Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Huishond
Moderator: moderatorteam
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Huishond
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe het er nu voorstaat met de heren. Is er al wat nieuws bekend?
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
Budkes schreef:3x een half uur wandelen op een dag is voor nagenoeg elke hond meer dan genoeg. Behalve dan voor de doorsneeforumhond, maar dat ligt meer aan het doorslaan van de gemiddelde hondenforummer, die vindt dat elke hond 4 uur per dag moet lopen........
.
meen je dat nou echt?
daar heeft buster toch echt te veel energie voor hoor die zou hier knettergek van worden, een dagje door omstandigheden zou het kunnen maar voor altijd ?
nee dat kan niet .
vandaar ws dit topic viewtopic.php?f=23&t=236571&hilit=depressief
Fenneke en Baloe

-
kleine2758
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
- Aantal honden: 3
Ik ben het met Budkes eens. Het ligt er ook een heel stuk wat je verder nog met je hond doet in huis. Negeer je hem daar of betrek je hem bij bepaalde dingen( vooral geestelijk).fenneke schreef:Budkes schreef:3x een half uur wandelen op een dag is voor nagenoeg elke hond meer dan genoeg. Behalve dan voor de doorsneeforumhond, maar dat ligt meer aan het doorslaan van de gemiddelde hondenforummer, die vindt dat elke hond 4 uur per dag moet lopen........
.
meen je dat nou echt?
daar heeft buster toch echt te veel energie voor hoor die zou hier knettergek van worden, een dagje door omstandigheden zou het kunnen maar voor altijd ?
nee dat kan niet .
Het gaat veel meer om geestelijke uitdaging dan lichamelijke beweging. Begrijp me niet verkeerd dit is absoluut geen vrijbrief om maar niet meer te lopen!
Er zijn genoeg dagen dat mijn Weim en werklijn Hollander geen lange wandeling krijgen. Maar dan zorg ik wel dat ze de andere wandelingen samen los zijn en op de dag ook nog wat te doen hebben( bv knars, zoekspelletjes, kleine opdracht in huis zoals dingen dragen, apporteren enz).
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
helemaal mee eens! 3 x een half uur is voor mijn honden ook best, ze rauschen verder nog in de tuin en in huis (heb gelukkig de ruimte) en vinden het volgens mij helemaal prima hoor.kleine2758 schreef:Ik ben het met Budkes eens. Het ligt er ook een heel stuk wat je verder nog met je hond doet in huis. Negeer je hem daar of betrek je hem bij bepaalde dingen( vooral geestelijk).fenneke schreef:Budkes schreef:3x een half uur wandelen op een dag is voor nagenoeg elke hond meer dan genoeg. Behalve dan voor de doorsneeforumhond, maar dat ligt meer aan het doorslaan van de gemiddelde hondenforummer, die vindt dat elke hond 4 uur per dag moet lopen........
.
meen je dat nou echt?
nee dat kan niet .
Het gaat veel meer om geestelijke uitdaging dan lichamelijke beweging. Begrijp me niet verkeerd dit is absoluut geen vrijbrief om maar niet meer te lopen!
Er zijn genoeg dagen dat mijn Weim en werklijn Hollander geen lange wandeling krijgen. Maar dan zorg ik wel dat ze de andere wandelingen samen los zijn en op de dag ook nog wat te doen hebben( bv knars, zoekspelletjes, kleine opdracht in huis zoals dingen dragen, apporteren enz).
Maar goed: terug nr het studentenhuis. Volgens mij hebben de heren er goed over nagedacht, dit soort constructies hoor je ook wel vaker en volgens mij loopt dat best, zeker als je met zoveel bent. Nieuwe husigenoten komen geleidelijk, er zal altijd een vertrouwd persoon zijn lijkt mij. Tja en mocht 'het huis' het zat zijn dan is er waarschijnlijk altijd wel een oudbewoner die de hond graag een liefdevol thuis geeft.
Laatst gewijzigd door Sas op 08 feb 2012 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Ach hou nou toch op. De gemiddelde huishond in NL krijgt echt geen drie keer per dag een half uur wandelen! Die doet drie a vier keer per dag een blokje om van een kwartier en als de baasjes zin hebben op zondag naar het bos.fenneke schreef:Budkes schreef:3x een half uur wandelen op een dag is voor nagenoeg elke hond meer dan genoeg. Behalve dan voor de doorsneeforumhond, maar dat ligt meer aan het doorslaan van de gemiddelde hondenforummer, die vindt dat elke hond 4 uur per dag moet lopen........
.
meen je dat nou echt?
nee dat kan niet .
Dat gedoe hier altijd over tig uur wandelen per dag, tegen elkaar opbieden. Bij mij krijgen ze van ma-do ook maar een wandeling van een half uur/drie kwartier per dag (want dagopvang) en een laatste rondje van tien minuten. Met Izzie trainen we daarnaast drie keer per week, maar die arme arme Bram traint ook nog eens niet. En het is toch echt een actief hondje.

