Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond in de vrieskou

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Yvet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pepper, Dwergpinscher x Podenco uit La Línea de la Concepción
Aantal honden: 1

Re: Hond in de vrieskou

Ongelezen bericht door Yvet »

iones schreef:Mijn aanname is, dat als een hond continu zit te blaffen en te janken, dat hij alleen zit terwijl hij dat niet wil zijn. M.a.w.: de hond is ongelukkig. Dat is op zich al reden genoeg om er dierenpolitie bij te halen.

Precies :ok:
Hoe je mensen beter leert kennen des te meer je van dieren gaat houden

Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201

Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Hond in de vrieskou

Ongelezen bericht door crutz »

Yvet schreef:
iones schreef:Mijn aanname is, dat als een hond continu zit te blaffen en te janken, dat hij alleen zit terwijl hij dat niet wil zijn. M.a.w.: de hond is ongelukkig. Dat is op zich al reden genoeg om er dierenpolitie bij te halen.

Precies :ok:
Blij dat jullie types niet bij mij in de buurt wonen...vreemd volk blaffen de herders op & de jachthonden "janken" ...
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

crutz schreef: Blij dat jullie types niet bij mij in de buurt wonen...vreemd volk blaffen de herders op & de jachthonden "janken" ...
Dan ben ik op mijn beurt weer blj dat er niet zulke types als jij bij mij in de buurt wonen, die honden buitensluiten en laten blaffen en janken.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

jezus kom op zeg. waarom zou een hond niet buiten mogen verblijven? als zij een prime plek hebben om droog te liggen, vocht vrij, tochvrij, etc.
En dan blaffen als er een vreemde op het terrein komt.

Hier liggen ze gedeeltelijk binnen, gedeeltelijk buiten. en ja hier binnen mogen ze blaffen als de deurbel gaat. Graag zelfs. zeker vorige winer (2010/2011) hier in de omstreek en in de buurt allemaal inbraken en mensen overvallen savonds. laat Diego maar lekker blaffen als ze hier aanbellen hoor!
Verder zijn ze gewoon stil hoor als op een keer een stoeipartijtje met ons of hun samen na dan (diego en ivan).
Yvet
Zeer actief

iones schreef:
crutz schreef: Blij dat jullie types niet bij mij in de buurt wonen...vreemd volk blaffen de herders op & de jachthonden "janken" ...
Dan ben ik op mijn beurt weer blj dat er niet zulke types als jij bij mij in de buurt wonen, die honden buitensluiten en laten blaffen en janken.
Ik ook niet
Hoe zou jullie het vinden ik laat m'n hond de hele ochtend in de vrieskou zonder enige vorm van beschut plekje bij mij in de tuin zitten vervolgens gaat hij de hele tijd janken en blaffen om naar binnen te komen dan ga je toch ook de dierenpolitie erbij halen

Afbeelding
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Yvet schreef:
iones schreef:
Ik ook niet
Hoe zou jullie het vinden ik laat m'n hond de hele ochtend in de vrieskou zonder enige vorm van beschut plekje bij mij in de tuin zitten vervolgens gaat hij de hele tijd janken en blaffen om naar binnen te komen dan ga je toch ook de dierenpolitie erbij halen
Je hebt een hond he, geen suikerklontje. Alsof een hond bij een beetje vrieskou al dood bibbert.

Ik vind een hele dag geblaf en gejank heel vervelend maar dat er een hond buiten zit is toch niet erg.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Oh jee... er zit er hier ook 1 buiten overdag (en misschien straks ook wel 's nachts).
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Mijn achterburen vonden het ook zielig dat mijn honden buiten waren in de sneeuw, en deze zijn er toch echt voor gemaakt!

Ja, je hebt de plicht te letten op dierenleed, maar je hoeft een hond niet te vermenselijken. Honden hebben een vacht die hen beschermt tegen de kou, en sommige honden blaffen overmatig, of ze nu binnen of buiten zijn.

