Ik heb hem even aangegeven bij Youtube onder dierenmishandeling...Lin-C schreef:Ik zag ook dit filmpje er tussen staan, dan heb je wel een probleem : ... re=related
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tibetaanse Mastiff
Moderator: moderatorteam
- dancingdaydream
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell
- Aantal honden: 2
Re: Tibetaanse Mastiff

- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
En toch kan opgroeien in een koude omgeving de lichaamsbouw beinvloeden. Er zijn wel experimenten gedaan met biggen uit dezelfde die in een koude of warme stal zijn opgegroeid. De "koude" biggen stonden veel korter op de poten, waren veel meer gedrongen van bouw dan de "warme" biggen. Het lichaam past zich aan aan de omstandigheden.Nanna schreef:Word je daar dogachtig van dan?Kit schreef:Tis hier niet koud genoeg Nanna
Je maakt mij niet wijs dat het verschil alleen in die vacht zit.
Niet dat ik denk dat dat hier het geval is hoor, die honden zijn gewoon moddervet.

- Zilla
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier
Neeltje schreef:Volgens mij laten ze die dan wel met rust hoorZilla schreef:Geen hondje om bij de Albert heijn aan t paaltje bij de ingang vast te binden terwijl jij even op je gemak boodschapjes doet..Of er komt geen mens meer binnen.....
Of het beest heeft na 2 min het paaltje uit de grond gerukt en zet de winkel op stelten

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Kinderen moeten er maar met hun poten vanaf blijven en ouders moeten beter op hun blagen letten .Zilla schreef:Geen hondje om bij de Albert heijn aan t paaltje bij de ingang vast te binden terwijl jij even op je gemak boodschapjes doet..
Eigen schuld dikke bult gevalletje dan.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Zilla
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier
Oh nou mevrouw u had uw kind ook niet bij hem moeten laten komen, hij eet nu eenmaal graag kleine sappige kindjes dat had u kunnen weten, ik heb hier nog wel haar linker schoentje voor u! tot ziens!bouvierpoedel schreef:Kinderen moeten er maar met hun poten vanaf blijven en ouders moeten beter op hun blagen letten .Zilla schreef:Geen hondje om bij de Albert heijn aan t paaltje bij de ingang vast te binden terwijl jij even op je gemak boodschapjes doet..![]()
Eigen schuld dikke bult gevalletje dan.
Zoiets
Edit: oh en niet te vergeten de DA rekening naar de moeder te sturen wanneer het beest met een verstopping kampt. Zo doen we dat toch in Nederland.

- suzan25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog
Zilla schreef:Neeltje schreef:Volgens mij laten ze die dan wel met rust hoorZilla schreef:Geen hondje om bij de Albert heijn aan t paaltje bij de ingang vast te binden terwijl jij even op je gemak boodschapjes doet..Of er komt geen mens meer binnen.....
Of het beest heeft na 2 min het paaltje uit de grond gerukt en zet de winkel op stelten![]()
Grappig, bij ons in het dorp loopt er eentje en die staat ook altijd vast bij de AH
- Lin-C
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
- Aantal honden: 1
Die honden uit Tibet zijn net XXL Chow chow's.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Die achterhand blijft iig overal even typisch, dat dan weer wel.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, afschuwelijk. Matig gehoekt okee, maar van die stokjes vind ik echt afschuwelijk. En dan van die doorknikkende hakken
En dat is dus niet speciaal bij showhonden zo, je ziet ze dus ook gewoon zo aan de ijzeren banden op straat.
Ik zag laatst een foto van een Pinscher die had voor en achter van die poten. Net een kindertekening, een lijf met twee stokjes eronder. Recht onder zijn nek en recht achter zijn kont.
En dat is dus niet speciaal bij showhonden zo, je ziet ze dus ook gewoon zo aan de ijzeren banden op straat.
Ik zag laatst een foto van een Pinscher die had voor en achter van die poten. Net een kindertekening, een lijf met twee stokjes eronder. Recht onder zijn nek en recht achter zijn kont.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb zat oude afbeeldingen gezien waar het ook zo was hoor. Bij heel veel rassen. In dit geval geloof ik dus niet dat het bewust zo gefokt is. Het was er altijd al. Ik geloof wel dat het er door veel fokkers ook niet bewust uitgefokt wordt. Ik zou dat iig wel proberen te voorkomen.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
Ik weet wel zeker dat die honden er niet zo uitzien door het klimaat, vond het alleen wel een interessante anekdoteNanna schreef:Nee, ik geloof niet dat het klimaat dergelijke grote veranderingen teweeg kan brengen. Ik verdenk de honden uit Tibet er van dat er Dosa oid ingefokt is.Lothian schreef:En toch kan opgroeien in een koude omgeving de lichaamsbouw beinvloeden. Er zijn wel experimenten gedaan met biggen uit dezelfde die in een koude of warme stal zijn opgegroeid. De "koude" biggen stonden veel korter op de poten, waren veel meer gedrongen van bouw dan de "warme" biggen. Het lichaam past zich aan aan de omstandigheden.Nanna schreef:Word je daar dogachtig van dan?Kit schreef:Tis hier niet koud genoeg Nanna
Je maakt mij niet wijs dat het verschil alleen in die vacht zit.
Moet je die kop zien, en die poten, dat komt niet door de kou hoor
vergelijk dat eens met dit:
Nee, zo te zien wordt daar gefokt op nogal bizarre verschijningsvormen en is men niet zuinig met de Frolic.