Linda, Izzie en Bram
- fenneke
- Zeer actief
Zoek stok! schreef:Ach hou nou toch op. De gemiddelde huishond in NL krijgt echt geen drie keer per dag een half uur wandelen! Die doet drie a vier keer per dag een blokje om van een kwartier en als de baasjes zin hebben op zondag naar het bos.fenneke schreef:Budkes schreef:3x een half uur wandelen op een dag is voor nagenoeg elke hond meer dan genoeg. Behalve dan voor de doorsneeforumhond, maar dat ligt meer aan het doorslaan van de gemiddelde hondenforummer, die vindt dat elke hond 4 uur per dag moet lopen........
.
meen je dat nou echt?
nee dat kan niet .
Dat gedoe hier altijd over tig uur wandelen per dag, tegen elkaar opbieden. Bij mij krijgen ze van ma-do ook maar een wandeling van een half uur/drie kwartier per dag (want dagopvang) en een laatste rondje van tien minuten. Met Izzie trainen we daarnaast drie keer per week, maar die arme arme Bram traint ook nog eens niet. En het is toch echt een actief hondje.
nou sorry hoor dat ik blijkbaar te veel doe met buster
zal het minderen
Fenneke en Baloe

- Zoek stok!
- Zeer actief
Ga vooral je gang. Maar leg het een ander niet opfenneke schreef: nou sorry hoor dat ik blijkbaar te veel doe met buster![]()

Linda, Izzie en Bram
- Echo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toy Poedel
Ik denk dat het gewoon heel veel uitmaakt wat voor hond je neemt. Ik heb zelf nooit een herder gehad maar volgens mij hebben die veel meer behoefte aan veel beweging dan stel een Toy Poedel.
Dus dat jij zoveel loopt met je hond fenneke, is helemaal niet raar. Maar dat hoeft niet in te houden dat dat voor elke andere hond ook telt.
Ik kan me zo voorstellen dat zelfs de ene herder de andere niet is en dat er ook best herders tussen zitten die liever lui dan moe zijn. Maar het is wel zo dat de studenten wat inzicht hier in moeten hebben, maar ik geloof dat dat wel zo is; ze hebben immers de Ridgeback ook een beter thuis gegeven.
Dus dat jij zoveel loopt met je hond fenneke, is helemaal niet raar. Maar dat hoeft niet in te houden dat dat voor elke andere hond ook telt.
Ik kan me zo voorstellen dat zelfs de ene herder de andere niet is en dat er ook best herders tussen zitten die liever lui dan moe zijn. Maar het is wel zo dat de studenten wat inzicht hier in moeten hebben, maar ik geloof dat dat wel zo is; ze hebben immers de Ridgeback ook een beter thuis gegeven.
- Zoek stok!
- Zeer actief
Mijn herder heeft helemaal niet zo'n enorme wandelbehoefte. Ze traint veel liever of doet spelletjes. Ik ging laatst een keer apart met haar op pad, Bram was met Vincent mee. Vond ze maar niks. Toen dacht ik o ja, dat doelloze gehobbel door de bossen vindt ze inderdaad niks. Rondje van drie kwartier gedaan en toen voorwerpen laten zoeken. Veeeeeel leuker volgens mijn herdertje
Bram daarentegen doe ik wel echt een plezier met lange wandelingen.

Linda, Izzie en Bram
- fenneke
- Zeer actief
dat doe ik dus ook nog buiten de wandelingenZoek stok! schreef: Rondje van drie kwartier gedaan en toen voorwerpen laten zoeken. Veeeeeel leuker volgens mijn herdertje![]()
jee wat zal ik een tijd overhouden
Fenneke en Baloe

- Zoek stok!
- Zeer actief
Tsja. Er zijn ook mensen met een meer dan fulltime baan en een sociaal levenfenneke schreef:dat doe ik dus ook nog buiten de wandelingenZoek stok! schreef: Rondje van drie kwartier gedaan en toen voorwerpen laten zoeken. Veeeeeel leuker volgens mijn herdertje![]()
![]()
jee wat zal ik een tijd overhouden![]()

