iones schreef:Mijn aanname is, dat als een hond continu zit te blaffen en te janken, dat hij alleen zit terwijl hij dat niet wil zijn. M.a.w.: de hond is ongelukkig. Dat is op zich al reden genoeg om er dierenpolitie bij te halen.
Precies

Moderator: moderatorteam
iones schreef:Mijn aanname is, dat als een hond continu zit te blaffen en te janken, dat hij alleen zit terwijl hij dat niet wil zijn. M.a.w.: de hond is ongelukkig. Dat is op zich al reden genoeg om er dierenpolitie bij te halen.
Blij dat jullie types niet bij mij in de buurt wonen...vreemd volk blaffen de herders op & de jachthonden "janken" ...Yvet schreef:iones schreef:Mijn aanname is, dat als een hond continu zit te blaffen en te janken, dat hij alleen zit terwijl hij dat niet wil zijn. M.a.w.: de hond is ongelukkig. Dat is op zich al reden genoeg om er dierenpolitie bij te halen.
Precies
Dan ben ik op mijn beurt weer blj dat er niet zulke types als jij bij mij in de buurt wonen, die honden buitensluiten en laten blaffen en janken.crutz schreef: Blij dat jullie types niet bij mij in de buurt wonen...vreemd volk blaffen de herders op & de jachthonden "janken" ...
Ik ook nietiones schreef:Dan ben ik op mijn beurt weer blj dat er niet zulke types als jij bij mij in de buurt wonen, die honden buitensluiten en laten blaffen en janken.crutz schreef: Blij dat jullie types niet bij mij in de buurt wonen...vreemd volk blaffen de herders op & de jachthonden "janken" ...
Je hebt een hond he, geen suikerklontje. Alsof een hond bij een beetje vrieskou al dood bibbert.Yvet schreef:Ik ook nietiones schreef:Dan ben ik op mijn beurt weer blj dat er niet zulke types als jij bij mij in de buurt wonen, die honden buitensluiten en laten blaffen en janken.crutz schreef: Blij dat jullie types niet bij mij in de buurt wonen...vreemd volk blaffen de herders op & de jachthonden "janken" ...
Hoe zou jullie het vinden ik laat m'n hond de hele ochtend in de vrieskou zonder enige vorm van beschut plekje bij mij in de tuin zitten vervolgens gaat hij de hele tijd janken en blaffen om naar binnen te komen dan ga je toch ook de dierenpolitie erbij halen
Kijk voor jou hond is dit weer eenLief schreef:Mijn achterburen vonden het ook zielig dat mijn honden buiten waren in de sneeuw, en deze zijn er toch echt voor gemaakt!
Ja, je hebt de plicht te letten op dierenleed, maar je hoeft een hond niet te vermenselijken. Honden hebben een vacht die hen beschermt tegen de kou, en sommige honden blaffen overmatig, of ze nu binnen of buiten zijn.
Dierenpolitie zou ik pas waarschuwen als ik de eigenaar al eens heb aangesproken betreffende het geluid en hier door de eigenaar vervolgens niets aan gedaan wordt.
Wel als hij het er niet naar zijn zin heeft en gaat zitten janken en blaffen.sTefaniA schreef: maar dat er een hond buiten zit is toch niet erg.
Lezen!!!! Als er vreemd volk de oprit op komt...alleen jij kan niet vanuit de buurt direct zien...iones schreef:Dan ben ik op mijn beurt weer blj dat er niet zulke types als jij bij mij in de buurt wonen, die honden buitensluiten en laten blaffen en janken.crutz schreef: Blij dat jullie types niet bij mij in de buurt wonen...vreemd volk blaffen de herders op & de jachthonden "janken" ...
Nee, JIj moet lezen!crutz schreef: Lezen!!!! Als er vreemd volk de oprit op komt...alleen jij kan niet vanuit de buurt direct zien...
Dat ben ik met je eens. Ik denk dat dat ook niet is wat er bedoeld wordt. De TS heeft de melding in dit topic gedaan gebaseerd op een aantal aannames waarvan we niet weten of die kloppen. En dan komt men met een aantal algemene uitspraken zoals dat een hond niet in vrieskou buiten kan e.d., en dat is waar een aantal mensen over valt. Ik ook.iones schreef:Evenblaffen en janken als er een vreemde aankomt, gaat anders dan blaffen en janken uit frustratie en eenzaamheid DE HELE DAG DOOR!
