Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Agility KV Nieuwegein

Moderator: moderatorteam

moonsparkle
Actief
Mijn ras(sen): Malle thezer

Agility KV Nieuwegein

Ongelezen bericht door moonsparkle »

Hallo allemaal,

ik ga begin maart voor het eerst meedoen aan de behendigheidstraining bij KV Nieuwegein. Ik vroeg me af of er hier nog meer mensen waren die daar trainen of daar ook net gaan beginnen? Ik ga daar trainen met m'n middenslag poedel Charley.

Ik hoop dat hij het een beetje goed gaat doen, normaal gesproken loopt hij altijd overal los mee maar eind januari had ik een auto ongeluk en nu kan ik net sinds vandaag eigenlijk pas weer zelf voor het eerst met hem naar buiten. Ik heb dit wel gemaild naar de vereniging omdat ik zelf nog niet zal kunnen rennen maar aangezien hij nu steeds door andere uitgelaten werd ben ik ook benieuwg of z'n oren het nog doen :zweep:
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Re: Agility KV Nieuwegein

Ongelezen bericht door Plumeau »

Welkom bij KV Nieuwegein :cheer:
Ik train op de zaterdag met 2 shelties bij de selectiegroep, dus buiten de clubwedstrijden zullen we elkaar waarschijnlijk nog niet vaak tegen komen.

De beginners worden hier lekker rustig opgebouwd, dus met een slimme hond zoals de poedel gaat dat helemaal goed komen. Tijdens de periode dat jij nog niet kan rennen en de hond nog niet vooruit kan werken zal het vast wel even frustrerend worden (Salina heeft eens een heel parcourtje zonder me gelopen, aangezien ze vond dat ik te traag was :hmmm: ), maar als je hond graag bij je is dan komt het vast goed.

Als je deze week al naar buiten mag, dan zou ik wel vast beginnen met de oortjes weer op de goede plek te zetten. Lekker spelen met een bal, afgewisseld met wat gehoorzaamheid voor beloningen. Op de voormalige wielerbaan achter het terrein (dus tussen de parkeerplaats en de snelwegen) kan je ook even lekker de hond uit laten razen voor de les. Als de overmoed er even uit is, dan werken de oortjes veel beter :engel:
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
moonsparkle
Actief

ik ben er nog nooit geweest, kun je die voormalige wielerbaan dan zo op? Ik denk dat het inderdaad voor hem wel lekker is als hij eerst even kan rennen. Klinkt positief over de beginners groep, ik kan bijna niet wachten :D ik probeer inderdaad vanaf nu wel een paar keer in de week weer in ieder geval naar buiten te gaan en voor zover het kan met hem te oefenen.
Plumeau
Zeer actief

Via Google Maps kan je het makkelijk zien: in de hoek A2/A12 ligt de wielerbaan, daarlangs gaat een gewoon fietspad en dan heb je het trainingsveld (ingang aan de oostzijde, bij het clubgebouw).

Een deel van de oude wielerbaan is wat lastig op te komen aangezien je langs een betonblok moet (waarschijnlijk bedoeld om fietsers tegen te houden), maar tussen die ingangen en het trainingsveld is reeds voldoende ruimte om de honden lekker te laten rennen. De zuidoostelijke ingang van de wielerbaan (bij het parkeerterrein) is goed te doen, de noordelijke lijkt me lastig als je nog niet helemaal lekker ter been bent. Je moet daar namelijk door een diepe kuil heen.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
Xena98
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie, Schotse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Xena98 »

Ik vind het een hele fijne vereniging. Trainers houden ook rekening met eventuele beperkingen van hond en/of baas. Dit heb ik o.a. gemerkt toen Pipra na een operatie aan de hielpees weer langzaam aan begon met trainen. Er trainen ook mensen in een elektrisch wagentje. Belangrijk is wel dat de hond gehoorzaam is en gericht op de baas. Je kunt dus nu mooi beginnen met wat puntjes op de i te zetten. :wink:
Wij laten vooral de honden uitrazen over het stuk vanaf de parkeerplaats rechtdoor langs het fietspad en het gebouw van de petangevereniging en dan rechtsaf over een al dan niet modderig pad richting het clubgebouw. Of we blijven het fietspad volgen en keren na een tijdje terug richting clubgebouw. Als je conditie weer helemaal beter is, kun je ook een hele ronde gaan lopen. Heerlijk!
Groetjes, Anne, de honden Salina, Pipra en Cayenne, en de katten Joshua en Jamie.
moonsparkle
Actief