-
Romy
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Mastiff
- Contacteer:
Hoi hoi,
We hebben zelf 2 Tibetanen en fokken er ook mee. Maar zo als die China zien ze er hier echt niet uit hoor. Het zijn door elkaar genomen lieve rustige honden , die heel goed kunnen met andere dieren en kinderen.
Als jullie willen kunnen jullie onze Tibetanen zien op onze site : www.catterydehaber.com
We hebben zelf 2 Tibetanen en fokken er ook mee. Maar zo als die China zien ze er hier echt niet uit hoor. Het zijn door elkaar genomen lieve rustige honden , die heel goed kunnen met andere dieren en kinderen.
Als jullie willen kunnen jullie onze Tibetanen zien op onze site : www.catterydehaber.com
- Lin-C
- Zeer actief
Prachtige honden. Ik vind vooral Romy een hele mooie hond.Romy schreef:Hoi hoi,
Wel ben ik een beetje verbaasd over de (geringe) karakterbeschrijving. Zoals het op jullie site beschreven staat komt het op mij over alsof een Tibetaan een gemakkelijke (gezins)hond is.
-
Romy
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Hoi,
Er zijn zeer zeker " pittige " honden ,maar ook honden die echte gezinshonden zijn.
Als je die 2 bij ons ziet , zijn het ook echte gezinshonden, ze kunnen super bij onze katten en. Bij onze kleinkinderen van ruim 2 en van een half jaar.
Buiten zijn ze normaal gesproken wat afwachtend maar die van ons trekken als een gek naar andere honden om mee te spelen en bij kinderen doen ze hetzelfde.
Het zijn zeer zeker eigenwijze honden met een heel eigen wil!!
Ik denk dat ze niet erg veel moeilijker zijn dan andere honden. Het zijn geen honden voor een beginnende hondenbezitter,maar dit is bij wel meer rassen zo. Jezelf inlezen en weten wat je ongeveer kan verwachten is heel belangrijk.
Het zijn echt niet de " gevechtshonden" zoals het overal staat!!!!
Er zijn zeer zeker " pittige " honden ,maar ook honden die echte gezinshonden zijn.
Als je die 2 bij ons ziet , zijn het ook echte gezinshonden, ze kunnen super bij onze katten en. Bij onze kleinkinderen van ruim 2 en van een half jaar.
Buiten zijn ze normaal gesproken wat afwachtend maar die van ons trekken als een gek naar andere honden om mee te spelen en bij kinderen doen ze hetzelfde.
Het zijn zeer zeker eigenwijze honden met een heel eigen wil!!
Ik denk dat ze niet erg veel moeilijker zijn dan andere honden. Het zijn geen honden voor een beginnende hondenbezitter,maar dit is bij wel meer rassen zo. Jezelf inlezen en weten wat je ongeveer kan verwachten is heel belangrijk.
Het zijn echt niet de " gevechtshonden" zoals het overal staat!!!!
-
Romy
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Hoi,
Is zeker zo,je inlezen is belangrijk. Maar je kan natuurlijk ook altijd even bellen voor wat meer info, ook dat hoort bij het je oriënteren . Dit werkt natuurlijk wel wat beter, je kan veel meer gegevens kwijt dan.
We hebben dit zelf ook gedaan toen wij geïnteresseerd waren in een Tibetaan.
We zijn van mening dat er best wel wat " tegengas" gegeven kan worden, tegen alle gegevens die op internet staan,dat het zulke moeilijke honden zijn. Ze naar ons inzien niet veel moeilijker dan andere honden. ( we hebben al verschillenden soorten honden gehad).
Is zeker zo,je inlezen is belangrijk. Maar je kan natuurlijk ook altijd even bellen voor wat meer info, ook dat hoort bij het je oriënteren . Dit werkt natuurlijk wel wat beter, je kan veel meer gegevens kwijt dan.
We hebben dit zelf ook gedaan toen wij geïnteresseerd waren in een Tibetaan.
We zijn van mening dat er best wel wat " tegengas" gegeven kan worden, tegen alle gegevens die op internet staan,dat het zulke moeilijke honden zijn. Ze naar ons inzien niet veel moeilijker dan andere honden. ( we hebben al verschillenden soorten honden gehad).
-
Romy
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
O,maar de info die op onze site staat,staan we voor de volle 100% achter. Er staat ook op dat het eigenwijze honden zijn met een sterke eigen wil, dit staat er ook bij ,maar ze zijn zeker ook lieve en fijne gezinshonden!!!
-
Mojuan
- Zeer actief
Wat een engerds Nanna.
Het lijken wel een soort gigantische leeuwen met hun dikke manen.
En die twee die aan het vechten zijn, en dan die klappen.. en hoe die zwarte dan neervalt... echt onbegrijpelijk dat mensen dit doen zeg.
Het lijken wel een soort gigantische leeuwen met hun dikke manen.
En die twee die aan het vechten zijn, en dan die klappen.. en hoe die zwarte dan neervalt... echt onbegrijpelijk dat mensen dit doen zeg.