Ken anders wel sporters die idd een kennel (met dak & nachthok) op t balkon hebben omdat de hond buiten prefereert tov binnen.laeken schreef:Ik vind dat er wel erg lakoniek gedaan wordt over honden buiten laten bij -20 graden. Of desnoods -10. Natuurlijk kan dat met een mechelaar, een kangal of een huskie die altijd al buiten ligt. Maar dat gaat echt niet met een pincher of een staffie hoor. Zeker niet op een balkon wat soms gewoon vol in de wind is en met een hond die daar alleen zit als die mensen een keer weg gaan. Die hebben het ijs en ijskoud en kunnen daaraan dood gaan. Ik vind het dus volkomen logisch dat als er een hond op een balkon staat te gillen de hele dag bij lage temperaturen je iemand belt. Ik vind het nl helemaal niet normaal om een willekeurige hond op je balkon in de kou in de steek te laten. En een hond op een balkon laten wonen vind ik ook niet helemaal sociaal. Ik hoef geen buren met een hond op het balkon eerlijk gezegd. Dan is mijn zitplekje tegen de kennel van de buren aan. Zelfs mensen die zelf honden buiten houden hebben hun terras niet tegen de kennel van hun eigen hond aan aangelegdEn hebben ze dat wel dan is dat allemaal hun keuze.
Hond buiten houden is prima. Maar niet 10 meter van de grond tegen een muur aan en dus in alle waarschijnlijkheid geheel onbeschut. En ook graag een ras dat dat verdraagt. Geen gezelschapshondje of welk ander ras dan ook. En dan graag met de bek dicht en niet krijsend. Want ook dat is asociaal. Volkomen normaal dat er iemand iets doet aan een hond die al uren staat te gillen in de vrieskou. Je hoort regelmatig dat mensen hun hond laten doodgaan. Als niemand belt voor een bv maltezer die al uren bij -10 in de wind staat gaat die ook gewoon dood hoor
Even hoor, dit zegt niet zo heel veel. Ook in Spanje kan het behoorlijk vriezen, het is maar net waar hij gelopen heeft. Het is een fabeltje dat Spanje alleen maar zon en 20+ isYvet schreef:Die van mij is totaal niet gewend om buiten te zitten
Hij heeft alleen de spaanse leefklimaat meegemaakt
En voor de rest moet jullie zelf weten als je hond buiten laten
Op mijn balkon is het anders goed toeven, ook als het koud is. Geen wind en lekker beschut in de zon. Misschien zat die hond ook wel zo? We weten het niet want TS heeft zowel de hond (misschien was het wel een hond die er goed tegen kan?) als de omstandigheden op het balkon niet gezien.laeken schreef:Ik vind dat er wel erg lakoniek gedaan wordt over honden buiten laten bij -20 graden. Of desnoods -10. Natuurlijk kan dat met een mechelaar, een kangal of een huskie die altijd al buiten ligt. Maar dat gaat echt niet met een pincher of een staffie hoor. Zeker niet op een balkon wat soms gewoon vol in de wind is en met een hond die daar alleen zit als die mensen een keer weg gaan. Die hebben het ijs en ijskoud en kunnen daaraan dood gaan. Ik vind het dus volkomen logisch dat als er een hond op een balkon staat te gillen de hele dag bij lage temperaturen je iemand belt. Ik vind het nl helemaal niet normaal om een willekeurige hond op je balkon in de kou in de steek te laten. En een hond op een balkon laten wonen vind ik ook niet helemaal sociaal. Ik hoef geen buren met een hond op het balkon eerlijk gezegd. Dan is mijn zitplekje tegen de kennel van de buren aan. Zelfs mensen die zelf honden buiten houden hebben hun terras niet tegen de kennel van hun eigen hond aan aangelegdEn hebben ze dat wel dan is dat allemaal hun keuze.
