Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ready Treat
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ready Treat
Wie kent het, werkt ermee en hoe zijn de ervaringen.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Ready Treat
Het is een beloningssysteem wat je via een afstandsbediening kan openen. We willen dit gebruiken voor de behendigheid om de honden meer van de geleider af te laten werken ipv dat de geleider zelf de beloning af geeft.

- suzan25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog
Ik gebruik hem voor Fenja en voor haar werkt hij super. Heb haar met name op de palen en de raakvlakken veel zelfstandiger gekregen. Ik ben er super tevreden over.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Klinkt super en waar heb je hem gekocht?

- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Bij ons op de behendigheidstraining hebben ze er ook een (wel wat anders dan het filmpje). Ik train nog niet zo lang behendigheid, maar wat ik hiervan in kan schatten is dat het een heel goed hulpmiddel is.
Ik heb alleen begrepen dat deze erg duur is om aan te schaffen.
Aanvulling, is dit dezelfde? zie hier, dan vind ik de prijs heel erg meevallen en kan het wel interessant zijn om er zelf eentje te bestellen.
Ik heb alleen begrepen dat deze erg duur is om aan te schaffen.
Aanvulling, is dit dezelfde? zie hier, dan vind ik de prijs heel erg meevallen en kan het wel interessant zijn om er zelf eentje te bestellen.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Het "ding" zelf valt idd mee maar omdat het boven de 45 dollar is betaal je ook nog eens invoer kosten en dan schiet het in 1 keer wel flink omhoog.
Vandaar dat ik t hier ook even vraag naar de ervaringen zodat het niet zonde van het geld.
Vandaar dat ik t hier ook even vraag naar de ervaringen zodat het niet zonde van het geld.

- suzan25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog
Ik heb hem bij cleanrun vandaan. Ik heb geen invoerrechten betaald (ze hadden bij cleanrun op de doos gezet dat de waarde van het pakketje 20 dollar was). Wel waren de verzendkosten heel hoog, volgens mij 30 dollar.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Heb er 1 maar gebruik hem niet.
Dus als je wilt mag je hem overnemen.
Dus als je wilt mag je hem overnemen.
Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ik ken wel mensen die hem inderdaad hebben, maar weet eigenlijk niet of ze hem gebruiken. Ik denk dat zelfstandigheid/ op afstand werken niet je doel met dit ding moet zijn. Dat is iets wat je goed moet opbouwen en wat in de meeste gevallen wel behoorlijk wat tijd kost (en in sommige honden ook gewoon niet zit)

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik begrijp wat je zegt. Het geen wat er nu bij onze groep gebeurd is dat de hond beloningen krijgt bij zijn eigenaar vandaan en daar door te veel aan de eigenaar blijft hangen (soort volgen wordt het dus met hindernissen) en dat willen we afbouwen. We hebben al zitten denken om met een soort van Target te werken (bordje met koekjes) maar als de hond dan de hindernis niet neemt zoals hij hem moet nemen wordt hij dus beloond voor verkeerd gedrag, vandaar ook dit apparaatje.

- gyanty
- Zeer actief
Maar zit je dan nog niet gewoon te vroeg in de training, als je dat straks wat afbouwt dat je dan ook weer op afstand kan trainen?

- Pumi
- Zeer actief
- Contacteer:
Sluit ik me helemaal bij aan, als ze verder zijn in de training gaan die honden die op afstand willen werken vanzelf verder weg bij de baas. De honden die gewoon weg niet op afstand willen werken, gaan dat dus dan ook niet doen, zie onze Isisgyanty schreef:Maar zit je dan nog niet gewoon te vroeg in de training, als je dat straks wat afbouwt dat je dan ook weer op afstand kan trainen?

-
- Zeer actief
- Contacteer:
90% van de honden die bij ons trainen beheersen de vooruit stuur oefening niet doordat die niet in ons programma zit dus vandaar dat de hoofd trainster via deze target wil gaan werken.
Even een kanttekening, we zijn geen kc maar een particuliere hondenschool die via het o&o/blackbox principe werkt.
Even een kanttekening, we zijn geen kc maar een particuliere hondenschool die via het o&o/blackbox principe werkt.

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik merk aan mijn hond dat naarmate we langer trainen hij ook steeds meer van me af gaat werken. Ondanks dat het het commando 'vooruit' of iets wat daar op lijkt niet beheerst 

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is wel gunstig. Ik merk t ook wel bij bepaalde honden die minder zwaar gehoorzaamheid hebben gelopen, ze het makkelijker oppikken. Zit te denken hoe het t makkelijkst op te lossen is. Onze gevorderde groep heeft hun eigen voorkeur en ziet het meer als een leuk avondje sociaal doen en gezellig met je hond bezig zijn ipv echt nog iets qua vordering te maken.
Maar dat neemt niet weg dat we nog een groep beginners hebben die makkelijk te sturen zijn. Deze target is dus ook meer voor de beginners.
Maar dat neemt niet weg dat we nog een groep beginners hebben die makkelijk te sturen zijn. Deze target is dus ook meer voor de beginners.

