Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vreemde mensen die jouw hond aaien

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

zhuyang
Zeer actief
Mijn ras(sen): De sharpei

Re: Vreemde mensen die jouw hond aaien

Ongelezen bericht door zhuyang »

vreemden willen mijn hond(gelukkig) niet aaien :pffff:
Tamara

Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

Mijn vorige hond liet zich niet door vreemden aaien, die snauwde (zonder tanden, maar wel héél duidelijk) als ze het toch probeerden en ze kon het niet ontwijken.
Zouden ze haar beetpakken dan dénk ik dat ze zou grijpen. Maar vreemd genoeg zijn de meeste mensen niet geneigd om een snauwende mechelaar beet te pakken :mrgreen:

Skadi laat zich ook niet door vreemden aaien. Ze probeert het te ontwijken, als dat niet lukt dan blaft ze de (beoogd) aaier keihard recht in het gezicht aan :schrik:
De meesten bedenken zich dan wel.
Ik vermoed trouwens dat zij niks doet als je haar dan toch beet zou pakken of aaien.
Volgens mij is het meer bluf dan wat anders.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ons spul nodigd ook niet echt uit om geaaid te worden. Mike met zijn donkere kop en donkere kijkers, al zou die het nog wel accepteren denk ik zolang ze niets van hem verwachten.
Indy heeft vanaf pup niets van vreemde mensen moeten hebben. Ze mot ze gewoon niet. Haar zie ik er echt voor aan om echt uit te halen. (burgerbijten geoefend pas geleden en daar had ze totaal geen probleme mee)
Dus is het onze taak om dubbel op te letten vind ik, zeker met kinderen. En dat doen we dan ook.

Kelly heeft eens iemand te pakken gehad in haar kennel. Een collega was om de koffie en ging even buiten een peukje doen. We hadden haar écht tig keer gewaarschuwd dat Kelly NIET aaibaar was, zeker niet in haar kennel.
Komt ze met gaatjes in haar hand terug. Ja, sorry hoor, eigen schuld, wat ze zelf ook vond.
Ze vond Kelly zo liefjes kijken. En ja, dat kon Kelly ook zéker, maar ze kon ook opeens omslaan en dat deed ze dus ook.
noommie
Vaste gebruiker
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door noommie »

Ik vind het niet zo erg als andere mensen mijn hond willen aaien, als ze het maar wel eerst vragen.

Daarnaast is er bij mij het "probleem" dat Verdi zodra hij aangelijnd is niet geaaid mag worden.
Veel mensen vinden dat moeilijk (ook al staat er op zijn riem niet aaien, en heeft hij sinds kort een hesje aan van de KNGF)
cesara
Actief
Mijn ras(sen): rottweiler, kooikerhondje en bassethound
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door cesara »

de kooikers negeren vreemde mensen altijd, maar als mensen hun toch aaien of kinderen op hun af rennen. doen ze niks en laten zich aaien een van de twee gaat dan op de rug liggen

de basset kan iedereen aaien zonder probleem

de rottweiler van 6 maanden wil altijd te graag geaait worden en rent naar mensen toe (springt nu nog heel soms)
weet dat ze het niet mag, maar vind het te leuk.

ik heb liever dat de mensen de rottweiler niet aaien ze moet leren dat ze vreemde mensen gewoon moet negeren.
want niet iedereen houdt van rottweiler of honden.

ik vind het altijd fijn als mensen het vragen ik heb ook welis herplaatsers in huis en die zijn niet altijd even makelijk
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

noommie schreef:Ik vind het niet zo erg als andere mensen mijn hond willen aaien, als ze het maar wel eerst vragen.