Dierenpolitie zou ik pas waarschuwen als ik de eigenaar al eens heb aangesproken betreffende het geluid en hier door de eigenaar vervolgens niets aan gedaan wordt.
Yvet
Zeer actief

Die van mij is totaal niet gewend om buiten te zitten
Hij heeft alleen de spaanse leefklimaat meegemaakt

En voor de rest moet jullie zelf weten als je hond buiten laten :lekkerpuh:

Afbeelding
Yvet
Zeer actief

Lief schreef:Mijn achterburen vonden het ook zielig dat mijn honden buiten waren in de sneeuw, en deze zijn er toch echt voor gemaakt!

Ja, je hebt de plicht te letten op dierenleed, maar je hoeft een hond niet te vermenselijken. Honden hebben een vacht die hen beschermt tegen de kou, en sommige honden blaffen overmatig, of ze nu binnen of buiten zijn.

Dierenpolitie zou ik pas waarschuwen als ik de eigenaar al eens heb aangesproken betreffende het geluid en hier door de eigenaar vervolgens niets aan gedaan wordt.
Kijk voor jou hond is dit weer een :balon:
Alleen die van mij heeft totaal geen vacht

Afbeelding
iones
Zeer actief

sTefaniA schreef: maar dat er een hond buiten zit is toch niet erg.
Wel als hij het er niet naar zijn zin heeft en gaat zitten janken en blaffen.

Mij gaat het er niet om dat hij buiten zit. Want je hebt ook honden die de hele dag in hun eentje binnen zitten en dus gaan zitten blaffen en janken. En ik vind dat net zo min kunnen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Yvet
Zeer actief

Honden
Weerbaarheid
- Honden die gewend zijn veel buiten of op koude plaatsen te verblijven, kunnen ook gedurende de kou lange tijd buiten blijven. Een hond die altijd in een auto verblijft zal daar nu ook weinig last van hebben. Datzelfde geldt voor waak- en heemhonden en de kennelhonden. Bij extreem koude temperaturen (lager dan -10 graden Celsius) is het van belang extra zorg te bieden.
- Kleinere hondenrassen en bijvoorbeeld de windhonden zijn minder bestand tegen een lang buitenverblijf in de kou.

Bron: http://www.144redeendier.nl/pdf/informa ... terkou.pdf

Koude weersomstandigheden kunnen, net als bij mensen, behoorlijk vervelend zijn voor dieren. Soms vergeten mensen dat hun huisdier net zo gewend is aan een lekker warm huis als zij. Sommige eigenaars laten hun huisdier (vooral honden) buiten voor langere periodes, en nemen aan dat het dier zich wel zal aanpassen aan het weer. En hoewel sommige hondenrassen (denk aan Huskies) beter tegen vrieskou kunnen dan anderen, brengt dit zeker risico's als onderkoeling en bevriezing met zich mee.

Bron: infonu.nl/dieren/91904-huisdieren-en-vrieskou.htm

Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Hond in de vrieskou

iones schreef:
Lezen!!!! Als er vreemd volk de oprit op komt...alleen jij kan niet vanuit de buurt direct zien...
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Mijn katten zitten buiten , komen niet binnen.
Zielig ? Denk t niet want ze hebben voldoende gelegenheid in de kennel om beschut te liggen.
Ze hebben n ontzettend dikke vacht en zelfs toen het hier -18 was voelden ze nog warm aan.

Ditc en Kyto zitten 24/7 buiten en Kenji binnen.Het liefste zou Kenji nu ook buiten zijn, maar met haar hd is dat geen strak plan. Ook maar sinds dit jaar hoor want tot vorig jaar ging dat prima.
Nu heeft ze er last van dus naar binnen.

Kyto is pas 8 mnd en met 5 mnd naar buiten verhuisd.
Daar hebben we veel commentaar op gehad , want dat was zielig.

Vond het zieliger dat dat beestje door z'n enorm dikke vacht het binnen bloedheet had , schilfers en jeuk kreeg enz
Hij is naar buiten gegaan en het was over.

Ja je hoort ze wel 's en laatst was het een piepconcert als ze los waren.
Dat kwam door Kenji die op haar vuchtbare dagen zat.