Xena98 schreef:Ik vind het een hele fijne vereniging. Trainers houden ook rekening met eventuele beperkingen van hond en/of baas. Dit heb ik o.a. gemerkt toen Pipra na een operatie aan de hielpees weer langzaam aan begon met trainen. Er trainen ook mensen in een elektrisch wagentje. Belangrijk is wel dat de hond gehoorzaam is en gericht op de baas. Je kunt dus nu mooi beginnen met wat puntjes op de i te zetten. :wink:
Wij laten vooral de honden uitrazen over het stuk vanaf de parkeerplaats rechtdoor langs het fietspad en het gebouw van de petangevereniging en dan rechtsaf over een al dan niet modderig pad richting het clubgebouw. Of we blijven het fietspad volgen en keren na een tijdje terug richting clubgebouw. Als je conditie weer helemaal beter is, kun je ook een hele ronde gaan lopen. Heerlijk!
Train je zelf ook bij Nieuwegein? En zo ja op welke dag? Ik ga sowieso de eerste keer wel eerder richting de vereniging om te kijke hoe wat en waar. :D
Xena98
Zeer actief
Contacteer:

Ik ben de moeder van Plumeau die mijn beide hondjes traint. Ik train dus zelf niet maar ben wel bij elke training aanwezig. Zij trainen op zaterdagmiddag bij de selectiegroep. Ik pas dan op de hond die niet aan de beurt is en afhankelijk van het weer ga ik met deze hond wandelen of ga koffiedrinken en toekijken in het clubgebouw.

Je moet sowieso eerder aanwezig zijn om te helpen met het opzetten van het materiaal. Daar leer je ook van :wink: Misschien is het een idee om ergens deze week alvast even het terrein te verkennen?
Groetjes, Anne, de honden Salina, Pipra en Cayenne, en de katten Joshua en Jamie.
moonsparkle
Actief

Ik dacht al toevallig dat plumeau ook twee shelties heeft. Ik mag helaas ook nog geen auto rijden waarschijnlijk zal iemand me volgende week ook nog moeten brengen en halen. Ik had inderdaad vernomen dat de eerste groep zal helpen met opbouwen dus komen we gewoon nog eerder. Had het wel leuk gevonden als hier toevallig nog iemand op het forum was die mee gaat doen aan de beginnerscursus. Ik heb vroeger wel eens meegedaan met de piekenrace met andere honden maar verder eigenlijk nog geen ervaring.
moonsparkle
Actief

morgen is het zover!
Xena98
Zeer actief
Contacteer:

Train ze en heel veel plezier met z'n tweetjes!
moonsparkle
Actief

ik wou even laten weten dat t echt heel goed is gegaan. was echt trots op mn hond
Plumeau
Zeer actief

Mooi zo :cheer:

Kon je het zelf ook een beetje goed volhouden?
Afbeelding
moonsparkle
Actief

ja aardig nu is t toch nog veel wachten op elkaar. t enige nadeel was dat ik mn hond nu niet links van mij kan houden.
Plumeau
Zeer actief

Links of rechts is bij de beginners gelukkig nog geen enorme handicap. Wanneer je weer wat meer kan je daar alsnog extra aandacht aan gaan geven, ook buiten het wekelijkse uurtje ;)
Afbeelding
moonsparkle
Actief

hoe was jullie training gegaan?
Plumeau
Zeer actief

Mijn honden zijn perfect! Zowel tijdens de training als gisteren bij de wedstrijd deden ze prima wat ze dachten dat ik hun wilde laten doen. Tja, ik heb zelf nog wel een hoop te leren, dus is het eindeffect nogal eens een niveautje brandhout :LOL:

Hier twee filmpjes van gisteren, waarbij te zien is dat ik mijn meiden soms nog flink in de weg loop...
Pipra: filmpje
Salina: filmpje