- Lin-C
- Zeer actief
Ik ben van mening dat er wat weinig informatie op jullie site staat m.b.t. de karaktereigenschappen. Ook vind ik dat het wat mild, zoals ik eerder al zei. Ik denk dan ook dat dit jullie ras helemaal niet ten goede komt. Het is geen hond die je moeten willen afschilderen als een gemakkelijke gezinshond. 99% is dat namelijk gewoon niet en je kunt beter stellen dat jullie 2 Tibetanen een uitzondering zijn.Romy schreef:O,maar de info die op onze site staat,staan we voor de volle 100% achter. Er staat ook op dat het eigenwijze honden zijn met een sterke eigen wil, dit staat er ook bij ,maar ze zijn zeker ook lieve en fijne gezinshonden!!!
-
Romy
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
We hebben in het totaal 20 pups gefokt en al deze pups zijn dan uitzonderingen??? En ik ken er zeer zeker veel meer die net zo zijn als onze honden. Er zijn wel lijnen die veel pittiger zijn,maarja is dat niet bij elk ras zo?!?!!
-
Mojuan
- Zeer actief
Oh jee.... ik krijg een soort flashbacks van een bepaalde Stafford fokker die precies zo over zijn honden praat...
(niet een fokker van onze honden overigens! voor de duidelijkheid)

- Lin-C
- Zeer actief
Ik ga geen welles/nietes discussie voeren. Als jij zegt dat al jullie honden zo gemakkelijk zijn dan zal het wel. Denk alleen voor mensen die geen ervaring met het ras hebben én wel interesse het niet zo handig is om te doen voorkomen alsof Tibetanen een stel lollige Goldens zijn.Romy schreef:We hebben in het totaal 20 pups gefokt en al deze pups zijn dan uitzonderingen??? En ik ken er zeer zeker veel meer die net zo zijn als onze honden. Er zijn wel lijnen die veel pittiger zijn,maarja is dat niet bij elk ras zo?!?!!
-
Mojuan
- Zeer actief
Nou nee inderdaad.Lin-C schreef:Ik ga geen welles/nietes discussie voeren. Als jij zegt dat al jullie honden zo gemakkelijk zijn dan zal het wel. Denk alleen voor mensen die geen ervaring met het ras hebben én wel interesse het niet zo handig is om te doen voorkomen alsof Tibetanen een stel lollige Goldens zijn.Romy schreef:We hebben in het totaal 20 pups gefokt en al deze pups zijn dan uitzonderingen??? En ik ken er zeer zeker veel meer die net zo zijn als onze honden. Er zijn wel lijnen die veel pittiger zijn,maarja is dat niet bij elk ras zo?!?!!
Want mensen lezen dat op jullie site, en vervolgens kopen ze een pup uit een andere lijn. En daar gaat het mis.
De info op jullie site zou garant moeten staan voor het gehele ras, niet alleen voor jullie lijnen/foksels.