- spijkerhond
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd
Als je met meerdere personen traint kun je toch ook een helper het koekje weg laten halen als de hond iets doet wat niet goed is?We hebben al zitten denken om met een soort van Target te werken (bordje met koekjes) maar als de hond dan de hindernis niet neemt zoals hij hem moet nemen wordt hij dus beloond voor verkeerd gedrag, vandaar ook dit apparaatje.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb er één maar vind hem niet erg soepel werken. De ab werkt niet heel zuiver. Soms moet ik dus meerdere malen richten/drukken om het vakje open te laten gaan. Dan ben je dus eigenlijk te laat. Ik vind hem te traag en te onzuiver werken.
Ik gebruik vaak gewoon een afgesloten bakje die ik verderop zet. Klikken (of een woord) betekend dan goed zo, ren maar naar je bakje. Dan maak ik het bakje open. Als ze dan doorrennen naar de beloning hebben ze er niets aan want ze hebben mij nodig om het open te maken.
Ik gebruik vaak gewoon een afgesloten bakje die ik verderop zet. Klikken (of een woord) betekend dan goed zo, ren maar naar je bakje. Dan maak ik het bakje open. Als ze dan doorrennen naar de beloning hebben ze er niets aan want ze hebben mij nodig om het open te maken.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
dat klopt helemaal maar we staan met 3 trainers voor 2 groepen en helaas niet met 4.spijkerhond schreef:Als je met meerdere personen traint kun je toch ook een helper het koekje weg laten halen als de hond iets doet wat niet goed is?We hebben al zitten denken om met een soort van Target te werken (bordje met koekjes) maar als de hond dan de hindernis niet neemt zoals hij hem moet nemen wordt hij dus beloond voor verkeerd gedrag, vandaar ook dit apparaatje.
Is zeker een optie. Dank je wel voor je tip. Zoals je hier boven leest hebben we eigenlijk 1 paar handen te kort dus jouw methode neem ik zeker mee in het komende overleg. Dank je wel.sirene schreef:Ik heb er één maar vind hem niet erg soepel werken. De ab werkt niet heel zuiver. Soms moet ik dus meerdere malen richten/drukken om het vakje open te laten gaan. Dan ben je dus eigenlijk te laat. Ik vind hem te traag en te onzuiver werken.

- SuusBG
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Sheperd
***puppy*** schreef:spijkerhond schreef:Als je met meerdere personen traint kun je toch ook een helper het koekje weg laten halen als de hond iets doet wat niet goed is?We hebben al zitten denken om met een soort van Target te werken (bordje met koekjes) maar als de hond dan de hindernis niet neemt zoals hij hem moet nemen wordt hij dus beloond voor verkeerd gedrag, vandaar ook dit apparaatje.
Maar 1 trainer kan dat toch gewoon doen? Doen we bij ons op les ook, en daar hebben we maar 1 trainerdat klopt helemaal maar we staan met 3 trainers voor 2 groepen en helaas niet met 4.

Dus dat kan dan bij jullie ook gwn toch???
ik dacht dat spijkerhond namelijk bedoelde met meerdere personen trainen, omdat als je alleen traint en je legt ergens voer op, en je hond rent erheen dan kun je nooit zelf op tijd daar zijn om het weg te halen. Dus voor zoiets moet met minstens 2 personen zijn, of diegene met het voer nou trainer is of niet.
Groetjes Suzanne en pootje van Ginger
http://www.suzanne-fotografie.weebly.com
http://www.madhappytails.nl
http://www.youtube.com/user/suzannev06wonderland?feature=mhum

http://www.suzanne-fotografie.weebly.com
http://www.madhappytails.nl
http://www.youtube.com/user/suzannev06wonderland?feature=mhum

- gyanty
- Zeer actief
Tja ik ben wakker geschud en heb besloten dat Kay een aantal hindernissen niet goed beheerst. Ondanks dat ik prima op afstand kan werken. Dat heeft verder niks met grote of kleine groep te maken, maar wel met te snel toestellen als beheerst beschouwen en dan overgaan op parcours, terwijl je eerst moet trainen op zelfstandigheid van het toestel.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik neem al jullie tips en tricks mee maandag, eens even kijken of we er wat mee kunnen doen etc. Heel erg bedankt voor het meedenken iig. Er komt een Ready Treat aan dus die gaan we sowieso ook inzetten.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
***puppy*** schreef:Ik neem al jullie tips en tricks mee maandag, eens even kijken of we er wat mee kunnen doen etc. Heel erg bedankt voor het meedenken iig. Er komt een Ready Treat aan dus die gaan we sowieso ook inzetten.
Hij is onderweg naar je

Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper

-
- Zeer actief
- Contacteer: