Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oproepje! Agility voor beginners in Midden-Nederland

Moderator: moderatorteam

Qal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo & Welsh
Aantal honden: 2

Oproepje! Agility voor beginners in Midden-Nederland

Ongelezen bericht door Qal »

Na wat lessen combisport wil ik graag agility eens proberen maar om de motivatie erin te houden zou het leuk zijn om dat samen met iemand te doen.
Ik ben een absolute beginner en de hondenschool die ik op het oog heb (en ook nog plek heeft, niet geheel onbelangrijk :wink: ) is puur gericht op recreanten. Je kunt er de basis leren maar verwacht geen wedstrijden te gaan doen. Dat kan een nadeel zijn maar ook een groot voordeel om laagdrempelig eens in te stappen en verder te kijken dan alleen een introductielesje. :ok:

Cursussen worden gegeven in 13 weken (dus niet lessen) bij http://www.dog4u.nl en instappen kan volgens mij nog op elk moment. Ze verwachten (weer) te starten in april.
Ik ben zelf 32 en neem Stellar (Welsh springer) van net 2 mee. :D

Iemand interesse? :cheer:
'Oooow Lars ik hou van je' :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :lief:
'hahaha jij bent geweldig' :mrgreen:

Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers

Re: Oproepje! Agility voor beginners in Midden-Nederland

Ongelezen bericht door Mirri »

Waarom woon je zo ver weg :gvd:
CharlesvdBerkt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door CharlesvdBerkt »

Nee geen interesse, maar we komen nog wel eens bij dog4u gewoon om even te kijken een bakkie te doen en wat bij te kletsen.

Het is inderdaad laag drempelig en bijna allemaal recreanten.
Een enkeling doet nog wel eens een wedstrijd mee via de FHN

Ze zitten achter een boerderij en het pad daar is door het aantal mensen wat daar komt aardig kapot gereden en is nu een grote modderbende.
Het veld zelf kan er mee door maar is net als alle "hondenvelden" op dit moment ook niet echt in goede staat. Veel trainingen worden nu gegeven op het parkeerterrein van Azotot in De Meern.
Maar om nu alle behendigheid toestellen daar iedere keer heen te slepen is ook niet te doen.
Ik denk dat zodra het terrein en pad weer een beetje beter is dat ook de behendigheid weer op hun eigen terrein gaat starten.

Ook zit bij diezelfde boer een DH kringgroep waar wij ook trainen en er zit ook nog een modelvliegtuig klupje. Die gasten zie je trouwens alleen in het weekend of op zomeravonden.
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

helaas beetje ver weg :mrgreen: ik wil met Browny ook weer beginnen
Afbeelding
Qal
Zeer actief

CharlesvdBerkt schreef:Nee geen interesse, maar we komen nog wel eens bij dog4u gewoon om even te kijken een bakkie te doen en wat bij te kletsen.
Wat grappig maar jullie wonen natuurlijk ook best dichtbij en ze hebben zelf duitsers. :engel:
De velden zullen wel flink kapot zijn door het weer, net als alle andere velden. Ik hoop dat dat met een paar maanden wel beter is. :wink:

Qua afstand is BoZ natuurlijk niet te doen (ik weet niet waar jij vandaan moet komen Browny?) maar als iemand een andere club weet met plek is dat natuurlijk ook welkom. Toevallig ken ik dog4u al en uit een mailwisseling bleek dat ze nog plek hadden maar als iemand iets anders weet is dat ook prima. :cheer:

DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Jammer, voor mij te ver weg. :(: Ik wil met Mila ook eens aan agility gaan proeven.
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Moet je voor agility eerst andere cursussen gedaan hebben?
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik denk dat dat per club verschilt. Hier bij de KC moet je EG gedaan hebben, dacht ik.
Qal
Zeer actief

