Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

één van de eerste keren agility

Moderator: moderatorteam

moonsparkle
Actief
Mijn ras(sen): Malle thezer

één van de eerste keren agility

Ongelezen bericht door moonsparkle »

Hierbij een filmpje van mij en charley. Voor de Erkermederhondendag hadden we nog nooit agility geprobeerd. Die ochtend kon je onder begeleiding wat oefenen en no way dat hij door die tunnel ging dus lieten ze hem maar gaan en helaas voor ons...maar hey ik geef niet zomaar op anders krijgt hij er dadelijk een fobie van :tongue: . Die middag kon je nog een keer agility uitproberen er was niet echt tijd om na elke hindernis te wachten en te belonen je kon gewoon een lijntje proberen en ik vond het nog best aardig gaan :roll: denk ik?

http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=WAf ... =endscreen

nu gaan we in maart beginnen met behendigheidstraining en ik ben benieuwd!
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: één van de eerste keren agility

Ongelezen bericht door LongFields »

Charley heeft er in ieder geval heel veel plezier in zo te zien! Het lijntje dat je moest lopen was nog erg pittig vind ik voor beginners. Helemaal niet slecht gedaan van jullie!

Waar ik me wel over verbaasde is de herderkruising die terwijl jouw hondje voor de eerste sprong zit zowat door jullie heen gaat om naar de kant te komen. Maar daar kan jij natuurlijk niets aan doen. :wink:
moonsparkle
Actief

Het was ook gewoon een open veld waar iedereen op mocht lopen die het een keer wou proberen. Er was duidelijk wel ruimte om afstand te houden maar ach iedereen liep er dus helaas een beetje door elkaar heen om aan te sluiten.
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

Dat is wel erg pittig voor beginners! Bij dat rondje op het eind wisselt de hond van hand (moeilijk voor honden die met gehoorzaamheid altijd op links lopen) en de tunnel was ook erg lang (korter is makkelijker bij het leren).
Ik vind dat jouw hond behoorlijk wat aanleg toont door het toch nog zo netjes te doen :ok:
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
moonsparkle
Actief

nu is het wel zo dat ik al een maand niet heb kunnen trainen/uitlaten door een auto ongeluk dus ik hoop dat hij nog wel een beetje gaat gehoorzamen op de eerste training. Anders heb ik wel dit bewijs filmpje dat hij zich wel kan gedragen :lol1:
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”