Mijn mening is dat mensen te snel oordelen.
Ga eerst zelf anders 's kijken voor je een oordeel klaar hebt en meteen 144 belt. .....
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind dat er wel erg lakoniek gedaan wordt over honden buiten laten bij -20 graden. Of desnoods -10. Natuurlijk kan dat met een mechelaar, een kangal of een huskie die altijd al buiten ligt. Maar dat gaat echt niet met een pincher of een staffie hoor. Zeker niet op een balkon wat soms gewoon vol in de wind is en met een hond die daar alleen zit als die mensen een keer weg gaan. Die hebben het ijs en ijskoud en kunnen daaraan dood gaan. Ik vind het dus volkomen logisch dat als er een hond op een balkon staat te gillen de hele dag bij lage temperaturen je iemand belt. Ik vind het nl helemaal niet normaal om een willekeurige hond op je balkon in de kou in de steek te laten. En een hond op een balkon laten wonen vind ik ook niet helemaal sociaal. Ik hoef geen buren met een hond op het balkon eerlijk gezegd. Dan is mijn zitplekje tegen de kennel van de buren aan. Zelfs mensen die zelf honden buiten houden hebben hun terras niet tegen de kennel van hun eigen hond aan aangelegd :engel: En hebben ze dat wel dan is dat allemaal hun keuze.

Hond buiten houden is prima. Maar niet 10 meter van de grond tegen een muur aan en dus in alle waarschijnlijkheid geheel onbeschut. En ook graag een ras dat dat verdraagt. Geen gezelschapshondje of welk ander ras dan ook. En dan graag met de bek dicht en niet krijsend. Want ook dat is asociaal. Volkomen normaal dat er iemand iets doet aan een hond die al uren staat te gillen in de vrieskou. Je hoort regelmatig dat mensen hun hond laten doodgaan. Als niemand belt voor een bv maltezer die al uren bij -10 in de wind staat gaat die ook gewoon dood hoor :ugh:
Afbeelding
iones
Zeer actief

crutz schreef: Lezen!!!! Als er vreemd volk de oprit op komt...alleen jij kan niet vanuit de buurt direct zien...
Nee, JIj moet lezen!
Je kunt het horen aan een hond als hij het niet naar zijn zin heeft! Evenblaffen en janken als er een vreemde aankomt, gaat anders dan blaffen en janken uit frustratie en eenzaamheid DE HELE DAG DOOR!

MAar goed, ga jij maar dingen uit het verband trekken hoor....

Ik herinner me dat er een paar jaar geleden hier op het forum een topic geopend was over een rotweiler ergens in Eindhoven, die ook zonder beschutting ergens in een tuin zag. Toen waren mensen meelevender. Nu lijken ze te vinden dat alles maar moet kunnen in elke situatie, zonder te checken er vanuit gaan "dat het allemaal wel kan".
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

iones schreef:Evenblaffen en janken als er een vreemde aankomt, gaat anders dan blaffen en janken uit frustratie en eenzaamheid DE HELE DAG DOOR!
Dat ben ik met je eens. Ik denk dat dat ook niet is wat er bedoeld wordt. De TS heeft de melding in dit topic gedaan gebaseerd op een aantal aannames waarvan we niet weten of die kloppen. En dan komt men met een aantal algemene uitspraken zoals dat een hond niet in vrieskou buiten kan e.d., en dat is waar een aantal mensen over valt. Ik ook.

Voor alle duidelijkheid: een hond die de hele tijd blaft, is ongelukkig, en daar moet je wat aan doen. Dat heeft niks met binnen of buiten op zich te maken. Een hond die buiten ligt, moet voldoende beschut zijn en moet daartegen bestand zijn. Zo niet, dan hoort die niet langere tijd inactief buiten te zijn. Daarover is denk ik ook geen discussie. Wij hebben de meeste tijd 3 herders buiten, in een zeer beschutte kennel, nachthok van de grond e.d. Die hoor je echt niet, behalve als er iemand achterom komt of de jongste als de buurman zijn knalscooter start (2 blafjes). Geen mens die daar last van heeft of hoeft te hebben. Toen mijn oude hondje nog leefde, die een heel dun vachtje had, zat die in de winter lekker warm bij de kachel. Ook die was gewoon stil. Een buurvrouw verderop in de straat heeft een hond die de buren helemaal gek maakt. Wel bij de kachel, maar verveelt zich dood en blaft de hele dag.

Maar ik vraag me gewoon af wat de bedoeling nu eigenlijk was van TS met dit topic?
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Hond in de vrieskou

laeken schreef:Ik vind dat er wel erg lakoniek gedaan wordt over honden buiten laten bij -20 graden. Of desnoods -10. Natuurlijk kan dat met een mechelaar, een kangal of een huskie die altijd al buiten ligt. Maar dat gaat echt niet met een pincher of een staffie hoor. Zeker niet op een balkon wat soms gewoon vol in de wind is en met een hond die daar alleen zit als die mensen een keer weg gaan. Die hebben het ijs en ijskoud en kunnen daaraan dood gaan. Ik vind het dus volkomen logisch dat als er een hond op een balkon staat te gillen de hele dag bij lage temperaturen je iemand belt. Ik vind het nl helemaal niet normaal om een willekeurige hond op je balkon in de kou in de steek te laten. En een hond op een balkon laten wonen vind ik ook niet helemaal sociaal. Ik hoef geen buren met een hond op het balkon eerlijk gezegd. Dan is mijn zitplekje tegen de kennel van de buren aan. Zelfs mensen die zelf honden buiten houden hebben hun terras niet tegen de kennel van hun eigen hond aan aangelegd :engel: En hebben ze dat wel dan is dat allemaal hun keuze.

Hond buiten houden is prima. Maar niet 10 meter van de grond tegen een muur aan en dus in alle waarschijnlijkheid geheel onbeschut. En ook graag een ras dat dat verdraagt. Geen gezelschapshondje of welk ander ras dan ook. En dan graag met de bek dicht en niet krijsend. Want ook dat is asociaal. Volkomen normaal dat er iemand iets doet aan een hond die al uren staat te gillen in de vrieskou. Je hoort regelmatig dat mensen hun hond laten doodgaan. Als niemand belt voor een bv maltezer die al uren bij -10 in de wind staat gaat die ook gewoon dood hoor :ugh:
Ken anders wel sporters die idd een kennel (met dak & nachthok) op t balkon hebben omdat de hond buiten prefereert tov binnen.

De buren hebben totaal geen last van die honden, zijn stil & zindelijk.

Er is geen verschil tussen of je je hond in de tuin "tegen" t terras van je buren aan houdt of op t balkon, tenminste ik vind van niet.

& we hebben t niet over uren gillen & janken, TS hoorde t tijdens het uitlaten...

Trouwens, een van onze terrassen waar we veel met vrienden BBQ-en in de zomer ligt recht voor de kennels & direct aan de puppyren....
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

Yvet schreef:Die van mij is totaal niet gewend om buiten te zitten

Even hoor, dit zegt niet zo heel veel. Ook in Spanje kan het behoorlijk vriezen, het is maar net waar hij gelopen heeft. Het is een fabeltje dat Spanje alleen maar zon en 20+ is :19:
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Selene
Zeer actief

laeken schreef:Ik vind dat er wel erg lakoniek gedaan wordt over honden buiten laten bij -20 graden. Of desnoods -10. Natuurlijk kan dat met een mechelaar, een kangal of een huskie die altijd al buiten ligt. Maar dat gaat echt niet met een pincher of een staffie hoor. Zeker niet op een balkon wat soms gewoon vol in de wind is en met een hond die daar alleen zit als die mensen een keer weg gaan. Die hebben het ijs en ijskoud en kunnen daaraan dood gaan. Ik vind het dus volkomen logisch dat als er een hond op een balkon staat te gillen de hele dag bij lage temperaturen je iemand belt. Ik vind het nl helemaal niet normaal om een willekeurige hond op je balkon in de kou in de steek te laten. En een hond op een balkon laten wonen vind ik ook niet helemaal sociaal. Ik hoef geen buren met een hond op het balkon eerlijk gezegd. Dan is mijn zitplekje tegen de kennel van de buren aan. Zelfs mensen die zelf honden buiten houden hebben hun terras niet tegen de kennel van hun eigen hond aan aangelegd :engel: En hebben ze dat wel dan is dat allemaal hun keuze.

Op mijn balkon is het anders goed toeven, ook als het koud is. Geen wind en lekker beschut in de zon. Misschien zat die hond ook wel zo? We weten het niet want TS heeft zowel de hond (misschien was het wel een hond die er goed tegen kan?) als de omstandigheden op het balkon niet gezien.

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

crutz schreef:

Ken anders wel sporters die idd een kennel (met dak & nachthok) op t balkon hebben omdat de hond buiten prefereert tov binnen.

Er is geen verschil tussen of je je hond in de tuin "tegen" t terras van je buren aan houdt of op t balkon, tenminste ik vind van niet.

& we hebben t niet over uren gillen & janken, TS hoorde t tijdens het uitlaten...

Trouwens, een van onze terrassen waar we veel met vrienden BBQ-en in de zomer ligt recht voor de kennels & direct aan de puppyren....

Die hebben dan beschutting,maar waar ts het hoogstwaarschijnlijk over heeft is een hond die normaliter binnen ligt en dus buitengesloten is of zo.Zo komt het op mij over althans.
En dan gaat zo'n hond inderdaad na verloop van tijd janken en blaffen.
Zet Kiki een paar uur in de vrieskou op een balkon en ze doet dat ook :19:
"Sport"honden (welke sport?) zijn vaker gewend om buiten te wonen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
crutz
Zeer actief
Contacteer:

marian* schreef:
crutz schreef:

Die hebben dan beschutting,maar waar ts het hoogstwaarschijnlijk over heeft is een hond die normaliter binnen ligt en dus buitengesloten is of zo.Zo komt het op mij over althans.
En dan gaat zo'n hond inderdaad na verloop van tijd janken en blaffen.
Zet Kiki een paar uur in de vrieskou op een balkon en ze doet dat ook :19:
"Sport"honden (welke sport?) zijn vaker gewend om buiten te wonen.
niemand weet waar de hond precies zat, niemand weet wat voor hond het was/is, niemand weet of de hond beschut zat, allemaal pure speculatie & daarom vind ik het dus "bullshit" om daar de dierenpolitie voor te bellen, ga eerst gewoon eens een gesprek aan...
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

crutz schreef: niemand weet waar de hond precies zat, niemand weet wat voor hond het was/is, niemand weet of de hond beschut zat, allemaal pure speculatie & daarom vind ik het dus "bullshit" om daar de dierenpolitie voor te bellen, ga eerst gewoon eens een gesprek aan...

Mij schoten een aantal reacties over buiten wonende honden een beetje verkeerd.Voor honden die in kennels wonen is het niet erg om in de vrieskou buiten te zitten omdat ze het gewend zijn en er dus ook de vacht voor hebben.
Honden die altijd binnen zitten hebben dat niet en zijn dus na een uur op een meestal toch wel winderig balkon helemaal verkleumd.
Maar inderdaad:eerst even kijken en als hij inderdaad buitengesloten en verkleumd zit te zijn een gesprek proberen aan te gaan en als dat niet lukt pas de politie bellen of zo.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

vind ik zowiezo dat je dat eerst moet doen een gesprek aan gaan.
bij ons was ook gelijk de buurtbeheerder/politie ingeschakeld. terwijl van niks wisten.
leek mij heel normaal dat je eerst aan de deur gaat om te bespreken. misschien weet de eigenaar wel helemaal niet dat zijn/haar hond dit doet terwijl hij/zij afwezig is bijv.
Yvet
Zeer actief

Selene schreef:

Even hoor, dit zegt niet zo heel veel. Ook in Spanje kan het behoorlijk vriezen, het is maar net waar hij gelopen heeft. Het is een fabeltje dat Spanje alleen maar zon en 20+ is :19:
Dus jij weet zo uit je blote hoofdje waar La Línea de la Concepción ligt?

Lezen: :lees: Mijn ras: Pepper, Dwergpinscher x Podenco uit La Línea de la Concepción

Dus jullie vinden dat ik m'n hond allertijden buiten moeten laten zitten ook in de vrieskou en in de zomer in bloedhete zon. En vind dit ronduit a-sociaal naar m'n hond

Afbeelding
Selene
Zeer actief

Yvet schreef:
Selene schreef:

Dus jij weet zo uit je blote hoofdje waar La Línea de la Concepción ligt?