Met de meiden moet ik daarnaast nog oefenen in paaltjes zonder waaiers (die plastic dingen die er een soort straatje van maken) en met Pipra (de jongste) ook de wip en tunnels op vreemde locaties (in Nieuwegein gaan de tunnels wel goed). Ik blijf er steeds weer van genieten als we kleine stapjes vooruit gaan!
Afbeelding
moonsparkle
Actief

wat voor parcour was dat? Zag dat de waaiers nog om de paaltjes zitten en ik zag geen dingen als de schutting. Lijkt me een ideaal parcour om te oefenen. Bij het tweede filmpje valt het mij helemaal niet op als je daar in de weg zou lopen. Ziet er leuk uit :E: even een vraag nog hoe zit de hoogte verdeeld? Gewoon klein, middenslag en groot of? Nu is de groep van de cursus gesplitst en het werd per toeval een groep grote honden en een groep kleine/middenslag. Alleen merk je wel in ieder geval nu nog dat de kleinste het een stuk moeilijker vinden. Wellicht zijn ze als ze het een beetje door hebben wel een stuk sneller.
Plumeau
Zeer actief

Het parcours hoorde bij een debutantenwedstrijd in Bemmel. Dat was echt een fijne plek om de meiden eens op een vreemd veld aan vreemde hindernissen te laten wennen :) We liepen er 3 verschillende parcoursen, waaronder 2 met schutting en 2 met paaltjes.

Bij de beginnerslessen in Nieuwegein wordt vaak gewerkt met een parcours voor kleine honden en een parcours voor medium tot groot. Later gaan ze over naar de officiële hoogte voor Cyno wedstrijden. Je hebt dan klein, medium en groot. Dat laatste bestaat echt uit flinke sprongen!
Afbeelding
Plumeau
Zeer actief

Het parcours hoorde bij een debutantenwedstrijd in Bemmel. Dat was echt een fijne plek om de meiden eens op een vreemd veld aan vreemde hindernissen te laten wennen :) We liepen er 3 verschillende parcoursen, waaronder 2 met schutting en 2 met paaltjes.

Bij de beginnerslessen in Nieuwegein wordt vaak gewerkt met een parcours voor kleine honden en een parcours voor medium tot groot. Later gaan ze over naar de officiële hoogte voor Cyno wedstrijden. Je hebt dan klein, medium en groot. Dat laatste bestaat echt uit flinke sprongen!
Afbeelding
moonsparkle
Actief

Ik las dat er eind juni een onderlinge wedstrijd word georganiseerd...gaan jullie ?
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Danielle »

komende zondag is er landelijke wedstrijd bij de KVN, ik ben daar ook dus misshcien tot zondag??
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
Plumeau
Zeer actief

Zondag wil ik een paar foto's schieten, als het goed weer is. Ik loop zelf niet mee.

Bij de onderlinge wedstrijd ben ik er uiteraard bij! Niet dat ik kans maak op prijzen (ik loop echt te klungelen de laatste tijd, en de meiden maar braaf springen wat ik allemaal aanwijs...), maar het is altijd wel gezellig.
Afbeelding
moonsparkle
Actief

heel misschien als er een beginners klasse is (debutanten?) en ik mag meedoen dat ik het wel ga proberen. Waar kan je dat lezen waar de officiele wedstrijden zijn? Ik had het namelijk niet op de site gelezen van kvn
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Danielle »

er is geen debutantenklasse en de inschrijving is allang geleden gesloten, zie www.nimble.nl
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
Plumeau
Zeer actief

Tijdens de beginners heb je alleen bij het examen een 'wedstrijd'. Daarna heb je de onderlinge wedstrijden binnen de vereniging en kan je bijvoorbeeld via http://www.lhbsystems.nl/asp/agkalender.asp kijken of daar een leuke externe wedstrijd voor je bij zit. Voor veel van die wedstrijden is een startlicentie nodig.
Afbeelding
moonsparkle
Actief

ik bedoelde eigenlijk gewoon meedoen aan de onderlinge in eind juni :wink: heb ik inderdaad onduidelijk neergezet

ik weet nog dat er vroeger altijd piekenrace werd gehouden op officiele wedstrijden...is dat nog steeds zo? Misschien dat ik zondag wel even ga kijken
Plumeau
Zeer actief

Ja, volgens mij gaan ze de piekenrace weer neerzetten :D
Afbeelding
lonneke
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door lonneke »

ik ben er morgen ook :cheer:
Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
Afbeelding
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
Sita