Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
welsh springer spaniel
Moderator: moderatorteam
-
joytje333
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel & teckel
- Aantal honden: 2
welsh springer spaniel
Hallo,
Ik mag een hond van mijn moeder!
Nu vond ik een golden retriever of Labrador altijd super leuke honden( voor mij eigenlijk de iedeale hond), maar omdat wij in een flat wonen zal dat niet gaan.
We hebben heel het internet af gezocht naar een leuk ras en ik kwam uit op een friese stabij die ons wel leuk leek.
Heb toen op een ander forum wat gevraagd over die honden, maar ze bleken best vaak weg te lopen en dat leek ons best eng, dat hij dan misschien onder een auto zou komen ofzo.
Heb toen een tip gekregen van iemand die een welsh springer spaniel wel bij mij vond passen.
Hij zou net zo'n vriendelijk karakter hebben als een labrador, maar is wel een stuk kleiner.
Zondag gaan we ook even kijken bij een fokker.
Zouden de hondenbaasjes van een welsh springer spaniel misschien wat meer over dit ras kunnen vertellen?
Dat zou ik heel fijn vinden!
Alvast bedankt.
Ik mag een hond van mijn moeder!
Nu vond ik een golden retriever of Labrador altijd super leuke honden( voor mij eigenlijk de iedeale hond), maar omdat wij in een flat wonen zal dat niet gaan.
We hebben heel het internet af gezocht naar een leuk ras en ik kwam uit op een friese stabij die ons wel leuk leek.
Heb toen op een ander forum wat gevraagd over die honden, maar ze bleken best vaak weg te lopen en dat leek ons best eng, dat hij dan misschien onder een auto zou komen ofzo.
Heb toen een tip gekregen van iemand die een welsh springer spaniel wel bij mij vond passen.
Hij zou net zo'n vriendelijk karakter hebben als een labrador, maar is wel een stuk kleiner.
Zondag gaan we ook even kijken bij een fokker.
Zouden de hondenbaasjes van een welsh springer spaniel misschien wat meer over dit ras kunnen vertellen?
Dat zou ik heel fijn vinden!
Alvast bedankt.

- saartje11-love
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Maltezer / Tzi Tzu
- Aantal honden: 1
Re: welsh springer spaniel
je moet een maltezer tzi tzu nemen die zijn zo lief en luisteren ook goed kijk dit is die van mij:

My dog makes my day complete. <3

-
joytje333
- Zeer actief
Natuurlijk kan dat ook met een welsh springer spaniel gebeuren, maar in dat forum zeiden bijna al die mensen dat ze wel eens wegliepen, dus denk dat het wel een beetje in dat ras zit.Nanna schreef:Denk je dat je dat met een Welsh Springer niet kan gebeuren?joytje333 schreef: We hebben heel het internet af gezocht naar een leuk ras en ik kwam uit op een friese stabij die ons wel leuk leek.
Ook dié moeten opgevoed worden en het zijn jachthonden, dus niet loslaten bij wegen.
Verder leuke keuze hoor, ik vind ze altijd wel heel aardig. Hier in de wijk loopt er eentje van 16 die nog hartstikke vrolijk en speels is.

-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
engelse springer is veel leuker 
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Qal en Mit hier op het forum hebben er eentje.
Ik vind het leuke hondjes. Bij mij met de agility zitten er 2. Doen ze ook erg leuk
Ik vind het leuke hondjes. Bij mij met de agility zitten er 2. Doen ze ook erg leuk
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Vraagt u maar, de onze is op dit moment haar eigen staart aan het najagen 
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Engelse buldog? Zijn lieve hondjes,
Alleen omdat ze een korte neus hebben krijgen ze eerder last aan hun luchtwegen enzo.
Vind dat ook zielig dat ze zo gefokt zijn.
Ik denk dat je beter voor een kleine hond kan kiezen als je op een flat woont
Alleen omdat ze een korte neus hebben krijgen ze eerder last aan hun luchtwegen enzo.
Vind dat ook zielig dat ze zo gefokt zijn.
Ik denk dat je beter voor een kleine hond kan kiezen als je op een flat woont
-
joytje333
- Zeer actief
We zijn gisteren naar de fokker geweest, het zijn idd hele leuke honden. Ook best rustig. We hebben allerlei informatie gekregen. Ook staan we nu op de lijst voor een pup. waarschijnlijk hebben we dan al een pup in de zomervakantie.

- Mit
- Zeer actief
-
joytje333
- Zeer actief
bij of the new born beauty'sMit schreef:Bij welke fokker zijn jullie geweest?

