Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bulldog en pekingees uitgesloten bij Crufts!!!
Moderator: moderatorteam
- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Re: Bulldog en pekingees uitgesloten bij Crufts!!!
... ture=share
interview met de eigenaresse van de Clumber Spaniel
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
"De URL bevat een video-id met een onjuiste notatie.MonaToetje schreef: ... ture=share
Het spijt ons."
-
wen
- Zeer actief
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Feestboek zegt dat de Mastiff er ook uitligt. Ook een open oog natuurlijk
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja.Nanna schreef:Dat is toch geen afwijking in het ras, maar valt onder gedrag van exposanten?sirene schreef:Het gaat niet om de tandeloosheid, het gaat om het scheren. Honden met uitslag en ingegroeide haren van het scheren. En ik heb het wel eens gezien hoor, een hond half opengehaald door een scheermesje![]()
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Anders kan er wel een knieprobleem gevonden worden misschien. Heb je de foto's van die hond gezienRosita Compagner schreef:Feestboek zegt dat de Mastiff er ook uitligt. Ook een open oog natuurlijk
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
nee, ze zullen een rontgenapparaat daar hebbensirene schreef:Anders kan er wel een knieprobleem gevonden worden misschien. Heb je de foto's van die hond gezienRosita Compagner schreef:Feestboek zegt dat de Mastiff er ook uitligt. Ook een open oog natuurlijk
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
De da kan toch voelen en kijken ?Rosita Compagner schreef:nee, ze zullen een rontgenapparaat daar hebbensirene schreef:Anders kan er wel een knieprobleem gevonden worden misschien. Heb je de foto's van die hond gezienRosita Compagner schreef:Feestboek zegt dat de Mastiff er ook uitligt. Ook een open oog natuurlijk

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
het wordt nog wel 'lachen'
Als ik Frank was dan bedankte ik voor de eer en 'diskwalificeerde' mijzelfIt really is interesting to note that Mr Frank Kane, who will judge the 2012 Best in Show, has already awarded a Best in Show to the disqualified Clumber Spanial, he has also awarded a CC and BOB to Jenny,
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Die BM was vorig jaar of het jaar ervoor ook BOB.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de Clumber één van de normaalste Clumbers vind ik die ik ooit heb gezien. Haar oogleden hangen wel maar ik zag totaal geen rode ogen of iets. Ik denk wel dat ze gewoon een punt willen maken. Daar ben ik het wel helemaal mee eens hoor maar ik kan me de woede van de eigenaren van een (voor dat ras) goede, gezonde hond wel voorstellen. Ze kunnen naar mijn idee beter voor de keuring de honden van zo'n ras checken en dan laten weten dat bv geen één Bulldog of Clumber de health check heeft gehaald. Dat lijkt me meer een eye opener dan 1 zo'n hond. Nu denken mensen mss dat er nog wel goede gezonde honden rondlopen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de Clumber één van de normaalste Clumbers vind ik die ik ooit heb gezien. Haar oogleden hangen wel maar ik zag totaal geen rode ogen of iets. Ik denk wel dat ze gewoon een punt willen maken. Daar ben ik het wel helemaal mee eens hoor maar ik kan me de woede van de eigenaren van een (voor dat ras) goede, gezonde hond wel voorstellen. Ze kunnen naar mijn idee beter voor de keuring de honden van zo'n ras checken en dan laten weten dat bv geen één Bulldog of Clumber de health check heeft gehaald. Dat lijkt me meer een eye opener dan 1 zo'n hond. Nu denken mensen mss dat er nog wel goede gezonde honden rondlopen.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Kan mij wel iets voorstellen van die frustratie want dat mens weet bij god niet waar het precies over gaat of wat er bedoeld word.sirene schreef:Die BM was vorig jaar of het jaar ervoor ook BOB.
Iedere keurmeester heeft haar hond de hemel ingeprezen en in vele landen kampioen en iedereen kent die hond.
En dan komt er nog een topfukkert voorbij die ook nog in de gezondheids commissie van de club zit die het niet begrijpt en maar over kampioenen lult.
Mens is helemaal van het padje af uit onbegrip na zoveel kampioensschappen en nu dit.
Kan mij dat wel voorstellen hoor.
.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik praat het ook iig absoluut niet goed maar het lijkt me beter als zo'n da bij het ras zelf gaat controleren en dan daar verteld wat er aan de hand is. Laat mensen weten dat er geen 1 de vet check haalt of bv 1 of 2. Zeg dan van de 30 inschrijvingen zijn dit de enige 2 die niet lijden onder hun uiterlijk. En dan mag de km uitmaken of hij daar nog een BOB aan kan geven.Nanna schreef: Ik zou ook balen als een stekker hoor. En al helemaal als er in de rasstandaard staat dat 'haw' (openhangend onderooglid) is toegestaan.
Maar goed, een DA kijkt zo niet. Die ziet alleen dat rode oog. En ergens heeft ie gelijk. Je kunt het nóg zo goedpraten, het is natuurlijk niet in orde dat een hond chronische conjunctivitis en dús pijnlijke ogen moet hebben omdat wij dat wel mooi vinden.![]()
Ik denk dat dit jaar het jaar van het statement is en dat fokkers nu toch zien dat ze écht een andere kant op moeten fokken, weg van de extremen.
Nu zijn er echt mensen die nog denken dat er wèl Bulldoggen rondlopen die wel die check zouden halen. Ik denk zelf van niet.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Niet zeiken .Nanna schreef:sirene schreef:Anders kan er wel een knieprobleem gevonden worden misschien. Heb je de foto's van die hond gezienRosita Compagner schreef:Feestboek zegt dat de Mastiff er ook uitligt. Ook een open oog natuurlijk![]()
"Secret Charm avec Dibest"
Hoe kun je nu knieproblemen hebben als je geen knieen hebt.