Daarnaast is er bij mij het "probleem" dat Verdi zodra hij aangelijnd is niet geaaid mag worden.
Veel mensen vinden dat moeilijk (ook al staat er op zijn riem niet aaien, en heeft hij sinds kort een hesje aan van de KNGF)
Heel dubbel, maar moet zeggen dat ik met hulphonden ook veel moeite heb om te negeren :ugh: Op mijn werk loopt er 1 met zijn baasje mee die in de rolstoel zit. En ik sta soms naast ze om ook wat te halen ergens, en ik weet dat ik de hond geen aandacht mag geven, maar de hond zoekt altijd oogcontact met me, en kijkt me aan.. aai me aai me :mann:
Ik doe het niet, maar ik moet me echt inhouden, puur ook omdat de hond mij ook niet negeert :ugh: Schat van een golden met hele mooie lieve ogen :mrgreen:
Sophie123
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Sophie123 »

Wij hebben de honden.zo goed als altijd aangelijnd, want de Herder is dominant naar andere honden.en.daar willen we natuurlijk geen problemen mee krijgen :) maar als iemand het vraagt, dan mogen ze de hond gerust aaien. Ik krijg de vraag alleen nooit :P
noommie
Vaste gebruiker
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door noommie »

blondie schreef:
noommie schreef:Ik vind het niet zo erg als andere mensen mijn hond willen aaien, als ze het maar wel eerst vragen.

Heel dubbel, maar moet zeggen dat ik met hulphonden ook veel moeite heb om te negeren :ugh: Op mijn werk loopt er 1 met zijn baasje mee die in de rolstoel zit. En ik sta soms naast ze om ook wat te halen ergens, en ik weet dat ik de hond geen aandacht mag geven, maar de hond zoekt altijd oogcontact met me, en kijkt me aan.. aai me aai me :mann:
Ik doe het niet, maar ik moet me echt inhouden, puur ook omdat de hond mij ook niet negeert :ugh: Schat van een golden met hele mooie lieve ogen :mrgreen:
Ja inderdaad, dat heb ik hier ook veel in het begin gehad. Mensen die toch willen aaien, alleen al omdat er zo'n lief puppy koppie op zit waar je echt verliefd op wordt... :I:
thygro
Actief
Mijn ras(sen): duitse staande draadhaar
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door thygro »

ik heb altijd.. elke woensdag als ik op de bus aan het wachten ben met thygro dat er een gehandicapten man aankomt. en thygro wil aaien.

de eerste keer.. pakte die man thygro zijn snoet vast.. dus ik ging meteen staan van.. wat ben je in godsnaam aan het doen.. maar het was zo raar. thygro liet toe. en nu elke woensdag komt die man thygro aaien..

maar ik heb wel vaker dat mensen zo maar mijn hond willen aaien..

ik zat een keer in de bus en tegenover mij was er zon moeder met een kinderwagen en een klein meisje mischien 2 jaar oud ofzo. en dat kind allemaal bleren en janken en krijsen werd er helemaal gek van. thygro lag gewoon rustig bij de deur.. en die moeder probeerde allemaal dat kind te sussen. en toen stond thygro op legde zijn kop op dat meisje der schoot. dat meisje zat aan zijn baard en toen was ze stil en viel ze in slaap met nog steeds thygro zijn kop op der schoot
Afbeelding
dancinglady
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): kruising labrador en heidewachtel

Ongelezen bericht door dancinglady »

Wat lief zeg!