Linda, Izzie en Bram
- fenneke
- Zeer actief
ik werk ""maar"" 3 dagen
en sociaal ben ik al helemaal niet
mijn dagelijkse lange wandeling is meestal toch ong 2 uur , meestal boswandelingen
daarnaast de kleinere wandelingen van ruim een half uur zo'n 3 keer nog, op de werkdagen is dat dan 2 keer een halfuur maar de 2 uurs wandeling blijft wel iedere dag. ik vind dat erg meevallen moet ik zeggen
niks dwangmatig hoor
en sociaal ben ik al helemaal niet
mijn dagelijkse lange wandeling is meestal toch ong 2 uur , meestal boswandelingen
daarnaast de kleinere wandelingen van ruim een half uur zo'n 3 keer nog, op de werkdagen is dat dan 2 keer een halfuur maar de 2 uurs wandeling blijft wel iedere dag. ik vind dat erg meevallen moet ik zeggen
Fenneke en Baloe

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik loop tweemaal n het bos meestal, dat is dan pakweg 30-60 minuten per keer en dan nog een rondje. Daar kunnen mijn toch energieke honden prima mee toe.
Zeker in een huis met zoveel mensen zijn er prikkels zát!
Ik zou wel voor een karakter gaan dat van veel mensen houdt. Maar daar denken ze prima over na.
Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden
Zeker in een huis met zoveel mensen zijn er prikkels zát!
Ik zou wel voor een karakter gaan dat van veel mensen houdt. Maar daar denken ze prima over na.
Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden
- Jeannettebo
- Zeer actief
Ik denk dat een hondje het heerlijk zal hebben bij jullie, lekker veel aandacht en allemaal mensen speciaal voor hem/haar. Kijk idd eens in het asiel, daar zitten zoals gezegd ook honden zonder moeilijke achtergrond, maar die door de omstandigheden toch wegmoesten. Daar kan je ook beter mee zien hoe ze reageren op meerdere baasjes

- Zoek stok!
- Zeer actief
Drie uur wandelen op een dag als ik moet werken, zou ik voor mezelf behoorlijk dwangmatig vinden. Maar zoals ik al zei. Voor mijn part loop je zes uur per dag. Maar doe niet net of een hond die nodig heeft. Ik heb twee actieve honden en die hoeven geen drie uur per dag te wandelen om happy te zijn.fenneke schreef:ik werk ""maar"" 3 dagen![]()
en sociaal ben ik al helemaal niet![]()
daarnaast de kleinere wandelingen van ruim een half uur zo'n 3 keer nog, op de werkdagen is dat dan 2 keer een halfuur maar de 2 uurs wandeling blijft wel iedere dag. ik vind dat erg meevallen moet ik zeggenniks dwangmatig hoor

Linda, Izzie en Bram
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Welnee joh, ik loop absoluut geen 4 uur per dag met mijn honden.Budkes schreef:3x een half uur wandelen op een dag is voor nagenoeg elke hond meer dan genoeg. Behalve dan voor de doorsneeforumhond, maar dat ligt meer aan het doorslaan van de gemiddelde hondenforummer, die vindt dat elke hond 4 uur per dag moet lopen........
Maar ik denk dat er wel degelijk (ras)types zijn die meer eieren kwijt moeten dan andere.
Mijn Dober zou tegen de muur opspringen met 3x een half uurtje wandelen hoor.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Gechargeerd, danoontje, gechargeerd. Maar zoals jullie in mijn onderschrift kunnen zien barst ik van de hyperhonden, en ook die zijn prima tevreden met minder. Ze hebben hun werk, maar, ook al eens aangegeven in een ander topic, als ze door omstandigheden een tijdlang minder bewegen of werken gebeurd er helemaal niets. Geen hond die tegen de muren omhoog vliegt.
En om terug op het oorspronkelijke te komen. Een hond die in een huis woont met 9 studenten + aanloop, 4x per dag wordt uitgelaten waarvan 3x per dag een half uurr, is wss blij als ie eindelijk eens aan pitten toekomt. Prima leven daar voor een hond.
En om terug op het oorspronkelijke te komen. Een hond die in een huis woont met 9 studenten + aanloop, 4x per dag wordt uitgelaten waarvan 3x per dag een half uurr, is wss blij als ie eindelijk eens aan pitten toekomt. Prima leven daar voor een hond.
Gr. Aniek

- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Ik denk ook zeker wel dat er in dat huis een hond past (letterlijk en figuurlijk).