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
bouvierpoedel schreef: Hoe kun je nu knieproblemen hebben als je geen knieen hebt.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Die honden zien er toch allemaal zo uit? Zie geen verschil met andere foto's van dit ras hoorNanna schreef:sirene schreef:Anders kan er wel een knieprobleem gevonden worden misschien. Heb je de foto's van die hond gezienRosita Compagner schreef:Feestboek zegt dat de Mastiff er ook uitligt. Ook een open oog natuurlijk![]()
"Secret Charm avec Dibest"
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
De honden van Living-XL hier op het forum hebben ook een prima achterhand en lopen ook prima.
- Lynnepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 1
Zijn er nog rassen uitgesloten? Ik hoor nog wel geruchten over o.a. de Bourdeauxdog en de Mastino?

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ik las op Youtube bij de commentaren de Mastino Napoletano dacht ik.
- Lynnepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
Ja, daar heb ik het ook vanLongFields schreef:Ik las op Youtube bij de commentaren de Mastino Napoletano dacht ik.

- Rosalinde.
- Zeer actief
- Contacteer:
neapolitan mastiff ook uitgesloten, net als de mastiff
- Marley1
- Vaste gebruiker
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Als ze de troep laten staan als de show afgelopen is kunnen ze een mooie uitvaartdienst voor hem houden.Nanna schreef:Is het steeds diezelfde DA die die honden eruit werpt? Die is denk ik zijn leven niet meer zeker

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Het menselijk kunnen staat voor niets....sirene schreef:
Titel van een verzamelbundel van Bob den Uyl maar dat zal helder zijn
-
wen
- Zeer actief
- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind de rug van de Duitse herder anders ook niet geweldig, zie er een rare bult of lijkt dat zo??
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik ben héél benieuwd welke gevolgen dit allemaal gaat hebben en of het echt werkt.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
the Peke has now been cleared by another independent vet and the owner is now about to take legal actions against the KC. What a farse, Crufts!
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ben benieuwd. Ik denk dat er geen één niet onder lichamelijke overdrijvingen lijdende peek of engelse bull bestaat (de showversies dan) maar ik denk wel dat dit gedaan is om een statement te maken. Ik denk dat geen één hond door die check was gekomen van deze rassen, gewoon omdat ze dat al niet van plan waren. Dus ook al was er niet persé iets zichtbaars aan de hand. Het lijkt me dat er bij deze rassen altijd wel wat te vinden is. Maar het moet wel reëel zijn met de verwachting van de standaard. Je kunt een exposant niet gaan disken omdat een engelse bull een korte snuit heeft of een onderbeet als de standaard dat vraagt. Als je daar iets aan had willen doen als kennelclub had je die rassen moeten verbieden op shows of geen stamboom moeten geven bv.