Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

??pups van een teef die nooit gedekt is??WEER EEN UPDATE

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

??pups van een teef die nooit gedekt is??

Ongelezen bericht door crutz »

Marjoleine schreef:Ik zou de Raad er eens over bellen.
Vaag, zeg.
Er is mij inmiddels geadviseerd contact op te nemen met de eigenaar vd mis/gebruikte kennelnaam. Die is vt type die daar achteraan gaat, zelf werk v maakt.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
Vaag, zeg.
maar die heeft toch niks met buitenlandse teven en dekkingen te maken toch?
Anders bel ik maandag wel even...?
Die kunnen als overkoepelend orgaan toch aangeven dat deze bij hun geregistreerde reu niet gebruikt is.

M'n appje ook gehad??? Samen met de kennelnaam eigenaar gewoon werk v maken.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Re: ??pups van een teef die nooit gedekt is??

Ongelezen bericht door maart »

Xito maakt wel mooie kindjes hoor :F: knappe teef :ok: (als de foto's tenminste kloppen :8): )
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

crutz schreef:
Vaag, zeg.
Er is mij inmiddels geadviseerd contact op te nemen met de eigenaar vd mis/gebruikte kennelnaam. Die is vt type die daar achteraan gaat, zelf werk v maakt.
maar hoe kan je iemand's kennelnaam misbruiken eigenlijk? als ik jouw kennelnaam gebruik zonder dat jij het weet krijg jij toch de papieren thuis???
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
silvester

Ongelezen bericht door silvester »

Als sperma donor kan je tegenwoordig ook niet eens meer anoniem wat doneren, hij wilde alleen wat extra bijverdienen zodat ie dat mega bot kon kopen.

Valt ie toch door de mand.

:mrgreen:

Ps. Ik ga voor optie 4. Hier is iemand de boel aan het besodemieteren.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
crutz schreef:
Vaag, zeg.
maar hoe kan je iemand's kennelnaam misbruiken eigenlijk? als ik jouw kennelnaam gebruik zonder dat jij het weet krijg jij toch de papieren thuis???

Geen idee, mss dat dat in t buitenland anders gaat...bedoel er staat bij de teef op de website dat ze Mexicaanse import is ipv Franse...dus daar gaat t al fout.
Xtine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Xtine »

Een vriendin van mij heeft dit ook ooit meegemaakt.
Was echter een Amerikaanse hond.
Hun kennelnamen staan los van onze (bij het FCI geriegistreerde) kennelnamen.
Was dus gewoon een hond met exact dezelfde naam.
Handle every stressful situation like a dog.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

malinois schreef:maar hoe kan je iemand's kennelnaam misbruiken eigenlijk? als ik jouw kennelnaam gebruik zonder dat jij het weet krijg jij toch de papieren thuis???
Nee.
Als ik een nest fok en ik zet jouw reu op de papieren en een neppe handtekening, krijg jij daar niks van thuis.
Dat kan dus best.

Alleen als je je voordoet als de fokker krijgt de echt fokker de papieren.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
Vaag, zeg.
maar die heeft toch niks met buitenlandse teven en dekkingen te maken toch?
Anders bel ik maandag wel even...?
Niet direct, maar ik neem aan dat ze zoiets toch willen weten en wellicht ook advies hebben.

Afbeelding

Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Hoe is dit afgelopen?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Lothian schreef:Hoe is dit afgelopen?
nog niks, Carmen heeft een mail gestuurd naar de Franse fokker waar de kennelnaam van de teef vandaan kwam, maar heeft daar nooit meer iets van gehoord. Ik wacht nog steeds op de kopie van de originele fci stamboom uit amerika maar ik heb zo'n gevoel dat ik die nooit zal krijgen. :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Hmmm... vervelende situatie, ik hoop dat je toch nog duidelijkheid krijgt en het rechtgezet wordt.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Lothian schreef:Hmmm... vervelende situatie, ik hoop dat je toch nog duidelijkheid krijgt en het rechtgezet wordt.
als ik die kopie stamboom heb dan weet ik wat, nu heb ik alleen een stamboom op internet dus niks officieel zeg maar... :roll:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Na een aantal weken gewacht te hebben op antwoord van de Franse fokker van de teef wat niet gekomen is, heb ik gisteren maar een mail gestuurd aan de amerikaanse eigenaar van de teef die haar gekocht heeft. Dit keer met het verhaal dat ik de eigenaresse ben van Xito en dat hij nog nooit een stamboom teef gedekt heeft in Frankrijk.
(Renee nogmaals bedankt voor de nette vertaling, want dat staat toch beter dan mijn Engels :wink: )
Ik heb direct een nette en begripvolle mail terug gekregen van de Amerikaanse teefeigenaar. Teef is inmiddels gesteriliseerd maar was een prima fokteef en de nakomelingen doen het uitstekend. Hij is enerzijds enorm verbaasd omdat hij zegt juist dergelijke dingen goed te controleren maar anderzijds was hij al een keer eerder bedonderd met een hond waarvan de papieren later niet bleken te kloppen.
Hij stuurde de mail vanaf zijn telefoon omdat hij op dit moment in het buitenland zat. Hij ging contact leggen met de Mexicaanse kennel waar hij haar van gekocht heeft om hun verhaal hierover te horen. Zodra hij terug was zou hij weer contact met mij opnemen wat verder te doen en zou hij mij een kopie van haar papieren toesturen.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