Ik vind het zelf verschrikkelijk als anderen zomaar ineens mijn hond aaien. Je kan het toch op zijn minst eerst vragen denk ik dan???
Vandaag was ik op een plek waar Balou altijd losloopt en dat ook makkelijk kan. Er is vrijwel geen verkeer. Nou kwam er ineens een scooter aan, dus ik ga aan de kant staan en roep haar bij me. Ze zat braaf te wachten. Ineens stopt die man naast ons en stapt op Balou af. Ik schrok er gewoon van! (ik was helemaal niet met die man bezig namelijk en stond met mijn rug naar hem toe) En vervolgens begint die man ook nog een heel verhaal dat het vreemd is dat wij bang reageren. Ik denk dat Balou mijn reactie ook aanvoelde en niet wist wat ze ermee aan moest.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Sophie123 schreef:Wij hebben de honden.zo goed als altijd aangelijnd, want de Herder is dominant naar andere honden.en.daar willen we natuurlijk geen problemen mee krijgen :) maar als iemand het vraagt, dan mogen ze de hond gerust aaien. Ik krijg de vraag alleen nooit :P
Ik ook niet :tongue: ze doen het hier gewoon :engel:
Bij de avondvierdaagse hing er weer 1 over het hek te hengelen, vandeweek sta ik op de stoep te praten en voel ik wat druk op de riem staat er weer een jongen met mama ernaast bij de honden. Heel trots riep hij "ik liet ze eerst ruiken :lol1: ". Ach. Ik geef het maar op. Kijk bij dusdanig happende honden zorg je wel dat je ze strak naast je hebt zitten nietwaar :8):.
Hier komen ze ook aanrennen om te vragen of ze een balletje voor de honden mogen gooien. Maar goed dan wordt het nog gevraagd. Woeste aantrekkingskracht hebben die van mij denk ik :LOL:, ik moet er maar mee leren leven.
Heb het wel eens eerder gezegd, ik vond het altijd vervelend dat ze zo maar continue de honden aaiden zonder te vragen. Bij kinderen die keihard aan komen rennen met wapperende handen reageer ik wel wat belerend. En nu denk ik laat maar ik ben blij dat ze dus niet uithalen die honden, maar zeg wel altijd dat ze eigenlijk eerst moeten vragen omdat niet alle hondjes dit leuk vinden :mann:
Overigens kijkt mijn reu wel de persoon aan. Niet iedereen wordt met een kwispel begroet die zijn handen over het hek heen steken :schrik: ik zorg dus wel dat ik altijd in de buurt ben als ze voor buiten lopen.
Sanne&Bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️

Ongelezen bericht door Sanne&Bo »

Als ze aan de riem zit, vind ik het fijn als mensen t vragen.
Met loslopen mag iedereen die wil aaien. Meestal staat ze nl al zelf om mensen te drentelen voor een aai. En ik aai losse honden meestal ook zonder te vragen als ze bij me komen. Doe volgens mij iedereen hier in he bos.
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Ik wil ook niet dat mijn honden geaaid worden door vreemden, als het gevraagd word zeg ik ook nee. Joey zal ook zeker (willen) bijten als een vreemde hem ineens aait. Ik vind dat anderen gewoon van mijn hond hebben af te blijven, helaas doen ze dat niet altijd. Dus als je weet dat jouw hond dan bijt, moet je zorgen dat hij niet geaaid kan worden, dat doe ik ook. Dan nog zou ik het niet goed praten als Joey iemand bijt omdat hij geaait word.
Afbeelding
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Ik heb er geen moeite mee als vreemde mensen mijn honden aaien. Heb wel liever dat ze daar eerst netjes toestemming voor vragen , maar dat gebeurt niet altijd.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

blondie schreef:
Sophie123 schreef:Wij hebben de honden.zo goed als altijd aangelijnd, want de Herder is dominant naar andere honden.en.daar willen we natuurlijk geen problemen mee krijgen :) maar als iemand het vraagt, dan mogen ze de hond gerust aaien. Ik krijg de vraag alleen nooit :P
Ik ook niet :tongue: ze doen het hier gewoon :engel:
Bij de avondvierdaagse hing er weer 1 over het hek te hengelen, vandeweek sta ik op de stoep te praten en voel ik wat druk op de riem staat er weer een jongen met mama ernaast bij de honden. Heel trots riep hij "ik liet ze eerst ruiken :lol1: ". Ach. Ik geef het maar op. Kijk bij dusdanig happende honden zorg je wel dat je ze strak naast je hebt zitten nietwaar :8):.
Hier komen ze ook aanrennen om te vragen of ze een balletje voor de honden mogen gooien. Maar goed dan wordt het nog gevraagd. Woeste aantrekkingskracht hebben die van mij denk ik :LOL:, ik moet er maar mee leren leven.
Heb het wel eens eerder gezegd, ik vond het altijd vervelend dat ze zo maar continue de honden aaiden zonder te vragen. Bij kinderen die keihard aan komen rennen met wapperende handen reageer ik wel wat belerend. En nu denk ik laat maar ik ben blij dat ze dus niet uithalen die honden, maar zeg wel altijd dat ze eigenlijk eerst moeten vragen omdat niet alle hondjes dit leuk vinden :mann:
Overigens kijkt mijn reu wel de persoon aan. Niet iedereen wordt met een kwispel begroet die zijn handen over het hek heen steken :schrik: ik zorg dus wel dat ik altijd in de buurt ben als ze voor buiten lopen.
Het blijven kinderen . :wink: Ik heb liever een kind dat niet bang is voor honden dan zo`n bangerik die krijsend en al schoppend naar de honden toe wegrent.
Isabel heeft daar helaas soms ook een handje van om zomaar op een vreemde hond af te stappen.
Hoevaak ik al niet aan haar heb uitgelegd dat niet alle honden lief zijn , en ze altijd eerst netjes toestemming moet vragen aan de eigenaar van de hond.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
blondie
Zeer actief