- Lin-C
- Zeer actief
Allemaal prima hoor. Alleen ik denk dat je daar je honden en de mensen die interesse in jouw honden hebben niet mee helpt.Paulala schreef:Oh jee.... ik krijg een soort flashbacks van een bepaalde Stafford fokker die precies zo over zijn honden praat...
-
Mojuan
- Zeer actief
Lin-C schreef:Allemaal prima hoor. Alleen ik denk dat je daar je honden en de mensen die interesse in jouw honden hebben niet mee helpt.Paulala schreef:Oh jee.... ik krijg een soort flashbacks van een bepaalde Stafford fokker die precies zo over zijn honden praat...

- Lin-C
- Zeer actief
Ik denk dat je het helemaal verkeerd begrijp.Paulala schreef:Lin-C schreef:Allemaal prima hoor. Alleen ik denk dat je daar je honden en de mensen die interesse in jouw honden hebben niet mee helpt.Paulala schreef:Oh jee.... ik krijg een soort flashbacks van een bepaalde Stafford fokker die precies zo over zijn honden praat...
En wie zegt dat ik mijn honden en mensen die interesse in mijn honden hebben wil helpen? Mijn honden zijn niet te koop hoor, je reactie slaat totaal nergens op. Ik begrijp niet waar je het over hebt
Ik heb het over de fokker waar jij over schrijft. Prima dat zo iemand zijn ras door een roze bril wil bekijken maar dat werkt in het geval van een Stafford (of Tibetaanse Mastiff) vaak alleen maar in hun nadeel. Snap je hem nu?
-
Mojuan
- Zeer actief
Nee ik snap je helemaal niet.Lin-C schreef:
Ik denk dat je het helemaal verkeerd begrijp.![]()
Ik heb het over de fokker waar jij over schrijft. Prima dat zo iemand zijn ras door een roze bril wil bekijken maar dat werkt in het geval van een Stafford (of Tibetaanse Mastiff) vaak alleen maar in hun nadeel. Snap je hem nu?
Je reageert op mij, dus ik ga ervanuit dat je het tegen mij hebt.
En ik bedoel dus precies het zelfde, dat die fokker fout bezig is. Waar was je reactie dan voor nodig?
Hij kwam nogal vreemd over.

-
Romy
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Tjonge wat zijnde fel zeg!!! Ik zie de boel echt niet door een roze bril!!!
Er zijn bij elk ras honden die fel zijn en die niet te vertrouwen zijn. Misschien net zoals bij mensen....
Dat kan ook bij en lollige retriever.....
Ik wil alleen laten weten dat er zeer zeker ook Tibetanen zijn die anders zijn dan dat er zoveel op internet staat.
Bij elk hondenras moet je je hond goed opvoeden en mee naar cursus gaan, enz.( is tenminste mijn mening) zeker bij grote honden omdat domweg ook meer gewicht in de schaal leggen en die moet jij dan wel aankunnen.
Er zijn bij elk ras honden die fel zijn en die niet te vertrouwen zijn. Misschien net zoals bij mensen....
Dat kan ook bij en lollige retriever.....
Ik wil alleen laten weten dat er zeer zeker ook Tibetanen zijn die anders zijn dan dat er zoveel op internet staat.
Bij elk hondenras moet je je hond goed opvoeden en mee naar cursus gaan, enz.( is tenminste mijn mening) zeker bij grote honden omdat domweg ook meer gewicht in de schaal leggen en die moet jij dan wel aankunnen.
-
Mojuan
- Zeer actief
Oh jee oh jee... je gaat écht steeds meer praten als die mensen die júist zorgen voor problemen.
Geen eerlijke info, een hond heeft een genetisch pakketje, wel eens van gehoord?
Elk ras heeft een gebruiksverleden, wel eens van gehoord?
Karaktereigenschappen, wel eens van gehoord?
Je doet nu net of het honden zijn net zoals elke gemiddelde hond, en dat het enige dat telt opvoeding is.
Nou ik zal je uit de droom helpen: dat is niet zo
Geen eerlijke info, een hond heeft een genetisch pakketje, wel eens van gehoord?
Elk ras heeft een gebruiksverleden, wel eens van gehoord?
Karaktereigenschappen, wel eens van gehoord?
Je doet nu net of het honden zijn net zoals elke gemiddelde hond, en dat het enige dat telt opvoeding is.
Nou ik zal je uit de droom helpen: dat is niet zo

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Paulala schreef:Oh jee.... ik krijg een soort flashbacks van een bepaalde Stafford fokker die precies zo over zijn honden praat...
staffies doen niks paula! ze zijn zo gemaakt door stoute baasjes! soosjalisaaaasie!