- Mit
- Zeer actief
En ik wil toch een kanttekening plaatsen bij dat rustige. Onze dame is niet moe te krijgen en stuitert van 's morgens vroeg tot 's avonds laat. Na urenlang wandelen en ballen gooien en jagen hebben we mazzel als ze 's avonds lekker rustig een tukje doet 
-
joytje333
- Zeer actief
Mit schreef:En ik wil toch een kanttekening plaatsen bij dat rustige. Onze dame is niet moe te krijgen en stuitert van 's morgens vroeg tot 's avonds laat. Na urenlang wandelen en ballen gooien en jagen hebben we mazzel als ze 's avonds lekker rustig een tukje doet
Je hebt altijd wel uitzonderingen, maar het zou niet erg zijn hoor als ze druk is, heb ook al 2 stuiterende broertjes haha

- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Ja, maar die rooie van jullie is volgens mij wel echt een uitzondering hoorMit schreef:En ik wil toch een kanttekening plaatsen bij dat rustige. Onze dame is niet moe te krijgen en stuitert van 's morgens vroeg tot 's avonds laat. Na urenlang wandelen en ballen gooien en jagen hebben we mazzel als ze 's avonds lekker rustig een tukje doet
Momenteel ligt ie ook weer uit te wezen op een ouwe badhanddoek
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
tsss nog steeds geen badjas?grover schreef:Ja, maar die rooie van jullie is volgens mij wel echt een uitzondering hoorMit schreef:En ik wil toch een kanttekening plaatsen bij dat rustige. Onze dame is niet moe te krijgen en stuitert van 's morgens vroeg tot 's avonds laat. Na urenlang wandelen en ballen gooien en jagen hebben we mazzel als ze 's avonds lekker rustig een tukje doetTenminste, de meeste welshjes die ik ken (Ollie incluis) zijn HEUL HEUL druk buiten, maar heeeeeerlijk relaxed binnen
Sommige momenten daargelaten, en met de kanttekening dat ie dus wél dagelijks lekker z'n energie kwijt moet
Momenteel ligt ie ook weer uit te wezen op een ouwe badhanddoek
groetjes Annemie
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Mmhhh werkelijk zijn friese stabij's van die weglopers? Ik ken dat niet en ik ken toch behoorlijk wat stabijs (zo wel echte als stabijna's, tja er zijn er nou eenmaal veel in Friesland....). Tuurlijk ze zijn een beetje koppig, maar echt wegloperig? Ik vraag me af of dat echt minder is met een welsh springer spaniel....

-
joytje333
- Zeer actief
Misschien niet, maar de welsh past toch wel beter bij ons kwa karakter.gyanty schreef:Mmhhh werkelijk zijn friese stabij's van die weglopers? Ik ken dat niet en ik ken toch behoorlijk wat stabijs (zo wel echte als stabijna's, tja er zijn er nou eenmaal veel in Friesland....). Tuurlijk ze zijn een beetje koppig, maar echt wegloperig? Ik vraag me af of dat echt minder is met een welsh springer spaniel....

- Echo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toy Poedel
Wij hadden vroeger een welsh springer spaniel teefje. Ze was heeel erg lief, soms een beetje bitchy. Wou echt als dame behandeld worden door andere honden. Ze sliep erg veel thuis maar buiten kon ze wel eens uitrennen.
Een echte knuffelkont was het. Hier een foto:

Zij was geloof ik wel een ouderwetse hoor, tegenwoordig zie je veel meer van die robuuste koppen.
Een echte knuffelkont was het. Hier een foto:

Zij was geloof ik wel een ouderwetse hoor, tegenwoordig zie je veel meer van die robuuste koppen.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Tja kan dat karakter inderdaad beter past. Ik ken hier persoonlijk nu 1 welsh springer spaniel en die neemt dus wel regelmatig even de benen, daarom zit die nu bij mij op de cursus. Vind het overigens wel een heel lief beest. Op zich heel rustig, beetje terughoudend, maar kan ook heel leuk lekker rauzen met mijn Kay.
Laatst gewijzigd door gyanty op 06 mar 2012 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.

- Mit
- Zeer actief
Hier staat we ook regelmatig te wachten tot madam het belieft terug te komen. Maar dat vinden we eigenlijk niet zo erg, van jagen wordt ze wél enigszins moe 
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Ol loopt eigenlijk niet weg, gelukkig.. ja af en toe, als ie een fazant in de neus heeft wil ie deze nog wel eens uit de begroeiing stoten, maar dan komt ie daarna ook weer keurig terug
weet niet in hoeverre dat representatief is voor t ras natuurlijk, maar kan me idd niet voorstellen dat een stabij veel wegloperiger is dan een wels, zijn en blijven toch allebei jachthonden 
- linda1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
- Aantal honden: 3
Hier lopen ze ook nooit weg, maar Jason de jongste is heel erg druk en ondernemend, zn vader is een stuk rustiger, maar dit blijkt dus vaak ook een uitzondering te zijn!

- Marieta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
Mijn oude buurvrouw had er 1, die is 12 geworden meen ik. Bo heette ze! Ze had alleen een "foute" leverkleurige neus. Maar dat vond ik nou net mooi haha. Ik hou van "afwijkingen" in kleuren bij een ras;)
Het was echt zo'n schat van een hond! Bo'tje. Wat een heerljk hondje. Rustige hond, die zich goed aanpaste, netjes luisterde naar ik me kan herinneren. Dat zou ik ook nog wel leuk vinden om in huis te nemen volgens mij hahha.
Groetjes Marieta.
Het was echt zo'n schat van een hond! Bo'tje. Wat een heerljk hondje. Rustige hond, die zich goed aanpaste, netjes luisterde naar ik me kan herinneren. Dat zou ik ook nog wel leuk vinden om in huis te nemen volgens mij hahha.
Groetjes Marieta.

- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
ik kwam vroeger op de hei altijd een mevrouw tegen die er een stuk of drie had. vond het altijd heel leuke vrolijke vriendelijke honden 
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."

[/url]