Jion schreef:Inderdaad blijven kinderen onvoorstelbaar. Rosca vindt kinderen nogal eng en uit dat met vanuit het niets een paar keer heel hard blaffen. Maar ze ziet er zo schattig uit dus alle kinderen willen haar aaien. Dan zeg ik dat dat alleen mag als ze precies doen wat ik zeg (op de hurken zitten, niet naar haar toe bewegen, koekje aanbieden dat ik ze geef en dan heel voorzichtig aaien). Dat doen ze meestal braaf en dan gaat het in het begin goed, maar als je je aandacht dan even laat verslappen is het ineens woefwoefwoef omdat het kind toch een onverwachte beweging naar Rosca toe maakt. Zo heeft ze alle 3 de kleine buurkinderen al aan het huilen gemaakt van de schrik. :ugh: Ik laat het nu alleen nog maar toe door kinderen vanaf een jaar of 6, die hebben tenminste een beetje zelfbeheersing.
Onvoorstelbaar hoe onvoorspelbaar kinderen kunnen zijn inderdaad :D
@monatoetje tuurlijk zijn en blijven het kinderen. En ik zie ook wel aan reacties van de honden of deze kinderen die ze benaderen bang zijn of niet. Want er zijn ook kinderen die willen aaien, maar het eigenlijk eng vinden.
Maar er werd ook wel eens in het voorbijgaan ineens op de honden ingelopen en er kwam van bovenaf een hand, Bluf stootte omhoog en met de neus tegen de jongen zijn hand aan. Die begon te schreeuwen dat ze beet.. tsja, daar zit je nu niet bepaald op te wachten :oeps: In die gevallen denk ik, blijf dan met je poten van die hond af zonder te vragen of je ze kunt aaien.
Maar goed ik ben blij dat ze neutraal zijn t.o.v. onverwacht aaien. Om de nek heen hangen vind ik alleen doodeng. Een jongen wilde paar weken geleden ineens voor gaan doen hoe hij met zijn eigen hond deed aan zijn vrienden, "da's leuk dan pak je hem aan weerszijden van de nek en dan.." ik zie hem richting Finn lopen die wat aan het graven was en heb hem die gedachte van voor willen doen maar heel snel doen laten varen :mann:
Daniela
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergteckel

Ongelezen bericht door Daniela »

Als ze rustig doen, mogen ze van mij best proberen Bobbie te aaien. Alleen ziet hij dat meestal niet zo zitten. Hij gaat wel kwispelen, maar is nogal terughoudend naar vreemden. Als ik hem vast heb is het meestal prima. Zo had hij laatst in Parijs veel fans (hij zat in mijn rugzak voor op mijn buik), dat vond hij prima :)
Afbeelding
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ergens heeft het ook wel wat hoor. En als je honden er tegen kunnen kom je soms onverwacht met de meest uiteenlopende mensen in aanraking die allemaal wel wat te vertellen hebben.
Vorige week op de stoep 2 oude vrouwtjes allebei steunend op een rollator. Ik wil wat ruim passeren blokt die dame zo met rollator het pad, pfft pfft, jullie zijn mooi! Kom eens! Tsja :19: :LOL:
Vroeger herders gehad, dochter heeft een golden retriever en woont daar, die is al 8! En die van jou? Zo die ene al 10?! Praatje dat zijzelf al ruim 87 zijn en heerlijk even een rondje liepen. "Dan zouden ze vast goed slapen straks" geweldig toch :LOL:
Ik zeg het voorheen heb ik me er best wel druk om gemaakt. Maar gut als mijn honden verder er niet zo heel veel problemen mee hebben of als ze het niet leuk vinden zelf wat afstand nemen of mij laten zien er geen trek in te hebben dan laat ik het maar. Ik heb door dat soort acties eigenlijk al best leuke onverwachte gesprekken gehad. Ook met kinderen die me vertelden heel bang te zijn voor mijn soort honden. Als zo'n kind dan met ma voorbij fiets en ik hoor roepen "kijk mam, dat zijn ze, voor hen ben ik niet meer bang!" dan kan ik daar wel van genieten eerlijk gezegd.
xara
Actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door xara »