heel bijzonder..
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik ben het verhaal nu een beetje kwijt... deze teef.. is dat de teef die gedekt zou zijn en waar dus pups van moeten bestaan vanjouw hond of is deze teef de "pup van jouw hond"?

Want, ik begrijp als het eerste aan de hand is niet wat die teef er eigenlijk nog mee te maken heeft ;-) Ja, wel dat ze " gedekt zou zijn door jouw hond" maar eh.... moet je dan niet eerder op zoek naar de pups en die eigenaren informeren dat jouw hond dus niet de vader is?

Natuurlijk zou ik OOK de destijds fokker aanspreken die zegt dat jouw reu die teef gedekt heeft. Ik bedoel; de teef " kan er niets aan doen" .. je moet de fokker hebben die dus destijds heeft gelogen.
Er is toch wel een overkoepelende organsaite als het geen fci-stambomen zijn? Dan kun je die toch aanspreken dat er destijds is gefraudeerd " waarschijnlijk" (het kan nog een reu zijn met identieke naam ;-) ...?

Suzanne
malinois schreef:Na een aantal weken gewacht te hebben op antwoord van de Franse fokker van de teef wat niet gekomen is, heb ik gisteren maar een mail gestuurd aan de amerikaanse eigenaar van de teef die haar gekocht heeft. Dit keer met het verhaal dat ik de eigenaresse ben van Xito en dat hij nog nooit een stamboom teef gedekt heeft in Frankrijk.
(Renee nogmaals bedankt voor de nette vertaling, want dat staat toch beter dan mijn Engels :wink: )
Ik heb direct een nette en begripvolle mail terug gekregen van de Amerikaanse teefeigenaar. Teef is inmiddels gesteriliseerd maar was een prima fokteef en de nakomelingen doen het uitstekend. Hij is enerzijds enorm verbaasd omdat hij zegt juist dergelijke dingen goed te controleren maar anderzijds was hij al een keer eerder bedonderd met een hond waarvan de papieren later niet bleken te kloppen.
Hij stuurde de mail vanaf zijn telefoon omdat hij op dit moment in het buitenland zat. Hij ging contact leggen met de Mexicaanse kennel waar hij haar van gekocht heeft om hun verhaal hierover te horen. Zodra hij terug was zou hij weer contact met mij opnemen wat verder te doen en zou hij mij een kopie van haar papieren toesturen.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik ben toch erg benieuwd hoe dit afloopt mal.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Suzanne123 schreef:Ik ben het verhaal nu een beetje kwijt... deze teef.. is dat de teef die gedekt zou zijn en waar dus pups van moeten bestaan vanjouw hond of is deze teef de "pup van jouw hond"?

Want, ik begrijp als het eerste aan de hand is niet wat die teef er eigenlijk nog mee te maken heeft ;-) Ja, wel dat ze " gedekt zou zijn door jouw hond" maar eh.... moet je dan niet eerder op zoek naar de pups en die eigenaren informeren dat jouw hond dus niet de vader is?

Natuurlijk zou ik OOK de destijds fokker aanspreken die zegt dat jouw reu die teef gedekt heeft. Ik bedoel; de teef " kan er niets aan doen" .. je moet de fokker hebben die dus destijds heeft gelogen.
Er is toch wel een overkoepelende organsaite als het geen fci-stambomen zijn? Dan kun je die toch aanspreken dat er destijds is gefraudeerd " waarschijnlijk" (het kan nog een reu zijn met identieke naam ;-) ...?

