Wat is nu het verschil tussen deze 2 honden?
Qua uiterlijk spreken ze me alle 2 aan en wat ik zo lees zijn het alle 2 pittige werkhonden. Qua maat schelen ze elkaar ook heel weinig.
Voorlopig komt hier nog lang geen volgende hond bij maar deze 2 trekken mijn aandacht.
Kortom, wie kan me meer vertellen? Wat is het verschil tussen deze 2 honden?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hrvatski Ovcar en de Mudi
Moderator: moderatorteam
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
- avietar
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
- Aantal honden: 1
Re: Hrvatski Ovcar en de Mudi
Voor zover mij bekend is de Mudi een hond die zich gemakkelijker aanpast dan de Hrvatski Ovcar, en kan zich dus beter handhaven in de westerse maatschappij. De reden dat ze qua uiterlijk op elkaar lijken is omdat ze, meende ik, verwant zijn aan elkaar. Verder heb ik niet veel meer info over beide rassen.

"If you can look at a dog and not feel vicarious excitement and affection, you must be a cat."
-
Supernova
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik ken maar 1 Mudi dus dat is niet veel natuurlijk. Maar deze Mudi vond ik echt niet leuk, dook op hele jonge leeftijd al vol op puppy Nova om haar vervolgens bij haar strot te grijpen en te gaan schudden 
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
Een kroaat is over het algemeen veel pittiger en feller/harder dan de Mudi, voor mij dus ook de reden waarom ik nu 4 Kroaten heb... Qua werkvermogen zijn ze nog eisender dan een Border Collie maar qua karakter zijn ze erg vergelijkbaar met een mechelaar. Ik ken in Kroatie vele kroaten die tot op hoog niveau IPO doen maar ken geen Mudi's. Kroaat is altijd zwart, Mudi komt in meer kleuren voor en zijn meestal net iets kleiner (als je mijn ieniminie Kroaatje niet meerekent dan...) Je bent altijd welkom om een keer kennis te maken met mijn kroaten
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Maar kijk uit waar je aan begint... Voor je het weet... (ben je doodgeblaftDanielle schreef:Een kroaat is over het algemeen veel pittiger en feller/harder dan de Mudi, voor mij dus ook de reden waarom ik nu 4 Kroaten heb... Qua werkvermogen zijn ze nog eisender dan een Border Collie maar qua karakter zijn ze erg vergelijkbaar met een mechelaar. Ik ken in Kroatie vele kroaten die tot op hoog niveau IPO doen maar ken geen Mudi's. Kroaat is altijd zwart, Mudi komt in meer kleuren voor en zijn meestal net iets kleiner (als je mijn ieniminie Kroaatje niet meerekent dan...) Je bent altijd welkom om een keer kennis te maken met mijn kroaten

You'll be in my heart... Always...