Hond buiten houden is prima. Maar niet 10 meter van de grond tegen een muur aan en dus in alle waarschijnlijkheid geheel onbeschut. En ook graag een ras dat dat verdraagt. Geen gezelschapshondje of welk ander ras dan ook. En dan graag met de bek dicht en niet krijsend. Want ook dat is asociaal. Volkomen normaal dat er iemand iets doet aan een hond die al uren staat te gillen in de vrieskou. Je hoort regelmatig dat mensen hun hond laten doodgaan. Als niemand belt voor een bv maltezer die al uren bij -10 in de wind staat gaat die ook gewoon dood hoor
crutz schreef:Ken anders wel sporters die idd een kennel (met dak & nachthok) op t balkon hebben omdat de hond buiten prefereert tov binnen.laeken schreef:Ik vind dat er wel erg lakoniek gedaan wordt over honden buiten laten bij -20 graden. Of desnoods -10. Natuurlijk kan dat met een mechelaar, een kangal of een huskie die altijd al buiten ligt. Maar dat gaat echt niet met een pincher of een staffie hoor. Zeker niet op een balkon wat soms gewoon vol in de wind is en met een hond die daar alleen zit als die mensen een keer weg gaan. Die hebben het ijs en ijskoud en kunnen daaraan dood gaan. Ik vind het dus volkomen logisch dat als er een hond op een balkon staat te gillen de hele dag bij lage temperaturen je iemand belt. Ik vind het nl helemaal niet normaal om een willekeurige hond op je balkon in de kou in de steek te laten. En een hond op een balkon laten wonen vind ik ook niet helemaal sociaal. Ik hoef geen buren met een hond op het balkon eerlijk gezegd. Dan is mijn zitplekje tegen de kennel van de buren aan. Zelfs mensen die zelf honden buiten houden hebben hun terras niet tegen de kennel van hun eigen hond aan aangelegdEn hebben ze dat wel dan is dat allemaal hun keuze.
De buren hebben totaal geen last van die honden, zijn stil & zindelijk.
Er is geen verschil tussen of je je hond in de tuin "tegen" t terras van je buren aan houdt of op t balkon, tenminste ik vind van niet.
& we hebben t niet over uren gillen & janken, TS hoorde t tijdens het uitlaten...
Trouwens, een van onze terrassen waar we veel met vrienden BBQ-en in de zomer ligt recht voor de kennels & direct aan de puppyren....
niemand weet waar de hond precies zat, niemand weet wat voor hond het was/is, niemand weet of de hond beschut zat, allemaal pure speculatie & daarom vind ik het dus "bullshit" om daar de dierenpolitie voor te bellen, ga eerst gewoon eens een gesprek aan...marian* schreef:crutz schreef:Ken anders wel sporters die idd een kennel (met dak & nachthok) op t balkon hebben omdat de hond buiten prefereert tov binnen.laeken schreef:Ik vind dat er wel erg lakoniek gedaan wordt over honden buiten laten bij -20 graden. Of desnoods -10. Natuurlijk kan dat met een mechelaar, een kangal of een huskie die altijd al buiten ligt. Maar dat gaat echt niet met een pincher of een staffie hoor. Zeker niet op een balkon wat soms gewoon vol in de wind is en met een hond die daar alleen zit als die mensen een keer weg gaan. Die hebben het ijs en ijskoud en kunnen daaraan dood gaan. Ik vind het dus volkomen logisch dat als er een hond op een balkon staat te gillen de hele dag bij lage temperaturen je iemand belt. Ik vind het nl helemaal niet normaal om een willekeurige hond op je balkon in de kou in de steek te laten. En een hond op een balkon laten wonen vind ik ook niet helemaal sociaal. Ik hoef geen buren met een hond op het balkon eerlijk gezegd. Dan is mijn zitplekje tegen de kennel van de buren aan. Zelfs mensen die zelf honden buiten houden hebben hun terras niet tegen de kennel van hun eigen hond aan aangelegdEn hebben ze dat wel dan is dat allemaal hun keuze.
De buren hebben totaal geen last van die honden, zijn stil & zindelijk.
Er is geen verschil tussen of je je hond in de tuin "tegen" t terras van je buren aan houdt of op t balkon, tenminste ik vind van niet.
& we hebben t niet over uren gillen & janken, TS hoorde t tijdens het uitlaten...
Trouwens, een van onze terrassen waar we veel met vrienden BBQ-en in de zomer ligt recht voor de kennels & direct aan de puppyren....
Die hebben dan beschutting,maar waar ts het hoogstwaarschijnlijk over heeft is een hond die normaliter binnen ligt en dus buitengesloten is of zo.Zo komt het op mij over althans.
En dan gaat zo'n hond inderdaad na verloop van tijd janken en blaffen.