Ik laat Xara lekker nu door iedereen aaien, tis toch aantrekkelijk zo puppie voor mensen en ik vind het goed alleen niet onverwachts zodat ze zou schrikken maar wel als ze het vragen vind ik het goed..
AfbeeldingAfbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik heb er geen probleem als mensen mijn honden willen aaien, moedig het eigenlijk alleen maar aan. op een show zit er ook een wildvreemde aan je hond nl de keurmeester. hoe meer ze het gewend zijn hoe makkelijker in de ring. natuurlijk vind ik het ook wel fijner als het eerst vragen.
ellen
Afbeelding
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Lotus is dol op geaaid worden. Kinderen vindt ze haast nog leuker dan volwassenen. De meeste kinderen vragen wel of ze geaaid mag worden, dit in tegenstelling tot de meeste volwassenen die haar in het voorbijgaan vaak aaien zonder te vragen. Lotje vindt het allemaal meer dan prima, aandachtssletje :I:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Het gebeurt me alleen op een terras oid wel eens dat iemand naar de honden toe komt lopen. Ik heb ogen in m'n achterhoofd en houd het al af voordat de mensen bij me zijn. In het 'wild' willen mensen Bram nog wel eens lokken. Heel soms vindt hij iemand aardig, maar meestal doet hij net of hij het niet ziet. Izzie is niet aaibaar en kinderen houd ik helemaal heel goed in de smiezen. Ik spreek direct de ouders aan als ik het vermoeden heb dat een kind op Izzie op zou kunnen gaan. Overigens maak ik zelf een grote omtrekkende beweging dus het is ook wel duidelijk.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

blondie schreef:Ik zeg het voorheen heb ik me er best wel druk om gemaakt. Maar gut als mijn honden verder er niet zo heel veel problemen mee hebben of als ze het niet leuk vinden zelf wat afstand nemen of mij laten zien er geen trek in te hebben dan laat ik het maar. Ik heb door dat soort acties eigenlijk al best leuke onverwachte gesprekken gehad. Ook met kinderen die me vertelden heel bang te zijn voor mijn soort honden. Als zo'n kind dan met ma voorbij fiets en ik hoor roepen "kijk mam, dat zijn ze, voor hen ben ik niet meer bang!" dan kan ik daar wel van genieten eerlijk gezegd.
Bij Bram vind ik het ook geen probleem hoor. Het ergste wat kan gebeuren (met name bij een man die vooroverbuigt) is dat hij gaat blaffen. En een hondje van 14 kilo met pluimstaart vinden mensen toch al niet zo eng, zelfs blaffend niet. Ik snap ook niet dat iemand ermee zou zitten als je hond gewoon vriendelijk is tegen vreemden.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

booster schreef:de oudste van mij laat zich niet snel door vreemden aaien ze zal niks doen maar ontwijkt dat dan.
de jongste laat zich meestal wel aaien maar als die je niet mag loopt ie naar je toe en tilt ie zijn poot omhoog en de rest raad je zelf wel.(kan die alleen als die los is en der een kans bij ziet dat ik niet snel genoeg kan zijn)
mensen mogen van mij dan ook niet mijn honden aaien zomaar de jongste heb ik minder problemen mee maar van de oudste moeten ze afblijven omdat ik weet dat ze dat niet wilt, wilt ze het wel komt ze vanzelf wel naar je toe.

als iemand ongevraagd of onverwacht een hond aait en hij hapt is het eigen schuld vindt ik.
Eerst roep je dat je hond nooit tegen anderen aanpiest, en nu piest die weer wel tegen anderen aan. Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaald hem wel. Hoezo opvoedingsprobleempje?