Lezen: :lees: Mijn ras: Pepper, Dwergpinscher x Podenco uit La Línea de la Concepción

Dus jullie vinden dat ik m'n hond allertijden buiten moeten laten zitten ook in de vrieskou en in de zomer in bloedhete zon. En vind dit ronduit a-sociaal naar m'n hond
Nou nou, een beetje minder kan ook wel hoor :ok:

Dat dikgedrukte heeft volgens mij niemand gezegd hier, er wordt alleen gezegd dat het hele verhaal gestoeld is op aannames.
En mensen reageren hierop door te vertellen dat niet iedere hond die buiten zit zielig is, verder niets hoor :U:

Afbeelding

Yvet
Zeer actief

Honden die uit winterse gebieden komen of honden die winterhard zijn Prima! Daar heb ik geen moeite mee
Maar die van mij is totaal niet winterhard of komt uit die gebieden vandaan dus zit ook niet de hele dag buiten in de kou hooguit met een wandelingetje

Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Waarom zou je niks mogen doen als je niet zeker bent? Ik ga er zomaar vanuit dat een gelukkige hond niet loopt te krijsen op een balkon. Verder ga ik er zomaar vanuit dat de meeste buitenhonden niet op balkonnen zitten. Ik vind dat eerlijk gezegd ook niet helemaal ok maar dat is mijn mening. Ik zou me toch afvragen waarom iemand een buitenhond neemt zonder dat er ruimte voor is. En verder blijf ik het wat aso naar buren vinden dat zij constant en altijd met de buurhond worden geconfronteerd bij het buiten zijn op hun balkon. Ik vind het iets teveel op elkaars lip en ik begrijp dat mensen daar bezwaar tegen kunnen hebben.

Verder, als er niemand belt kan er ook een hondje bevriezen waar de mensen wel allemaal naar hebben staan luisteren. Als alles zo prima is en het om een buitenhond gaat die toevallig alleen die dag even uit zijn plaat gaat dan zal er ook niks ondernomen worden. Dan is een keer kijken toch geen probleem? Als je iets vermoed mag je best even iemand laten kijken of het allemaal wel goed gaat. Hoeveel dieren zijn daar al niet mee geholpen in het verleden? :wink:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

laeken schreef:Waarom zou je niks mogen doen als je niet zeker bent? Ik ga er zomaar vanuit dat een gelukkige hond niet loopt te krijsen op een balkon. Verder ga ik er zomaar vanuit dat de meeste buitenhonden niet op balkonnen zitten. Ik vind dat eerlijk gezegd ook niet helemaal ok maar dat is mijn mening. Ik zou me toch afvragen waarom iemand een buitenhond neemt zonder dat er ruimte voor is. En verder blijf ik het wat aso naar buren vinden dat zij constant en altijd met de buurhond worden geconfronteerd bij het buiten zijn op hun balkon. Ik vind het iets teveel op elkaars lip en ik begrijp dat mensen daar bezwaar tegen kunnen hebben.

Verder, als er niemand belt kan er ook een hondje bevriezen waar de mensen wel allemaal naar hebben staan luisteren. Als alles zo prima is en het om een buitenhond gaat die toevallig alleen die dag even uit zijn plaat gaat dan zal er ook niks ondernomen worden. Dan is een keer kijken toch geen probleem? Als je iets vermoed mag je best even iemand laten kijken of het allemaal wel goed gaat. Hoeveel dieren zijn daar al niet mee geholpen in het verleden? :wink:
waarom niet gewoon die mensen aanspreken er op...de politie moet ook zoeken, ga dan zelf maar zoeken zodat de politie zich met belangrijkere zaken bezig kan houden.....
Yvet
Zeer actief

laeken schreef:Waarom zou je niks mogen doen als je niet zeker bent? Ik ga er zomaar vanuit dat een gelukkige hond niet loopt te krijsen op een balkon. Verder ga ik er zomaar vanuit dat de meeste buitenhonden niet op balkonnen zitten. Ik vind dat eerlijk gezegd ook niet helemaal ok maar dat is mijn mening. Ik zou me toch afvragen waarom iemand een buitenhond neemt zonder dat er ruimte voor is. En verder blijf ik het wat aso naar buren vinden dat zij constant en altijd met de buurhond worden geconfronteerd bij het buiten zijn op hun balkon. Ik vind het iets teveel op elkaars lip en ik begrijp dat mensen daar bezwaar tegen kunnen hebben.

Ik denk net zo over
Hier zit men inderdaad teveel op mekaars lip

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”