Inez87 schreef:Moet je voor agility eerst andere cursussen gedaan hebben?
Ja en nee, meestal wordt een basis gehoorzaamheid gevraagd maar ik ben met combisport ook begonnen zonder. Belangrijk is dat je je hond onder appèl hebt.
Bij deze hondenschool gaat het er heel relaxed en ontspannen aan toe, wat dus ook betekent dat het niet allemaal altijd even strak gaat. Het is aan eenieder wat hij of zij prettig vindt, ik vind het een enorme pré (sta ik zelf tenminste niet zo voor lul :engel: ) maar ben je extreem serieus en competitief ingesteld dan erger je je waarschijnlijk kapot. :LOL:

Bij twijfel of om even te kijken hoe het in de praktijk gaat kun je natuurlijk altijd eerst even gaan kijken, dat heb ik zelf ook gedaan. :wink:

Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Qal schreef:
Inez87 schreef:Moet je voor agility eerst andere cursussen gedaan hebben?
Ja en nee, meestal wordt een basis gehoorzaamheid gevraagd maar ik ben met combisport ook begonnen zonder. Belangrijk is dat je je hond onder appèl hebt.
Bij deze hondenschool gaat het er heel relaxed en ontspannen aan toe, wat dus ook betekent dat het niet allemaal altijd even strak gaat. Het is aan eenieder wat hij of zij prettig vindt, ik vind het een enorme pré (sta ik zelf tenminste niet zo voor lul :engel: ) maar ben je extreem serieus en competitief ingesteld dan erger je je waarschijnlijk kapot. :LOL:

Bij twijfel of om even te kijken hoe het in de praktijk gaat kun je natuurlijk altijd eerst even gaan kijken, dat heb ik zelf ook gedaan. :wink:
Ik heb Luna best wel onder appèl, maar andere honden zijn soms toch een stuk interessanter en dan is het appèl echt verdwenen :mrgreen:

Een gehoorzaamheidscursus lijkt me echt niets voor Luna, agility daarintegen zal ze best leuk vinden.
Afbeelding
Qal
Zeer actief

Inez87 schreef:Een gehoorzaamheidscursus lijkt me echt niets voor Luna, agility daarintegen zal ze best leuk vinden.
Met exact datzelfde zat ik met Stellar dus ook, daarom dat ik ook gewoon met iets leuks begonnen ben. :engel:

Je kunt alleen zelf inschatten of het wel of niet gaat. Honden lopen weleens een keertje een andere kant op, dat voorkom je niet. :wink:

frank1985
Zeer actief

Ongelezen bericht door frank1985 »

Lijkt me leuk om met Rox eens te gaan kijken. Heb geen idee of dat met haar leeftijd nog te doen is. Maar we kunnen altijd eens kijken denk ik.
'Als je niets bent en je verbeeldt je niets, dan ben je twee keer niets'.
Afbeelding
CharlesvdBerkt
Zeer actief

Bij Dog4U doen ze naast de normale gehoorzaamheidstrainingen aan aardig wat sporten met de hond
Zo hebben ze daar ook behendigheid, combisport, treibbal, Rally-O en speuren
lijn
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV

Ongelezen bericht door lijn »

Ik wilde me bij de URV aanmelden met de toekomstige pup, zij hebben enorm veel keuze in cursussen.
Minna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder, mechelse herder, hollandse smoushond
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Minna »

Moet je voor agility eerst andere cursussen gedaan hebben?
Nee, tenminste; bij ons niet. Enige wat ik wel handig vindt is dat je hond komt als je roept. Mijn eerste behendigheidshond was een GG hond, en ik had er erg veel last van, ze wou in het begin links lopen en ging niet voldoende zelfstandig vooruit.
Ik ben nu bvb bezig met Abby met behendigheid, die kan net zitten op commando en komt meestal als ik roep, maar agility gaat juist heel goed. :wink:
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Waarom kom je nou niet een half jaar later met deze vraag ? :mrgreen: :mrgreen:
Lijkt me namelijk ontzettend leuk ( lees : ik denk dat mijn hond dit ook super leuk vindt ). Maar ik heb hem nog niet onder appèl.
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

Qal schreef:
CharlesvdBerkt schreef:Nee geen interesse, maar we komen nog wel eens bij dog4u gewoon om even te kijken een bakkie te doen en wat bij te kletsen.
Wat grappig maar jullie wonen natuurlijk ook best dichtbij en ze hebben zelf duitsers. :engel:
De velden zullen wel flink kapot zijn door het weer, net als alle andere velden. Ik hoop dat dat met een paar maanden wel beter is. :wink:

Qua afstand is BoZ natuurlijk niet te doen (ik weet niet waar jij vandaan moet komen Browny?) maar als iemand een andere club weet met plek is dat natuurlijk ook welkom. Toevallig ken ik dog4u al en uit een mailwisseling bleek dat ze nog plek hadden maar als iemand iets anders weet is dat ook prima. :cheer:
Uit Lelystad :wink: ik train met Chiko bij Agility for fun dit is binnen hier heb ik met Browny A en B gedaan maar door zijn ziek zijn is hij er een hele tijd tussenuit geweest en zit erover te denken met hem buiten te gaan trainen omdat hij met zijn over actieve neus werkt :LOL: binnen ging dus echt uitstekend maar buiten op het veld gaat die neus de verkeerde kant op :tongue:
Afbeelding
Qal
Zeer actief

Dee schreef:Waarom kom je nou niet een half jaar later met deze vraag ? :mrgreen: :mrgreen:
Lijkt me namelijk ontzettend leuk ( lees : ik denk dat mijn hond dit ook super leuk vindt ). Maar ik heb hem nog niet onder appèl.
Nou voorlopig heb ik nog niemand die concreet met me mee wil hoor. :LOL:
Dat witte spookje ziet er in je avatar alleen nog ernstig jong uit, volgens mij moeten honden ook minimaal een jaar oud zijn en in mijn optiek misschien nog wel wat ouder vanwege het springen e.d.

Browny schreef: Uit Lelystad :wink: ik train met Chiko bij Agility for fun dit is binnen hier heb ik met Browny A en B gedaan maar door zijn ziek zijn is hij er een hele tijd tussenuit geweest en zit erover te denken met hem buiten te gaan trainen omdat hij met zijn over actieve neus werkt :LOL: binnen ging dus echt uitstekend maar buiten op het veld gaat die neus de verkeerde kant op :tongue:
Lelystad is net zoiets als BoZ qua afstand, wel jammer. Dat buiten de neus volgen komt me heel bekend voor, snollie heeft daar ook een handje van. :schrik: Op sommige dagen blijf ik haar optrekken en afleiden. :roll:
Daarentegen, zodra ik haar los gooi en zelf ga bewegen doet ze alles wat ik wil. Ze is dan alleen maar bang dat ik te ver uit de buurt ga. :engel:

CharlesvdBerkt
Zeer actief

Net gelezen op internet:

Dog4U Hondencentrum
‎1e week april start: Frisbee, Behendigheid, Combisport, nieuwe puppycursussen, Rally-O U kunt U nu aanmelden.
CharlesvdBerkt
Zeer actief

En Lars ?

Al medestanders gevonden of toch maar zelf gegaan ?
winniedekoe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door winniedekoe »

Mirri schreef:Waarom woon je zo ver weg :gvd:

idd.. ik was graag mee gegaan met mijn jackrussellief..
ze houd er van om over hindernissen heen te springen enz en zit er zelf aan te denken om agility te gaan doen.

ik heb op internet al een site dat je de hindernissen zoals de muur en de wip enz. zelf kan maken :)
Afbeelding
13/03/2011-18/09/2018 I'm going to miss you little girl :roos:
Qal
Zeer actief

CharlesvdBerkt schreef:En Lars ?

Al medestanders gevonden of toch maar zelf gegaan ?
Oh helemaal topic vergeten. :schrik:

Nee helaas, niemand durft. :tongue: :Q: :LOL:
Ik ken mezelf helaas te goed om zonder stok achter de deur te gaan, dat is voor de mensen daar ook niet leuk iemand die een paar keer komt en het vervolgens af laat weten. Ik wil nog steeds heel graag dus mocht iemand er alsnog zin in hebben? :cheer:
Andere sporten kunnen overigens ook als snollie haar energie er maar een beetje uit kan rennen en ergens bij na moet denken, is trouwens voor dit baasje ook wel goed. :engel:

Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”