Mijn hond houdt er niet zo van om geaaid te worden, maar als mensen het netjes vragen dan mag het wel even.
Dona85
Actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker spaniel

Ongelezen bericht door Dona85 »

Ik aai zelf geen vreemde honden en ik verwacht dat vreemden ook mijn hond niet aaien.
Het zou hetzelfde zijn als een baby aanhalen of oppakken uit een kinderwagen.
Verschrikkelijk
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik kan heel snerpend NEE zeggen, mensen schrikken zich rot voordat ze een hand hebben uitgestoken :F:
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ik had gisteren wat schattigs. Ik was met Shelly en Bruno in de snackbar en zat te wachten op mijn bestelling. De dochter van de mevrouw achter de toonbank (een jaar of elf/twaalf) kwam speciaal even naar Shelly toe, ze kent haar namelijk en vindt haar erg lief. Shelly is alleen nogal verlegen en een beetje bang voor kinderen. Maar dit meisje vindt ze wel okee. En ze vond het goed om geknuffeld te worden door haar.

Maar, ineens hoor ik Shelly zachtjes grommen! Ik legde uit dat Shelly dus vaak bang is voor kinderen. En weet je wat ze toen zei, zo schattig. Ze zegt: tja, een hond kan niet zeggen, hou nou ff op, dus dan gromt ie. Wauw, wat slim! Misschien kreeg ze op school les over honden want dat heeft de sophia vereniging in veel basisscholen geregeld, les over hoe om te gaan met honden. Ik dacht al, he wat jammer dat ze gromt eigenlijk, maar het meisje was wijs genoeg om te snappen wat ze daarmee bedoelde en vond het helemaal niet erg en hield gewoon op met knuffelen. Geweldig!
dancinglady
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): kruising labrador en heidewachtel

Ongelezen bericht door dancinglady »

Dona85 schreef:Ik aai zelf geen vreemde honden en ik verwacht dat vreemden ook mijn hond niet aaien.
Het zou hetzelfde zijn als een baby aanhalen of oppakken uit een kinderwagen.
Verschrikkelijk
Precies!
Afbeelding
yvon
Zeer actief

Ongelezen bericht door yvon »

ook hier wil ik niet dat ze onze honden onvraagt aaien

als pup vind iedereen ze leuk
ik heb een discussie met een man gehad die juna erg lief vond oooh puppy zeg ie
ik niet aaien vroeg hij waarom niet
ik zeg waarom aai jij die grote niet zegt ie heb je die kop wel gezien
ik zeg als ik jou nu vertel dat dit haar vader is
kan kon die met zijn vertsand niet bij
daarna nooit geen last meer gehad
ik bepaal wie mijn hond aan mag halen wil ik het niet dan kunnen ze er af blijven
ik heb nu honden die alleen maar met mij en mijn fam mee gaan en voor de rest niemand
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik loop er nu met Jack tegenaan.
Hij is alleen maar gefocused op mij en de rest van de wereld kan hem gestolen worden.
Nu is hij natuurlijk een pagepuppy en heel lief en heel schattig.
Dus bijna iedereen gaat door de knieen zodra ze hem zien en dan gaan ze hem lokken.
En Jack kijkt nog niet eens naar ze en maakt al helemaal geen aanstalten er naartoe te gaan :pffff: :F:
Die gaat dan voor mij zitten en mij aan zitten kijken van: lopen we al verder??
De meeste mensen aaien dan toch en dan kijkt hij even, kwispelt een keer en schuift gewoon een stukje op om onder die hand uit te komen :LOL:
Ik vind dat wel fijn hoor, Macho en DJ zijn ook niet zo enthousiast naar vreemde mensen, wandelt heerlijk rustig.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”