakter, niet meer is wat het geweest is en dan vind ik met name het karakter het grootste probleem.
Niet stabiel meer....
Nu we eenmaal de Mastiff hebben willen we NOOOIT meer anders.... (tenzij we straks oud en versleten zijn en niet meer zou kunnen....)
Ik ben maar 1x veranderd en dat zal voorlopig ook voor lange tijd zo blijven.
Eigenlijk zou ik best wel weer een Am. Staff in de toekomst willen, maar ik zou niet weten waar ik hem/haar vandaan zou moeten halen.
Ik vind dat het ras, zowel qua uiterlijk als karakter, niet meer is wat het geweest is en dan vind ik met name het karakter het grootste probleem.
Niet stabiel meer....
Nu we eenmaal de Mastiff hebben willen we NOOOIT meer anders.... (tenzij we straks oud en versleten zijn en niet meer zou kunnen....)
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie

In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie

In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
SjuustJaap* schreef:Ik val op een type, zowel qua uiterlijk als in karakter. Het rassengebeuren interesseert mij persoonlijk niet.
-
Apikal
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): 2 bouviers en een border collie
Wij hebben al 35 jaar Bouviers, we hebben nu 2 teven.
Dus we waren erg rasvast, want dit ras paste perfect bij ons in alle opzichten.
Mijn vroegere buurman was een schapenhandelaar met werkende Bordercollies, waar ik vaak mee hielp in de schapen.
En daar kreeg ik het Border virus te pakken, ooit zou er 1 komen.
Na telkens voor een Bouvier gekozen te hebben hebben we nu een Bordercollie erbij.
Deze hond paste vroeger niet bij ons qua karakter en gedrag en nu inmiddels wel.
We zijn nog steeds dol op de Bouvier, maar we gaan wel over op de gecompliceerde Border, geweldige hond.
Dus we waren erg rasvast, want dit ras paste perfect bij ons in alle opzichten.
Mijn vroegere buurman was een schapenhandelaar met werkende Bordercollies, waar ik vaak mee hielp in de schapen.
En daar kreeg ik het Border virus te pakken, ooit zou er 1 komen.
Na telkens voor een Bouvier gekozen te hebben hebben we nu een Bordercollie erbij.
Deze hond paste vroeger niet bij ons qua karakter en gedrag en nu inmiddels wel.
We zijn nog steeds dol op de Bouvier, maar we gaan wel over op de gecompliceerde Border, geweldige hond.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Nee absoluut niet rasvast. Wel rasvast als het gaat om wat ik niet wil hebben 

Linda, Izzie en Bram
- Erwina
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik ben helemaal niet rasvast. Heb nog nooit een echte rashond gehad, maar het verandert nog net niet met de dag wat mijn volgende hond gaat worden. Ik vind veel te veel rassen leuk 
Welkom Ollie!