Zet Kiki een paar uur in de vrieskou op een balkon en ze doet dat ook![]()
"Sport"honden (welke sport?) zijn vaker gewend om buiten te wonen.
crutz schreef: niemand weet waar de hond precies zat, niemand weet wat voor hond het was/is, niemand weet of de hond beschut zat, allemaal pure speculatie & daarom vind ik het dus "bullshit" om daar de dierenpolitie voor te bellen, ga eerst gewoon eens een gesprek aan...
Dus jij weet zo uit je blote hoofdje waar La Línea de la Concepción ligt?Selene schreef:Even hoor, dit zegt niet zo heel veel. Ook in Spanje kan het behoorlijk vriezen, het is maar net waar hij gelopen heeft. Het is een fabeltje dat Spanje alleen maar zon en 20+ isYvet schreef:Die van mij is totaal niet gewend om buiten te zitten
Nou nou, een beetje minder kan ook wel hoorYvet schreef:Dus jij weet zo uit je blote hoofdje waar La Línea de la Concepción ligt?Selene schreef:Even hoor, dit zegt niet zo heel veel. Ook in Spanje kan het behoorlijk vriezen, het is maar net waar hij gelopen heeft. Het is een fabeltje dat Spanje alleen maar zon en 20+ isYvet schreef:Die van mij is totaal niet gewend om buiten te zitten
Lezen:Mijn ras: Pepper, Dwergpinscher x Podenco uit La Línea de la Concepción
Dus jullie vinden dat ik m'n hond allertijden buiten moeten laten zitten ook in de vrieskou en in de zomer in bloedhete zon. En vind dit ronduit a-sociaal naar m'n hond
waarom niet gewoon die mensen aanspreken er op...de politie moet ook zoeken, ga dan zelf maar zoeken zodat de politie zich met belangrijkere zaken bezig kan houden.....laeken schreef:Waarom zou je niks mogen doen als je niet zeker bent? Ik ga er zomaar vanuit dat een gelukkige hond niet loopt te krijsen op een balkon. Verder ga ik er zomaar vanuit dat de meeste buitenhonden niet op balkonnen zitten. Ik vind dat eerlijk gezegd ook niet helemaal ok maar dat is mijn mening. Ik zou me toch afvragen waarom iemand een buitenhond neemt zonder dat er ruimte voor is. En verder blijf ik het wat aso naar buren vinden dat zij constant en altijd met de buurhond worden geconfronteerd bij het buiten zijn op hun balkon. Ik vind het iets teveel op elkaars lip en ik begrijp dat mensen daar bezwaar tegen kunnen hebben.
Verder, als er niemand belt kan er ook een hondje bevriezen waar de mensen wel allemaal naar hebben staan luisteren. Als alles zo prima is en het om een buitenhond gaat die toevallig alleen die dag even uit zijn plaat gaat dan zal er ook niks ondernomen worden. Dan is een keer kijken toch geen probleem? Als je iets vermoed mag je best even iemand laten kijken of het allemaal wel goed gaat. Hoeveel dieren zijn daar al niet mee geholpen in het verleden?
Ik denk net zo overlaeken schreef:Waarom zou je niks mogen doen als je niet zeker bent? Ik ga er zomaar vanuit dat een gelukkige hond niet loopt te krijsen op een balkon. Verder ga ik er zomaar vanuit dat de meeste buitenhonden niet op balkonnen zitten. Ik vind dat eerlijk gezegd ook niet helemaal ok maar dat is mijn mening. Ik zou me toch afvragen waarom iemand een buitenhond neemt zonder dat er ruimte voor is. En verder blijf ik het wat aso naar buren vinden dat zij constant en altijd met de buurhond worden geconfronteerd bij het buiten zijn op hun balkon. Ik vind het iets teveel op elkaars lip en ik begrijp dat mensen daar bezwaar tegen kunnen hebben.
Verder, als er niemand belt kan er ook een hondje bevriezen waar de mensen wel allemaal naar hebben staan luisteren. Als alles zo prima is en het om een buitenhond gaat die toevallig alleen die dag even uit zijn plaat gaat dan zal er ook niks ondernomen worden. Dan is een keer kijken toch geen probleem? Als je iets vermoed mag je best even iemand laten kijken of het allemaal wel goed gaat. Hoeveel dieren zijn daar al niet mee geholpen in het verleden?