Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gebitscontrole wel/niet onzin
Moderator: moderatorteam
- WendyE
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Whippet
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Gebitscontrole wel/niet onzin
Ik ga niet, gezien ik zelf goed kan controleren hoe het met de tandjes staat, en eventueel wat weg krab.
Echter ben ik inderdaad ook van mening dat het een goed initiatief is, en in sommige gevallen geen onnodige luxe om hier extra op te attenderen!
Echter ben ik inderdaad ook van mening dat het een goed initiatief is, en in sommige gevallen geen onnodige luxe om hier extra op te attenderen!
Ik heb het gebit altijd bij de jaarlijkse controle na laten kijken en al mijn dieren zijn oud geworden met hun eigen tanden, nooit problemen gehad en ze hebben gewoon brok gegeten, hond en kat. Tirsa miste wel een paar voortandjes, maar die waren al zo ini minie dat ik niet denk dat ze uberhaupt heeft gemerkt dat ze er niet meer in zaten.
- dancingdaydream
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell
- Aantal honden: 2
Op cursus wordt er hier niks aan gedaan, ook niet besproken, dat is puur over gedrag en verder niet over verzorging. Misschine toch handig om eens op te brengen.Minna schreef:Een van onze honden is bijna gestikt in zo'n dentastix, ik geef ze echt nooit, een vriendin gaf het en die vieze zooi bleef dwars achter in de keel zitten.
Wat ik mij wel af vraag; bij hoe veel van jullie wordt op cursus ook gecontroleerd op gebit en evt advies gegeven om het gebit schoon te houden?
Yuna krijgt ze ook nooit, onze dierenarts raadt die dingen zelfs af! (en dan staat er nog wel wel aanbevolen door dierenartsen op.. ja, die er voor gesponsord worden neem ik aan.) Heb ze wel in huis, maar dat is omdat ik ze ooit gekregen heb bij een prijswedstrijd, en weggooien is zo zonde. de labrador van een vriendin heeft ze wel graag, dus die krijgt ze dan als ze hier is.
Wij zijn vandaag met de katten geweest, ze hadden lichte aanslag maar niks ergs gelukkig, moeten nu met een krabbertje en "tandenbrokken" aan de slag.

- thygro
- Actief
- Mijn ras(sen): duitse staande draadhaar
- Aantal honden: 1
ik kijk regelmatig in meneer zijn bek . gewoon ook voor de oefening. en hij heeft mooie tandjes. dus om nou extra naar de dierenarts te gaan.. dat soort acties komen vaker dus ja

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik pieker er niet over, dat hou ik zelf wel in de gaten. Overigens hebben ze hier hagelwitte tanden en kiezen sinds ze kvv eten.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- dagmar88
- Zeer actief
Dat deed hier echt niets, vind het pure geldverspillingdancingdaydream schreef: Wij zijn vandaag met de katten geweest, ze hadden lichte aanslag maar niks ergs gelukkig, moeten nu met een krabbertje en "tandenbrokken" aan de slag.

Ik ben al te laat denk ik?
Maar geen denken aan. De gebitjes van de dames (9,5 en 11,5) zijn parelwit. Ik ga ze niet plagen met een DA-bezoek.
Maar geen denken aan. De gebitjes van de dames (9,5 en 11,5) zijn parelwit. Ik ga ze niet plagen met een DA-bezoek.