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012
- TE$$
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boxer, X duitse staander, greyhound
- Contacteer:
Wij hebben drie verschillende "rassen" nu. Maar eens een boxer altijd een boxer
En van mij mag er later ook wel een kleintje komen!
- Abby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Ik ben totaal niet rasvast. Ik heb een hele waslijst aan honden die ik ooit nog wel zou willen hebben.
Maar aangezien vriendlief al zijn eigen '1 hond per keer'-regel overtreden heeft door Bennie er bij te laten komen, vrees ik dat de honden van de wish-list nog een tijdje op zich laten wachten.
Tot nu toe gehad (heb nog steeds): Cairn Terriër, Bordeauxdog en Chihuahua.
Sowieso ooit nog eens hebben: Leonberger, Saluki, leuke kruising, Boerboel, Mastiff, Cane Corso.
Maar goed, bij de meeste is er nog een maar/indien/mits/tenzij... In geval van de Boerboel, wi lik eerst verhuisd zijn naar een vrijstaand huisje in rustige omgeving met genoeg erf.
De saluki vind ik prachtig om te zien, maar ik ken het karakter niet zo goed, dus die wil ik erst nog leren kennen 'in het echie'.
De Mastiff en CC kunnen eigenlijk sowieso wel.
In principe de Leonberger ook, maar dat haaaaar...
Ik poets me nu al een ongeluk om t huis enigzins schoon te houden. En dan bedoel ik niet alleen qua losse haren, maar ook de zooi die van buiten meegenomen wordt naar binnen. *ziet zichzelf met zeiknatte leonberger door de modder baggeren en dan weer naar huis lopen* Dat is toch een drempel waar ik nog even overheen moet.
Ik 'val' qua uiterlijk echt op de molossers. Dat sullige, die hangwangen, die brede koppen.
Tot nu toe gehad (heb nog steeds): Cairn Terriër, Bordeauxdog en Chihuahua.
Sowieso ooit nog eens hebben: Leonberger, Saluki, leuke kruising, Boerboel, Mastiff, Cane Corso.
Maar goed, bij de meeste is er nog een maar/indien/mits/tenzij... In geval van de Boerboel, wi lik eerst verhuisd zijn naar een vrijstaand huisje in rustige omgeving met genoeg erf.
De saluki vind ik prachtig om te zien, maar ik ken het karakter niet zo goed, dus die wil ik erst nog leren kennen 'in het echie'.
De Mastiff en CC kunnen eigenlijk sowieso wel.
In principe de Leonberger ook, maar dat haaaaar...
Ik 'val' qua uiterlijk echt op de molossers. Dat sullige, die hangwangen, die brede koppen.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Inge O schreef:ik heb ook 4 hovawartteven samen maar dat zal mij nog niet laten zeggen dat ze doorsnee makkelijk zijn met sexegenoten.laeken schreef: 3 reuen samen en dat gaat dus wel prima. Ik ben gewaarschuwd maar dat ze allemaal agressief en extreem lastig zijn met honden valt dus wel mee. Hoe kan dit anders? 3 reuen met een ervan die vreemd is zonder knokken.
zal best dat het bij die ierenman prima ging maar ik vind het wel vreemd dat hij daaruit besluit dat ieren zo sociaal en vriendelijk zijn naar vreemde honden.
Hij denkt dat omdat hij zelf 2 Ieren had en verder totaal geen ervaringen met andere honden van dat ras. Het toeval wil dat hij 20 jaar later ergens komt waar ze ook twee Ierenreuen hadden die ook sociaal en lief zijn. Verder kent hij geen Ieren en heeft hij zich nooit verdiept in het ras. Dan is dit beeld snel ontstaan natuurlijk. En eigenlijk is het ook wel vaag dat iemand de enige 4 reuen die hij kent allemaal als reu-reu koppels heeft gehad of gezien en dat die 4 honden heel erg makkelijk waren...
Op de foto van Esther overigens WEER twee reuen die sociaal zijn.
-
Supernova
- Zeer actief
Ik ken 1 Ier reu en wat een rotzak is dat zeg
En dat is eigenlijk ook wel wat ik vaker hoor.
Hetzelfde geld voor de soft coated wheaten trouwens, de reu die ik ken is ook niet vriendelijk.
Dan vind ik een Airedale leuker, alle exemplaren die ik daarvan ken zijn vriendelijk, vrolijk en heel sociaal. Al kunnen dat ook net de uitzonderingen zijn natuurlijk
Hetzelfde geld voor de soft coated wheaten trouwens, de reu die ik ken is ook niet vriendelijk.
Dan vind ik een Airedale leuker, alle exemplaren die ik daarvan ken zijn vriendelijk, vrolijk en heel sociaal. Al kunnen dat ook net de uitzonderingen zijn natuurlijk
- Plumeau
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie
Ik ben meer rasgroep vast: de collie-achtigen. Vroeger een Schot gehad, nu train ik met shelties en ik heb een flink zwak voor de border 
-
blondie
- Zeer actief
Hier ook wel 1 ja. Altijd al een duitse herder willen hebben en nu heb ik er 2. Maar waar verder nu ik wel eens aan denk zijn ook Cardigans, Beauceron trekt wel mijn aandacht, een Mechelaar. Bouviers vind ik ook wel wat hebben, heb ooit wel eens getwijfeld toen ik tegen een heel lief dametje aanliep. Maar de fokster wilde eigenlijk dan toch niet dat ze naar me toe ging ondanks dat we best een klik hadden, haar (de fokster) stuit het erg tegen de borst dat ik Full time werk.renee-uk schreef:ik ben meer een deel van rasgroep 1 vast
Maar eigenlijk kijk ik gewoon naar duitse herders. Ik hoop dat het nog even duurt, er komt pas een andere hond wellicht als Finn er niet meer is. Moge duidelijk zijn dat dat nog even mag duren
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja en nee. Nee in de zin dat ik niet op één ras val. Ik zie hier niet snel 3 van hetzelfde ras rondlopen. Twee misschien nog wel maar eigenlijk vind ik van alles wat het leukst
Maar ik zie wel gebeuren dat de samenstellig van die drie rassen min of meer gelijk blijft. Hoewel ik andere rassen ook nog niet echt uitsluit.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Ik denk dat het feit dat ik een franse bull zonder papier bij een kruising mechelaar nam al wel zegt dat rassen me niet boeien.
Nee hoor, doe maar wat voor de toekomst, het liefste volledige bastaard. Als het plaatje past, is de hond welkom. Wél vriendelijk met katten en geen (angst)agressie, graag.
Als het sociaal is en bij me past zal het uiterlijk me roesten.
Nee hoor, doe maar wat voor de toekomst, het liefste volledige bastaard. Als het plaatje past, is de hond welkom. Wél vriendelijk met katten en geen (angst)agressie, graag.

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik hoef ook geen alle-hond-lievende hond te hebben hoor. Zou wel leuk zijn maar dan moet ik sowieso geen reu nemen denk ik. Ik wil een hond die niet zomaar andere honden aanvalt. Als veel Ieren dat wel doen vallen ze af voor mij.Inge O schreef:ik heb zat foto's waar mijn meiden temidden een bende honden lopen waarmee het prima gaat.laeken schreef: Op de foto van Esther overigens WEER twee reuen die sociaal zijn.Dat zijn er al 6 uit eerste hand.
maar toch noem ik ze nog steeds niet alle-hond-lievend.
- SanneBindi
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 1
Wij hebben nu 2 jaar een labrador en daarvoor ook, wij zijn dus wel rasvast.
Als ik later op mezelf woon zou ik wel een andere nemen. Gewoon.. is een keer wat anders;) ( Niks ten nadele van de labradors;) )
Als ik later op mezelf woon zou ik wel een andere nemen. Gewoon.. is een keer wat anders;) ( Niks ten nadele van de labradors;) )