Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tip dierenarts

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Magdalena
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Cairnterrier& Spaniel
Aantal honden: 2

Tip dierenarts

Ongelezen bericht door Magdalena »

Ik ben fan van het ras de boxer ,en probeer om zoveel mogelijke informatie in te winnen over dit ras ,voor ik besluit dat de boxer ook echt bij ons past.
Nu hoor ik dat er erg veel gebreken bij het ras boxer voorkomen en dat veel boxers op jonge leeftijd al kanker krijgen en nog meer van die nare dingen.
Ik dacht toen ik vanmorgen bij de dierenarts was,ik vraag daar of zij ook die ervaring hebben met dat er veel boxers medische problemen hebben en jong dood gaan aan hun kwalen.
Nu hebben ze in mijn dierenarts praktijk die ervaring niet met de boxers die bij hun komen,maar ze zei kijk eens naar de diverse dierenziektekosten verzekeringen ,als ze veel dingen niet vergoeden dus uitsluiten bij de boxer dan krijg je een landelijk beeld over hoe het bij het ras boxer gesteld is ...
Ze gaf als voorbeeld dat bij honden zwaarder dan behandeling aan knieen en ellebogen dan uitgesloten worden .
Nu heb ik geen verstand van verzekeringen voor je hond ,maar sluiten die bepaalde dingen uit bij bepaalde rassen ...wie weet dit of heeft er mee te maken gehad ....
Dan zou het een idee zijn om te zien hoe gezond (en pech gevallen daar gelaten natuurlijk)de boxer is ...
Roep maar wat denken jullie?
Groetjes van Magda

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Yvet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pepper, Dwergpinscher x Podenco uit La Línea de la Concepción
Aantal honden: 1

Re: Tip dierenarts

Ongelezen bericht door Yvet »

Ik zag dat je ook in Lelystad woont
Welke DA heb je?
Laatst gewijzigd door Yvet op 16 feb 2012 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe je mensen beter leert kennen des te meer je van dieren gaat houden

Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201

Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Magdalena schreef:Ik ben fan van het ras de boxer ,en probeer om zoveel mogelijke informatie in te winnen over dit ras ,voor ik besluit dat de boxer ook echt bij ons past.
Nu hoor ik dat er erg veel gebreken bij het ras boxer voorkomen en dat veel boxers op jonge leeftijd al kanker krijgen en nog meer van die nare dingen.
Ik dacht toen ik vanmorgen bij de dierenarts was,ik vraag daar of zij ook die ervaring hebben met dat er veel boxers medische problemen hebben en jong dood gaan aan hun kwalen.
Nu hebben ze in mijn dierenarts praktijk die ervaring niet met de boxers die bij hun komen,maar ze zei kijk eens naar de diverse dierenziektekosten verzekeringen ,als ze veel dingen niet vergoeden dus uitsluiten bij de boxer dan krijg je een landelijk beeld over hoe het bij het ras boxer gesteld is ...
Ze gaf als voorbeeld dat bij honden zwaarder dan behandeling aan knieen en ellebogen dan uitgesloten worden .
Nu heb ik geen verstand van verzekeringen voor je hond ,maar sluiten die bepaalde dingen uit bij bepaalde rassen ...wie weet dit of heeft er mee te maken gehad ....
Dan zou het een idee zijn om te zien hoe gezond (en pech gevallen daar gelaten natuurlijk)de boxer is ...
Roep maar wat denken jullie?
Ja hoor er zijn genoeg verzekeringen die andere voorwaarden hebben voor bepaalde rassen. Voornamelijk voor honden met huidziekten/korte neusjes.

Maar zo zijn er ook rassen die niet andere voorwaarden hebben en die wel degelijk ongezond zijn :19:. Dus dat zegt niet zoveel.
Maar goed, ik zou persoonlijk nooit aan zo'n ongezond ras beginnen.
Afbeelding
Magdalena
Vaste gebruiker

Yvet schreef:Ik zag dat je ook in Lelystad woont
Welke DA heb je?
De dierenarts in de Jol ,ik ben daarheen gegaan omdat die da versvlees aanbied en aanraad i.pv. dure brokken ....
Ben erg tevreden over deze da.