Suzanne
De teef van die Amerikaan zou een dochter zijn van mijn Xito.
En dat is dan ook het enige aanknopingspunt wat ik heb, tezamen met haar kennelnaam.
ja en de fokker aanspreken is dus lastig als die niks van zich laat horen... dat is die Fransman.

Een reu met identieke naam en identiek NHSB nummer??? :wink: lijkt me sterk he?!

De RVB adviseert het juridisch loket te raadplegen en de Societe Centrale Canine in Frankrijk.

Kijk voor mij hoeft die Amerikaan niks te veranderen/aanpassen. Hij kan er niks aan doen als hij een hond koopt MET stamboom waar deze gegevens op staan.
Maar hij kan me wel helpen door na te vragen waar hij de hond vandaan heeft en misschien via hen in contact te komen met de fokker. Omdat hij daar op zn zachts gezegd helemaal niet blij mee was. Het is een K9 centre en die zijn toch wat groter en hebben vaak wat meer in te brokkelen als ik als gewoon persoontje. Het enige wat ik te weten moet komen is of er een hond is ingeschreven door die Franse fokker in de Franse stamboeken met deze naam en met mijn hond als vader.
Ik zal er ook geen juridisch drama van maken, daar heb ik het geld niet voor simpelweg, honden zijn gezond nakomelingen ook ... maar het gaat wel om het idee. Ik vind het niet prettig als er straks iets uit zou komen waar mijn reu op aangekeken zou kunnen worden terwijl dit zijn nakomelingen totaal niet zijn.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:ik ben toch erg benieuwd hoe dit afloopt mal.
ik ook...
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Nou, precies.
Jouw probleem is dat jouw reu niet de vader is van die pups.
Dat kan dus, als die Amerikaan boos genoeg wordt, ook het probleem van hem worden: hij is bedonderd.
Hij kan dan een bloedtest eisen, dan blijkt dat de teef een andere vader heeft dan Xito en dan kan de Fransoos iets uit gaan leggen.
Wij hopen dus, kortom, op een boze Amerikaan :mrgreen:

Afbeelding

~Suzanne~
Zeer actief

Ik snap het weer ;-) je bent nu een zogenaamde dochter van Xito op het spoor.

Die man kan daar idd geen dinges aan doen maar ik begrijp toch goed dat deze "dochter" ook pups gekregen heeft? Dan lopen er dus beslist " zogenaamde kleinkinderen" van hem rond en ik snap je zorgen; als er evt iets onwenselijks uitkomt moet men niet denken dat dit bij Xito wegkomt!

Zeker wel zou ik het aankaarten daar waar je kunt... heb je geen rechtsbijstandverzekering die je daarin kan helpen?

Suzanne
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:Nou, precies.
Dat kan dus, als die Amerikaan boos genoeg wordt, ook het probleem van hem worden: hij is bedonderd.
Hij kan dan een bloedtest eisen, dan blijkt dat de teef een andere vader heeft dan Xito en dan kan de Fransoos iets uit gaan leggen.

sterker nog, Xito was nog niet eens geboren op het moment dat deze teef geboren werd...de teef heeft nl een stamboomnaam met een R & in Frankrijk was dat ik 2000 & Xito is uit 2006.....
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:
sterker nog, Xito was nog niet eens geboren op het moment dat deze teef geboren werd...de teef heeft nl een stamboomnaam met een R & in Frankrijk was dat ik 2000 & Xito is uit 2006.....
Dat maakt het alleen maar leuker.
Dan is het gewoon fraude dus.
Die Amerikaan hoeft het alleen nog maar aan te geven ;)

Afbeelding

Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Marjoleine schreef:
crutz schreef:
Dat maakt het alleen maar leuker.
Dan is het gewoon fraude dus.
Die Amerikaan hoeft het alleen nog maar aan te geven ;)
En aparter. Want wanneer is dan die stamboom afgegeven/opgesteld? Als ie in 2000 al is gemaakt hebben ze een vooruitziende blik gehad dat deze naam in 2006 zou worden gegeven aan een hond.
Of de stamboom is 'gemaakt' in 2006, maar wanneer is die teef dan bij die eigenaar gekomen? Na die tijd met vervalsde stamboom? Of als eerder zonder of met een andere stamboom?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Boos is ie wel gezien zijn mail. Wel begripvol gelukkig voor mijn situatie.
Hij wil dit ook tot op de bodem uitzoeken want ook hij is genaaid natuurlijk. Want dat zou voor zijn nest met deze teef als moeder betekenen (en waar hij een reu vanuit heeft aangehouden) dat de afstamming dus ook niet klopt. Mocht hij er niet alleen uitkomen met de partijen dan zou hij waarschijnlijk mijn hulp nodig hebben schrijft hij (zit ik nu nog net even te lezen).
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Uit welk jaar is de teef volgens de stanboom? Dat moet nl. cfm de naam 2000 zijn (Frankrijk) als hij er nog mee wil(de) fokken lijkt me dat niet te kloppen. Overigens staan er wel meer vage honden op z'n site. Bv een reu die op t NK KNPV gestaan moet hebben, maar die absoluut niet terug te vinden is op bloedlijnen.
~Suzanne~
Zeer actief

