Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

welk ras?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
Aantal honden: 1

welk ras?

Ongelezen bericht door Marieta »

zou bij ons van toepassing kunnen zijn? Ik zal mijn "eisen" op een rijtje zetten. Moet alleen kunnen zijn. moet met katten kunnen en kinderen. Honden zou fijn zijn. Al is t geen 60 kilo wat in de riem hangt. Geen hond die elke dag geborsteld moet. Klein tot middelgroot. Ik wandel graag. Met ohana ging dat niet, omdat ze honden pakte en ik haar niet kon houden met haar gewicht. Vandaar geen giga meer. Ik wil kunnen wandelen. Ik wil graag behendigheid doen maar weet niet of dit kan in de winter, ivm raynaud. Ik heb al vanalles bedacht, maar veel zijn niet geschikt. Nu lijkt een border terrier ook leuk. Past dat wel? Het is meer orientatie, het kan ook zomaar een leuke herplaatser worden. Oh ja. T mag ook een beetje waken/beschermen. En natuurlijk snap ik dat een pup opvoeding nodig heeft. En ik werk 3 dagen. Hond zou van 9 tot 4 thuis moeten zijn. Wat zeggen jullie?
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Re: welk ras?

Ongelezen bericht door Machie »

leuke herplaatser.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

Als je de ziekte van Renauld (hoe schrijf je dat?) hebt, lijkt me een buitenactiviteit in de winter sowieso geen goed idee. Veel soorten honden zouden passen, alleen is 7 uur achter elkaar alleen wel lang, vind ik zelf. Het kan wel, maar niet met alle honden. Inderdaad met een volwassen herplaatser weet je of die lang alleen kan blijven en dergelijke, lijkt me ook een goeie keuze.
Marieta
Zeer actief

uiteraard zou dr altijd voor t begin iets te regelen zijn. Voor ohana had ik alle tijd om t te leren nu helaas minder. De grootste kans zal ook een herplaatser zijn denk ik. Maar dan nog zal de hond t moeten leren opnieuw. Of iig een opfrissing nodig hebben. Ik vind t zo moeilijk. Eng ergens ook een beetje denk ik. Ik zie teveel problemen op mijn werk denk ik. Oh trouwens de dinsdag is t va 11uur alleen zijn tot 4. Dan begin ik later. En nu ben ik uitgeluld;op
Afbeelding
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Ik denk dat een Border Terrier best past. Die zijn net wat zachter van aard dan mijn Cairns (tenminste die indruk krijg ik). Toen Sacha nog alleen was, kon ze ook prima een uur of 7 alleen zijn en ook mijn andere 2 honden hebben daar nooit moeite mee gehad. Dan moet je wel naast je werk genoeg met ze doen, maar je schrijft al dat je van wandelen houdt, dus ook daar zie ik geen probleem. Of het een pup of een herplaatser moet worden, dat kan je alleen zelf beoordelen.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Wil je een pup of een herplaatser?
Bij een pup zou ik voor een rashond gaan, zodat je een beetje weet wat je kunt verwachten. Bij een herplaatser maakt het dan niet zoveel uit of het een rashond is of niet.
Een border terrier zou denk ik inderdaad goed kunnen. De hollandse smous ook, maar aangezien je in Belgie woont en dit ras niet gexporteerd mag worden is dat geen optie.
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Een border terrier past heel goed bij wat je zoekt, denk ik :D Het sociale aspect naar andere honden toe is soms wel wat problematisch, vooral bij reutjes. Boyke kon goed opschieten met alles tot hij een jaar of 5 was, toen werd hij fel tegen andere reuen. In goede banen te leiden hoor, maar wel iets om rekening mee te houden. Ik heb ook heel felle teefjes gezien. Zes uur alleen zijn, hoeft met voldoende opbouw geen probleem te zijn als ze daar omheen voldoende aandacht en beweging krijgen. Ik vind ze over het algemeen snel tevreden. Altijd in voor lange wandelingen, maar als het eens wat minder is, is een spelletje ook goed :wink: Met Boyke doe ik sinds hij 8 is ook aan behendigheid en hij vindt het heel erg leuk :cheer: Boyke is in huis erg rustig, ook toen hij jong was, maar buiten heel enthousiast. Naar mensen zijn ze super, altijd blij iedereen te zien, ook de inbrekers :LOL:
Je moet wel tegen een behoorlijke dosis jachtlust kunnen, ook al is ook dit in goede banen te leiden. Boyke luistert heel erg goed naar me, maar als hij een hert op het spoor was, moest ik hem voor zijn en hem aanlijnen. Lees je zijn signalen goed dan ben je op tijd, zo niet dan is hij een paar minuten weg, maar terugkomen, doet hij altijd. Nu is dit verleden tijd, want jagen doet hij niet meer door zijn slechte zicht.
Vacht is natuurlijk erg makkelijk: twee maal per jaar plukken, is goed zelf te doen ook, en verder nauwelijks verharend :ok: Borstelen doe ik eigenlijk bijna nooit, hij is veel leuker als het rommelig zit :lol1:
De gezondheid is over het algemeen goed. Er komt een ziekte voor, CECS of Spike´s disease, maar de erfelijkheid daarvan is nog niet voldoende bekend, dus testen is niet mogelijk. Je kunt wel naar de lijnen kijken natuurlijk of het voorkomt, want er is wel vermoeden dat het erfelijk kan zijn. Boyke is gelukkig gezond, op staar na (hij is 9 jaar).
Herplaatsers zijn er denk ik niet veel bij de border, maar daarvoor kun je de rasvereniging benaderen, die wel bemiddelen op dat punt. Ook voor pupbemiddeling kun je natuurlijk daar terecht :ok:
doggielover

Ongelezen bericht door doggielover »

Herplaatser. Bij Podencoworld hebben ze tientallen honden die aan jouw wensen voldoen. Hoef je alleen nog te bedenken of je een reu of een teef wil. :mrgreen:
Marieta
Zeer actief

Nanna schreef:
Marieta schreef: Ik zal mijn "eisen" op een rijtje zetten. Moet alleen kunnen zijn. moet met katten kunnen en kinderen. Honden zou fijn zijn. Hond zou van 9 tot 4 thuis moeten zijn. Wat zeggen jullie?
Herplaatser. Lijkt me evident. Daar is dat allemaal van bekend, bij een pup is dat altijd afwachten. Ik ken tenminste geen ras dat per definitie alleen thuis kan blijven.
Ik weet dat er niet per definitie een ras is wat standdaard alleen thuis kan blijven, maar een voorbeeld.
Ik heb ooit gevraagd naar de bassett, maar die waren over het algemeen al niet goed in alleen blijven. Dus vandaar de vraag :wink:
Het zal een dikke kans zijn dat t een herplaatser wordt, maar ik bereid me graag voor, ook als het een herplaatser wordt.

Groetjes Marieta.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”