En de boxer zo een ongezond ras ? Dat probeer ik dus een beetje uit te zoeken in hoeverre dat ook waar is .....
Groetjes van Magda

Afbeelding

Yvet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pepper, Dwergpinscher x Podenco uit La Línea de la Concepción

Ongelezen bericht door Yvet »

Dat zag ik ook op de website van Tinlo-barfmenu staan dat ze vers vlees verkochten en in de Meander verkoopt hem ook
Alleen bij DA van mij verkoopt alleen brokken met name Royal Canine en Hills Prespection, alleen ik koop daar geen brokken eigenlijk helemaal geen voer meer
Hoe je mensen beter leert kennen des te meer je van dieren gaat houden

Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201

Afbeelding
Joepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff

Ongelezen bericht door Joepie »

Als het alleen om HD en ED gaat dan wordt het idd niet vergoed.
Alleen dit komt bij zoveel rassen voor en moet je je dus wat meer verdiepen in de ouders en de rest van de lijn voor zover dat mogelijk is om te kijken of ze vrij zijn.
Volgens mij is het grootste probleem bij Boxers kanker.
Afbeelding
Enya
Zeer actief

Ongelezen bericht door Enya »

De boxer van m'n ex en m'n eigen boxer zijn overleden aan kanker en hadden beiden epuliden (tandvleeswoekeringen). M'n eigen boxer had ook spondylose en epilepsie. De boxer van m'n ex is geopereerd aan gescheurde kruisbanden. Dit zijn bij mijn weten de meest voorkomende gezondheidsklachten bij boxers.

[edit]Ik vergeet de hartklachten[/edit]
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

IK moet de 1ste gezonde boxer nog tegen komen, helaas kom het vaak voor dat ze niet sociaal zijn naar andere honden toe.
Afbeelding
Magdalena
Vaste gebruiker

->Chanty<- schreef:IK moet de 1ste gezonde boxer nog tegen komen, helaas kom het vaak voor dat ze niet sociaal zijn naar andere honden toe.
Dat had ik nog niet gehoord :19:
Denk dat er een hoop rassen meer bekend staan om uitvallen naar andere honden ...
Met de boxers hier uit de buurt heb ik die ervaring helemaal niet ...
Groetjes van Magda

Afbeelding

TE$$
Zeer actief
Mijn ras(sen): boxer, X duitse staander, greyhound
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door TE$$ »

Gezond zijn ze niet nee. Denk alleen al aan de platte neus. Wij hebben er zelf een uit het asiel en heeft "alleen" een allergie en een klein ruisje sinds enkele jaren.
Mens en hond sociaal zijn ze echter wel.
Edit: maar niet alle honden waarderen een directe, zekere houding en het lompe gedrag.
Afbeelding
Mijn handgemaakte halsbanden: http://www.nexzz.nl
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Boxer Christa, in 1985 ingeslapen op 7 jarige leeftijd, kanker
Boxer Danco. In 2006 ingeslapen op 10 jarige leeftijd. Toen hij een jaar of 6 was geopereerd aan epuliden (tandvleeswoekeringen). Verder geen problemen zover wij weten. Als volle reu niet sociaal naar andere honden (vocht voor de eerste keer op een leeftijd van 4 maanden ofzo), na zijn castratie op 4 jarige leeftijd kreeg hij een heilig ontzag voor teven, met reuen bleef het oppassen.
Boxer Nika. In 2009 ingeslapen op 10 jarige leeftijd. HD, waarschijnlijk ook spondylose. Hartruis. Staar. Niet altijd sociaal naar andere honden.

Boxers zijn geweldig, maar niet het allergezondste ras.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Tank
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tank »

Ze noemen het niet voor niets 'boxerknie' ..
Mijn verzekering sluit knie ook uit bij mijn hond en laat hij nou net een kruisband operatie nodig hebben gehad. Die kon ik dus zelf dokken.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”