Okay, dus de man in kwestie is wel boos op de fokker van zijn hond, maar dus niet op jou?
Mooi, dan mag meneer evt verdere aktie ondernemen.

Ik ben het met iedereen eens dat het vaag verhaal is. Nee, niet van jou ;-) maar van de fokker....

Nou ZOU het nog een misverstand kunnen zijn; ik hoor wel vaker dat door 1 cijfer veranderd ineens de verkeerde paps op de papieren stond, maar dat zal toch heus iemand eerder zijn opgevallen. Juist omdat de fokker niet reageert gaat mijn gedacht heus richting eh... " opzettelijke misleiding" zeg maar :engel:

Ik vind het absoluut geen " leuk" verhaal maar wel een interessant... ik hoop dat je ons op dehoogte wilt houden!

Suzanne
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Suzanne123 schreef:Okay, dus de man in kwestie is wel boos op de fokker van zijn hond, maar dus niet op jou?

Ik ben het met iedereen eens dat het vaag verhaal is. Nee, niet van jou ;-) maar van de fokker....

Nou ZOU het nog een misverstand kunnen zijn; ik hoor wel vaker dat door 1 cijfer veranderd ineens de verkeerde paps op de papieren stond, maar dat zal toch heus iemand eerder zijn opgevallen. Juist omdat de fokker niet reageert gaat mijn gedacht heus richting eh... " opzettelijke misleiding" zeg maar :engel:

Ik vind het absoluut geen " leuk" verhaal maar wel een interessant... ik hoop dat je ons op dehoogte wilt houden!

Suzanne
Suzanne, de fokker kan goed geen (of heel slecht) Engels spreken. Z'n website is ook enkel in t Frans;-) & geloof me, Fransen die enkel Frans spreken bestaan nog steeds, ook in de Hondensport.

Als de fokker zelf gefraudeerd had had hij toch op z'n minst een voor t geboortejaar juiste letter gebruikt ;-)
Weet niet of je ooit een Franse stamboom hebt gezien, maar dat zijn maar vodjes, niet geplastificeerd etc, makkelijk na te maken. Gok eerder dat dat in Mexico gebeurd is, geheel onwetend vt gebruik van letters per geboorte jaar....
malinois
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:Uit welk jaar is de teef volgens de stanboom? Dat moet nl. cfm de naam 2000 zijn (Frankrijk) als hij er nog mee wil(de) fokken lijkt me dat niet te kloppen. Overigens staan er wel meer vage honden op z'n site. Bv een reu die op t NK KNPV gestaan moet hebben, maar die absoluut niet terug te vinden is op bloedlijnen.
ik krijg de papieren zodra hij weer thuis is heeft hij gezegd, hij mailde met zn mobiel.
De teef kan nooit uit 2000 zijn gezien de foto's dan zou ze ouder zijn dan Xena....
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:
Suzanne123 schreef:Okay, dus de man in kwestie is wel boos op de fokker van zijn hond, maar dus niet op jou?

Suzanne
Suzanne, de fokker kan goed geen (of heel slecht) Engels spreken. Z'n website is ook enkel in t Frans;-) & geloof me, Fransen die enkel Frans spreken bestaan nog steeds, ook in de Hondensport.

Als de fokker zelf gefraudeerd had had hij toch op z'n minst een voor t geboortejaar juiste letter gebruikt ;-)
Weet niet of je ooit een Franse stamboom hebt gezien, maar dat zijn maar vodjes, niet geplastificeerd etc, makkelijk na te maken. Gok eerder dat dat in Mexico gebeurd is, geheel onwetend vt gebruik van letters per geboorte jaar....
Dat kan ook zeker, ik denk dat hij daarom ook eerst daar verhaal wil gaan halen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”